Spring naar bijdragen

donderdag 3 december

sailor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 285
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heee ga jezelf nou niet tegenover ons verontschuldigen als
je iets over je vriend hier verteld
We weten allemaal dat je in een rot situatie met hem zit.
Ik vind wel dat hij kinderachtig reageert hoor
Het niet opnemen, je maanden in onzekerheid laten zitten
en nu jou weer alles laten regelen.
Misschien moet je morgen is vragen aan je schoonzus
hoe hij vroeger omging met dit soort dingen??
Of nog beter hoe het er bij hun thuis aan toe ging als
er problemen waren, mischien leer je hem dan nog beter kennen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa je bent zo kwetsbaar zoals je je zelf op stelt. Dat kun je veranderen. Het is zo belangrijk dat je je eigen kijk naar jezelf veranderd. Je bent niet kwetsbaar, je bent niet zwak, je bent niet overal schuld aan. Jij bent iemand n.l Isa. Verander voor jezelf. Zolang jij wilt bewijzen aan een ander of je vriend ben je niet zo heel erg goed bezig. je wilt voor hun veranderen en dat gaat nooit lukken. Verander voor jezelf dat is de enigste manier om echt te veranderen. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isje dat kan nog zo'n tijd duren voor mensen durven in te zien dat je echt veranderd bent. En heel soms willen mensen het niet zien. Omdat de vroegere isa misschien afhankelijk van hun was. Ze willen je missschien graag in die rol houden. Dan kun je nog zo veranderen maar dan ligt het aan die ander om daar open voor te staan. Dat kan niemand af dwingen. Ik zeg niet dat jij dat doet hoor maar als ze het niet willen zien, dan gebeurd het niet. misschien dat je wat meer afstand moet nemen, en hun moet laten komen. Als je dan niets ziet weet je dat het misschien over kan zijn. En dat zou erg pijn doen.:heart:
Laat de sterke Isa zien door niets te laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou Isje ik denk dat je te veel wilt bewijzen. Aan iedereen die je vroeger gekend hebt, wil laten zien dat je zo veranderd bent. Zeker naar je vriend toe. Maar als je zo blijft proberen, het misschien wel een beetje op dringt, gaan mensen zich misschien terug trekken. Er is misschien ook een hoop argwaan, en wantrouwen, en dat is niet zo gauw weg bij mensen. Zeker niet als ze veel mee gemaakt hebben.
Maar gun mensen de tijd om aan een nieuwe Isa te wennen. Maar nogmaals ik heb het gevoel dat het misschien zou kunnen zijn dat jou vroegere vriend (even) niets meer wil. En dan kun je blijven trekken maar dat maakt het alleen maar erger. Probeer hem, hoe pijnlijk ook, met rust te laten en kijk of hij zelf kontact zoekt.
Maar lieverd ik denk dat jij diep in je hart al lang weet dat het wel eens afgelopen zou kunnen zijn met je relatie, of zit ik verkeerd. Hoop nogmaals dat ik je daar geen pijn mee doe.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah! Je doet echt je best en je neemt het jezelf allemaal kwalijk terwijl je dat mijn inziens zeker niet moet doen. Die eikel van een ex maakt jou verwijten, het enige wat je kunt doen is alles wat in je macht ligt: je best. Meer kun je niet doen!

Ik weet dat mijn moeder dit ook doet, maar ik het uiteindelijk toch zelf moet doen!

Tot zover mijn jeugdige bijdrage, misschien heb je er iets aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa,
Je vriend heeft deze tijd niet gebruikt
om te begrijpen, laat staan veranderen.
Hij is nog meer dan eerst van mening dat alle schuld bij jou ligt.
Hij heeft er geen belang bij dat jij verandert
want dan moet hij zijn eigen aandeel onder ogen zien
en daar verantwoordelijkheid nemen.

Wat jij te doen hebt is heel goed gaan voelen
of jij met zo iemand verder wil
zo afgesloten naar jou, zo bang
wat heb jij bij hem nog te halen
dat jou voedt?

en nee je wilt niet te veel
je wilt te weinig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, nog even een reactie op je vraag van pagina 12:

Als ik het zo lees gaat het om vit.B12. Bij alcoholisten en mensen met andere maagdarmstoornissen wordt dat niet goed aangemaakt/opgenomen. Je kunt er erg moe van worden, bloedarmoede van krijgen of neurologische verschijnselen (bv aan je benen).

Meestal worden er eerst in korte tijd (5-10 weken) 10 injecties IM gegeven; daarna volstaat een onderhoudsdosering van 1 injectie in de 2 maanden.

Er is recent een artikel verschenen waarbij de opname via pillen net zo goed is als via de injectie; je moet het dan alleen wel dagelijks in hoge dosering innemen, en dit wordt niet vergoed (de prikken wel).:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wing , wat ik bedoel is dat ook jij in het verleden vast wel eens raad hebt opgedaan bij diegenen die je noemt, anders kom je ook niet tot het inzicht, en dat je duidelijk wel hebt, want het combineren van eerder opgedane ervaringen met input van derden leveren je een bepaald inzicht op in een situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van je kinderen kun je niet scheiden, klop Hannah
en op deze leeftijd mag je ze nog niet opgeven
en dat doe je wel als je je aan (het gebrek aan ) normen van ex aanpast.
op de korte termijn zul je even rust voelen
maar op de lange termijn, of in zo'n setting van Kirky (+aids-soa)
oei oei oei meid wat zul jij je schuldig voelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond heeft de AA toch wel mijn ogen geopend. Misschien net op tijd.

Voordat de boel hier begon te escalleren begon het met een ruzie omdat R zijn zus verteld had dat ik bij de AA zat. Ik was razend. Nu wist zijn familie het! Ik wilde het verborgen houden. Stoppen zonder te vertellen dat je gestopt was.

Ik heb wel zijn zus kunnen spreken. Ze was erg begripvol en ik sprak vooral met haar om mijn eigenwaarde nog iets omhoog te houden.

Ik had vanmiddag trek en zin om naar de AA te gaan. Was er heel blij mee.
Werd nét vanavond stap 5 voorgelezen. Ik hoorde iemand vertellen dat het juist bevrijdend werkt als je niet vasthoud aan je trots, maar eerlijk tegen mensen in je omgeving kunt zijn. Dat je dan ook eerlijk begint te worden tegen jezelf. Dat dat juist mensen nader tot je brengt.

Ik heb al die tijd lopen twijfelen of ik kerstmis wel door zou laten gaan. Schoonfamilie zou in zijn geheel bij mij komen eten en ik zou een groot buffet neerzetten. Dat doe ik normaal met oud en nieuw jaarlijks.
Ik voelde me zo vernederd. En dan nog twee dagen in de keuken staan ook??

Vandaar dat ik zo schrok van wat ik hoorde. Misschien is het tijd om ten eerste anders tegen kerst aan te kijken en die schuld - die ik R toeschoof - misschien niet zo als schuld te zien.

Rustig nadenken. Rustig aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
alaine

Bol, nog even een reactie op je vraag van pagina 12:

Als ik het zo lees gaat het om vit.B12. Bij alcoholisten en mensen met andere maagdarmstoornissen wordt dat niet goed aangemaakt/opgenomen. Je kunt er erg moe van worden, bloedarmoede van krijgen of neurologische verschijnselen (bv aan je benen).

Meestal worden er eerst in korte tijd (5-10 weken) 10 injecties IM gegeven; daarna volstaat een onderhoudsdosering van 1 injectie in de 2 maanden.

Er is recent een artikel verschenen waarbij de opname via pillen net zo goed is als via de injectie; je moet het dan alleen wel dagelijks in hoge dosering innemen, en dit wordt niet vergoed (de prikken wel).
:rose:

Heel erg toevallig heb ik een uur geleden ook vitamine B complex bij de kruidvat gekocht. Is dit hetzelfde?
Aangezien ik sinds zondag gestopt ben en men mij dit aan beviel moet er iemand zijn die hier meer van weet.

Inhoud per tablet:
B1 2.8mg
B2 3.2mg
Niacine 36mg
B5 12mg
B6 4mg
B12 2ng
Foliumzuur 400ng
Biergist 25mg

Moet ik er hier gewoon een per dag van nemen of moet ik me eigenlijk verslikken? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Witte, je hebt gelijk:

Oxazepam en andere pammen zijn inderdaad bedoeld voor korte tijd: tijdens afkickverschijnselen, na een grote stressor... Het is alleen voor langer gebruik bedoeld bij psychiatrische patienten, die niet uitkomen met meerdere soorten antidepressiva of anxiolytica (middelen tegen angst).

't Is inderdaad een middel dat in twee weken verslaving en gewenning geeft (dus je hebt er steeds meer van nodig voor hetzelfde effect, en je kunt niet meer zonder slapen/rustig worden). Het dooft, het verandert niets. Kan soms wel handig zijn tijdens de eerste weken van de start van bv een antidepressivum, omdat die pas na een paar weken gaan werken.

Vooral bij oudere mensen is het rottig: verhoogt sterk het valgevaar (en kans op overlijden hierdoor), geeft blijvend geheugenverlies... Alleen minder rottig voor je lever dan de fles.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baklap,

Als je geen grote tekorten hebt is vit.B-complex prima; wat je teveel binnenkrijgt plas je weer uit (dat geldt niet voor alle vitamines!). Als je geen duidelijke klachten hebt en normaal eet is dit prima (overigens; als je gezond bent, geen overdaad aan alcohol nuttigt, en gevarieerd eet heb je geen Davitamonnetje meer nodig zoals vroeger de winterdag naast je ontbijtbordje).

Bij ernstig alcoholmisbruik wordt ook vaak slecht gegeten, en door maagdarmstoornissen kun je tevens een achterstand in je vitamines oplopen. Dan worden hogere doseringen vit.B gegeven dan in die van het Kruidvat (bv. vit.B1 25-100 mg per dag, da's dus 10-40x de dosering van het Kruidvat); bij toediening van B12 wordt 1mg per keer gespoten (ik dacht dat dit ook de dosering was die dan moest worden geslikt, dat kan ik voor je nazoeken als je het wilt weten). Da's dus tevens wel flink meer dan 2 nanogram (10*-9) in de Kruidvatpil. Deze hoge doseringen worden verstrekt via de HA/verslavingsarts en veelal vergoed; eventueel is vooraf bloed te prikken om te zien of je daadwerkelijk een tekort hebt.

B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk gedanst vanavond. Lekker even alles los en dan ook nog door buikdansen wat mij toch aardig begint te lukken lately.
Moet nu proberen om mn enthousiasme voor het buikdansen te onderdrukken tijdens de dans. Ik sta teveel te huppelen zeg maar.... het moet sloooooow en mysterieus en niet up tempo
Na de les nog even iets uitgeprobeerd, namelijk om te dansen op een simpele choreografie en dan proberen daaruit te stappen. Dus improviseren. Uit het stramien van de aangeleerde pasjes. Jeemig dat is moeilijk. En ik was degene die dat dan moest doen want ik had het bedacht....dus dat was nog even zweten. Geestelijk en lichamelijk.
Dus nu:
RELAXXXXXXXXXXXX
(en ik heb ook nog geen gedicht....komt !)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...