Spring naar bijdragen

Donderdag 18 december 2008


Har

Aanbevolen berichten

Hoi Marjo,

Zeker NIET stoppen eind december met AD!!! Als je gaat stoppen moet je het 1. afbouwen en 2. in overleg met je arts en 3. zeker niet deze stressy periode.

Geloof me, ik ben meermaals gestopt in de veilige periode, afbouw van april tot juli dan kan je het proberen maar nooit in één keer en zonder begeleiding.

Gewoon NIET DOEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 213
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal,

Ik kom zomaar even binnenvallen...ik heb nu en help gevoel....
2 Minuten geleden is er bij mij ( voor mijn man, die nu aan het kerstborrelen is) een groot pakket bezorgd met 3 flessen wijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ihhhh, ik heb het al zo moeilijk.
Die mevrouw nog heel blij naar mij lachrn van "fijn en lekker hè"?!

Het liefste zou ik die zooi weer meelaten nemen.
Nu kan ik geen schuldige aanwijzen "hè, hè laten ze de wijn hier gewoon staan".

Nou geef mij een adviesje alsjeblieft...jullie zijn al zoveel verder dan ik.
A.s. maandag sta ik 5 weken droog en ik wil; meer dagen, weken, etc....staat die stomme wijn hier voor mijn neus................ieh...ik heb al vanaf zondag zo`n gespannen lijf.
Vandaag laatste werkdag voor de vakantie....pff even niks..

Neen!!!!!

Gestreste Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat heeft overigens afschuwelijke gevolgen gehad (ik heb een vorm van chronische depressie die heel naar is) en heeft me werkelijk bijna aan de afgrond gebracht dus ik kan nóóit meer zonder. Maar de laatste 15 jaar, dat ik ze slik, is mijn leven leefbaar geworden.

In de winter slik de maximum dosering, dan bouw ik in maart/april af tot de helft, in september naar 3/4 en in november weer 100%.

Stel jezelf een eerlijke vraag: waar ben ik bang voor dat ik zo plotseling wil stoppen met AD? Wat gebeurt er de laatste twee dagen toch met mij?

Schrijf het van je af, daar is dit forum voor.

Maar wees alsjeblieft wijs met de AD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine, ik ben aan de lijn.
Is je man in de buurt?
Willen je man en jij dat de flessen in huis blijven? Zo ja, dan moet je goed overleggen dat het voor jou een probleem is, en hoe jullie samen kunnen zorgen dat hij jou helpt beschermen.

Ik hoop dat hij nee zegt: dan geef je ze NU aan de buren, de krantenjongen en anders.............

DOOR DE GOOTSTEEN ERMEE.

We willen geen gif in huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine, ik lees dat hij aan het kerstborrelen is. Kun je hem bellen en vragen of hij even naar de gang loopt en een bestemming weet voor die flessen?

Eigenlijk zou ik zeggen: WEG ERMEE, DOOR DE GOOTSTEEN.

Ik heb zóveel wijn door de gootsteen weggespoeld, dat ik het niet meer zonde vind. Weet je wat zonde is: als je het opdrinkt?

Wie is er beter geschikt voor vloeibaar afval, het gootsteenputje of jij?

Kies voor jezelf, meid.

Zet hem op, ik duim voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine, breng naar de buren, zij een leuke avond en morgen koppijn en jij nergens last van. Of anders aan iemand anders geven die je een kater toewenst, maar niet zelf opdrinken!!
belachelijke feestdagen met drank! grmpffffff
Vooral op een dag als deze, laatste werkdag, moe, is het zo gevaarlijk om het voor je neus te zetten.
Tine, vandaag drink jij niet, morgen zie je wel weer verder!!! en sta je met een helder hoofd op

Marjo, ik ben het totaal met Houtje eens, weet je nog hoe het was voordat je die AD ging slikken? veel slechter als nu!!
Waarom moet je er nu opeens mee stoppen? en op eigen kracht? met AD doe je het ook op eigen kracht want uiteindelijk maak jij je keuzes en niet de AD, die ondersteunt alleen maar je gemoedstoestand en haalt de scherpe randen er vanaf.

Ik moet eens wat gaan doen, zit alweer 2 uur achter de computer te zoeken waaraan ik mijn op marktplaats-verdiende-centjes uit kan geven... een iphone 2e hands? een dressoir? een snorfiets?? ik kan iet kiezen...:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing,

Ik dronk twee flessen wijn per dag. En in het weekend drie flessen.

Ik heb vijf dagen vooral last gehad van nacht-zweten. Heb die dagen dan ook een extra lekker douche-geurtje in huis gehaald om 's-ochtends mee te douchen.

Na vijf dagen had ik nergens last meer van. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, voor allen die mijn emailadres hebben, en waar de mail terug is gekomen, mijn nieuwe email adres is hetzelfde als het vorige, allen met "casema"achter de @.
Iets met de overschakeling van wanadoo naar ziggo, maar waarom het dan niet gelijk ziggo is geworden snap ik ook niet!

Winchum, blijf niet te lang hangen in de overgang van drinken naar niet-drinken!
Misschien moest je maar eens een hele belangrijke beslissing nemen, en die onderhoudsdosis door de gootsteen gooien!
Hier word je écht niet beter van, en het stop-proces duurt alleen maar langer!
Geloof me, droog de feestdagen door geeft een grotere kick dan wélke roes dan ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Winchun, Ik had een andere drinkstijl. Ik stopte wel vaker. Soms een week, soms twee weken!
En dan dronk ik me een coma, soms vier dagen, de klok rond! Zelfs haast niet eten.
Kotsend en wel dronk ik 's ochtends m'n"herstelbiertje" Schudden en shaken als een gek!

Okè, als ik dan zei nu drink ik nooit meer, dan had ik drie dagen coördinatiestoringen en inprentingsstoringen. Stond ik met een papiertje (een bon of zo) in het midden van de kamer, en begreep niet wat de bedoeling was!! Snapte niets meer! Dan had ik wel 8 dagen de mist in m'n hoofd!
Het slapen was een delirante slaap met vreemde beelden. Een niet echt indutten,maar aan de oppervlakte zweven, tussen waken en slapen, dan begon ik te herstellen en na x aantal dagen dacht ik, het kan wel weer!!

Toen kwam de echte stop, met weer bovengenoemde klachten. het echte hunkeren kwam pas na een maand. Ik wilde niet meer Winchun, ik vond het genoeg!

P.S ook natuurlijk zweten en rillen en een jeukende huid!! Ik bouwde wel af, van 2 Flessen wijn en twaalf bier, naar 6 bier en dan 3 en dan kappen.

Zoiets Winchun, je hebt de primeur!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Qua ontwenningsverschijnselen geen verdere narigheid, Wing.

Het enige nadeel is dat je na verloop van tijd denkt dat je wél drinken kan omdat je denkt dat je stoppen kan. En dan begint het geharrewar met de verslaving weer. Waarom zou je weer beginnen als je het niet nodig hebt?

Ook ik ben teruggevallen. Ik was veel gelukkiger in de de maanden dat ik niet dronk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee. Ik stop niet nu ermee. Zo wijs ben ik nou ook nog wel. :D
Ik wil graag stoppen in de lente, als ik me hopelijk wat beter voel.
En dan afbouwen natuurlijk... Voor zover mogelijk.
En nu neem ik zelfs, na pak 'm beet 12 dagen niks, een kwartje
oxazepam. Want de onrust giert door mijn lijf.
Ben net naar kerstconcert geweest waar dochter speelde, samen met zoon.

Ik kom hier nog even lezen.

In één keer stoppen, zonder hulpmiddelen. Zo heb ik het ook gedaan.
Ik dronk ongeveer anderhalve liter wijn per dag. Als het lukte 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Winchun, als je voor je uit blijft schuiven, blijf je drinken,je moet door de zure appel heenbijten.
misschien is die voor een ieder anders.
Het gevoel van ik heb trek, zal ik, of zal ik niet, kwam na een maand anderhalve maand!
Maar dan was ik weer op m'n uitgangspositie, dat wilde ik niet.

Probeer het, ik gun het je!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
FloortjeII

Het enige nadeel is dat je na verloop van tijd denkt dat je wél drinken kan omdat je denkt dat je stoppen kan. En dan begint het geharrewar met de verslaving weer. Waarom zou je weer beginnen als je het niet nodig hebt?







:heart: dank je, Floor, aan deze woorden heb ik wat!
Ik hoop je weer in te kunnen halen qua wijsheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, er is maar één echte rottige dag en dat is de eerste dag. Die dag heb je een grote kater.

Maar als je die kater wegdrinkt met alcohol, dan ben je bezig om de kater van de volgende dag te maken. Zo houd je je eigen afhankelijkheid aan de alcohol in stand.

Als je één dag door de kater heen gaat, dan krijg je die niet meer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Winchun, ik heb het vaak moeilijk. ook geestelijk kan het beter. maar ik ben van de hel in de hemel.
En niet drinken geeft veel meer rust ik word iedere dag sterker- geestelijk dan- het steeds proberen maat te houden, is een uitputtingsslag! Meer eigenwaarde, helder, geen schaamte, beetje trots.
Als dat geen mooi vooruitzicht is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...