Spring naar bijdragen

donderdag 3 december


sailor

Aanbevolen berichten

Ari,

Ik begrijp dat jij net als ik al jaren lang een drinker (zuiper) bent.
Dan weet je dat je drinkt voor de kick. Als ik iets vies vindt is het wel Weet je nog Bucker bier Of alcohol vrije wijn. Dat zijn allemaal drankjes voor mensen die nooit gedronken hebben (prima) maar mee willen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 285
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja fijn is dat
kan het me nog goed heugen die herrie van die scan
Wat een agressieve inbreuk op je lijf en geest is dat brrrrr

quote:


Originally posted by:
druppeltje

Hannah de uitslag heb ik vorige week gehad en was niet goed. Nu zit er in mijn hoofd dus ook niet goed maar dat verbaast me niet hahaha. Het advies naar de neuroloog toe was om een MRI te laten van mijn nek. Omdat ik er vorig jaar al een van mijn rug heb laten maken zou ze deze week opvragen of ze mijn nek er ook op hadden staan zodat ik niet weer die kist in hoef want zo leuk is dat niet. Staat hij er op dan wil ze dedails en zo niet mag ik weer die kist in dus ze belt me deze week nog wat te doen.



Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe zie jij de naaste toekomst nu Baklap? Ik herken er wel veel in, toen ik naar de kunstacademie ging (overdag werken en 's avonds naar de academie) was het ook altijd achteraf flink afzakken. Toen nog geen probleem, energie zat. Maar pas op, het blijft een verraderlijke duivel. Dus als je nog steeds denkt, sociaal te kunnen drinken... hou de vinger aan de pols.

Ari, de enige keer dat ik alcohol echt lekker vond, was toen ik kandeel dronk. Wijn, lekker? Meen je dat nou? Ik vind alcohol vies! Dronk het alleen voor de roes. Ik kan echt niet meegaan met iemand die zegt, te kunnen genieten van een glas wijn. Maar ieder haar meug... dan heb ik het gemakkelijk eigenlijk, want iets laten staan wat je nog lekker vindt ook is helemaal moeilijk.

Willie, zoetekauw? in plaats van drinken of snoepen kan je ook veel bewegen, dan word je niet dik en kan je lijf wel wat calorieën hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vie

En hoe zie jij de naaste toekomst nu Baklap? Ik herken er wel veel in, toen ik naar de kunstacademie ging (overdag werken en 's avonds naar de academie) was het ook altijd achteraf flink afzakken. Toen nog geen probleem, energie zat. Maar pas op, het blijft een verraderlijke duivel. Dus als je nog steeds denkt, sociaal te kunnen drinken... hou de vinger aan de pols.




Ari, de enige keer dat ik alcohol echt lekker vond, was toen ik kandeel dronk. Wijn, lekker? Meen je dat nou? Ik vind alcohol vies! Dronk het alleen voor de roes. Ik kan echt niet meegaan met iemand die zegt, te kunnen genieten van een glas wijn. Maar ieder haar meug... dan heb ik het gemakkelijk eigenlijk, want iets laten staan wat je nog lekker vindt ook is helemaal moeilijk.




Willie, zoetekauw? in plaats van drinken of snoepen kan je ook veel bewegen, dan word je niet dik en kan je lijf wel wat calorieën hebben.



Mijn naaste toekomst zie ik dat ik in ieder geval mijn studentenhuis verlaat. Hiermee ik veel te veel negatieve associaties op dit moment (lees ruzie met een persoon wat niet zomaar meer goed komt) dit kan het verdrinken in de hand werken denk ik. Tevens associeer ik mijn kamer te veel met alleen drinken. Als ik hier wat aan wil doen moet ik door precies dezelfde afkick als dat ik de afgelopen dagen heb gedaan en dan aan mij de keuze of ik dat wil. Dat wil ik dus niet aangezien ik nu toch al op een punt ben dat ze me liever kwijt dan rijk zijn. Natuurlijk haten ze me niet allemaal en zijn er veel vrienden die me de afgelopen dagen hebben gebeld dat ik altijd beroep op ze kan doen en dat ze ondanks alles nog altijd mijn vriend zijn. Dit vind ik erg waardevol.

Dus ik ga verhuizen naar een huis waar ook mensen zijn die bijvoorbeeld op een sportvereniging zitten en niet alleen op een zuipvereniging.

Verder wil ik er wel echt naar toe dat ik een gezelligheidsdrinker kan worden, maar daarvoor zal ik eerst een tijd moeten stoppen om het daarna weer langzaam te proberen. Mijn vrienden en ouders steunen mij daarin maar uiteindelijk moet ik dit allemaal zelf doen, daarom lijkt het mij verstandig om daarnaast ook aan de professionele hulp te gaan en in overleg met hen te beslissen wat ik ga doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er weer vandoor, maar niet voor ik het volgende heb geschreven:

Alle beginnende stoppers: veel succes! Leef per dag en neem je voor om die dag niet te drinken. Als je wel wilt gaan drinken: eerst een groot glas water drinken en je melden op het forum!!!!! Zeg wat je van plan bent. Er zijn altijd wel mensen die je van dat glas drank af willen en kunnen praten.
Accepteer jezelf zoals je bent.

Heb je er moeite mee te zeggen dat je een drankprobleem hebt of dat je alcoholist bent? Ben je er voor jezelf van overtuigd dat dat wel het geval is? Misschien helpt het je om het voor de spiegel te oefenen. Niet gemakkelijk, maar wel doenlijk op den duur.

Probeer niet al te veel zelf aan te rommelen: zoek professionele hulp. Ga naar je huisarts en praat erover. Ga naar de AA. Zorg dat je hulp krijgt. Er zijn een aantal mensen die online hulp hebben en er baat bij hebben.

Ikzelf ben naar de huisarts gegaan en ben naar de AA gegaan. Ik gebruik Antabuse, hetgeen het onmogelijk maakt om te drinken. Ik ben hier razend enthousiast over, zeker over de AA.

In Nederland schrijft de huisarts je, als je erom vraagt, Refusal voor. Doe het altijd in samenwerking en overleg met je huisarts.
Als je echt wilt stoppen met de drank: ga er dan ook voor. Neem jezelf niet in de maling maar begin te knokken ertegen.

Veel sterkte, wijsheid en kalmte!

Naomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Hannah je was gisteren best fel een daarom ben ik blij dat je het goed hebt kunnen verwoorden zodat je geen ban hebt gekregen. Zou ook niet weten waarom maar heb de ervaring het zelf soms ook niet te begrijpen. Bedoelde te zeggen dat je groeit en sterker wordt. Is toch alleen maar fijn te weten dat anderen dit ook in je zien?

Willie suikers en alcohol gaan niet samen. De suikers gaan je behoefte aan alcohol versterken. Als je compensatie zoekt doe het dan niet in de vorm van snoepen maar neem wat hartigs. Kijk eens bij de tips of google eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Hannah (en Ari:heart;)
t blijft actueel he, die drank, we moeten er wat mee
al is het voor en via de kinderen.
Mijn dochter werd er dus doodziek van Hannah
en we zijn er nog niet.
Ik ben ook de strenge moeder, en wel duidelijk
en uiteindelijk veilig, maar daar krijg ik van haar natuurlijk
geen erkenning voor voorlopig. Kan ik ook niet verwachten.
Ik ben er ook ongelooflijk moe van.
Heb GGZ hulp en voor dochter 22 dec een intake-screening.
om bij STEK een een meidencoach te regelen voor haar.
Zij heeft een vertrouwens persoon nodig buiten het gezin. Is ontworteld
gaat tussen 2 woningen heen en weer. Net als jouw dochter.
Ze hebben het zo gekompliceerd zwaar en willen het liefst avontuur en feesten.
In feite is dat niet veranderd, schreef jezelf ook.
Toen ik jong was speelde dat niet, geen geld en geen behoefte,
Maar mijn alco-problemen kwamen even wel, alleen anders.
Dochter moet hier iets mee, maar ik ben verantwoordelijk en wil niet eerst een verkrachting o.i.d.
mee moeten maken voor haar. Zij is niet alleen dronken geweest, die (oudere) jongens ook.
En dat hoeft maar een keer fout te gaan.
En het advies van je ex, leg maar naast je neer, is zijn manko. Niet eens op reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah,

wat bij mij erg fout is gelopen, en dat hoeft bij jouw dochter niet zo te zijn, is dat ik als puber al vaak van huis was, daar dronken we en rookten we en dat was ook allemaal zo erg niet maar het werd wel als normaal gezien.

Toen ik uitgenodigd werd om naar een studentenhuis te komen kijken werd ik meteen aangetrokken door het drinken en feesten aspect. Dit was immers de normaalste zaak van de wereld. Studie was vanaf het begin al bijzaak.

Voorbeelden binnen mijn studentenleven waren (en zijn) geen haar beter als ik was en ik deed lekker mee, want zo hoorde het nou eenmaal. Uiteindelijk zag ik dus mijn studie niet meer als prioriteit nummero uno en draaide alles maar om de gezelligheid en alles dat daar bij hoort. Elkaar aansporen om op weekendjes weg lekker s ochtends de kater weg te drinken was erg normaal en niemand zei er wat van. waarom zouden ze ook? Iedereen doet het.

Daarom maak ik me ook wel erg zorgen over het drankgebruik onder studenten aangezien het allemaal ook maar jeugd is, en de ouderejaars sporen de jongerejaars aan om het zo, al dan niet extremer te doen. Dat was ook de reden waarom ik me dit uiteindelijk als experiment uit interesse heb aangemeld voor deze site. Ik wilde wel eens weten of het wel zo normaal was om vier of vijf dagen in de week lekker laveloos te gaan. Hieruit heb ik opgemaakt dat ik wel degelijk een alcoholprobleem heb.

Ik kan dan ook met zekerheid zeggen dat een studentenvereniging (althans die van mij) op zeker een alcoholistenvereniging is. Twintig bier op een avond is voor 50% van de leden geen enkel probleem en de normaalste zaak van de wereld.

Velen draaien bij en hebben altijd de studie voorop gezien, anderen trekken alles in extremen (zoals ik) en slaan helemaal door. Ik kan je zeggen dat ik nog lang niet de ernstigste gebruiker ben en ben blij dat ik hieraan begonnen ben. Nu is het erg moeilijk om mezelf ook buiten dit milieu te zien, en mijn lol te halen uit andere activiteiten. Maar dat dit mogelijk is heb ik godszijdank in gezien, ik vrees het ergste voor sommigen om mij heen.

Een goede vriend van mij heb ik vorige week apart geroepen om hem te vertellen wat ik doorga op dit moment en hem eens gevraagd goed na te denken over zijn gebruik.

De vraag: als ik je nu zou vragen een week niet te drinken, wat zou je daar van vinden?

Hij antwoorde dat hij dat ernstig kut zou vinden en waarom dat in godsnaam nodig zou zijn? Hierop heb ik hem gevraagd na te denken over zijn alcoholprobleem. Ik heb wat punten op papier gezet en met hem doorgenomen. van de week belde hij dat hij er wel wat in zag. Gelukkig, ik ging er bijna aan onderdoor, mijn vrienden gaat dit niet gebeuren!

Daaruit concludeer ik dat het wel degelijk erg belangrijk is pubers voor te lichten wat de gevolgen kunnen zijn. Niet alleen voor de hersenen maar ook voor de normen die ze aannemen. Mijn kinderen ga ik later niet verbieden te roken of te drinken. Ik ga ze wel confronteren met verslaving.

Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld de tv een week uit huis, als ze dan raar reageren zal ik ze vertellen dat het met drank het zelfde kan maar dat het nog erger aanvoelt. Naja misschien sla ik nu een beetje door, maar ik krijg het idee dat de jeugd drank als een te normaal goedje is gaan zien. Althans dat deed ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Hannah Wat een gedoe met kinderen hé? Natuurlijk doe je het niet goed. Ouders doen het bijna nooit goed;) Dat is de manier van kinderen om los te komen denk ik. Door te gaan schoppen en slaan. Maar er zijn maar weinig kinderen die niets meer van hun ouders willen weten. Ouders( En ik merk dat toch ook aan de kabouter) zijn bang dat ze hun kinderen kwijt raken, kinderen weten gewoon dat dat niet gebeurd. :heart:;) Hoeveel moeders hebben moeite als de navelstreng wordt door geknipt? Dan moeten ze het kindje al een beetje los gaan laten. Maar je raakt ze niet kwijt hoor.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou even een verhaaltje van de Bol. Ben naar de kapper geweest en ben nu Bol af. Zo kort. En ik zei nog tegen hem, niet te kort anders kan ik niet meer pulleken. DOET IE HET TOCH :devil::o
De een duimt, ik pulk:wacko::( Vind dit balen.
Verder heb ik weer met de kabouter een gesprek gehad over zijn (drink) gedrag. Hij zei "er is een spreekwoord dat zegt, Het slachtoffer heeft de meeste macht"Daarmee gaf hij zelf aan dat hij erg manipuleerd en de mensen aan trekt en weer af stoot. Nou ik wist niet wat ik hoorde. Heb hem een paar dikke knuffels op z'n bol gegeven want dat verdiend hij.:)
Hij heeft beloofd dat hij echt gaat proberen om te minderen met drank. Als de ijzerspuit maar helpt en hij het gevoel krijgt minder zwak te zijn.
Heeft iemand ervaring met ijzerspuiten? Verder heb ik ook gezegd dat ik geen drank meer voor hem ga halen omdat ik met m'n eigen geweten in de knoop kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...