Spring naar bijdragen

vrijdag 19 december


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 369
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Die Italiaanse vrouw had dacht ik 5 liter water achter elkaar gedronken. Je moet dus wel degelijk uitkijken met heel veel water drinken. Zorgen dat je ook voldoende zouten en mineralen binnen krijgt. Ik snap trouwens niet hoe iemand het weg krijgt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me ook helpt is aan het eind vd dag vijf dingen op te schrijven waar ik dankbaar voor ben. Heb ik een hele tijd gedaan. Beetje losgelaten maar daar zou ik ook wel weer es mee kunnen beginnen. En het mogen niet elke dagdezelfde dingen zijn.

Jaja, niet meer drinken is hard werken:huh::):lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldige avond gehad. En inderdaad een super gesprek!!!!! Was nooit voorgekomen als ik had gedronken. Het was super super topperdetop. Genoten van mijn zoon en de familie. Lekkere hapjes.
Wat moet ik nog meer zeggen. Deze maand ga ik het zeker redden, dat durf ik nu wel te zeggen.
Ik voel me een meter groter gegroeid. Als je de stap, de beslissing maar durft te zetten.
Ik ben alcoholist en kan niet EEN drankje drinken, hoeft ook helemaal niet meer.
Lekker slapen, morgen weer feest, ja echt waar. En.... ik heb er zin in.

WElterusten allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwah, 5 liter wijn heb ik geloof ik nooit op een avond voor elkaar gekregen. Valt dat dus weer mee. Vijf liter van iets anders trouwens ook niet.

Nog een tip aan Marjo: ik heb een tijd lang, op advies van de therapeut, iedere avond 3 positieve dingen van die dag opgeschreven. Dat mocht vanalles zijn, zelfs het feit dat ik die dag gekookt had, of dat het me opgevallen was dat de zon scheen. Maar soms kostte het me enorm veel moeite om 3 dingen te bedenken, en kwamen er alleen maar negatieve dingen in me op. Maar het hielp!
Onlangs bedacht ik dat ik dat eigenlijk weer eens op moet pakken. Mensen zijn geneigd de negatieve dingen vast te houden, en de positieve dingen niet op te merken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat en hoeveel ik gebruikte is niet van belang. Wat van belang is is dat ik wil stoppen met gebruiken. Ik kom maar weer even binnenvallen om te zeggen dat ik nog steeds in de race ben. Ik wil nog steeds niet gebruiken omdat ik mijn leven heb overgegeven aan mijn geweten..(geweten staat in mijn geval gelijk met wat ik ervaar als mijn Hogere Macht). Mijn geweten zegt mij dat ik niets hoef te zijn en ook niets van andere mensen mag verlangen.. Let it go... flexibiliteit, zowel in leven als in ervaren, twee dingen die bij elkaar horen. Hiertoe kom ik door in gesprek te zijn en blijven met mijn geweten. Ik probeer niet meer te liegen en bedriegen.. en als ik het tegen mijn geweten in toch doe, dan komt mijn geweten in opstand.. en ik kan kiezen: mijn geweten negeren en gaan drinken, of mijn geweten laten spreken en daar met pijn en moeite aan gehoor geven.. dat laatste geeft een hoop genoegdoening.

lieve groet, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn An, dat je zo´n leuke avond had zonder drank, en je verheugt op de volgende. Je gaat goed!

Hoi Koh, blij dat het met jou ook goed gaat.

Wingchun, goed van je, je eerste droge dag en nog een schoon aanrecht op de koop toe! Morgen weer, oké? Doen Soothe en ik ook met je mee.

Bammetje, ik zou het niet weten of de duvel en zijn ouwe moer oud zijn. Ik heb ze nog nooit ontmoet. :P

Alle gekheid op een stokje, ik ga mezelf opbergen, en de jonge Soothe erbij. De schat is total loss van het schoonmaken en opruimen ter ere van mijn komst. Was helemaal niet nodig, want ik ben niet zo geïnteresseerd in de staat van zijn woning. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi...Nedervlij U maar, hahaha.. wat een gekrom van de taal. Anna, het gaat met mij goed maar niet gemakkelijk en ook niet vlekkeloos... toch is er een stijgende lijn.. dus maak je over mij niet druk.. dat doe ik al genoeg over anderen, en dat is ook nutteloos... we moeten het uiteindelijk allemaal helemaal zelf doen, toch??? Ok, ik geef toe, anderen kunnen helpen, maar in de uitersten word je helemaal zelf alleen geboren en ga je ook helemaal zelf alleen weer dood... daartussen in zit een hoop theater...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...