Spring naar bijdragen

vrijdag 19 december


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 369
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou Vie, we pakken eerst de dag bij kop en staart en rammelen hem goed heen en weer en zeggen: Ik ben de baas en jij gedraagt je vandaag. Ik wil dat jij "fijn" bent en daarmee uit.

Een voorschrijdend inzicht van mij, zo heet dat toch, dat IK de baas ben over mijn gevoelens?

Verder boodschapjes, beginnen, een beetje voor de Kerst. Kids hebben vandaag vakantie.
Zoon zijn laatste proefwerk, sjips, ik moet zijn mentor nog mailen, goed van je!

Gauw doen.

En verder vanmiddag verplicht rusten, ik heb een schema van mijn peut, om met de Kerst nog op de pootjes te staan.

En jij?

Ik ga voor de vierde alcoholloze Kerst en daar ben ik blij mee. Wat een verschil zeg, ik weet dat ik het al gezegd had, maar eigenlijk is het voorbij gevlogen, die drie jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, Vie, Water en Wingchun,
Ook goeie morgen.

Ik ga maar eens een frisse neus, krantje en brood halen.
Ben ik even weg van dat gebrom en boorgeklop.
Daarna ga ik terug aan het koffie-infuus met krantje.
Stoppen met roken staat ook op mijn verlanglijstje, niet omwille van longklachten, maar mijn dunne adertjes.
Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nah, ik ga vandaag niets bijzonders doen, misschien vanmiddag met de kinderen wandelen met de paardjes. Ja mijn zus en zwager hebben twee van die mini-paardjes geadopteerd, en die moeten regelmatig worden uitgelaten. Voorlopig zijn de kinderen nu even met opa boodchappen doen. Benieuwd wat we vanavond te eten krijgen. Zal wel friet of pannenkoeken zijn.
Ja Albertje, die kleintjes zijn best leuk om je heen, maar ik krijg elke keer meer bewondering voor moeders. Wij hebben ze dan een dag in de week, en het lijkt me een hele opgave en zorg om dat levenslang en elke dag te hebben. Nou ja, levenslang, in ieder geval hoor ik van veel ouders dat ze er nooit van losraken, ook al zijn de kinderen de deur uit.
Houtje, good for you! Mij lukt het nog lang niet altijd, de gevoelens de baas zijn, maar wel steeds meer. Dat heeft vast ook te maken met niet drinken, dat je wat laconieker wordt ten opzichte van het leven. Of gewoon met ouder worden, dat je de dingen toch meer gaat relativeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede morgen allen

heb twee dagen niets meegekregen van hier. Een hele drukke dag gisteren. Woensdag nachtdienst en de donderdag daarna weer middag, totaal 3 uur geslapen, dubbelde dienst dus want er was een collega afwezig. Heel vermoeiend maar het houd je wel van de straat ;)

Met kerst heb ik lekker vrij, oudjaar nachtdienst en nieuwjaarsdag ook dus wederom een dubbele dienst.
Mocht ik de intentie gehad hebben aan de champagne te gaan dan kan ik dat dus wel vergeten want moi mag aan de bak. Zal denk ik mijn eerste droge oudjaar en nieuwjaarsdag worden in 100 jaar :)

Wat zal ik fris en fruitig het nieuwe jaar ingaan zeg dat is wel een hele goede start. Vind het alleen een beetje ongezellig voor het thuisfront dat ik er dan niet ben, maar ja, net een niieuwe baan en dan ga je niet direct eisen stellen en vrij vragen eerst maar eens even de proeftijd doorkomen.

Ik hoop dat het jullie ook allen goed is vergaan, zal vandaag wederom niet veel tijd hebben om bij te lezen maar volgende week heb ik lekker vrij en dan de rust en tijd zat.

Veel liefs van Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen deze morgen! :)

Blackster ik hoop dat je een warm welkom thuis hebt met de beestjes! :rose:

Knuffie van harte gefeliciflap! :musicnote::present:

Water, zonnebloempitten zijn een ideale vervanging om de eerste dagen door het roken heen te komen. Je hebt iets te doen en het zout van de schilletjes zorgt ervoor dat je peuk wel zo geweldig vies smaakt dat je er geen meer op wil steken. Enige nadeel... Het geeft zo'n rotzooi ;)
Smakelijk eten trouwens. :D

Houtje, gaat de koningin bij je komen? Doe haar de groeten van me :D

Pfff, Corinne, ik kan me niks voorstellen bij een uur koffie.. Da's wel een behoorlijk grote kop lijkt me :P

Goeiemorgen!! Soothe eerst een koppie koffie voor jou dan maar. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik was eruit en nu weer erin, hihi. Heb even naar buiten gekeken en zie geen wolken, hoezee.
Ben van plan om eens in de tuin te gaan harken. En eigenlijk nog veel meer vandaag.
Leuke dingen wel te verstaan, niks moet alles mag, is mijn motto de komende twee weken.
Joepie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee Pippi, bij jou ook sponsorloop. Die van mij was super sjaggie. Meester helemaal woedend op hem dat hij geen geld had opgehaald, maar moet evengoed lopen. Gister kwam hij met zijn rapport.
Ook al zo'n ellende en dan proberen positief te blijven en te motiveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En in antwoord op Vie, ik ga proberen om van jullie allemaal een stukje vroeg opstaan te onttrekken. Is dat niet wereldschokkend? ;)
Ik heb nuchter last van de zogenaamde dronken coma slaap. Gewoon doorslapen op 4 wekkers.. Best handig als je uit wil slapen maar als je een vroege afspraak hebt niet en als je een baas hebt die dat niet begrijpt ook niet fijn. Maar ja je moet toch iets hebben. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedermorgen allemaal.

Drukke week gehad hier, maar alles gaat goed. Had jullie beloofd op de hoogte te houden, maar dat schoot er helaas bij in. Nu wel tijd, dus hier ben ik.
Goed gesprek gehad met de verslavingsarts vorige week en de Campral ligt eruit. Werd er nog steeds ziek van en het nam mijn trek niet weg. Ze vond het dan ook niet meer nodig die me voor te schrijven en ik voel me al stukken beter. Refusal slik ik nog wel en dat blijf ik ook doen zolang het nodig is. Eind december naar de psycholoog en samen met haar proberen mijn draai weer terug te vinden. Ik word steeds stiller en voel me down en daar wil ik dus iets aan doen. Wil weer genieten en niet steeds op mijn tenen te lopen uit angst iets verkeerds te zeggen of doen.
gisteravond kerstfeest van de kinderen in de kerk en als ze daar met z'n drietjes staan te zingen op zo'n podium...dan schiet ik vol...Zo lief, zo hartverwarmend. Zat daar met de tranen over m'n wangen. Komende 2 weken hebben ze vakantie en we gaan leuke dingen doen. Hoorde vanmorgen op de radio iets over ijssculpturen in Zwolle. Wellicht gaan we daar heen.
enne...een dikke verontschuldiging namens mij aan jullie allemaal is hier wel op z'n plaats...
Jullie verdienen een :present: en nog veel meer, dat jullie m'n gezeur steeds aanhoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja dat vergeet ik steeds, Knuffie van harte gefeliciteerd. Hoop dat het goed met je gaat.

En wat ik vandaag ook moet of mag doen, is die stomme roede van het douchegordijn goed bevestigen. Sta je te douchen, pompompom, lekker warm en schuimig, en dan: KLEDDER, ineens dat kouwe gordijn op je rug.
Tuin harken, goed idee, lekker buiten bezig zijn.
Van die basale karweitjes vind ik zelf altijd heel helpend als het innerlijk niet helemaal naar wens verloopt.
Dat is een heel positieve insteek An, voor de komende twee weken. Ook al iets om blij van te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, je slaat met je PB de spijker op de kop...Je hebt helemaal gelijk! En idd, dat durf ik niet. Via pb dan maar.
Ik wil m'n kinderen een mooie jeugd geven, met liefde, begrip en plezier. Maar dan moet de drank uit huis blijven en daar ben ik nu voor aan het knokken. En die verplichte molen zal wel minimaal een jaar of zo draaiende blijven. zowieso blijf ik nog een half jaar bij de verslavingszorg. Voel me daar niet geholpen, dus wil ik ernaast ook nog andere hulp bij. De bedrijfsarts van mijn man heeft dit ook al aangeraden, omdat nu alle hulp van dezelfde instantie loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: ik heb hem een euro gegeven, ik vind het gewoon belachelijk. Het is inderdaad gewoon afdwingen, nou dan hoeft het voor mij niet hoor. Rare bedoening daar op die school. Moet hij zeker heel de familie af en gaan bedelen om geld. Ik wil dat niet eens hebben, die voelen zich allemaal gedwongen iets te geven. Nee , daar doe ik niet aan mee.

Orleando: fijn dat je er weer bent. Voor mij hoef je je niet te verontschuldigen hoor en zeuren mogen we hier zoveel als we willen. Als ik het niet wil ' horen' dan hoef ik het niet te lezen, zo simpel.
Schrijf toch van je af, daar is het forum voor.

Vie: leven is een kunst apart. Waarom het jezelf nog moeilijker maken ???? Ik laat het allemaal een beetje wapperen hoor. HOeft allemaal niet zo perfect.


Corinne: ik las nog wat je schreef gisteravond. Helder zelfinzicht heb je.
Kwetsbaarheid is zwaar als je nog niet sterk op je benen staat. En dan is een pantser wel zo veilig, of een muur.
De muren daarom langzaam af breken en stukje bij beetje toelaten.
Mensen kunnen hard zijn en hakken je zomaar de pan in.
Je gaat goed Corinne en volg je vol belangstelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Ik werd vanmorgen wakker en had echt het gevoel dat ik gedronken had!
Ik schrok zo, oh nee niet weer, dacht ik.
Pffff, gelukkig was dat NIET het geval!!!!!!!!!!!!!!
Ik was meteen klaar wakker en ging fluitend met bed uit.... hup met de hond kind naar school brengen!
Ik heb nu nog steeds een hoera gevoel!

Dat kerstpakket van gisteren heeft me erg laten wankelen.
Dankzij een aantal lieve mede forum genootjes heb ik de flessen niet open gemaakt!

Houtje bp-tje

Fijne dag allemaal!

Vie, geniet van het oppassen.
Blacky, goede reis terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kerstkaartjes komen hier ook binnen. En soms zijn ze alleen aan mijn man en kinderen gericht. Veel sterkte, geluk en moed voor 2009. We denken aan jullie en zullen er voor jullie zijn...Dat kwetst.
Gisteren kreeg ik een kaartje van zowat de enige vriendin die ik nog over heb. Dat de gremlins volgend jaar weg mogen blijven en weet, dat ik m'n best doe. Yep, weer tranen.
Waarom steeds die stomme terugvallen (heb ze nu niet gelukkig, zelfs geen gremlins)? Ja, dat heet verslaving, roepen de hulpverleners. Maar hoe kom ik ervan af? Wil niet meer drinken en ik weet, dat sommigen hier wel sceptisch zullen kijken naar m'n uitspraken, maar ik wil het echt niet meer Wat levert het me op? Beroerd voelen, meer halen, mezelf nuchter drinken, gaten in m'n geheugen en zo kan ik wel doorgaan. Maar wat brengt het me in positieve zin? NIKS!!!
Een nuchter leven brengt zo veel meer positieve dingen. Waarom trap ik er dan vroeg of laat weer in???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brood is binnen, neus is lekkend.
Snappen jullie dat nou? Ons museum wordt verbouwd. De tuin is daardoor afgesloten. Toch zijn ze al twee dagen bezig met de bladerenblaas om de blaadjes van de bomen op te ruimen. Verspild geld en totaal overbodige milieuvervuiling. Die grasmat moeten ze toch zowiezo vervangen voor ze weer openen. Bovendien kunnen de gevallen bladeren voor een goede humuslaag zorgen. Ben echt benieuwd of ze in de lente de grasmat ook weer vervangen als gewoonlijk. Tjee, tjee, tjee, van dat geld zouden ze de kerst van een aantal mensen wat lichter kunnen maken.

Ha An, en als anderen dat al niet doen (in de pan hakken) doe ik het zelf. :( Het inzicht heb ik wel, maar moet nog leren om inzichten om te zetten in positieve praktijk.

Orleando, je zeurt niet. Je komt lekker van je afschrijven. Daar leren wij van, jij bent je ei kwijt, ziet geschreven wat er door je hoofd speelt en kunt op die manier van jezelf leren en dingen relativeren. Blijf dus a.j.b. t.b.v. jezelf hier schrijven wat je bezig houdt.

Antonia, slaap lekker.

Spud, tring tring tring tring. Je lijkt mijn zoon wel. Heel de straat wakker van zijn wekkers en hij maar doorpitten.

Pippi, :)

Soothe, lekker bakkie koffie is voor mij nu aan de beurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...