Nien Geplaatst 16 april 2011 Rapport Share Geplaatst 16 april 2011 Hallo allemaal,ik ben Niets, 27 jaar en woon alleen. De reden voor mij om hulp te gaan zoeken is dat ik merk dat ik mezelf nu de vernieling in aan het helpen ben. Heb een hele lieve vriend, een leuke baan, lieve mensen om meheen en dat ben ik door continue te drinken aan het weggooien. Eigenlijk besef ik mezelf pas sinds december dat ik niet zonder alcohol kan. Ik drink dagelijks en tegenwoordig ook al op de terugweg van mijn werk. Mijn vrije dag besteed ik bijna alleen maar aan drinken, waarna ik in slaap val. Alcohol is bij mij niet hoeven voelen en niet willen voelen, maar door te drinken word ik alleen maar negatiever en merk ik dat mijn grenzen weg zijn. Ik wil dit niet meer op deze manier. Vandaar dat ik via deze weg wil proberen om er vanaf te blijven. Vandaag voor het eerst niet gedronken en naar mijn ouders toegegaan en alles verteld. Ik voel me nu wiebelig en trillerig, nu maar hopen dat dat snel over gaat.Groetjes, Niets Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 16 april 2011 Rapport Share Geplaatst 16 april 2011 Goed bezig Nien, vandaag bedoel ik, erover vertellen, je hier aanmelden. Belangrijke stappen hoor.En welkom,Dat trillen enzo gaat wel over. Beetje extra zweten komt misschien ook nog. En hoofdpijn en slecht slapen. Ik wil je niet bang maken hoor. Maar het stelt niet zo veel voor bij de volgende fase. Weer met je emoties omgaan. Wat je zou kunnen helpen is het hier op het forum delen. Bij ditjes en datjes wordt elke dag een dagdraad gemaakt waar je het kwijt kan als je wil. Kan je een beetje oefenen. Op dit forum zal iedereen je snappen.Ik ben nu 6 weken gestopt. Daarvoor proberen te minderen, maar dat was geen succes. Nu voel ik me er heel goed bij.Veel succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 16 april 2011 Rapport Share Geplaatst 16 april 2011 knap nien. maar is je vriend veel weg dat je veel alleen bent???in elk geval welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 april 2011 Rapport Share Geplaatst 16 april 2011 Hoi Nien,Gelukkig dat de trillingen tijdelijk zijn meis. En natuurlijk van harte welkom. Ga er voor en we helpen je erbij. Want samen staan we sterk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 16 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 april 2011 Hi Jaap,wat knap zeg alweer 6 weken gestopt. En het geeft hoop om te horen dat je je een stuk beter voelt!Weer met emoties omgaan is ook iets wat ik heel erg moeilijk vind. Ik ben vanuit een eetstoornis richting een drankprobleem gegaan om alles uit het verleden niet te hoeven en willen voelen. Maar volledig mijn toekomst richting de afgrond zien gaan daar moet ik al helemaal niet aan denken. Ik heb nu alles wat ik zou willen hebben, maar moet wel een hoop gaan repareren. Mijn vriend wil eerst echt actie zien en ziet anders geen toekomst. Ik laat steken vallen op mijn werk en sociale bezigheden bel ik veel te vaak af. Maar even door dit gevoel heen zien te komen en de draad oppakken. Lange weg is nu begonnen!!!Hoe ga jij nu om met het weer voelen???Groetjes Nien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 16 april 2011 Rapport Share Geplaatst 16 april 2011 Nien geweldig dat je de draad probeert op te pakken.Je kan nog zoveel verliezen als je door gaat met drinken. Dat ben je echt niet waard hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walbo Geplaatst 16 april 2011 Rapport Share Geplaatst 16 april 2011 hoi Nientrillerig,koud,zweten,schrikkerig, het is afkicken morgen, probeer er van te genieten, klinkt raar maar het is misschien je laatste keer.ik heb van dat gevoel genoten, ben gaan analiseren wat het was.daarna heb ik het niet meer gehad en wilde het ook niet meer voelen.ik herken hetgeen jij beleeft, ik kwam ook niet meer van mijn rug, veel te druk met drinken.geen visites meer en niks meer doen, het liefst ook niet meer naar het werk, gaat teveel tijd in zitten.ga er voor meid, je bent nog jong.vergooi niet de helft van je leven aan de drank zoals zovelen van ons.sta sterk en nuchter in het leven.succeswalboB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 17 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 april 2011 Hi Walbo,Ik vond het super wat je omschreef over het analyseren van de verschijnselen. Ik heb gister voor mezelf veel opgeschreven over hoe ik me voel, denk dat is een goed naslagwerk voor wat ik niet meer wil! Het zo druk hebben met drinken belemmerd je echt enorm, afspraken afzeggen, je huis en jezelf verwaarlozen, met lood in je schoenen naar je werk gaan.Ik ga er helemaal voor. Goed om te zien dat jij al 2,5 maand droog staat!!!Groetjes, Nien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 17 april 2011 Rapport Share Geplaatst 17 april 2011 Hai Nien WELKOMde eerste stap heb je al genomen door je hier aan te meldenik lees dat je het ook aan je ouders hebt vertelddat zal een moeilijke stap zijn geweest maar ik denk wel een goede keuzewiebelig en trillerig....het hoort erbijkleine troost...het gaat over maar geef het even de tijd!ik wens je heel veel succes bij het alcohol de baas zijnGroetjes Sha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 17 april 2011 Rapport Share Geplaatst 17 april 2011 Weer voelen?Ja lastige vraag om zo even uit te leggen, ga het proberen.Het begint er mee om het gewoon op je af laten komen. Het toelaten. Toen ik voor het eerst een dag niet ging drinken merkte ik dat dat het beste was. Gewoon verzet. Ik was nog niet van plan te stoppen. Wilde minderen en soms een dag niet drinken. Ik zag er als een berg tegenop die dag maar wilde het per se. Eerst nog wel proberen te zeggen tegen mezelf ik wil me goed blijven voelen. Maar dan wordt het erger. Dus toen dacht ik laat ik maar vroeg naar bed gaan, het is mooi zo. Dat luchtte op. (Ik had het wel eens eerder geprobeerd te stoppen, maar zat dan meesta om 22:00 uur toch al weer aan het bier. En toen maar snel weer vergeten. Te veel verzet.)Het speelde wel mee dat ik niet gelijk tegen mezelf gezegd had dat ik gelijk helemaal moest stoppen. De gedachte dat ik morgen of de dag daarna van mijzelf weer mocht drinken stelde mij gerust. Ik heb dit van oktober tot maart vol gehouden. Minderen door steeds meer dagen niet te drinken. (Minderen door 3 flessen per dag te drinken was helemaal mislukt)Maar goed gevoel. Ik had dus gemerkt dat als je het toelaat er eigenlijk niet zo heel veel mis gaat. En het gaat vanzelf over. En bij sommige gevoelens is dat het. Ik heb wel eens verdriet omdat ik mijn moeder mis. Zij is overleden. Nou dan is dat zo. Mag toch? Ik hoef mij niet altijd goed te voelen.Andere gevoelens moet je soms wel wat mee. Bijvoorbeeld de eerste keer dat ik zonder te drinken naar het cafe wilde gaan. Ik had daar wel angst voor. Ik ben dat hier maar gaan schrijven en door de reacties wordt je dan gesterkt. En achteraf viel het mee, en was het ook nog leuk. (Dit zou ik bij mijn vriendin of vrienden niet kunnen omdat zij dat niet echt snappen.)En vrolijk zijn. Uiten. Ik vind het niet altijd makkelijk hoor en het is zeker niet zo dat ik opeens met elk gevoel te koop loop. Maar ik blijf dichter bij mezelf en dat vind ik nu prettig.Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Hallo Nien,Wat een moedige zet van je dat je je ouders hebt ingelicht! Zelf ben ik nu ruim 5 maanden gestopt en ik ben er erg blij mee! Zelf vond ik vooral de eerste 3 weken het moeilijkste. Dit kwam omdat ik toen de meeste lichamelijke afkickverschijnselen had. Aan de ene kant voelde ik de euforie dat ik iets aan mijn drankprobleem probeerde te doen en dat dat zowaar lukte, maar aan de andere kant sliep ik slecht, had ik trek, was ik onrustig, etc. Na die 3 weken kwam ik lichamelijk in rustiger vaarwater, maar geestelijk blijft het dan rommelen. Ik was in mijn hoofd veel bezig met het "niet drinken". Misschien was ik er wel meer mee bezig dan toen ik wel dronk! Nu gaat dat beter. Merk dat ik nu vooral de schakel die mijn hoofd legt tussen de situaties waarin ik vroeger meteen een fles wijn open trok moet omleggen. Ik denk nog steeds bij "Desperate Housewives" WIJN! Simpel voorbeeld misschien, maar dat gaat natuurlijk ook op voor ruzie met mijn partner of andere leuke of minder leuke zaken waarbij ik altijd terugviel op de fles...Nu vervang ik die wijn voor andere dingen, momenteel dus chocolade. En het zal nog wel even duren voordat mijn hoofd de koppeling maakt: CHOCOLADE...... bij het kijken naar "Desperate Housewives" Maar ik ben op de goede weg!En jij ook! Vandaag je 3de droge dag:present:Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Welkom Nien,succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 18 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Hi Ekstertje,dank je. Was een hele stap, maar mijn vriend stond erop en ben er achteraf erg blij mee. Deze muts kan alles hebben wat haar hartje begeert. Ben sinds een tijd super verliefd en gelukkig wederzijds, beide een leuke en goede baan, maar de alcohol staat in de weg. Dat is ook echt mijn motivatie. Ik wil hem geen pijn meer doen en mijn toekomst in scherven zien vallen. En gelukkig geeft hij me de kans te veranderen en mijn ouders bieden steun.Wow 5 maanden, kan heel goed begrijpen dat je daar trots op bent en heel blij mee bent, daar mag je trots op zijn!!! Ik vind het fijn om te horen dat je door die eerste 3 weken heen moet. Ik ben nu pas bij dag 3, maar herken heel erg de lichamelijke klachten, ontzettende onrust (ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aan moet) en het slapen is een drama. Ik word na een uur wakker badend in het zweet wegens een nachtmerrie, maar even doorbijten. Geestelijk zal het zeker blijven rommelen, ik moet opzoek gaan naar wat de aanleiding voor (eerst mijn eetstoornis en nu) mijn alcoholmisbruik is. Want gebruik kan ik het niet noemen, het is misbruik bij mij. De moeilijke dingen uit het verleden moeten een plekje krijgen, maar vooral het weer gaan genieten van de mooie dingen in het leven moeten op nummer 1 gaan staan: mooi weer, verliefd zijn, lieve mensen om je heen, leuke baan. Waarom kan ik hier maar niet trots op zijn? Chocola is niet het juiste voor mij, maar ga wel met een vriend (die vanaf vandaag stopt met drinken) samen een sportplan opzetten zodat we beide van de straat zijn en afleiding hebben.Je bent super goed bezig, ga vooral zo doorJe bent het waard! Besef dat goed!!!Liefs Nien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 18 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Hi Gaby, dank je! Hoe lukt het voor de 12de dag niet te drinken"? Heb je veel bijverschijnselen gehad? En ook nog stoppen met roken, wat knap zeg. Dat schuif ik bij mij wel even op een later pitje:present:Nien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Welkom Nien,Als het goed is heb je nu fysiek het ergste gehad.Het is fijn dat je bereid bent om naar de diepere oorzakente kijken, want je dronk niet voor niets en eetproblemen gaan vaaksamen met drinken (en roken). Ik ben met een mooi boekje bezig, Hunkering, een boek over verlangens van vrouwen.Het hoofdthema is haar eetstoornissen, maar het omvat ook de andere destructieve verslavingendie (in dit boek) vrouwen ontwikelen ter kompensatie van de verlangens die ze hebben.Misschien heb jij er ook wat aan, ik heb m gewoon van de bieb.Met de h(erkenning van je eigen dingen, lezen hoe anderen ermee omgaan en zelf open kunnenstaan voor het feit dat je van je fouten kunt leren, kun je via dit forum heel ver komen om je levenweer in eigen hand te nemen. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Basia Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Hallo, jij bent nog jong, met een professioneel hulp en steun van je familie en vrienden zal je zeker deze grote probleem oplossen. Ik wens je veel sterkte en moed en trots mag je zijn dat je met je ouders ging praten ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 25 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Beste frummers, bij deze wijzig ik mijn naam terug naar Nien ipv Niets. Niets stond voor mij voor niets meer drinken, maar is niet een hele handige naam. Vandaar dat ik mezelf weer naar Nien heb laten veranderen. Ga goed allemaal Liefs Nien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 helemaal mee eens en idd fijner om te schrijven dus welkom terug Nien:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Heee, wat grappig Nien, ik kreeg pas aan het eind van de pagina door dat jij het bent... Goede beslissing, deze naam past veel beter bij je... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden