Spring naar bijdragen

Graag stel ik me even voor


senna

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn moeder is een alcoholist en ik ben behoorlijk op weg in dezelfde richting. Als kind van alcoholist heb ik altijd geroepen "dat zal mij nooit gebeuren!". Maar tegenwoordig roep ik maar "zeg nooit nooit!". Sinds ik mijn man heb leren kennen, drink ik. Daarvoor (tot m'n 25ste jaar) dronk ik zelden. Tegenwoordig moet de fles leeg. En het vervelende is dat ik ook me overal mee ga bemoeien en ruzie ga maken met m'n man. Uiteraard heb ik de volgende ochtend altijd spijt....
Ik ben inmiddels er achter dat ik mezelf een veel prettiger persoon vond toen ik nog niet dronk en ik dat gevoel graag terug wil (voordat het echt te laat is)...


En zoals iedereen hier hoop ik dat wat sterker wordt en "nee" leer zeggen tegen alcohol....

Groeten senna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Senna,

Sinds ik mijn man ken, drink ik :huh:????? Maar drinkt jouw man ook veel dan? In ieder geval, van harte welkom op het forum. Ik denk dat je de dagdraad al gevonden hebt hé?
Veel mensen hier zijn nu a.d.b. dus dat kun jij ook. Waar een wil is, is een weg, zolang je zelf alle verantwoording neemt over jouw drinkgedrag.
Nogmaals van harte welkom.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje,

Dank je! ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoeld met "de dagdraad"?? (drank maakt meer kapot dan je lief is hahaha).

Mijn man drinkt inderdaad best behoorlijk. Alleen wordt hij niet "verveldend" van drank. Ikke wel
:(
Hoevaak ik al geen spijt heb gehad van m'n daden van de vorige avond..(niet te tellen, niet te meten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Senna,
ze zeggen niet voor niets:
kleine kinderen en dronken mensen spreken de waarheid.
Wat er niet bij gezegd wordt is dat het "hun" waarheid is en onder
invloed er vaak erg ontactisch(om het even tactisch te zeggen) uitkomt.
Dus meestal versterkt drank wat er toch al was, maar je nuchter niet durft of kunt zeggen.
Soms is dat een leuke dronk, en word je vrijer in leuke dingen uiten, maar vaak houden we
nuchter juist de nare dingen achter, we zijn immers beleefd opgevoed en gaan conflicten vaak uit de weg.
Als dat beschermlaagje verdwijnt, komen de meer oergevoelens en gedachten naar boven en durven we
die wel te uiten. maar de volgende dag geen of weinig herinnering aan, dus we nemen er niet echt de verantwoording voor. Vandaar dus ook de vele vechtpartijen in kroegen en na feestjes.
ook in de relatie gaat het vaak zo, bij mij dus duidelijk ook helaas.
Voor jou misschien goed om te kijken welke dingen je niet zonder drank durft te zeggen/uiten naar hem.
Het eens opschrijven voor jezelf en dan kijken wat je er alsnog van wilt/durft delen, maar dan op een neutraal en nuchter moment, misschien zelfs dat al aankondigen zodat je partner datzelfde doet. Je zult zien dat je dan een heel ander contact krijgt en die drank misschien niet eens meer nodig hebt. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Noortje,

Ten eerste: dank je!! Jij ook succes!!
Ik wil helemaal stoppen. Ik probeer al jaren te minderen. Maar ik kom altijd tot de conclussie dat de fles toch echt leeg moet. En echt vriendelijker wordt ik er niet van. Dus, dan maar lol in m'n leven met een glas spa rood.

Ben jij helemaal gestopt of alleen geminderd?

Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Senna,

Ik ben met een voor mijn doen..erg uitdagende minderpoging bezig..
(zie mijn voorsteldraadje).., maar dit weekend had ik een feest en ik wist van te voren dat ik
ging...nee...verkeerd gezegd..dat ik WILDE drinken en dat was natuurlijk ook zo...nee, ik kan het op zo'n moment ook niet bij 2 glazen houden.., maar goed...morgen nieuwe week, nieuwe kansen, maar buiten vrijdagavond gaat het heel goed, maar heb het er wel moeilijk mee! Ik lees dan ook veel op het forum!

Ik vind het echt een dappere onderneming van je dat je gaat stoppen!!
Ik lees met je mee!!!

Jij hebt ook een peuter las ik, ik ben nogal druk met haar overdags (herkenbaar waarschijnlijk) en dat geeft mij dan ook de kracht om aan het eind van de middag niet meer naar de fles te grijpen.., maar wat ik al zei...het is moeilijk! maar daarom heb ik mijzelf ook aangemeld!! en jij waarschijnlijk ook :-)

Groetjes Noortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Noortje,

Leuk joh, een peuter! Hoe oud is ze? Mijn zoontje is vorige maand 2 geworden. Hij zorgt er ook voor dat ik flink wordt beziggehouden. Maar dat vind ik ook wel zo prettig. Dan hoef ik niet zo snel aan drank te denken.

Ik moet wel bekennen dat ik het s'avonds voornamelijk moeilijk vind. Ik hou ineens tijd over. Heb jij dat ook?

Ik zal je voorsteldraadje ff lezen. Ik leef echt met je mee!!

Groetjes Simone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Senna,

Haha, zijn nu op 2 draadjes aan het kletsen! Mijn dochter wordt volgende maand 2,5 jaar.
Ja, tijd over en tijd voor leuke dingen met haar...voorheen..begon ik gelijk na het werk tot aan haar bedtijd aan toe..dus in een heeeeel korte tijd 1 fles wijn op en daarna had ik eigenlijk al geen zin meer in drank..., maar nu heb ik tijd, en dan bedoel ik echt tijd...quality-time, vreselijk woord, maar slaat op dit moment wel de spijker op zijn kop om echt met haar bezig te zijn totdat ze naar bed gaat en als ze nu een keer wakker wordt 's nachts dat ik er dan ook ECHT voor haar kan zijn. Niet dat ze vaak wakker wordt dan, maar heb wel eens momenten gehad...dat ik als een zombie haar aan het troosten was. Ik voelde me zo heel erg schuldig tegenover haar! Nu ga ik doordeweeks in iedergeval na haar bedritueel zonder alcohol op met thee of fris achter de computer op het forum, niet leuk voor vriend-lief, maar ja...dit heb ik even nodig op dit moment!

Wel heftig dat je moeder (ook)...alcoholiste (wij natuurlijk niet...ahum ahum...ja, erg he?) is.

Groetjes Noortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi senna

welkom

je hebt een kleine van net 2 jaar.
als je niet drinkt hou je inderdaad tijd over, heb je meer tijd voor die kleine.
neem van mij aan dat de tijd zo snel gaat en als je drinkt 2 keer zo snel, straks weet je de helft niet meer van die kleine, oorzaak, drank.
lekker laten staan en van die kleine genieten zou ik zeggen.

sterkte en succes

walbo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi noortje, ik blijf tussen de draadjes schakelen :D. Maar, ik ben ontzettend blij dat ik me heb aangemeld. Ik zie nu voor het eerst in 33 jaar dat er vele met mij zijn haha. Ik herken je gevoel richting je dochter. Ik heb me zoooo vaak schuldig gevoeld. Vaak was ik ook bang dat er 's nachtslot iets zou gebeuren, en ik zo in een roes lag dat ik het niet zou horen. Maar dat is nu allemaal achter rug. Voor nu, ik ga eens m'n bed opzoeken en proberen te slapen.

Tot morgen. En, bedankt voor je steun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Senna,

Ja, dat herken ik ook...ik ben erg vaak alleen met haar thuis en ik heb echt geluk gehad dat er nooit iets is gebeurd 's avonds of 's nachts..dacht er wel aan...van...wat nu als ze heel ziek wordt ofzo..dan kan ik dus niet eens meer in de auto naar het ziekenhuis of huisartsenpost...dat doet me nu heel veel als ik daaraan terugdenk...dat is voor mij ook een extra motivatie!
Jij ook bedankt voor de steun!
Pfff...warm hierboven dus ik denk dat ik niet zo lang on-line ben, maar morgenmiddag schijnt het weer afgelopen te zijn met het mooie weer...dus dan hebben we weer alle tijd ;-)

Fijne avond!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Na veel maanden weer aan de drank te hebben gezeten, ben ik weer terug...

Elke ochtend wakker worden met het gevoel dat ik echt niet goed bezig ben...dat ben ik echt zat (leuke woordspeling:-)). Het probleem bij mij is vanaf 17.00 uur elke dag: "ach eentje dat kan toch geen kwaad", "doe toch gezellig mee"...maar de volgende ochtend (1,5 fles wijn veder) denk ik "ik ga vandaag stoppen". Maar, dan wordt het vanzelf weer 17.00 uur...en dat begint het opnieuw...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan kennen we denk ik allemaal Senna, s'ochtends willen stoppen en s'middags er niet meer zo zwaar aan tillen.

Ik hoop dat je deze keer wel door kunt zetten meid want het vergalt je leven en genieten zit er niet meer in. Ook omdat drank het enigste is wat nog belangrijk is. Misschien moet je aan jezelf beloven dat, wat er ook gebeurd, je iedere dag even meld hoe het met je gaat.

Ik wens je heel veel sterkte.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,

Dat lijkt me een goed plan:-)

Ik ga me gewoon melden sowieso eens per dag en als ik het moeilijk krijg.

Het is zelfs een schaamte geworden om op en af op het forum te zijn. Het is een gevoel dat ik zelf daarin faal (uiteraard weegt m'n gezin en mn werk het zwaarst qua falen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Senna,

Niet schamen hoor! Stap 1 toen ik ermee bezig ging was het in mijn omgeving vertellen, pas daarna kwam ik hier.

En raad eens wat? Geen enkele negatieve reactie, want bijna iedereen kent of kende iemand met problemen met alcohol, vaak van heel dichtbij zelfs.

En falen? Je hoeft niemand iets te bewijzen hoor. En het is niet simpel het omzetten van een knopje anders waren er niet zoveel mensen hier.

Het onderkennen van een probleem en het inzicht dat je iets wil veranderen is al een belangrijke stap.

Welkom en succes!

Groeten, platypus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Senna,

Wat goed dat je terug gekomen bent op dit forum. Die schaamte herken ik wel, het ging de laatste week niet goed met me (drinken dus) en daarom durfde ik ook niet goed om hier iets te posten. Al die mensen die het zó succesvol doen, knap hoor! Ik voel me daardoor alleen wel een grotere lozer....Oké, dat is niet zo, het zal met vallen en opstaan gaan, dit hele proces. En ben elke keer blij te lezen dat het anderen gelukt is, dat geeft hoop!

Jij veel succes gewenst!

Groet, Nance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...