Spring naar bijdragen

zaterdag 10 oktober 2009


ferry

Aanbevolen berichten

nou niwi,

ik maak een diepe kniebuiging en zet mijn petje voor je af!!

zoals ik al zei, het zet me aan het nadenken maar voor vandaag denk ik alleen aan vandaag en doe ik het maar niet.
ik kan het me gewoon nog niet voorstellen dat ik over 21 jaar ook zo zit, het forum al helemaal niet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal!
Ik sta lekker op, ook vroeg vanwege het voetballen van zoon (die is al onderweg nu) en over een half uur op pad met dochter om te hockeyen. Heb gisteravond toch wijn gekocht en 2 glazen gehad. Heb er heeel lang over gedaan. Zit nog in de fase waarin ik nog niet heb besloten helemaal te stoppen, en dacht gisteravond: ik mag best een glas wijn op vrijdag. En op zaterdag ook. Door de week wil ik niet drinken daar ben ik wel uit. Ik lees jullie allemaal goed, en begrijp dat het minderen voor de meeste niet werkt. Daar ben ik ook wel beducht voor, maar ik moet het even op mijn manier onderzoeken geloof ik.

Nu dacht ik gisteren wel: heb ik hier nu de hele week zo naar verlangd? Wat is de 'big deal'? Zo geweldig was het nu ook weer niet...om eerlijk te zijn kreeg ik hoofdpijn, of misschien had ik dat ook al wel na een erg drukke week, en dan helpt wijn ook niet. Geen enkele aanvechting om die fles leeg te drinken, pff.
Erg lekker geslapen, en nu voel ik me ook goed, dus in die zin heb ik geen spijt.
Geloof ook dat ik het dan als beloning voel, juist na een week hard werken...

Overigens: mooi verhaal van Ferry, dat neem ik ook erg ter harte. Ik had zelfs afgelopen week al van die blije momenten, smorgens op de fiets naar mijn werk met een helder hoofd. Voel dan ook dat ik deel uitmaak van de normale wereld, en van de normale mensen (wat dat dan ook moge zijn, maar niet de drinkers dus...) en dat voelt erg prettig.

Tot later, heb een goede dag allemaal.
Houtje, hoe oud is je dochter? Heeft ze gewonnen?

groet, Birthe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

birthe,

je moet de dingen doen zoals ze goed voelen voor jou.
op een gegeven moment leer je vanzelf wat voor jou wel of niet werkt.
misschien ben je wel een van de weinige die wel sociaal kunnen drinken later en misschien ook niet, maar je bent je nu in ieder geval bewust van het feit dat het zomaar fout kan gaan en als het fout gaat dan is de beslissing om helemaal niet meer te drinken tenminste snel gemaakt.

nu maar hopen dat de kids weer een lekker sportochtend hebben :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Isa,

dat klinkt bekend in de oren!
geniet ervan maar pas tegelijkertijd op want het is tevens een valkuil.

de eerste negen maanden ging het bij mij zo giga goed, energie ten over, ik vloog bijna dagelijks naar het plafond.
totdat ik mijn eerste borrel weer probeerde.........:huh:

in een maand tijd was ik weer helemaal terug bij af en nu?
nog steeds veel energie maar niet meer dat heftige euforistische gevoel.
dus geniet.........maar houdt uzelf in de gaten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan is het goed!!

even voor mijzelf gesproken dan, ik heb echt negen maanden dat euforistische gevoel gehad maar mij maakte het overmoedig, ik voelde me zo goed en sterk dat ik mijzelf niet kon voorstellen dat ik weer zo zou af glijden.

ik was een bikkeltje, één wijntje om mijzelf te feliciteren, dat kon wel
was toch voor niet voor niets zo sterk
zoveel energie
zoveel inzicht in mijzelf
zoveel kracht om door te zetten
gremlins? nooit last van gehad

duhhh, dus niet!!!
het is echt een hel geweest om alles weer op een rijtje te krijgen
soms, heel soms ben ik nog kwaad omdat ik dat euforistische gevoel nooit meer heb teruggekregen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha,

en voor je het weet ben je net als Niwi 21 jaar verder :D

het valt voor mij wel op dat 8 a 9 maanden een behoorlijk punt is, ik heb er al vele weer zien drinken omdat het eigenlijk uit het systeem is (denkt men).
het is ook de periode dat mensen gaan twijfelen of ze sociaal kunnen drinken.
dus ik kan niet vaak genoeg roepen dat het niet zo is!
jammer genoeg ben ik één van die dozen die die ervaring heeft opgedaan.

maar geniet er lekker van hoor!!! en probeer inderdaad dit ritme aan te houden, het geeft je uiteindelijk alleen maar een heerlijk gevoel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe is het bij jou nu tina?

heb je vaak het gevoel dat je een borrel zou willen of taal je er niet zo naar?

ikzelf heb er eigenlijk weinig meer last van, tenzij er problemen de kop op steken.

***
oh, niet vergeten, 1 x per maand als ik de administratie moet doen.
maar ben dan iedere keer weer blij dat ik dat nuchter heb gedaan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen sterke kanjers,
Ferry al zo lang droog. Want vind ik dat knap zeg. Je verhaal is erg opbeurend en kan voor velen een steun zijn.

Tina Vast geslapen? Ja je lichaam geeft aan waar het behoefte aan heeft. Geef er maar aan toe hoor als je kunt. Het hersteld van zelf weer.
, en krijg daar dadelijk een hoop energie voor terug.

Niwi 21 jaar niet drinken? Dan kun je jou niet een oude rot in het vak noemen maar een Goeroe. Wat moet jij trots zijn op jezelf.

Houtje een dochter die voetbalt? Geweldig. Damesvoetbal komt er meer en meer in. Vroeger zelf gevoetbalt maar kon er niets van. Als ik een keer de bal kreeg was ik hem zo weer kwijt. Dan werd ik zo kwaad dat ik in staat was diegene omver te lopen. Kon dit makkelijk vanwege m'n gewicht maar was niet snel genoeg. ze hebben me toen maar als keeper neer gezet tot mijn pink naast de kom geschoten werd. Dat was flink äu"maar ben blijven keepen. Was ook het enigste wat ik kon, hoefde me alleen maar te laten vallen. Misschien zien we dje dochter wel een keer op t.v. Zou leuk zijn.

Brithe Knap dat je het bij twee glazen hebt kunnen houden maar op passen met jezelf belonen, dat kan op den duur toch meer worden. Heb dit gezien bij mijn vriend. Op het laatst ga je je hoe langer hoe meer belonen en heb iedere keer weer nieuwe smoezen voor een beloning.

Druppeltje ben erg benieuwd hoe je de open dag ervaren hebt. Hopelijk dat het erg druk wordt en dat je er een goed gevoel aan over houdt. Zonder te veel spanningen.

Cocootje hoe was jouw avond gisteren. Heb je genoten? En was het een fijn contact? Ben erg benieuwd.

Tasseke ja je zult er de rem wel op gezet hebben w.b. het eurorisch gevoel. Weet dat dat niet zo goed af kan lopen dus laat je misschien onbewust dit gevoel niet meer toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas,

door mijn depressie heb ik af en toe de behoefte van even niets voelen.
Maar drank neem ik niet, het veregert de depressie alleen maar.
Dus nee, eigenlijk taal ik ook niet zo naar drank,
alleen naar rust in mijn hoofd.
En we weten allemaal dat de drank daar geen oplossing voor is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas, ik neem je raad ter harte want deze maand is mijn negende maand, maar wel heb ik zoiets van ik wil het jaar vol maken, en daarna?

Ga ik toch weer iedere dag de eerste niet nemen.

Tina, mooi "elke dag niet gedronken is een dag geleefd"

Nu ga ik opschieten want anders word Willweekend, Killweekend:D

fijne dag tot vanavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,
Zou Hermie al zitten te zwoegen boven haar opgaves, en zou het al storm lopen bij Drup in haar huis?

Gisteren sprak ik een aardige dame die al bijna veertig jaar heftig aan de lijn doet. Dat lijkt me nou op zich nog veel moeilijker dan niet drinken. In feite is dat simpel: je neemt gewoon de eerste niet.
Maar eten moet je wel.
Wat hebben we toch eigenlijk een luxe probleem :D

Nee hoor, dit is een geintje. Ik vond overigens niet drinken inderdaad simpel. Wat ik erg moeilijk vond was, om het leven opnieuw in te richten. Dat drinken was toch wel een dagtaak, die plotseling wegviel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee drank is daar totaal niet de oplossing voor.

maar toch vind ik het interressant om te zien hoe de dingen veranderen.
in het begin is het gewoon moeilijk om te stoppen, voor alles is er wel een reden om te drinken.
na verloop van tijd zijn die gewoontes er wel uitgesleten.
ik heb nu alleen nog trek of de gedachte dat ik een borrel wil in bepaalde situaties

wil natuurlijk niet zeggen dat het makkelijker is maar wel anders
ik ben nu al blij dat ik weet welke situaties mijn struikelblok zijn maar ik heb eigenlijk nooit meer zomaar trek.
niet als ik ga stappen of bij een feestje, daar ben ik dankbaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje zelf krijgt vandaag een heel oud bistrostelletje. Ik wil het op gaan knappen. Heb het vorig jaar een oude keuken gehad van m'n broer en die helemaal gerenoveerd. Wil het bistrostelletje in de zelfde kleur gaan schilderen als de keuken en als dinsdag het nieuwe zijl gelegd is. neer zetten.
Gisterenavond had ik even heel ster de behoefte weer een refusal te nemen, had al uit gerekend dat ik dan drie weken niet gedronken zou hebben maar het is me niet gelukt om het inderdaat te doen. Misschien vandaag wel. Zou toch een geweldige overwinning zijn jongens.
Nou ik ga m'n kippeltjes verzorgen. M'n vissenkom van 2 mtr lang en1 mtr diep ziet er weer uit als nieuw en ik kan weer lekker genieten van m'n vissies. In de winter erg makkelijk kan gaan zitten vissen zonder dat ik het koud krijg hihihihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...