Spring naar bijdragen

Zondag 3 januari

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 476
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alf, ik weet niet wat Co geschreven heeft en kan het nu al niet met je eens zijn. Dat Co gelijk zou hebben, waar dan ook maar over. Het is niet te doen alles te lezen en bij te houden, onmogelijk. Zeker als je niet de hele dag meeleest. De draadjes zijn soms meer dan 500 berichten lang. Dus wat het ook is, ik neem afstand van welke conclusie dan ook. Wie steun wil kan dat krijgen.
Je bericht roept ergernis in me op. Ga ik ook es over nadeknen maar ik kan er nix mee, met je bericht. Jammer. En je toon vind ik ook niet prettig.

Wat is er mis mee om te schrijven dat je iets gelezen hebt in de trant dat Coco het erg moeilijk had gisteren en dat wie het wil lezen diegene het kan vinden op die en die pagina. Snap je het verschil? Voel je'm.
In plaats van er meteen iets aan te verbinden maar je schrijft niet wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Vlaamsmeisje

Ik sta je bij Alf!

Co is fantastisch!

voor co:present:

Co denkt er dus over a la AR te gaan schrijven
zou ik een verarming voor het forum vinden...
maar als ik daarin de enige ben
dan zal dat zo zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja BamBam, jij hebt gelijk. Het is helemaal niet verkeerd om iets op het forum te gooien wat je je afvraagt. Ik vroeg me gewoon af of jij, met de "kritiek" die je hebt, ook je eigen gedrag wel onder de loep neemt. Maar dat denk ik wel! Alleen kom je af en toe over als iemand die, naar jouw stemming is, berichten plaatst, en dan vervolgens de volgende keer precies doet waar je je de vorige keer van een ander aan geërgerd hebt.

Alf, ik ga gisteren niet allemaal meer doorlezen. Coco kwam op mij gisteren niet als hulpvragend over, voorzover ik weet, en ze heeft volgens mij duidelijk aangegeven dat ze uit de kroeg weg zou gaan als het haar teveel werd. Daarbij is het ieders eigen keuze om naar de kroeg te gaan, is het niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meen al te weten wat er met me gebeurd. Door je bericht Alf maak je me, waarschijnlijk onbedoeld, een verwijt. Coco heeft iets geschreven, wat weet ik niet, en ik krijg het gevoel dat ik, door niet te reageren, te kort schiet. Hummm, nou ja, zoiets. En dan 'dreig' jij met dat ze wrs wel gelijk zal hebben....waarover weet ik dan ook nog niet. Leuk he zo'n forum. Lots to learn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jip mij moeder dacht wat heb ik verkeerd gedaan. Wijze les voor mij om niet mijn gedachten en gevoelens op mijn dochter te projecteren.

En eveals Co denk ook ik erover op mij zo goed als terug te trekken van dit forum. Het klopt Bambam dat er zoveel berichtjes geplaatst worden dat je niet overal op kunt reageren. Maar als het meer dan regelmatig voorkomt dat er niet op je gereageerd wordt zit daar toch een bepaald patroon in. Mij valt op dat als ik meegaa in de prietpraat en grappen en grollen ik wel reacties krijg..
Af en toe geinen en lol maken is ok maar dit neemt de laatste tijd regelmatig de overhand. Daarnaast komt het op mij over alsof het hier af en toe een two of three persons show is. Negatief? Denk het niet zo komt het op mij over en ik trek daaruit mijn conclusies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermie,
Ik denk dat, hoe meer mensen er op het forum komen zoiets niet te vermijden is!

Zoals iedereen al zei, je kan niet alles lezen en op iedereen reageren. En zoals in de echte wereld heb je een betere band met de ene dan met de andere.

Maar ik weet wel dat als er iemand echt ergens mee zit er genoeg mensen zijn die toch reageren.
Ik weet niet meer wie, ik geloof Alf, heeft als eens voorgesteld om sub forums te maken??

LiefsN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermie
er zijn er nog meer die er zo over denken, ik ook dus

Bam
Mijn post zat onder die van jou
Toch kan ik totaal niet de link leggen dat mijn post
op jou betrekking zou hebben
als een soort aanval, kritiek
Het leek me meer een algemeen punt..
En natuurlijk kan je niet alles lezen
en op alles reageren
daar gaat het nu juist over..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, dat ik me dingen afvraag geldt zeker ook voor mezelf. En nee, ik doe niet alles goed en nee, zeker niet alles waar ik me iets over afvraag of kritiek op heb zelf wel. Dat zou ook haast onmogelijk zijn. Maar ik kan mezelf iets afvragen en de vraag ook aan een ander stellen. En het is zeer goed mogelijk dat ik me niet altijd van tevoren afvraag of ik, met wat ik schrijf, mezelf als het ware zou kunnen tegenspreken. Dat is, met enige regelmaat, zeker aan de hand.

Alf, als iemand zich afvraagt waarom zij/hij geen reactie krijgt zegt dit veel over de persoon. Wat zou men willen terugkrijgen. Wat doet het met je, denk je het ergens anders wel te krijgen etc. Dat is ook leren Alf, mijns inziens. Het gebeurd met grote regelmaat dat iemand het idee heeft, al dan niet terecht, genegeerd te worden. Vlgs mij is dat niet zo en ik zit hier al een tijdje. Er wordt altijd gereageerd op hulpvragen. Alleen misschien niet altijd op de manier en het moment waarop ik dat wil. Dus als iemand schrijft dat hij of zij hier niet genoeg reactie krijgt vind ik dat jammer.
Wat ik ook zeg is dat mijn reactie ook altijd iets met mij te maken heeft. Snap je wat ik bedoel?

Heb de laatste opmerking weggehaald. Dan ga ik toch inhoudelijk in op iets waar ik nix van afweet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf, ik denk dat Caroline het goed verwoordt. Het lijkt alsof je het hele forum ter verantwoording roept over iets waar ik niets van afweet. En er worden dagelijks hulpvragen de ether ingeslingerd. We zitten hier allemaal met een alcoholprobleem. Dus dat we hulp nodig hebben lijkt me logisch.
En jij vraagt nu steun voor Coco. Maar de rest is er toch ook? Jij kunt er toch voor kiezen haar te steunen op de beste manier die jij weet. En door je schrijven bereik je ongetwijfeld ook anderen. Ik haal uit vele berichten wel wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Als iemand zich afvraagt waarom zij/hij geen reactie krijgt zegt dit veel over de persoon". Wat een sociaal verantwoord therapeutisch antwoord Bambam. Zo kun je alles wel rechtpraten. Als iemand zich zoiets afvraagt en die vraag in de groep gooit, wil men gewoon een antwoord. Soms zijn dingen gewoon heel simpel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermie, ik weet niet wat jij bedoelt met die three-person-show, ik heb dat zelf nooit zo ervaren. De 1 valt op zeker moment iets meer op dan de ander, maar dat is toch normaal?
Berichtjes van afscheid heb ik ondertussen al 1000 keer gelezen en ik heb er zelf ook een paar geplaatst. Dat is meestal een gevoel van het moment. Als je werkelijk afscheid wil nemen, merk je bij jezelf dat je gewoon minder behoefte krijgt aan het forum.
Ik schrijf ook bij tijden minder, maar merk dat ik er de laatste tijd weer wel behoefte aan heb. Laat maar gewoon komen, denk ik dan. En op mij wordt ook niet altijd gereageerd, en dat geeft niks. Ik leer veel van wat anderen hier schrijven en hoe er op elkaar wordt gereageerd.

BamBam, was jij eigenlijk niet allang naar buiten? :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf, lees net je onderschrijft. Dat is voor mij reden om naar de AA te blijven gaan. Ik wil niet vergeten hoe het was in 'bezettingstijd' want ik vond het een hel. Door naar verhalen van nieuwkomers te luisteren leer ik veel. En dat leer ik hier ook door de verhalen te lezen van anderen. Ik weet nog hoe het was, wat ik allemaal deed en hoe verschrikkelijk rot, waardeloos, nutteloos ik me voelde tien ik nog dronk. Hoe ik walgde soms van mezelf omdat ik weeeer teveel gedronken had. Hoe ik me de dag doorsleurde, ik niet goed kon praten over gevoelens zonder drank. En als ik dan ging praten was het altijd met drank op dus ja....dan kwam het zo rot mn muil uit.

Gefeliciteerd met je 65 dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro
Misschien heb ik de indruk gewekt het forum ter verantwoording te roepen
dat is helemaal niet mijn bedoeling, zie hier de beperking van het schrijven
op een forum. Wat wel geldt is 'wie de schoen past'...
En Bam, als je herhaaldelijk een gerichte vraag stelt en je krijgt geen
antwoord wat moet je daar dan van denken?
En nee, Co vraagt geen steun voor haar kroegbezoek, niet direct...
Misschien moet ik me niet teveel met anderen en hun
ongenoegens meer bemoeien
Moet die persoon dat zelf maar uitzoeken..
Kan ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de berichtjes van Co gelezen. Wij zijn bijna gelijktijdig op het forum gekomen en in het begin een, voor mijn gevoel heel goed contact gehad. Als er dan op een gegeven moment gezegd wordt dat we te veel kontact hebben met elkaar en daardoor de anderen negeren voelt dat rot aan. Dat is de rede waarom ik af en toe eens op Co reageer. Toch zou ik het jammer vinden als ze nog minder op het forum zou komen. Dus van nu af aan kan Co weer wat meer rekenen op berichten van mij.
Haar leuke uitspraken en toch ook weer rake opmerkingen geven mij stof tot na denken.
En natuurlijk kun je, wat ik nog steeds probeeer, niet op ieder bericht reageren, dat lukt gewoon niet.
Ik hoop in ieder geval dat Co vanavond toch komt vertellen hoe het in de kroeg gegaan is. Hoop dat ze, ondanks het rotgevoel, sterk genoeg blijft. Maar Co kennende moet dat lukken.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja mooie nagels Caro ;)
Ze waren mij ook opgevallen!

Het forum is te groot.
De berichten groeien alleen maar.

Ik word er soms wel een beetje moe van al dat geroep om aandacht en verwijten dat men genegeerd wordt.
Zoek dan een klein knus groepje op.

Tel je zegeningen zou Bako zeggen (zie je wel ik lees wel eens wat!).
Maar ja je kunt ook altijd het negatieve willen zien.

Ik las eerlijk gezegd weinig verontrustends in Co's bericht.
Integendeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermie, ik kan een ander niet veranderen, alleen mezelf. Is het echt zo dat ik weinig reactie krijg, wat doet dit met me, wat zou ik kunnen doen om een ander resultaat te krijgen. Het zegt alles over mezelf. En door daar naar te kijken leer iki het meest. Zelfs als ik onrechtvaardig behandeld wordt. Dat is niet gemakkelijk, ik vind het vaak erg moeilijk maar ik heb gemerkt dat ik daar het meeste van leer.

In mijn aktieve drinkersperiode was ik er altijd als de kippen bij om de schuld buiten mezelf te zoeken. Altijd. Mn werk deugde niet, moeilijke jeugd, ik had ook zoveel meegemaakt, mn baas was dom, mn vrouw hield zich niet aan de afspraken, bla, bla, bla etceteraetc. Ik zie nu dat ik in veel zaken zelf een groot aandeel heb gehad. En dat voortschrijdende inzicht heeft me erg geholpen het laatste jaar waar veel gebeurde waar ik geen aandeel inhad maar wat ik wel erg moeilijk en verdrietig vond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...