Spring naar bijdragen

Woensdag 24 december 2008


tasseke

Aanbevolen berichten

Tasseke, kom op heeee, je laat me toch niet zitten????? Ik heb n.b. een fles open staan!!!
Het is heel lastig, maar we doen het niet ok???? Is die fles nu echt leeg dan?? Ik snap het niet zo van die peut?????

Hier is inmiddels iedereen overspannen. Ja Bambam: die overspannen verwachtingen voor kerst.
We worden gewoon gehersenspoeld door de reclames die al weken aan de gang zijn.
Volgens mij speelt dat ook mee.

Ik ga toch proberen om er wat van te maken.
Die rotdrank voegt totaal niks toe.
Die rotdrank bezorgt mij alleen maar een kater en ellende.
Die rotdrank zou ervoor zorgen dat ik morgen barstensvol schuld rond loop.
Na kerst heb ik precies twee maanden achter elkaar niet gedronken.
Pas na heel lang stoppen worden de trekaanvallen minder,
telkens als ik weer een dag donder maak ik het mezelf alleen maar moeilijker.

Vanavond gaan we gourmetten, all in the family. Alles staat al zo'n beetje op tafel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

tine rotwijf..


dank je wel.........
ik blaat nog even maar op dit moment ben ik in staat opm de restjes in de gootsteen uit te likken!


ok ok dat gaat te ver!!!! ik wil helemaal geen drank maar dit gaat voor mijn gevoel even te ver!

eigenlijk wel humoristisch om 1,5 uur in de rij te staan om te betalen en vervolgens zonder je jas uit te trekken de wijn weer in gootsteen te spoelen!!
ik vervloek mijn moeder dan ook dat ze vanochtend geld heeft gegeven om shag te halen.
grappig maar door deze actie ben ik ook verplicht om te stoppen met roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb begrepen dat Har opgenomen is. Ik denk aan je vent. Het is niet leuk maar vaak zijn niet leuke dingen heel leerzaam. Ik wens je een allerbeste 2009 toe. het tij keert een keer, zegt het zeeuws meisje.

Safi, ik ben blij dat je er weer bij bent. Ik had zoveel aan je berichten.

Joanne, waar ben jij? En Boefie ben je mij vergeten?

Voor iedereen een gezellige kerst en mag 2009 je jaar worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, wat jij niet wil dat doe je niet. Okee!

Ik ben niet gestressed. Waarom zou ik.
Ben 2x met mijn omakarretje naar de winkel geweest.
We zullen niet omkomen van de honger. Ook verse wortelen!
Heb zelfs aan gasten gedacht. (op het laatste moment :D)
En bier en wijn gehaald. Gek, sta je daar voor zo'n rek.
Ja, die was wel lekker altijd...
Neeuh, te duur, die dan.. of toch... :P
Nou boeiend, ze zuipen het maar!

Goede therapiesessie gehad (osteo en PRATEN).
Weer een stukje verder in mn hoofd...
Meende altijd dat ik tónnen woog, maar vandaag voel ik me raar licht.
Maar ook verward en rustig tegelijk. G#dverd@mme!!! Oh my G$d!!
Eerst de kerst. Adem in. Klaar!

Morgen om 6 uur met dochter ergens zijn. (jaaaahhh 's ochtends)
Er zal worden rondgebazuind dat het kerstmis is.

Aaaaargh! :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok, ik ben weer geland!!

pa en ma vertrekken net met achterlating van veel humor en een kerstpakket.

ik had het even slecht, ten eerste wil emn mij aan de medicijnen en daar met ik nog even over nadenken, ik heb het in huis maar ga er nog even niet aan.

en verder......... had ik wel drie geechtelijke brieven, ik zou pas na de kerst erna kijken maar tijdens het lange wachtn bij de peut, heb de enveloppen toch maar geopend.........fout!

1. maart 2007 heb ik aangeschoten op een brommobiel gereden zonder rijbewijs en nu moet ik 26-02-09 voorkomen.
2. ik ben voor ht gerecht gedaagd na alle ellende met de schuldsanering

okok vooral relativeren... ik ben fout geweest
ik heb alleen moeite met het feit dat je bijna twee jar na dato nog eens gestraft wordt en alle ellende met de bureaucratie nog veel meer ellende krijgt.

maar goed, ik ben vanmiddag even gek geweest, in de rij gestaan en voel me nog steeds ***** maar ik ga gewoon nuchter door!

ik heb alteveel ellende meegemaakt om hierdoor mijzelf de weet ik wat in te jagen!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, goed dat je het hebt weggekieperd. Je was zo positief en je schreef mij al, dat gevoel van vanmorgen vast te houden. Nou meid, doe met me mee! Als je die medicijnen niet wil, slik je ze niet. En je mag gerust je gal hier spuwen, wij zijn een luisterend oor!
Met mij gaat het weer goed, gelukkig. Was niet zo druk als ik dacht bij de spuermarkt en bij de ballenbak viel het ook reuze mee. Thuis had manlief een brief aan me geschreven, in antwoord op wat ik 'm had geschreven, dat ik me zo klein voelde enz. Hij schreef, dat ik in 2009 de wereld aankan en 2008 sluiten we af. "Samen komen we er wel"..Stond ik daar weer met traanoogjes.

Heb het boek van Allen Carr uit. Veel wijsheden tegengekomen, die ik zeker ga overlezen in meoilijke momenten. Laat het nieuwe, nuchtere jaar maar komen; ik ben er klaar voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke gogogo girl!
Hartstikke goed joh!
Een fles wijn halen om weg te spoelen.
Dat noem ik nog eens een sterk staaltje afscheid!

:heart:

Moeilijk voor je. Hartsikke rot dat je voor moet komen.
Concentreer je op het nu en probeer niet teveel te piekeren!
Het komt goed, zolang we die eerste laten staan!
Ik denk aan je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

potverdorie orleando,

zie je wel, posi blijven!!
ik ben zo trots en bli met mjn pa en ma wees jij dat aub op je manneke!!!:heart:

ik ben zo positief begonnen en daar eindig ik ook weer mee hoor!
ik weiger gewoon om down te gaan, net zoals ik vandaag weiger dat wie dan ook down gaat!!

ga even lezen!!
(thankx had ik even nodig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok marjo,

sta even bij de wasbak in mijn broek te piessen van het lachen!!!

jajajajaa, 1,5 uur in de rij staan om te betalen, vervolgens direct de wasbak ingekieperd en ik sta nog te twijfelen om de wasbak uit te likken :D

*** alles, ik neem nog een peuk en ik gooi de ellende wel hier!!!


god god god, dit is wel een echte tasseke actie, gelukkig heb ik humor!!!!!!!!!!!!

(dit wil ik nooit meer horen van jullie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve forumgenoten,

Wat een gevecht weer voor velen van jullie.

Tasseke wat ijzersterk van je dat je de drank weer door de gootsteen hebt gespoeld.
Dit zijn ook rotdagen voor velen van ons.

Maar...relativeer over 7 dagen is het al weer nieuw jaar en zijn de meeste verleidingen weer een stuk minder.
En hoe geweldig voel je je dan niet als je weer zo,n grote drempel over bent (de moeilijke decembermaand)

Voor mij wordt dit ook de eerste kerst en oud en nieuw zonder drank.
Ik weet niet hoe het komt,maar ik heb het gevoel dat ik door het ergste heen ben.(drink ruim 4.5 maand niet meer.
Zelfs toen mijn man vertelde dat hij vanochtend na een fietstest hartproblemen had en naar de cardioloog moet voel ik me nog steeds serk genoeg om niet te gaan drinken.

Dit gevoel gun ik jullie ook zo van harte.

Dus mensen hou voel hoor,je wordt er later zo voor beloond!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos,

geniet lekker van het gevoel! het maakt je ijzersterk en ja zelfs als je crisis in huis hebt.
daarover gesproken..... wat gaat er nu gebeuren met je man???
moet hij direct naar de hartafdeling of kan het af met een afspraak??

sorry hoor, ik wil niet zomaar luchtig denken, alleen niet aan mijzelf vandaar de verschuiving van aandacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas, we lijken wel familie; ik had ten 1e precies hetzelfde gereageert en jouw humor ligt me wel. Zit hier ook hardop te lachen om jouw laatste postings en word wat vreemd aangekeken door m'n man en kids. Op zulke momenten en in dat soort situaties zou ik ook kwijlend over de wasbak hangen... De bureaucratische papiermolen draait hier ook vrolijk en ze doen het gewoon om je op de kast te jagen, zoveel maanden (en bij jou zelfs nog langer) later nog eens doodleuk alles op te rakelen. Denk je alles gehad te hebben en sta je een dag op met frisse moed en alles gaat dangoed. te goed, want de post brengt onheil. Ja,dat ken ik ook. Ben wel vaker door het lint gegaan en woest de drankafdeling ingevlucht. Had geen nut, want de brieven lagen er de dag erna nog en ik had er een fikse kater bij.
Als ik nu zo'n rotmoment heb, bries ik het van me af, maak een flinke wandeling (park, niet de andere kant op!) en zoek afleiding die me kan afkoelen en relativeren. Niet een vlucht in die troep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach tjaa,

ik heb water er over heen gespoeld dus er is nu weinig te likkken ;)

wat me wel dwars blijf zitten is de seroxat, ik moet erover nadenken en misschien heeft hij ook wel gelijk, ik probeer inderaad overmatig positief te zijn en ben ook gefixed op anderen.
maar ik heb al een alcoholprobleem moet ik nu ook nog toegeven aan anti-dep??

maar goed, laat me even afschuiven en fixeren op anderen, misschien kom ik zelf tot een heldere conclusie en anders gooi ik het wel hier neer!!


ooohhhh jjaaaa, kom ik even tot FLOOR

je bent fantastisch!!!!!!
net als ik! soms met moeite, vaak met humor, met ups en downs!
maar eehhh niet te min WIJ ZIJN FANTASTISCH!!!!!!!!!!!!!!!!

NET ALS DE REST VAN HET FORUM!!!!!
:heart::heart::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik realiseer me net tijdens het uitlaten van onze hond, dat ik aan de derde droge Kerst ga beginnen.
De eerste Kerst, herinner ik me als toch wel moeilijk, maar goed te doen. Mijn ervaring is, dat als je alles één keer droog hebt doorstaan, het steeds makkelijker gaat. Misschien is dit een opluchting, voor degenen die nu aan hun eerste Kerst gaan beginnen. Ook is mijn ervaring, om erniet tegen te gaan vechten, de eventuele trek, gewoon laten komen, hij gaat vanzelf weer weg. ECHT WAAR. En dan zul je zaterdag zien, hoe trots je op jezelf bent. WEDDEN?. Ik wens een ieder fijne en gezellige Kerstdagen toe.
En doe met mij mee, laat die eerste staan.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen Carr omschrijft het heel toepasselijk als een monster (die gremlin dus), die op je schouder zit, nagels in je hals en maar zeuren om grote doses alcohol. Die gremlin is degene, die niet zonder kan, jij kan het wel. En als die gremlin geen alcohol krijgt, gaat hij langzaam dood. Je hoeft het niet te rouwen om zijn dood, jouw vijand is overleden, niet je vriend. en dan zul je het gevoel krijgen vrij te zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha jongens,

Dat klinkt een stuk beter..FANTASTISCH!

Tasseke mijn man moet aanstaande dinsdag naar de cardioloog, hij had tijdens de test hartfibraties
War aangaande die seroxat vind ik het moeilijk je daarin raad te geven, misschien moet je bij de volgende toch eens aan je peut vragen wat hij nou precies bedoeld met "te positief overkomen"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ferry, ik hou van je!!!

ik sta al een paar jaar droog op kerst, alleen niet de dagen erna.... maar dat gaat dit jaar wel lukken!

alles wordt makkelijker als je een tijd niet drinkt! maar dat neemt niet weg dat deze tijd van het jaar heel wat emoties, onverwerkte zaken, ongemeende gezelligheid, problemen, eenzaamheid en tot slot onverwerkte gevoelens tegen het lijf loopt.

ja, kerst is een stuk gezelliger zonder drank, heb je je emoties ook beter in de hand, en het gaat elk jaar beter zonder drank!

neemt niet weg dat de emoties nu strker zijn en daar mogen we niet overheen lopen maar laten we ze serieus nemen! en vooral met zijn allen plezier eraan mogen hebben!!

je hebt gelijk, fijne dagen en geniet ervan!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...