Spring naar bijdragen

zaterdag 10 oktober 2009


ferry

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Aha Bolletje, nu heb ik er een beeld bij. Van die loodzware gietijzeren terrasdingen met krulletjes in de rugleuning. Leuk, ik heb een reproductie van een schilderij van Van Gogh: een terras bij avond met onder de luifel allemaal.... bistrostelletjes.
En jij bent weer verzekerd van een week niet drinken, mooi zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Tas. Nou ik ga eens wat doen voor ze het stelletje komen brengen.
Zit nog wel met een vraag. Zou er nu werkelijk verschil zijn tussen probleemdrinkers en alcoholisten? EEn vriendin van mij heeft vroeger erg veel gedronken maar nu kan ze het houden bij een glaasje wijn per avond. Voor mij onbegrijpelijk maar het lukt haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga me en beetje schuldig voelen Dar

V. is vanaochtend heerlijk aan het werk gegaan en moeders doet niets.
nah, ja even stiekum om me heen kijken en even inschatten hoe lang ik nodig heb om de woonkamer weer toonbaar te maken...

eeuuhhh, de inschatting is een half uur :D
heb ik nog even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig Bolletje.

Sorry Tina ik walste even over je heen. En nee het is geen anti-depressiva forum maar kan wel gepaard hier mee zijn want die 2 gaan vaak samen. Je weet mijn motto: we zijn hier niet om de jeuk aan onze grote teen maar omdat we allen want meegemaakt hebben waardoor we zover gekomen zijn.Trouwens het is bedoeld om te schrijven wat ons bezig houd met de intentie elkaar te steunen en van de drank af te houden dus meis lekker zeggen wat je wilt en voel je niet bezwaard want je bent het waard!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bolletje,

volgens mij zijn alle alcoholisten probleemdrinkers en andersom.

het ligt eraan wat je onder alcoholist verstaat.
soms hoor je de norm dat als je meer dan 4 glazen per dag drinkt dat je dan alcoholist bent.
ikzelf houd de stelregel aan dat je pas alcoholist bent als het je een probleem geeft.

eigenlijk weet ik niet of die vraagstelling waardevol is, volgens mij is het enige wat telt is het effect wat het op jou persoonlijk geeft.

maar stel je je vriendin als voorbeeld? verwacht jij dat je na verloop van tijd ook sociaal kan drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi tijn,

ik ga straks eens kijken bij de winkel.

ik heb al zoveel dingen geslikt maar weinig dingen hebben een goed effect op me, maar gezien het feit dat ik zeer onmatig ben in de reguliere medicijnen ben ik altijd op zoek naar alternatieven.
ben dus op zoek naar een kruising van valeriaan, oxazepam, paroxetine en st.janskruid.

hoezoo veel noten op mijn zang hebben :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das een goeie Tass want waar ligt de grens zover als die er is? Volgens mijn huisarts ben ik geen alcoholist en ik vind van wel. Kan dagen niet drinken en dan neem ik er 2 om weer te stoppen. Dan drink ik wekenlang niets en opeens pak ik een halve fles. Heb hier geen problemen mee en kom er altijd eerlijk voor uit. Je zet me wel aan het (mee)denken hoor want wat is nu een alcoholist? Iemand die in de ochtend al drinkt? Heb ik ook gedaan maar dan hooguit 2 en als ik erg verdrietig was 3 maar hield er daarna wel mee op want kon er niet tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar heb je verse gember in huis? Tegen misselijkheid (heb er inmiddels ervaring mee) knaag op een stukje verse gember. Geleerd van een zeer wijze Chinese dame, die mij met haar acupunctuur ook heel veel geholpen heeft om mijn gespannenheid, die weer leidde tot depressieve gevoelens, wat weer leidde tot drankzucht, te overwinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee Bolletje!

haha, bedankt hoor, fijn dat ik je over de streep heb getrokken.
zo werkt dat he?

ik was het zelf al van plan om het eindelijk eens goed te doen en door een aantal berichten op het forum (oa soothe) dacht ik ook, ja waarom niet nu..
maandag beginnen is 'been there done that'

jane4, goed joh van je feestje!
en die kleine overwinningen, daar moet je echt bij stilstaan.
bijv, ga eens even zitten en visualiseer letterlijk.. hoe je woonkamer eruit kan zien na een 'leuk'feestje met drank etc.
hoe voelt dat, hoe ziet die kamer eruit...
bij mij was dat: overal troep, alle cd's door de war (ooo moet ik bloemen brengen bij de buuf) asbakken in de keuken (ik haat roken) verschaalde dure hapjes waar niemand aan toe is gekomen.
etc etc.
en dan opruimen in je badjas met je kater.
leuk ook voor de kids.
en dan 's middags als alles opgeruimd is een wit wijntje.

En Jane, kijk eens hoe je er nu bij zit.
geniet van je succes!

Vie, bedankt voor je felicitatie, jij kent me al heel lang dus dat is lief.

Ik zag bij wie is wie yoyo met een herkenbaar verhaal.
ik hoop dat ze mee komt schrijven..
liesf lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

druppie,

ik heb het afgelopen 1,5 jaar maar twee maanden gedronken, ok dan wel direct extreem maar ik ben een alcoholist met een alcoholafhankelijkheid.
dat houdt in dat ik schijnbaar niet kan functioneren zonder alcohol.
alhoewel het gaat me de laatste tijd goed af........
maar wat ben ik nu???
voor mijn gevoel een droogstaande alcoholist

maar is het echt belangrijk?

ik vind het belangrijker om te weten wat mijn valkuilen zijn en hier op te anticiperen.
uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde
een gewoon, rustig en normaal leven zonder dat vriendje alcohol roet in het eten gooit

ik heb al zoveel etiketjes dat ik me eigenlijk niet meer druk kan maken om een etiketje meer of minder
ik blijf tasseke en om eerlijk toe te geven...........
ik vindt mijzelf eigenlijk best leuk :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank dank voor jullie lieve reacties. Voel me echt apetrots.
Dar ik zal het nooit \bij een glas kunnen houden dus voor mij is dat niet weg gelegd. Bovendien vind ik geen een soort drank lekker. Ja een créme de cacao of zo maar verder niets dus hoef ik het daarniet voor te doen.
Lianne dat heb je toch maar eens mooi gedaan hé? dikke knuffel voor jou hoor!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahahaha Bolletje,

sorry maar ik zit hier te bulderen van het lachen

iemand die een probleem heeft met drinken en die vind het niet eens lekker!
ok, ik ben eruit!
je bent een probleemdrinker :D

een beetje tegen heug en meug dat glas alcohol wegwerken en dan nog één en vooruit dan maar we maken de fles leeg.
maar gatverdarrie wat is die troep smerig zeg!!!

blijf er maar van af, dat is een stuk beter :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Dar, nee, die gember werkt alleen tegen de misselijkheid. Voor de gespannenheid en de dippen heeft ze een aantal keer naalden in me gezet.
En dat werkte heel goed. Pijn doet het niet. En ik moet er wel bij zeggen, dat ze "the touch" heeft. Want als ik daar op haar behandeltafel lag, met al die naalden in mijn lijf, masseerde ze ondertussen mijn nek of rug.
Sommige mensen kunnen je aanraken en dan voel je niets, en anderen hebben iets in hun vingers wat van je kruintje tot in je tenen gaat.
En nu ik het schrijf: ik ga meteen maandag weer eens een afspraak met haar maken.
Er mogen best wel wat spanningen uit hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He jenn..
gaat goed hoor..

beetje spanning hier thuis, maar ja, dat is overal.
en druk weekend, mijn kids, de zijne, vriendin straks op visite, is een hele goede kokkin, is zelfs uitgenodigd om 4 maanden in el bulli, barcelona te werken (voor degenen die dat iets zegt)
ze neemt hapjes mee.. had ik me de hele week al op verheugd (nah meer, welke wijn erbij)
zal de jasmijnthee maar eens uit de kast halen.

ik wens jou veel sterkte jen, ik hoop dat je vriend niet teveel aanje trekt als hij die beloftes nie waar kan maken.
misschien kan je dan nu beter even door de zure appel...

knuf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of ik een alcoholist ben of niet, daar maak ik me niet meer zo druk om.
Ik vraag me liever af wat ik diep in mijn hart wil.
En dat is altijd helder zijn.
Als ik 1 of 2 glazen drink word ik zo suffig en tegelijkertijd opgefokter.
Een roes in de kop en een snellere hartslag.
Ik denk wel eens dat ik geen probleem meer heb met alcohol. Want ik heb al in tijden niet meer teveel gedronken. Nou wat doe ik hier dan nog? Geniet van die paar af en toe en maak er verder geen probleem van.

Maar zo werkt het blijkbaar niet.
Ik weet wat alcohol met een mens kan doen.
En ik heb nooit de garantie dat het niet uit de hand loopt.
Alcohol neemt remmingen weg, het blijft een trigger.

Ik voel me niet lekker als ik drink. De hoeveelheid maakt niet uit.
Op 2 glazen reageer ik nu misschien net zo als vroeger op 5 glazen, toen mijn lichaam zich eraan aangepast had.

Ik kan niet meer iets drinken en er echt van genieten.
Het roken doet me al meer dan 10 jaar he-le-maal niets meer.
En ik geef niet op voor ik de alcohol ook he-le-maal niet meer hoef.

Het feit dat ik er nu nog zo mee bezig ben zegt genoeg.
De alcohol zal niet veranderen, die blijft gewoon zoals ie is.
Ik ben degene die moet veranderen.
En dat zal ook gebeuren!
Omdat dat is wat ik diep in mijn hart wil.

En daarom heb ik dit forum ook nog nodig.
Als dat levenslang werk aan de winkel betekent doe ik dat graag.
Daar heb ik mijn leven immers voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, dat heb jij mooi gezegd. En zo is het ook.
En voor wie denkt dat ik alleen maar zit te forumen :D ik heb ondertussen de gordijnen gestoomd, een recept opgezocht, een ontwerp gemaakt voor een krijt-tekening voor aan de muur en een pan aardappelen geschild.
Voor mij zit mede de kracht in het forum, dat ik allerlei ideeën opdoe, en er ook mee aan de slag ga.
En nu moet ik even naar het voetbalveld om een vriendin aan te moedigen die in het veteranenteam van damesvoetbal speelt.
Er zijn op zaterdag kennelijk veel voetbalfans tegen wil en dank :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate prachtig geschreven. Heel goed dat je het zo mooi kunt verwoorden.
Vie vergeet de paraplu niet?
Ik heb inmiddels ook niet stil gezeten hoor, en voor het eerst van mijn leven iemand geweigerd die hier aan kwam om geld te lenen. Zit nu wel met een groot schuldgevoel maar vind het toch knap.
Nou ik ga dwijlen ik bedoel dus de vloer hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he potverdrie,

ik straal vandaag echt niet van slimmigheid!
heerlijk gepoedeld en mijzelf opgetuigd, mooi staartje in mijn haar om de rimpels een beetje weg te trekken, zondagse jurk aan op zaterdag en al mijn mooie punten even geaccentueerd.

maar ik sta hier in mijn zondagse kloffie en ik ben bang om de vuilnisbak te legen!!
stel je voor dat mijn jurk vlekken krijgt!!

yihaa, een nieuwe smoes voor het smoezenboek!
geen zin in het huishouden, kleed jezelf op zijn zondags :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...