Spring naar bijdragen

vrijdag 19 december


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 369
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tas bedankt! ervaringsdeskundige he, heb wat therapeuten enzo langs zien trekken, meid hou op!! heel slechte en gelukkig een paar goeie!!
Uiteindelijk ben je zelf degene die bepaalt wat je wel en niet aanneemt en doet met alle adviezen. Zeker in de dagbehandeling zal er toch wel 1 tussen zitten waarvan je denkt, van jou kan ik iets aannemen? zo eentje had ik gelukkig in de dagbehandeling en die leerde me inderdaad dat ik degene was die bepaalde wat ik deed met alles wat me aangeboden werd. Dat ik het ook wel eens niet eens mocht zijn met wat anderen van mij vonden en dat ik de enige was die kon bepalen hoe iets voelde en wat ik er mee wilde.

Hier is het ook niet echt een topdag, gisteren heeeeeeel onrustig gaan slapen, heb nog een warme douche genomen en met 2 seresta's liep ik nog te stuiteren, vanmorgen nog wel wat naweeën en daarom maar gaan hardlopen en vooral wat zaken afgewerkt die echt voor het eind van het jaar geregeld moeten worden, Voel me wel wat rustiger maar van binnen stuitert het nog steeds. Tja, het is even niet anders, dan maar stuiteren.

Wing, go for it!! wel spannend om op deze tijd nog te gaan winkelen, ben je niet bang dat je bij het verkeerde schap staat zometeen? Niet doen hoor! wel vitamine's!
en blijven schrijven, dan trekken we je deze eerste avond door en sta jij morgen met een hallelujah-gevoel op, echt waar!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun: het is nu al bijna 19.00 uur en je hebt nog niet gedronken .... als je die eerste dag eens hebt gehad, dat geeft zo'n kick in je eigenwaarde. Dat geeft een power gevoel!!!!

Ik krijg zo bezoek, nou ja ik, ik mag erbij zijn zullen we maar zeggen. En voor alles zorgen.
Ik trek een beetje weg en moet dus nodig helpende gedachtes formuleren.

De niet helpende gedachten die automatisch door mijn brein gaan zijn:

Ik heb geen zin in dat bezoek, het zou makkelijker zijn als ik meedronk.
Ik word zenuwachtig van dat bezoek en ik weet niet of ik daar wel tegen kan.
Ik heb er geen zin in, want ik zou liever op de bank hangen of iemand anders op bezoek hebben.

Helpende gedachten:

Ik vind dat bezoek wat onwennig en spannend, maar misschien kunnen we een leuk gesprek voeren.
Als ik mee zou drinken dan zou het weer zo'n oppervlakkig gebeuren worden, het is veel interessanter om zo met mensen te praten.
Zonder drank kan ik me goed ontspannen, daar is dus geen drank voor nodig.
Natuurlijk zal het best gezellig worden, ik zie er vantevoren altijd tegen op en op de bank hangen kan ik deze vakantie nog heel wat dagen.


Tjee... heb mezelf gewoon de andere kant omgel%ld!!! hihi.


Sterkte allemaal!!!!!!!!!!!!!

Vanavond gaan we gewoon GEEN JWW drinken, NERGENS VOOR NODIG>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik had het ook niet spottend opgevat Tasseke, en wat je zei deed me echt goed.
Soms kan je op het forum wel eens denken, menen ze het nou of niet? Je ziet er geen gezicht bij. Zoals jij Wing, dat je zegt, ik zou er bijna melancholisch van worden. Maar als het spottend is, is dat eigenlijk niet mijn probleem, want ik vertel gewoon wat me bezighoudt.

Je kan ook vitamine B complex en thiamine halen bij de apotheek van hun eigen merk, is vaak goedkoper en krachtiger dan uit de winkel. Kijk als je wat koopt ook naar de percentages. Vaak denk je dat je goedkoop uit bent, maar dan moet je veel meer slikken om aan de dagelijkse hoeveelheid te komen. En dan ben je weer duur uit.

Wij hebben hier de friet op en de kinderen zijn opgehaald.

Tapas, jij doet het toch allemaal maar. Ben zelf nog veel te veel bezig in mijn eigen veilige kringetje.
Of, "veel te veel" is eigenlijk ook weer een oordeel. Blijkbaar is het nu eenmaal zo.
Wanneer kunnen we ophouden met een ideaalbeeld van onszelf te scheppen en er vervolgens niet aan voldoen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach tapas,

op dit moment loopt de behandeling niet echt lekker, komt doordat ik weer opgenomen ben geweest, voordat je iemand leert kennen en vertrouwen ging ik alweer naar een andere groep.

op dit moment ga ik vier dagen per week alleen maar naar het koffie uurtje om aansluiting te blijven houden en is dan ook een contactmoment met een maatschappijk werkster, doet niets voor de behandeling maar zij geeft inderdaad wel een prettig en vertrouwd gevoel en houdt mij ok in de gaten
de eerste week van januari ga ik weer de dagtherapie in en dan hoop ik dat het wat rustiger is in mjn hoofd.

ik vindt al een belangrijk inzicht dat ik het helemaal zelf moet doen, de afgelopen tijd heb ik mijzelf zo rot gevoeld en constant in afwachting gezeten voor een oplossing.
eigenlijk was het weer een kwestie van weglopen, kop in het zand. moet ik ook eerlijk toegeven dat ik heel erg angstig ben voor wat er komen gaat.
alles wat ik in mijn leventje heb meegemaakt vindt ik nog niet eens van groot belang maar wel wat ik gedaan heb ten opzichte van mijn dochter en mijn ouders.

maar goed, ik wil niet blijven hangen in de ellende, ik wil met een glimlach en een trots gevoel werken aan de ellende en nu eens echt mijn leven op poten zetten.
eerlijkheid naar jezelf toe klinkt makkelijk maar ga er maar aan staan als je bijna 20 jaar jzelf hebt belogen en bedrogen.

voor vandaag vindt ik het een belangrijke stap en morgen neem ik weer een stapje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, je verward me met Wing!
ik heb niets spottends bedoeld, ik ben alleen maar trots op je en gigablij voor je :present:

Wing,
ik weet niet wat de stand van zaken nu is met betrekking tot snurken maar in de tijd dat ik nog snurkte door de drank, heb ik nog nooit gehoord dat iemand dat lief of aantrekkelijk vond!
ik werd gedwongen voor een afspraak op het snurk spreekuur bij de KNO arts :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, (en meisjes hihi),

Ik snurkte vre-se-lijk toen ik nog dronk. Dan verslappen je keelspieren (zoals alle spieren) door de alcohol en ik schijn blij te moeten zijn dat er nog een restje Amazone is.
Vreemd genoeg heeft mijn ex nooit geklaagd. Nu snurk ik niet meer. Voordeel 118.B van niet-drinken.

We hebben een simpel broodje hamburger op. Zoon moest naar zijn wiskunde-bijles, eerste keer, maar kwam enthousiast terug. Aardig man, kon goed uitleggen (hihi, ik vond hem ook wel leuk).

Volgende week di. kan ik nog bij de kapper terecht. Fijn. Even netjes voor de Kerst. Deze kapper is tenminste niet zo duur. Ook fijn.

Ik ben doodmoe en zou het liefst naar bed gaan maar Dochter (11) wil de Lord of the Rings kijken met mij samen natuurlijk dus ik ga maar aan de flinke Senseo. Ik vind er nl. helemaal niets aan, sorry als ik iemand tegen de schenen schop!

Hebben jullie (over baai ze waai gesproken?) ook van dat statische haar dat aan je hoofd plakt? Door het droge weer neem ik aan.

Verder niks te melden, eigenlijk was dit ook niet noemenswaardig, maar alé.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip 1:

Ik citeer:
Roestvrij staal kan beschadigd worden door zoute of zure stoffen zoals azijn en citroensappen, maar ook door sommige middelen voor de vaatwasmachine en andere reinigers.
Als het staal te heet wordt, kunnen blauwe en bruine strepen ontstaan. Die verwijder je met speciale schoonmaakmiddelen voor roestvrij staal.
Als het staal in aanraking komt met zoute vloeistoffen, kunnen kleine witte vlekjes of kuiltjes ontstaan. De witte vlekjes kun je met een heel zacht schuursponsje verwijderen (zou ik pers. niet doen, red.) maar de putjes kun jue niet verwijderen.

Tip 2.
Maar, wat ik al zei:
"Voor het onderhouden van RVS is speciale RVS-Olie in de handel. Er zijn flesjes van HG".
die zou ik maar kopen.

Tip 3: tandpasta op een vochtige doek en daarmee oppoetsen.

Tip 4. En specifieke waarschuwing: niet met Blue Wonder !!!! Dat bijt in het RVS, staat ook op de fles. Verder prima spul.

succes!

Houtje's Huis Houd Hoekje ©

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rvs? Jif en chloor er op doen, langzaam en voorzichtig inwrijven, met een natte doek afnemen en dan met een droge doek droog wrijven. Oogverblindend glanzend resultaat!!!
Ik werkte ooit in een gezinsvervangend tehuis met 2 rvs keukens grmpffff, maar ik kreeg ze oogverblindend schoon

Ik heb lekker gefietst door de Hout Wing, dan kan de hond even lekker rennen, en daarna heb ik zitten kletsen in het donker op een bankje, zoals elke avond.. zal blij zijn als het weer wat lichter gaat worden. Nog beter als het weer lente gaat worden en de bomen weer groen worden al zijn ze nog niet eens al hun blaadjes kwijt.

Is het bij jullie ook opeens zo koud geworden? mijn voeten zijn ijspegels en de kachel staat te loeien, brrrrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing,

jij vraagt toch om tips? ook al geen lipstick en oogpotloden in huis en nu geen babyolie (heeft veeeeel meer toepassingen dan alleen babybillen
maar goed de olie doekjes kunnen ook:D

Tapas,
geen probleem hier met de kou, maar ik dan ook niet buiten geweest, vanmiddag achter het glas genoten van de zon maar die waterige kou mag van mij buiten blijven.
Denk dat we allemaal wel zitten te wachten op het voorjaar ieder geval dat het weer wat lichter wordt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...