Spring naar bijdragen

Donderdag 24 December

Suffertje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 359
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dar, ik zie dat je jarig bent vandaag: gefeliciteerd!!!!!!:present::musicnote:

Beste mensen, fijne kerstavond gewenst. Ik ga nu naar huis voor een avond met cadeautjes voor de kids, dus zal niet aan het forum verschijnen.

Hoeraaaaa!! Het pact is ingegaan; nu hoef ik niet meer te bedenken of ik vandaag wel of niet...
Voelt wel heel prettig, geeft rust in mijn hoofd.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag ging ik tijdens het boodschappen doen
nog even een cadeau kopen voor iemand.
Dat cadeau ging ik bij een wel zeer bekende slijterij kopen,
ik kreeg opeens zo'n wonderlijk gevoel van, oh jee, stel dat
iemand mij hier ziet?
Toen dacht ik later, stel je niet zo aan, je bent toch niets voor
jezelf aan het kopen?
Tja, soms kan een mens raar denken.
:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
willie

Hallo Allemaal, Mensen met die goeie kerstwensen,

Daar heb ik altijd een hekel aan gehad.

Dat gelukkig Nieuwjaarwensen straks LARIEKOEK

95 % is niet gemeend is gewoon een gewoonte een verplichting.

Het zelfde hier. Na tien maanden DROOG ook zo´n rot woord. Dan zou ik de neiging hebben om weer te zuipen Hiet word je van alle kanten gefeliciteerd.

Ik hoop echt waar dat ik na tien maanden niet meer op het forum zit en mijn eigen drank boontjes kan doppen. Zo niet prima maar dat gefeliciteer is dan onzin. De eerste maanden afkicken denk ik dat dat in de meeste gevallen doorslaggevend is. Ben je daar door wordt het allemaal eenvoudiger maar het zal per persoon verschillen.

Oké, ik ben met mijn verkeerde been uit bed gestapt. SORRY.

Ik ben absoluut kleddernat maar broodje nuchter zonder alcohol.

Beste Willie,

ik wil je droom niet verstoren hoor, stoppen met drinken en gestopt blijven is in
de meeste gevallen een programma voor het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie, jij zegt dat mopperen een afkickverschijnsel is maar ik ben ook een beetje bang dat dat meer een persoonlijke eigenschap van jou is.;)
Ik heb eigenlijk niet zo gemopperd toen ik niet meer dronk maar ben ook wel iemand die overal het positieve van wil inzien, ik was dus blij met die nuchtere dagen.

Mijn gezicht jeukt en brandt, de anti allergie pil moet nog gaan werken en de verkoelende zalf is vooral mega vet
Ik ga dan ook heel feestelijk de feestdagen in ;) met een rood en opgezwollen gezicht hihi, eens kijken wat voor jurk daar leuk bij staat.

Ik ga niet veel doen hoor met de feestdagen, morgen lekker vrij en uitslapen, croissantjes gehaald om lekker mee te ontbijten en daarna mijn huis opruimen
zaterdag wel verplichtingen, naar mijn broer met mijn ouders... ach dat wordt vast ook wel gezellig. Het is een lunch dus savonds weer lekker thuis op de bank
zondag ook niks dus lekker uitslapen en rustig aan doen

Dan ben ik de komende week vrij en ga ik me storten op het opruimen van mijn computer, mappen ordenen, foto's ordenen, ik stel dat al veel te lang uit en nu is mijn harde schijf veel te vol
dus daar ga ik maar eens systeem in aanbrengen zodat ik weer het overzicht krijg. Dan kan ik 'opgeruimd' het nieuwe jaar in.

ha Albertina, ja die slijterij kom ik eigenlijk ook nooit meer, dat voelt inderdaad als zondig.
Ik ga misschien vanavond nog naar de kerstzang in het park maar heb aan de andere kant niet zo'n zin in weer de geur van gluhwein en 'vrolijke' mensen
Ik houd het droog maar heel soms heb ik toch ook nog wel trek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Dat heb ik niet gezegd. Mopperen is een fase zijn in het afkicken!
Je dronk toch niet voor niets.
Iedereen om je heen zit nu te drinken Daarin mag ik me toch vervelend voelen
en een beetje ongecontroleerd mopperen.
Als de basis maar is NIET DRINKEN en daarvoor steel ik inderdaad jullie energie OKE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie,

ter aanvulling van mijn posting.
Alle begin is moeilijk, met mopperen schiet je niet veel op.
Wat in jouw ogen niet gemeend kan zijn ervaar ik, zeker hier,
héél anders.
Ik schrijf hier nu bijna 2 jaar, het heeft mij veel goeds gebracht.
Na 10 jaar nuchter te zijn geweest heb ik toch de stommiteit begaan
te denken weer "normaal" te kunnen drinken.
Niet dus.
Bij toeval ben ik hier op het forum gekomen, dit forum is een belangrijke
bijdrage geweest om weer te stoppen.
Het is mij niet meteen gelukt, ik ben het afgelopen jaar 3 keer teruggevallen.
Juist door hier te schrijven en ter harte te nemen wat mij werd geschreven gaat
het nu goed.
Ook heb ik op andere vlakken hulp gezocht maar het forum heeft mij ook erg geholpen.,
Dus Willie, probeer het ook eens van de positieve kant te bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee AR ben lekker met mijn meisje thuis, we gaan vanavond al de tafel dekken, kaarsjes erbij etc. gewoon lekker gezellig maken. Morgen lekker optutten met z'n 2en en gourmetten. En ja, ben dit jaar lui geweest heb de stoofpeertjes al kant en klaar gekocht. Zijn die van jou gelukt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff kijken of het nu lukt. Ik kan me nog een bericht van Hannah herinneren die slecht in haar vel zat die zei "ff schreeuwen AAAAAAAARRRRRRGGGGGGG"En het was er uit. Daarmee ontlaadde ze zichzelf en voor ons was het een teken dat het niet naar ons gericht was.
Bij jou Willie voel ik altijd iets van gericht naar ons mopperen. En daardoor raak je niets kwijt omdat wij er niets aan kunnen doen dat jij gedronken hebt. En dat is het verschil. Maar dat je er onder schreef dat je niet lekker in je vel zat, maakt wat goed.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie
wat mij betreft ik er vaar het niet zo dat je mijn energie zuigt
wel gun ik jou meer lol in het leven
ook en zeker tijdens de eerste moeilijke tijd.
ik heb je heel erg humoristisch en droog (humor dus) meegemaakt
en zelfs van jouw gemopper moet ik lachen
niet vervelend bedoeld, maar ik denk dat je vrouw het wel herkent
misschien mopperde je ook tijdens de drinkjaren, ik wel
mijn bijnaam thuis was mopperkont
en terwijl ik jarenlang dacht dat dat negatief was
hoorde ik mijn partner tegen een andere mooperkont zeggen dat dat heel goed
was, want alles wat je van je afmoppert keert zich niet tegen jezelf en wat de ander daarmee doet
zegt iets over die ander. je snapt dat ik dat goed in mijn oren heb geknoopt.
Mopperen is naar, heeft een funktie, en als het eruit is kun je weer de andere kant van
het moment pakken, want aan alles zitten 2 kanten (minstens).
Dus mopper lekker verder wat mij betreft, maar kom hier ook als je iets leuks te vertellen
hebt, zoals die lekkere recepten van je, genieten we allemaal mee:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,
ik moest 2 weken geleden 2 flessen wijn kopen bij de SdB, die hadden dure voor 5€ en ik kon ze niet vinden, dus moest er (blozend) naar vragen. Kon het niet nalaten te zeggen dat ze voor die prijs leuke kadootjes vormden, zodat hij maar vooral moest weten dat het niet voor mezelf was. Erg he, alsof het die man uitmaakte, of erger, juist door dat zo te zeggen dacht ie misschien wel: ja ja............?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry was weg maar wel heel de tijd ingelogd blijkt nu...

Dhendro
*:musicnote:*:heart:*:present:*:musicnote:*:heart:*:present:*;:musicnote:*:heart:*:present:*
10 maanden TOP !! Gefeliciteerd, volgens mij had ik dat afgelopen week ook al gedaan ?:huh:

Dar *****:heart:***** Van harte gefeliciteerd.
Jammer van de ruzie met je zusje, maar is wel goed dat je nu voor jezelf opkomt ;)

Geertje :present:

Niknok
Ik kan wel volgen wat je zegt ;)
Jammer van de rosé met je moeder. Volgende keer zelf een lekker alcoholloos drankje
meenemen misschien naar mams...

Alf
Je was net ná mij op het frum vannacht, jammer.
Was lekker in de sauna heb ik gelezen.

Adam
Mooie kerstboom, jij ook fijne feestdagen en een goed 2010 :present:

Nina
Gewoon stoppen = geen gerstenat inschenken
maar dat wist je al ;)

Willie
Je werkt op mijn lachspieren, ik krijg energie van jou :heart:;)

Bol
Vervelend zonder ref, maar je KAN het hoor toppertje :heart: Go for it!:present:

Isa
Ik hoop dat je gewoon komt schrijven ;) maar je moet doen wat je zelf wilt natuurlijk

en alle anderen, heb jullie allemaal gelezen en leef met jullie mee

Hier zijn alle boodschappen in huis, kom maar op met die Kerst of vrijdag en zaterdag:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...