Spring naar bijdragen

vrijdag 19 december


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 369
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

lieve tapas,

ik sta iedere keer weer versteld hoe je de dingen kan benoemen, omschrijven en verduidelijken.
je hebt inderdaad gelijk en het klinkt ook zo logisch, ik heb mijn oude jas uitgetrokken maar kom er jammer genoeg nog niet echt aan toe om hem daadwerkelijk bij het grofvuil te zetten.

ik weet dat het een tijdje duurt dat de nieuwe lekker zit maar waar ik nu tegenaan loop is het gevoel van blijven hangen.
ik heb eerst de controle over mijn leven aan anderen overgelaten met de gevolgen van dien, nu heb ik het gevoel dat ik weer de controle overgeef, nu niet aan drank en andere probemen maar aan doktoren, therapieen en andere instanties.
daar kan mijn geluk toch niet van afhangen? trouwens op deze manier blijf ik met dezelfde problemen rondlopen, geef iedereen de schuld of ik zit op iedereen te wachten totdat zij met een oplossing komen.

het wordt gewoon tijd dat ik zelf in mijn nieuwe jas ga rollebollen zodat deze van mij wordt en mij lekker soepel valt.
misschien een beetje kort door de bocht maar net zoals ik de eerste borrel kan laten staan kan ik mijzelf toch ook elke dag vertellen dat het leven mooi is, als je je ogen er maar voor open doet.

Ja, ik voel me heel moe, rot, verdrietig, boos en eenzaam en dat moet ik leren verwerken, ermee omgaan maar ik wil niet dat het mij gaat overheersen.

heb vanmiddag voor het eerst in tijden gemediteerd, niet dat het lukte te druk in mijn hoofd maar het gaf me wel inzicht dat ik elke dag de beslissing maak om niet te drinken dan kan ik ook elke dag de beslissing maken om met een glimlach aan mijn ellende te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noodle soep, een strak plan. Zorg dat je een volle maag houdt. Lege maag geeft trek!
En zeer veel vocht. B1 + complex totaal, voor het zenuwgestel.
Drinken sloopt B. En zolang je drinkt kan je je suf slikken, het maagdarmkanaal neemt het toch niet goed op!

Nu wel, go for it!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he wing,

ik zat even vast in mijn eigen ellende zodat er weer een hoop info aan mij voorbij is gegaan.

het is nu officieel jouw eerste stopdag? hoe voelt het nu voor je?
inderdaad nog maar een paar uurtjes en de dag is voorbij en één ding weet ik zeker, morgenochtend sta je fris en zeer trots op jezelf op en voordat je het weet zijn de dagen veranderd in weken, maanden

binky van me, gewoon doorzetten B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop al veertien dagen een stapel administratie te verleggen van de ene naar de andere hoek!
Het moet opgeborgen.Steeds zeg ik vandaag, en dan zucht pfff, morgen maar!!

Dan komt er een stemmetje, toen je nog dronk liep alles gesmeerd.
Ja m'n keel was gesmeerd, verder drama alom!! :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing,

wat nu? tijd over voor leuke dingen :)

vitmine b1, verkrijgbaar bij de tuinen 8,95, niet bij de etos of kuidvat neem dan gelijk even een goede complex mee, supradyn of davitamon, niet bezuinigen en een eigen merk meenemen!

Soothe,

gelukkig is het je ruziejas en niet de drankjas! :D
en je zegt het zo over tijd hebben om je vol te laten lopen, ik heb mij nooit gerealiseerd hoeveel tijd daar in is gaan zitten, niet alleen de jaren maar ook gewoon de dag.
wat moet ik met al die tijd?????? (ajajajaja hobby zoeken):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, er is wel niemand die op me heeft gereageerd (haha), maar toch wil ik me even nuanceren.
Met dat het goed gaat, bedoel ik dat er niet gedronken wordt, dat mijn financiën weer op hun pootjes komen, dat we redelijk gezond zijn hier en er niet al te gekke dingen gebeuren.
Goed en goed is twee, anders schreef ik hier de laatste tijd niet zoveel.
Innerlijk veel onrust. Ondanks uiterlijke kalmte toch een raar gevoel dat er iets zit te gisten. Dat is gevaarlijk, dus erbij blijven met het hoofd is wel geboden.

Soothe, dat is nou iets om van uit je vel te springen, dat betuttelende. Trek het je maar niet teveel aan, zo'n mens wordt ook maar gestuurd en moet zeggen wat haar is geleerd. En wie weet, vindt ze het net zo naar als jij en ligt ze er vannacht wakker van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihihi, ik moest vreselijk lachen om jullie vragen :D
Zal ik ze dan maar antwoorden of zitten jullie er niet meer op te wachten. :)

Hihihi, nee hoor Antonia, ik zij nog altijd een vrouwke. ;) Wordt denk ik weer tijd dat ik dat in m'n onderschrift vermeng want ge zijt de eerste nie die denkt dat ik een manneke ben. :D Ik hou i.i.g. liever van gereedschap sparen dan kleren kopen, misschien ligt het daar aan.. :D

Soothe, mijn komaf is Belgisch Hoboken, maar ik ben opgegroeid in Brabant dus vandaar dat ik het Belgisch dialect niet spreek (helaas, want ik vind het super klinken) Wat Blackster betreft ze had iedereen al zo vaak uitgenodigd in haar Tapovan dat ik wel een keer moest komen kijken. Tja en dat klikte zo ontzettend goed dat we vriendjes zijn geworden. :D

Tja en Wingchum, ik spaar om eerlijk te zijn tegenwoordig cabrio's in m'n hoofd, nu ik mijn oude beestje in de puin gereden heb. ;) Hahahaha, en over 50 jaar koop je zeker een rooie i.v.m. met je midlife? :P

Voor alle boze, gefrustreerde etc.. Ga eens langs de kringloop, hebben ze een geweldig assortiment goedkope borden kun je lekker mee smijten jòh! Effe je frustratie eruit gooien! ;)

Voor de stoppers met roken, heel veel succes!!! Ik doe niet met jullie mee want ik heb zjuust mijne slof shag weer ingekocht. :D

Ferry, dankjewel :$

Corinne, kun je bij mij ook niet effe komen poetsen als je zoveel peper in je reet hebt? ;) Bezig bijtje. :D

Zo ik heb kerst inkopen gedaan. Vind voor kinderen leuker kopen dan voor de volwassen want ik kon niks anders bedenken dan drank. :huh: Stond voor de rekken en kreeg er aardig wat dorst van. Hihihi, en toen ben ik naar onze kindertijd terug gegaan en heb ik vanalles ingeslagen wat we vroeger aten, dronken, waar we mee speelden. :D Heb dus een dik vet thema "kind zijn" op onze kerst gedrukt en ik werd er toch blij van. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Tasseke, dat nuanceren heeft een forumverleden, maar is eigenlijk niet meer van belang.
Ik ben gewoon dankbaar voor wat ik nu wel heb. En vind het heel lief van je dat je zegt dat ik er genoeg voor heb gewerkt en nog steeds doe, dat doet me echt goed.

Vannacht gekeken naar mijn levensgenoot (kon zelf niet slapen) die zachtjes lag te snurken. Een man die zich in het dagelijks leven door niemand beet laat nemen en altijd zijn bekkie bij zich heeft. Hij heeft voor iedereen wel een opbeurend woord, of soms ook een hard woord. En nu zag ik hem eens kwetsbaar, zonder afweer. Merkwaardig, wat dat met je doet.
Plotseling werd hij wakker en zegt, wat lig jij naar me te kijken? Ik zeg, jij lag te snurken. Nee zegtie, ik snurk nooit. En toen snurkte hij weer verder.
Dat soort gekke dingetjes maakt me wel gelukkig, en dat is een hele tijd geleden dat ik geluksmomenten had.

Heb eigenlijk nooit aan je identiteit getwijfeld Spud. Dat is een vrouw, zonder meer. Ondanks soms stoer gepraat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...