Spring naar bijdragen

zaterdag 28 maart


diane

Aanbevolen berichten

herfstweer?, hier scheen de zon lekker!!

An, ik ga goed maar moet mezelf wel op de rem zetten, ik wil weer alles tegelijk gaan doen en dat werkt niet!!
maar de macro-ring heb ik gekocht, als verjaarskadootje, dus ga jullie gek maken met raad-plaatjes

okee, 2e poging om een senseo te maken en hem niet te laten afkoelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 285
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marieke, ik denk dat er momenteel gewoon heel veel gebeurd wat eerst een plek moet krijgen. Misschien heb je daar wat meer hulp bij nodig.
of zou het de overgang zijn? of is dat nog te vroeg
zolang je zelf niet lekker in je vel zit is het ook moeilijk om voor je zelf te zorgen, maar als je voor jezelf zorgt ga je ook lekkerder in je vel zitten.
dat is dus het dilemma waar we volgens mij allemaal mee worstelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie is dit misschien wat voor je lekker snel klaar
Conchiglioni ripieni alle verdure

# Ingredienten 16 grote pastaschelpen
# 1 grote ui
# 1 rode paprika
# 1 middelgrote aubergine
# 100 gr. verse doperwten, gedopt
# 1 snufje gedroogde oregano
# een paar takjes verse oregano
# 150 gr. zachte geitenkaas
# Olijfolie extravergine
# zouZout en Peper
Bereiding
Snijd de ui fijn en de paprika en aubergine in kleine dobbelsteentjes (brunoise). Voor meer kleur kun je eventueel een halve rode en een halve gele paprika gebruiken.
Bak alle groente in olijfolie totdat ze gaar zijn. Breng op smaak met oregano (vers en gedroogd), zout en peper.
Kook de conchiglioni beetgaar, giet ze af en spoel ze onder stromend koud water.
Vul de conchiglioni met het groentemengsel en leg ze rechtop in een ovenschaal. Besprenkel ze met een straaltje olijfolie en verkruimel de geitenkaas eroverheen.
Doe de schaal in de oven op 180°C voor ong. 10 minuten.

Ik wil het zelf binnenkort maken als mijn zus uit Berlijn komt logeren.
Kun jij het mooi voor me uitproberen:D
Ik heb een grote pan wintersoep opstaan met ui, aardappel, winterwortels, koolraap en lentils.
Hmmmm ik zit nu al te water tanden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ik ben juli 2007 gestopt met drinken, en ik heb het nog steeds soms, die angst. Er is inderdaad niemand in de direkte omgeving die het snapt, al zijn ze schatten. Maar ze kennen die angst niet.
Je beschrijft precies wat ik vaak voel: gaat het verkeerd, hou ik het vol?
Het blijft een soort mogelijke blooper.
Maar we doen het toch maar wel hÈ?

Ik vind mensen die "terugvallen"ook niet erg, als je er maar voor blijft gaan. Al is het 1 dag, of 500. Als je maar voor jezelf blijft vechten.

Overigens wat ik net schreef over mijn verjaardag, was eigenlijk heel erg uit mezelf geschreven. Het gevoel van: jeetje, het is eigenlijk voor het eerst in al die jaren dat het me iets kan schelen. Dat is ook wel weer leuk, zo'n gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is het miezerig en nat en koud, echt bij de kachel, kaarsjes aan, tv en zelfgemaakte soep weer!
Wat lekker dat het bij jouw zonnig is Tapas. Stuur eens wat naar het Noorden!
Ik vind het KAK wel een mooi gebouw, beter dan twee Ziza's:D.

Marieke het heeft bij mij ook heel lang geduurd hoor na mijn alcohol en drugs verslaving.
Je moet erin blijven geloven en nu na 13 jaar vallen en opstaan ga ik eindelijk het licht zien en voel ik me ook zonder verdoving prettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey safi
Ik zit op dag 7 , en ik ga vanavond lekker een avondje dansen.
Ik ga naar een salsa avond dus zullen er veel mensen zijn die drinken .
Maar ik ga heerlijk uit mijn dak met spa rood.

nu ga ik even een paar lekker e broodjes maken , bladerdeeg met choriso en kaas,.... hmm sabrosooo
tot later mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, wat deed je in dat anderhalf jaar dat je droog stond wat je nu niet meer doet? Hoe wil je het nu anders gaan aanpakken. Er zullen altijd dingen blijven gebeuren in je leven. Of het nou een deukje is, ruzie met de buren, zorg over je zoon. Dat is leven. Wat mij zo opviel naarmate je langer droog stond was de acceptatie van het leven. Je zat niet meer eindeloos te 'zeuren' over waarom jou dit nou weer moest overkomen. Je accepteerde zaken meer zoals ze waren en zijn. Kennelijk lukt je dat nu niet meer zo goed. Je weet welke weg ik bewandel en ik heb geen angst meer. Geen zucht naar drank en geen angst dat het ooit weer anders zal worden. Daar denk ik niet eens aan. Ik leef nu, vandaag, en dat probeezr ik zo goed mogelijk te doen. Ik ga naar de AA, bel regelmatig met mn sponsor, ben in therapie geweest, en al die dingen hebben veel angst weggenomen. En ik blijf naar de AA gaan omdat ik snel vergeet. Ik wil niet terug naar mn leven met drank en dat helpt mij om mn leven nu te leven. Ik werk aan de stappen en voel me daar goed bij.

Dit werkt voor mij. Ik wens je toe dat je je weg terug vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...