Spring naar bijdragen

vrijdag 19 december


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 369
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tine, graag gedaan. Als je je noodkreet op het forum zet, heb je in 99% van de gevallen wel meteen een reaktie, er is altijd wel iemand online overdag die je dan wil helpen.

De rest: heerlijk die opgewekte stemming maar mensen er moet wel wat GEDAAN worden helaas.

Ik heb al gelichtbakkerd, moet dringend naar de kapper (2e keer) maar de buuf knipt haar kids zelf en kan misschien wel een puntje eraf doen.
Het is toch gewoon recht-toe-recht-aan haar. Het krult vanzelf. Grgrgr.

Ik ga vandaag ook lekker rustig aan doen, bedenk ik me. Morgen weer hockey en voetbal, de laatste voor twee weken. Dochter moet vanavond ook trainen, twee keer per week. Is te doen. Alleen na het akkefietje van de week en de kou en de donkerte breng ik ze toch liever met de auto even. Kan makkelijk hè met een nuchtere kop.

Ik ga proberen mijn boom te fotograferen voor jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Pippi.
Orleando, laat die excuses maar weg. We belichten hier toch alle kanten van het leven na drank? Nou, dan mag toch iedereen ook vertellen als het geen jubelverhaal is.
Van verslavingszorg heb ik zelf indertijd weinig steun gehad en dat hoor ik wel van meer mensen. Eigenlijk niets van meegekregen, behalve dan verdovingspillen die ik met handen tegelijk naar binnen wierp, om vervolgens weer net zo hard aan het drinken te gaan.
Voor wat betreft de drankproblematiek op zich was het gewoon een kwestie van stoppen.
Alleen, dan ben je er niet. Want als je door problemen bent gaan drinken - en dat zijn we toch bijna allemaal, om een soort leegte van binnen op te vullen? - dan krijg je die problemen goed voor je kiezen als je niet meer drinkt. En daar helpt verslavingszorg je niet bij.
Overigens, terzijde, ik heb wel wat gehad aan de tactus-therapie.
Maar om aan de echte problemen te werken heb je toch iets anders nodig dan alleen maar stoppen met drinken.
Klinkt hoop ik niet als een preek. Wat ik bedoel is, ik hoop voor jou dat je een hulpverlener krijgt die jou goed aanvoelt en waar je echt mee uit de voeten kan. Heel veel sterkte en succes.

Tine, er valt weinig te genieten van het oppassen, hihi, want ze bellen net dat ze na de boodschappen naar de kinderboerderij zijn gegaan, dus die zie ik voorlopig even niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke,

Een vreemd woord, op het forum ontstaan voor "lichtbak-therapie". Ik heb een daglicht-lichtbak, daar ga ik elke dag 20 minuten vóór zitten of achter, wat je wil.
Gewoon terwijl ik de krant lees, of zit te forummen, staat ie naast mijn toetsenbord. Ik krijg dan een ping, om de minuut dat ik even goed in het licht moet kijken.

lichtbak-lichtbakken-ik heb licht gebakken - ik heb gelichtbak-kerd, zoiets!

zal er even wat over opzoeken: lichtwinkel (met uitleg over lichttherapie)

Alleen ik heb kom chronisch die stofjes tekort die je met lichttherapie wél krijgt via je ogen (hormomen die dan worden aangemaakt in je hersenen). Het is gewoon daglicht en je kunt er gewoon in-kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gaan drinken om wat rustiger te worden en het allemaal wat beter aan te kunnen (dat dacht ik dan, als ik wat gedronken had). Altijd druk druk, heen en weer vliegen en het gevoel te hebben heel de dag achter mezelf aan te rennen. 's Avonds bekaf en dan nog steeds bezig. Manlief na een drukke dag werken even met de voetjes op de tafel voor de tv en dan werd ik boos, maar zei niks. Van 1 slok kwamen er meer en nou ja, daarom zit ik nu dus met die !@#%& verslaving. De rust heb ik nog steeds niet, maar de druk van buitenaf om te moeten laten zien, dat ik niet meer drink en zonder kan, voel ik des te meer. Veel kwijtgeraakt (familie, vrienden) en er niks voor teruggekregen. Dus staan laten, die troep.
Ik heb een soort van contract moeten ondertekenen bij de verslavingszorg, waar ik me aan moet houden. Dus op afspraken verschijnen, medicatie slikken, meedoen aan trainingen enz. Op zich niet erg hoor en ik hou me ook aan die afspraken. Maar ik zit er wel zowieso een half jaar aan vast. Daarna volgt een soort evaluatiegesprek. Wat er daarna gebeurd weet ik niet, is nog te ver weg.
Eaan deze internetbehandeling heb ik ook veel gehad en aan dit forum nog steeds! Ik bedoelde eigenlijk, dat ik hulp wil naast de verslavingszorg. Want nu loopt zelfs de psychische hulp via hen, terwijl ik ook een persoon ben en niet alleen een verslaafde. Zit, buiten die verslaving, al langer met vanalles in de knoop en daar wil ik ook uit kunnen komen. Bij de verslavingszorg hameren ze er ook steeds op, dat ik me oet bewijzen en weer het vertrouwen van m'n omgeving moet winnen. Maar ik be zelf ook heel wantrouwend geworden en dat helpt ook niet echt. Worden mijn woorden verdraaid of soms heb ik zelfs iets helemaal niet gezegd, dat soort dingen. Vandaar dat ik steeds stiller word en de muur weer ga optrekken. Laat m'n kinderen wel toe, maar volwassen wordt wat moeilijker, snap je? En dat wil ik graag weer anders zien. Dus en van de verslaving af, maar ook weer durven ademhalen..
Oh, oh, ik draaf weer door...sorry...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik schrik een beetje van je posting en heb het idee, dat ik je gekwetst, beledigd heb of wat dan ook...
Maar ik ga idd andere hulp zoeken. Dus buiten de hulp van de verslavingszorg naar een onafhankelijke psychiater zeg maar. En ook al wil je niet meer op m'n berichtjes reageren, je leest hier wel hoe het gaat.
Pippi: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een opluchting, Pippi. Ik schreef al, dat ik zal proberen minder te zeuren. Koe bij de horens vatten en knokken voor een leven zonder aclohol. Las net de posting van Tapas over RET. Hadden ze het tijdens mijn opname ook over en nu Tapas het zo helder heeft opgeschreven, lijkt het ook iets voor mij. Zowel voor de borderline als de RET bestaat hier dagtraining, maar zo kan het dus ook. Is iemand hier toevallig ook bekend met VERS traning?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, zo dacht ik dat ook, een drankje om het beter aan te kunnen. Nou in het begin is dat toch ook zo? Alleen dan merk je ineens dat het zonder niet meer gaat. Verslaafd! Tik, jij bent 'm!
Heb je er nog een probleem bij.
Knap dat je op zoek gaat naar een andere therapeut. En ik snap ook dat je je vertrouwen voor een groot deel kwijt bent. Met therapeuten heb ik het eerlijk gezegd een beetje gehad. Geldt voor mij hoor, hoeft niet voor een ander zo te zijn. Bij mij is het zo gegaan dat het met horten en stoten, door het leven zelf, gemakkelijker is geworden. Harde les die niemand anders je kan leren. Het is gewoon niet zo dat een therapeut een wonderdoener is die jou wel even beter zal maken.
En sorry voor de mensen die nu in tharapie zijn, dit is puur mijn eigen ervaring. Je moet het helemaal zelf doen.

Grappig is, dat je achteraf zo vaak weet wat je wel of niet had moeten doen. Zo zou ik, als ik terugkijk, nooit afgelopen jaar getrouwd zijn. Nee ik ben niet ongelukkig in mijn huwelijk, maar was er duidelijk nog niet klaar voor. Dat is dan een stukje waarvan ik denk, dit past nog niet bij me en daardoor doe ik van die op-je-tenen-loop-dingen. Aardig en vrolijk zijn en aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben even voor de opname getest en scoorde 8 van de 10 keer ja, dus ik kreeg dat toen wel te horen. Ook tijdens de opname gooiden ze m'n mannier van handelen op borderline of afkickgedrag (junkiegedrag dus).
Maar krijg nu weer te horen, dat de borderline niet officieel is vastgesteld, dus ik weet het ook niet meer. Als ik erover lees, herken ik wel veel van mezelf. Maar ik heb het (vind ik dan als niet-deskundige), dat ik het aardig onder controle heb. Zowieso vanwege m'n kinderen. Die zijn veel te klein om dat soms extreme gedrag mee te maken en dat onderdruk ik dan. Dat is voor mezelf ook een stok achter de deur, dat ik niet meer mag drinken van mezelf. Dan verlies ik de controle en dus ook over mijn gedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schijn bedriegt

ik was net de stal aan het uitmesten en dan malen mijn gedachten. Ik heb bedacht dat sommige mensen misschien wel denken wat doet die Antonia hier??? Je hoort haar eigenlijk nooit over gremlins, dorst, werkt etc etc. Maar lieve mensen schijn bedriegt. Ik ben een binnenvetter dus inderdaad zal je mij niet snel horen klagen, ik vind het moeilijk mijn problemen op tafel te gooien. Vandaar ook dat ik een internetbehandeling ben begonnen, lekker anoniem. Heb in het verleden wel andere peuten gehad maar ik sla altijd volkomen dicht als ik tegenover zo een persoon zit en denk "tja wat zal ik eens gaan zeggen, dat is dus niets voor mij" Deze behandeling is super voor mij ik kan mijn verhalen typen op een moment dat het mij uitkomt en dat is 24 uur per dag en niet 1 bepaald moment in de week want dan zal je net zien dat je geen zin hebt om te praten (heb ik vaak last van)

Lieve mensen ik heb het ook niet makkelijk hoor, maar ik knok voor een beter bestaan. Ik heb 10 jaar achter de geraniums gezeten vanwege paniekaanvallen en straatvrees, vreselijk, dat wil ik nooit meer meemaken. Ik heb nu weer een baan, de eerste serieuze in lange tijd en ja daar vecht ik voor, ik wil er wat van maken, het geld hebben wij nodig en het is belangrijk voor mijn sociale contacten. Heb wel kennissen maar geen echte vrienden. Ga vaak met lood in de schoenen naar het werk maar ik ga, ik moet, ik wil leven. Dus ik klaag niet maar doe mijn best.

Ook mijn thuis situatie is niet rooskleurig. Weinig oren die naar mijn luisteren, sta eigenlijk overal alleen voor. Als ik het niet doe gebeurd er weinig. Dat is best vermoeiend want na een lange dag werken wil ook ik slapen maar ik heb ook beesten en die moeten verzorgd worden. Het huishouden kan ik inmiddels laten liggen dat heb ik geleerd. Dat blijft ook wel liggen en daar zijn geen levens mee gemoeid.

Ik heb 1 kind, ,mijn man twee, pubers, zwaar. Ik heb daar weleens wat over losgelaten hier.

Drank daar heb ook ik mijn heil in gezocht en vandaar ook hier om er iets aan te doen. Gaat heel goed vind ik zelf niet helemaal droog maar zo weinig vergeleken met wat ik vroeger gebruikte dat ik denk dat het op een later tijdstip voor mij best mogelijk is om helemaal te stoppen met drinken.
Op dit moment kan ik redelijk mijn grens hanteren en ben daar dan ook heel hard voor aan het werk in samenwerking met tactive.

Zo dit moest ik even kwijt, ben hier dus niet om zomaar een beetje te chatten als iemand dat soms dacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik moet wel min of meer met die zgn wonderdoeners om de tafel. Heb nu eenmaal die afspraken staan en ook de school en mijn man's wergever zijn inmiddels op de hoogte gebracht. Anders krijg ik straks jeugdzorg of weet ik veel op mijn nek en dan ben ik nog verder van huis. Ik kom dus wel die afspraken na, maar geef je gelijk; ik zal het zelf moeten doen. Heb m'n buik ook wel vol van therapie, vandaar dat ik met m'n vingers van de drank af moet blijven. Heb tijdens m'n laatste opname gehoord, dat ze me eigenlijk een interne behandeling willen geven van een klein jaar. Zie je het voor je?? Ik heb 3 kleine kinderen! Schrok me wild. Kan toch niet zo lang van huis blijven? Dus met een boog om die troep heen en de waarheid onder ogen zien. Ik KAN niet drinken voor de gezelligheid, dan ben ik alles kwijt en dat is het niet waard. Dan maar gesprekken, therapie en weet ik veel. Als ze maar geloven, dat ik ook echt niet meer WIL drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en goedemorgen,

Net wakker en nog niet zo spraakzaam.
Schiet gelijk weer in de denkstand. Ligt er een lief briefje
op mijn computer (hij weet wel waar ie me zoeken moet).

Geer, Corinne Ik wil wat zeggen, maar weet niet zo goed wat.
Dat ik jullie dapper vind denk ik. Corinne, ik heb het ook nooit geleerd echt.
Voel me ook een baby in een betonnen blok.

Eerst december. En die Fokking ijsbaan afgebroken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia, dat weten ze wel...
Heb de kaartjes weggegooid. Wil ze niet meer zien.
Nou, afwas gedaan, boel is weer netjes hier.
Ga de kinderen zo halen. Laatste schooldag en ze zijn moe van gisteravond. Heb een lekker soepje voor ze opstaan en zal ze de komende vakantie lekker verwennen.
En daarna natuurlijk ook :D !
Tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...