Spring naar bijdragen

Woensdag 24 december 2008


tasseke

Aanbevolen berichten

Tas,

Dan lijkt het me heel belangrijk dat je je daar goed op voorbereidt, en als het ware een beetje oefent van te voren, en het vooral bij HEM laat liggen, zijn frustratie, die is van hem en die hoort bij hem. Als hij dat onder invloed van drank wenst te uiten, zou je eigenlijk --- misschien kan je een helpende gedachte verzinnen --- op het moment dat hij dat doet, je van het gebeuren moeten kunnen afsluiten.

Je hebt van die haptonomische gedachten van maak een cirkel van wil licht om je heen, voel je daarin in het volle licht staat, en dat je niet geraakt wordt.

Verzin iets wat bij jou past en oefen dat vandaag een paar keer, zodat je morgen, als het zover is, al iets achter de hand hebt.

Ik heb dat soort helpende gedachten ook bij sommige mensen nodig. Die dingen die ze zeggen die kwetsen me dan, en heel doelbewust probeer ik ze van me af te schuiven en ze me niet te laten raken, ze zijn niet voor mij bestemd, maar die persoon kan ze zelf niet oplossen en gooit ze dan maar op tafel. Je hóeft ze niet op te pikken, ze zijn niet voor jou bedoeld.

Snap je wat ik bedoel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

orleando,

allereerst een goedemorgen, een :present: en een kop koffie!

hmmpfff, rotkinderen ook! maar eehhh is het niet zo dat je man, je bui al zag aankomen en gewoon heel lief en bezorgd je wilt helpen?
lijkt me niet een verkeerde uitspraak aleen lief, goedbedoeld, misschien een beetje dom (zoals maxima dat zou zeggen)

knuf van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

houtje,

daar kan ik zeker iets mee!

ik bemerk eigenlijk ook wel dat ik een behoorlijk stuk gegroeid ben, het raakt me niet meer zo heb het accepteerd. maar ik zit wel aan oude jaren te denken. vorig jaar zat ik mijzelf nog op te vreten en wist ik niet hoe snel ik naar huis moest om een fles wijn open te rukken en binnen een half uur de tweede.

Nu denk ik bij mjzelf..... jouw probleem, bij mij geen kater waard!

zo nu ga ik erover soppen want het wordt gewoon gezellig!!! lekker pimpampetten met de kids

Link naar opmerking
Deel via andere websites

doe met je mee pip!!

ik wil nog wel even een oproep doen bij iedereen die nog boodschappen moeten doen!!!

houdt aub de kerstgedachte hoog in de supermarkt, blijf vriendelijk, rustig en geduldig!
al die kinderen die voor 3,50 per uur werken in deze drukte en aan het einde van de dag stijve kaken hebben van het glimlachen.

ik wil morgen een leuke kerst hebben, mijn dochter werkt als cassierre!!

(laat maar ploeteren hoor, worden ze hard van :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorrege Pippi: ja al die moet dingen, kan ik ook slecht tegen.
En kom ook echt niet op gang deze ochtend. Gestofzuigd en het soepvlees staat te pruttelen, oh ja de kesseboom moest verschoven worden. Nu de logeerkamer op orde maken.

Orleando: sterkte met je boodschappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren heb ik uiteindelijk maar niet geschreven hier, ik vloog weer eens tegen mijn plafond aan. Ik moest voor het nieuwe jaar nog 4 opdrachten maken, ooit beloofd, 2 advertenties, visitekaartje, een logo en een uitnodiging. Maar de faalangst slaat aan alle kanten toe, niet gezond meer en ik kreeg natuurlijk ook weer de nadip van het drukke weekend... pffft, soms!!
uiteindelijk is alles in proef af en hoop ik vandaag alles te kunnen afronden... dus wacht ik op reacties van de klanten

ik voel me nog steeds in een zeer wankel evenwicht en dat af en aan al zeker 2 maanden, een emotionele rollercoaster, elk moeten is een zware opgave.. maar ik heb mezelf wel getrakteerd op een duur kadootje, zomaar een 'in mijn ogen zinloos' ding, een nintendo DS ;)

voor de vakantie en de treinreis er heen. Afleiding! Kijk, en dat scheelt weer, vorige keer heb ik mijn hele laptop mee lopen slepen hihi ;) (en dat in de trein)

Mijn kerst is uitermate rustig, ik hoef helemaal niks behalve 1e kerstdag savonds bij mijn ouders te eten, broer en zus zijn op vakantie dus we zijn met z'n drieën.
tweede kerstdag helemaal blanco, hoef ik niks maar kan ik als ik zou willen wel her en der aanschuiven.

Heel soms denk ik wel eens, als ik nou een fles port leegzuip dan voel ik me misschien rustiger en kan ik de 'werk'- en andere stress die ik mezelf opleg wat beter aan maar ik weet te goed dat ik me dan nog waardelozer ga voelen dan ik me nu al voel dus het is geen optie. Dus al voel ik me een razende bol (zandbank voor Den Helder waar ik geboren ben) het gaat uiteindelijk toch ook best goed hier.

Al verlang ik wel naar wat meer rust in mijn lijf en hoofd maar dat zal ik toch zelf moeten creëren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohohohoh,

wat zijn we zielug, er moet toch helemaal niets?
We doen onzelf die malligheid met kerst aan om het maar even zo te noemen.
Al met al ik heb er best zin in, alles wat ik moet hebben is in huis.
Straks de cadeautjes inpakken, leuk!

Tapas,
goed dat je jezelf verwend hebt.
Ik heb ook een Nintendo DS en er al menig uurtje plezier aan beleefd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op Kerstavond gingen we altijd naar de avondmis en als we dan terugkwamen, lagen er kadootjes onder de boom. Mijn moeder had salades gemaakt en feestelijk versierde toastjes, toaatjes die eruitzagen als kabouterpaddestoeltjes en het was echt feest.
Dus..
Als ik vanavond thuiskom, staat de tafel gedekt volgens mijn moeders ideeen. Ze legt de hand aan een laatste feestelijke schaal. Mijn vader schenkt ranja in voor mijn kinderen en die kijken met glinsteroogjes naar de pakjes onder de boom.
Wat later komt mijn zis met man en kind en ook schuift mijn schoonfamilie aan. De rest van mijn familie woont in duitsland, maar die zijn ook overgekomen. We zingen Kerstliedjes, lachen, hebben lol en het huis voelt warm en vertrouwd. Er is liefde, geborgenheid en genegenheid.


En dan word ik wakker...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge tapas,

zomaar een nintendo?? lekker toch, soms moet je jezelf belonen met iets onzinnigs en duur.

laat het lekker over je heen komen, doe inderdaad rustig aan.
over het moeten gesproken, ook ik loop maar alles uit te stellen en begin bijna te hyperen bij het idee "MOETEN".
ik heb nu een moet-uurtje per dag ingelast, meestal als ik eenmaal bezig ben maak de klus wel af en anders de volgende dag maar. moet eerlijk bekennen dat ik elke dag opzie tegen het uurtje maar ik voel me er wel goed bij!

blijven ademen en zet wat rustige muziek op, goed voor de innerlijke rust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas, misschien heb je wel gelijk en moet ik het toch maar als goedbedoeld zien. Kinderen zijn in ieder geval lief en ik krijg de hele ochtend al knuffels!
Okee, m'n goede humeur komt weer tevoorschijn. Kerstboom brand, ik heb een dag de tijd om die boodschappen te doen en daar ga ik me echt niet druk om maken. Heb jaren in winkels gewerkt en welliswaar geen supermarkt, maar 2e Kerstdag op een woonboulevard werken is ook geen pretje soms...:D.
Ik maak er samen met man en kids een paar mooie dagen van en draag jullie in m'n hart!
zo goed??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er weer voor. De lanen in en de paden op.

Niet-doen is negatief. Vriend wil heel graag niet-doen. Ik ook wel, maar dan krijg je niets gedaan. Ik ga nog heel kort even naar werk (ze kunnen me niet missen, ook niet tijdens de vakantie ;) ) en daarna ga ik de ingredienten voor het dessert kopen voor morgen.

Vriend en ik hebben elkaar beloofd: In 2009 (krediet-crises; raar woord) gaan we de wereld redden. :D

We zijn allebei dan heel hard nodig. Ik wil daar zelf ook graag eens trots op zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel-doen heeft overigens een andere kant. Al op de lagere school kon dochter haar schoolkeuze bepalen en heeft ze zelf een intake-gesprek afgelegd. Het geeft kansen c.q. mogelijkheden. :heart:

Maar ook geen rust.

Dilemma, dilemma. (ook een raar woord overigens :( )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krediet crisis,mmmmmmm, ik heb er weing van gemerkt gisteren
in de winkels.
Lange rijen en niet de meest l@llige cadeau's zag ik voorbij komen.
Trouwens als ik zie wat de mensen in de supermarkt in hun karretje stouwen
denk ik dat men bang is weken geen boodschappen te kunnen doen.
Het is leuk om met kerst wat extra te doen, maar overdrijven is ook een vak.
:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, dat was alle jaren al zo. Maar men gaat nu niet "uit eten" men gaat het nu thuis besteden. En gelijk hebben ze.

Weet je wat een kant-en-klaar pakketje kost? Ongeveer 8 euro p.p. en dan heb je alleen nog maar een stukje vlees. Kant-en-klaar bereid.

Dan wil je toch wel weer in de keuken staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...