Spring naar bijdragen

zaterdag 28 maart


diane

Aanbevolen berichten

Wat een vroege vogels allemaal.

Vie, zonder drank is het echt leuker, sterkete , hou vol hoor!

Anna gefeliciteerd.

Marjo, neem nog een bakkie.

Jip ik hoop dat je toch een beetje happy gaat voelen, het mag echt hoor!

Rene Ik had gisteren zo'n meelij met je en nu al weer uit bed, gezellige vogeljacht.
Ik hou ook van vogels, heir in een vijver zitten soms aalscholvers. Een paar weken terug
wel 10 tegelijk, maar dat heb ik later niet meer gezien.

Karinneke sucses met je toetsen bord.

Dianne de 7 de dag lukt je ook wel!

An en alle anderen een hele goede droge dag gewenst ook al
regent het buite pijpenstelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 285
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marjo, ik vind dat inderdaad zo raar zoals het brein soms werkt. De trucjes die je zelfs na maanden nog met jezelf kan uithalen in je hoofd.
Maar, mij heeft het vanmorgen in ieder geval al geholpen om het op te schrijven, en als je dan zoveel bemoedigende reakties krijgt, dan moet je wel een domoor zijn om toch naar de supermarkt te rennen voor een paar flessen.
Wel zorg ik ervoor, vanavond niet alleen thuis te zijn, heb een eet-afspraak gemaakt met een goeie vriend die zelf geen alcohol drinkt. Voor alle zekerheid.
Maar je hebt gelijk, de nare aanvechtingen worden minder!

Jip, ik kreeg librium van de huisarts toen ik voor de eerste keer stopte, in 2006 meen ik. Werd er wel lekker kalm van, maar heeft mij toen niet met het stoppen geholpen. Dat is pas gekomen toen ik echt zelf zei: zo wil ik niet meer verder.
Toen heb ik het zonder medicatie gedaan, viel best mee eigenlijk. Paar dagen wat trillen en zweten en een "eng" gevoel en dat was het.
Mij heeft het meest geholpen de Tactive-therapie en de nuttige handvatten die ik hier op het forum aangereikt kreeg, en nog steeds krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: nou wen er maar aan hoor. Zoenen met je vriendje is toch veeeeeeel interessanter, haha.

Ja ontbijten doe ik nooit behalve in een hotel als ze het voor mijn neus neerzetten.
Kijken of ik me die gewoonte kan aanleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was een keer in een ander huis om op te passen voor een paar weken, toen 2 dagen gestopt met drinken dus mijn drankje niet in huis gehaald. de derde dag ging ik kennissen halen van Schiphol en er werd besloten dat we even ergens wat zouden gaan eten, 2 glaasjes wijn gedronken bij het eten en vervolgens in het oppashuis de flessen van hun opengetrokken. Hoezo de eerste niet nemen?

Daarom laat ik iedere dag de eerste staan;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke wat zal jij een blinkende kamers krijgen!
En dat zeg je mooi: dat kan ik missen als kiespijn. En zo is het ook.

Grappig, het onderwerp ontbijten. Tot anderhalf jaar geleden ontbeet ik altijd. Zodra ik opstond, wat een kater ik ook had, ik had trek! In ontbijt dus. En dan bedoel ik dus een ONTBIJT, met toast en gebakken eieren en liefst nog van alles erbij.
En sinds het niet-meer-drinken krijg ik voor half de middag geen hap meer door mijn keel. Nou, wellicht een croissantje met gesmolten kaas, maar zelfs dat met moeite.
Ik los dat op met van die ontbijtdrankjes met vezels er in. Schijnt best gezond te zijn en geen aanslag op je maag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal.

Over ontbijten gesproken. Van mijn 14e tot mijn 40e heb ik niet ontbeten. Toen ik nog thuis woonde zorgde ik ervoor dat er wat kruimels op het aanrecht lagen en haalde ik even het mes door de boter zodat het leek alsof ik keurig ontbeten had. Pas toen ik in het ziekenhuis terecht kwam heb ik leren ontbijten, er was geen ontkomen aan de verpleegster bleef naast mijn bed zitten totdat ik die ene boterham naar binnen had gewerkt haha. Maar het blijft moeilijk voor me, ik moet er echt aan denken omdat ik geen hongergevoel krijg. Tsja zo hebben we allemaal wat. Tegenwoordig ontbijt ik met muesli, yoghurt en een beetje honing. Niet te veel maar wel genoeg vezels, eiwitten etc.

Pip laat die meid lekker zoenen.. zou zelf ook wel weer een keer lekker uitgebreid willen zoenen haha.

Anna gefeliciteerd:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik móet nog even wat delen...
Het is net als stoppen met drinken
Patronen doorzien, herkennen
Er iets mee doen

Ik voel me hier vreselijk niet op mijn gemak
Maar hier is wel waar mijn kinderen zijn
Ik herken een patroon en het verlamt me
Maakt me gek in mijn hoofd, mijn lichaam verkrampt
in alle kronkels. Ik ben doordrenkt van een patroon
wat ik niet meer wil, maar wat zo ingesleten zit....

Het is zo alles bepalend, het beïnvloed mijn hele dagelijkse gang
Als het er op aan komt, zie ik geen greintje respect, het doet pijn.
Ik doorzie. Waarom is het zo moeilijk soms om het gewoon te laten
Het is zo. Zien dat het te lang zo is geweest.
Ik zie dat K. alles bepaalt en ik me hopeloos vanuit oud gedrag
maar aanpas terwijl ik van binnen explodeer.
Praat erover zullen jullie zeggen. Maar daar ben ik bang voor.
Ik weet hoe het eindigt. In verwijten. Dat wil ik niet.
Maar ik wil ook niet meer gevangen zitten in een patroon wat mij
aanvreet. Opvreet.

Ik kan pas slapen als hij klaar is
Kan pas ademen als hij weg is
Mijn mamaweekend gaat in wanneer hij heeft bepaald
wanneer hij gaat. etc.....

Ik moet mijn geest vrij maken van deze bullshit.
Zodra ik bijv in de caravan ben, komt er automatisch een
lach op mijn gezicht. Is er rust. Een gewoon ademhalen.
Ik laat me in de luren leggen. Ik. De vrouw die alles zou.
Wat heb ik gedaan? Waar ben ik in godsnaam mee bezig?

Sorry, ik moet het schrijven. Jullie hoeven niet te antwoorden.
Ik ben van mezelf een positief mens. En soms lijkt alles weg!
Het moet uit mijn hoofd. Ik ben vrij. Nobody can touch that.
Het lukt dan niet. pas als hij weg is. En dan heeft het eerst tijd nodig.
Mén, ik leef te veel in cirkels.
Wat bezielt me toch?

Het feit, ik ben allang passé.
Ik besta gewoon niet. Wordt volledig genegeerd.
Wat je niet ziet is er niet. Ik ben er niet.
Dus hoeft daar ook geen rekening mee te worden gehouden.
Dat is toch raar? Of ben ik nou gek?
Het heeft mij totaal in de macht. Soms zie ik het.
Dan weet ik hoe het moet zijn. En dan floep is het weg.
Ik ben ooit gaan geloven dat ik idd een slecht mens ben
Vast in de ijzeren greep van macht, schop en vecht ik tegen
een nutteloze onmacht. Ik ben niet gek. Ik ben niet dom.
Ik ben wel lief en goed! Get the hell of my back!!!
Ik mag niet boos zijn. Ik was de drankverslaafde.
Eén verkeerde beweging....

Zie! Angst.
Ga weg angst

De dag nadert dat ik zo de ruimte inspring en eindeloos wegzweef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Marjo, dat zullen we nog maar even niet doen hè, eindeloos wegzweven. Ik heb geen idee hoe jij voelt dat je gepasseerd wordt, maar dat lijkt me een erg naar gevoel.
Het lijkt me niet zo gek dat je je nu (in je "vorige") thuis niet meer erg op je gemak voelt. Daar pas je toch ook niet meer? Het is al zo lang dat je aangeeft dat je anders wil.
Ik ben blij voor je dat je de caravan zo prettig vindt. En dat je daar wel jezelf kan zijn.
Maar zoals ik het nu begrijp ben je nog een paar dagen in de week bij Klaas en de kinderen, voor de kinderen?
Vergeef me als ik het allemaal niet zo goed begrijp, maar af en toe ben je even wat vlinderig.
En als dat jouw manier is van je uitdrukken vind ik het ook best hoor.
Ik wil je maar laten weten dat ik desgewenst graag met je meedenk, maar jou soms niet helemaal volg. En door wat je schrijft vind ik het ook moeilijk om mijn eigen praktische zelf te zijn. Zoals bijvoorbeeld vragen: zit er al een woning aan te komen voor jou en de kinderen samen?
In ieder geval geloof ik wel dat je je ontwikkelt. Proficiat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo ik herken heel veel in jouw verhaal. Ook ik had grootste plannen maar uiteindelijk heb ik me altijd aangepast aan mijn partner en heb mezelf weggecijferd. Dat heb ik zelf gedaan en ik kan het hem niet verwijten. Er gaat straks een hele nieuwe wereld voor je open dat weet ik zeker, dus hou vol.

En je bent ons, althans mij niet, echt niet tot last hoor:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjoooo!!! Please zeg, hou daar mee op: "Ik ben jullie tot last" Is dat potverju een antwoord aan mensen die begaan zijn met je? En aan wie jij zelf ook nuttige dingen schrijft?
Dat pik ik niet van je hoor. Tenzij je echt zelf hier niet meer wil schrijven, maar niet die onzin van tot last zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
marjo

Vanmiddag als ik alleen ben


zal ik gaan rennen.


Laat me




Ik zal hier niet meer komen


Ik ben jullie tot last




De drank eruit


Nu de rest



Hoe kom je daar nu bij Marjo.
Ik herken zo'n beetje alles wat je schrijft!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bedoel ik Marjo, dat "sorry dat ik vlinderig ben."
Ik zeg toch ook niet tegen jou: "sorry dat ik nogal praktisch ingesteld ben."
Wij ervaren dingen gewoon anders, maar dat geeft toch niets? Ik ben benieuwd hoe het met jou verder gaat en hoop dat je dat met ons blijft delen. Je hebt met jouw opmerkingen mij vaak weer op goede gedachtes geholpen, en ik hoop dat dat andersom ook zo is.
Dus ik hoop dat je blijft schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zal uiteindelijk wel ergens toe leiden
Een nieuwe opening, ik ben alleen zo fokking moe!

Ik wwet dat ik niet mag opgeven
dat zal ook niet gebeuren. Even een gat in de weg
Niet opgelet...

Gisteravond in foetushouding op de grond
mezelf over de kop strelen. Begon helemaal
te schudden. Nu kan ik niet stoppen met huilen...

Het zal wel weer ergens goed voor zijn

Wil zo graag los! van alles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Bedankt voor de felicitaties! Ik dacht nog wel dat niemand wist wanneer ik jarig ben, maar het is wel leuk gefeliciteerd te worden.
Soothe heeft niet van Gend en Loos maar zichzelf langs gestuurd, waar ik veel blijer mee ben. :D Een prachtige bos :present: staat op tafel te pronken, dus ik voel me helemaal het feestvarken. We hopen er hier een feestelijke droge dag van te maken, en dat laatste gaat wat Soothe en mij betreft beslist lukken!

Ferry, bedankt voor de door Soothe overgebrachte groeten. Je krijgt ze van harte terug!

Marieke, ik ben blij te lezen dat je er weer voor gaat, en vooral blij dat je tenslotte toch voor eerlijkheid gekozen hebt. Niet voor mezelf, maar voor jou! Je bent in gevecht met een sterke en slinkse vijand, en eerlijkheid is de eerste stap naar overwinning in dat gevecht. Sterkte!

Marjo, denk alsjeblieft niet dat je hier iemand tot last bent. Ik moet bekennen dat ik je berichten de laatste tijd vaak niet helemaal kan volgen, en dat baart me zorgen. Maar wat je net vertelde, over je niet thuis voelen op de plek waar je thuis bent, niet gehoord, gezien en rekening mee gehouden te worden, dat herken ik maar al te goed. Het doet me verdriet te lezen waar je zo mee worstelt.
Onthou dat ondanks het feit dat je dronk, ondanks al je twijfels en strijd met jezelf waar je op dit moment doorheen gaat, jij een zeer waardevol mens bent! Je hebt een niet te onderschatten vijand overwonnen en bent je verslaving te boven gekomen. Dat zegt veel over je geestkracht en wilskracht, wat Klaas of anderen er ook over mogen denken.
Dat je op dit moment moeite hebt om jezelf te vinden, je plaats te vinden in deze wereld, en vooral je zelfrespect weer te vinden is heel logisch. Hier is bij uitstek de plek waar mensen dat begrijpen. Iemand die onze strijd niet gevoerd heeft, kan onmogelijk weten wat het is om een half leven weggevlucht te zijn in een roes, en vervolgens te moeten ontdekken wie je nou eigenlijk bent, en hoe je moet leven zonder die roes. Om nuchter te kunnen leven moest ik veranderen, van de oude geijkte patronen afwijken en nieuwe wegen vinden, en soms betekent dat ook een nieuw leven. Kom voor jezelf op meisje! Slik niet alles wat er voor jou en je kinderen bedacht wordt! En accepteer alle hulp die je kunt krijgen, want hulp zoeken en aanvaarden is geen teken van zwakte, maar juist van kracht. :heart:

Beste mensen, maak er allemaal een fijne dag van, en houd het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...