Spring naar bijdragen

Vrijdag 8 Januari 2010


niknok

Aanbevolen berichten

Goedemiddag. Terug van sollicitatiegesprek en gesprek met mijn begeleidster, ben nu wel even uitgepraat. Maandag hoor ik meer van het gesprek, dat ik voor deze functie overgekwalificeerd ben is wel duidelijk. Hoop dat ik van mijn kant duidelijk heb kunnen maken dat ik gewoon weer lekker aan de slag wil en dat de parttime banen niet voor het oprapen liggen. Afwachten dus.

Over het verliezen van huisdieren kan ik ook meepraten. Heb 3 potjes met as van mijn katten in de kast staan. Ooit zal ik ze uitstrooien als de tijd daar rijp voor is. Doorslaggevend voor mij is altijd geweest dat mijn dieren geen onnodige pijn hoeven te lijden, daarvoor zijn ze me te lief geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 442
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Isa, dat is echt naar. dat het zusje dus uiteindelijk gevlucht is.

Als die vrouw haar had laten liggen, was ze naar huis gekomen.

Ik hoop dat ze OK is en een nieuw huisje heeft gevonden.

Ik heb ooit zelf een kat aangereden met de motor. Ik zag hem al van ver aankomen. Hij rende richting de weg, maar langs de bosjes op. Ik dacht dat hij er wel in zou duiken.

maar hij rende rechtdoor.
Ik dacht "we gaan mekaar raken". Maar ik kon ook niet meer remmen toen. (bocht)

Dat was echt eng. Ik was eerst blij dat ik niet onderuit gegaan was.
Maar de kat lag nog op de weg.

Toen ik vlak bij hem was, sprong hij wel 2 meter hoog (in mijn beleving) en rende als een wilde de weilanden in.

Ik hoop maar dat die ook overleefd heeft.

Woon jij ook op een boerderij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katje mijn kater is weg. Het is geen kater die zo maar bij een wildvreemd iemand naar binnen gaat. We blijven hopen dat hem niets ergs is over komen.
Inderdaad is dat erg oud voor een Rottweiler. Maar geeft ook aan dat je je dier goed verzorgd. Ja een gezwel kan inderdaad iedere keer weer terug komen. Had hier een vrouw met een hondje die een megagezwel aan z'n pootje had.geen gezicht maar het beestje heeft een hoge leeftheid gehaald. Dus dat kan ook

Isje dat is een Manx kat. Ze komen van het eiland Manx. Raar gezicht hé? Terwijl een kat z'n staart zo hard nodig heeft. Je ziet dat hij ook zonder kan. Vergt ff een aanpassing maar dan lukt het toch.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En die katten zonder staart is idd een of ander bijzonder ras. Egyptisch geloof ik.

Ik heb een kat met 3 poten. Ze heet Drie.
Ik heb haar bij een manege meegenomen waar ik vaak kwam.
Daar deden ze niks aan haar bungelende pootje.

Dat pootje bleek verbrijzeld. Dus moest ze geeuthanaseerd. Of geamputeerd.
Nou, dan maar het pootje.

Ik heb haar nu al 3 jaar, Drietje mijn favorietje.

"driet"is in de achterhoek zoiets als verwend nest. Dat is ze eigenlijk ook. Haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Katje.
Ik werk al lang bij de Dierenambulance. Heb daar veel geleerd over dieren. Bovendien heb ik altijd zelf dieren gehad en heb daar ook veel interesse in. Als ik iets hoor over dieren merk ik dat mijn geheugen nog niet zo slecht is.
Kwiebus de kater is nu ongeveer. 4 jaar. Heb hem ook van de D.A. Anders was hij misschien al lang dood geweest.
Hij is al vaker weg geweest maar het gevoel dat ik er nu bij heb is anders. Onbehagelijk. Ik moet mezelf iedere keer weer bij m'n lurven pakken wanneer ik aan het in vullen ben, of aan het doem denken.
Mezelf iedere keer zeggen dat niemand kan kijken in de toekomst ik ook niet. Das niet makkelijk maar soms lukt dat.
Ja en nogmaals, de natuur is soms hard. Als hij niet meer leeft is dat de natuur en die is sterker dan de mens.;)
Dan komt er misschien wel een hondje wat ik kan redden omdat het een misbaksel is of te oud om geplaatst te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je nu geen dieren meer?

Ik moet wel lachen om je kat zonder staart!
Super klimmen en springen. Alleen het landen.. haha.

Maar met 3 poten hebben ze echt geen last hoor.
Na de operatie liep ze eigenlijk binnen een dagje.

En ze kan bomen klimmen, rennen, springen. Alles.
En ze komt ook goed neer. Op all 3 de poten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och lief Isje dat was niet de bedoeling om je verdrietig te laten voelen. meis.
Ja die boerderij katten zijn sterke joekeltjes. Ze leven van de pure natuur en lusten graag melk.
Hoezo melk niet goed voor katten:)
Kwiebus kreeg iedere morgen een bakje met brintapap, gemaakt van volle melk. Hij heeft een glans van jewelste en is erg mooi. Gitzwart en dan zie je de glans nog meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah ik heb zowel per pb als hier mijn excuses naar je gemaakt
ik ga er verder dan ook niet meer op in en me zeker niet verder verdedigen
denk dat ik duidelijk genoeg heb gemaakt waarom ik reageerde.

Het gaat niet om jou en het gaat niet om mij en ieders intenties lijken mij duidelijk.
case closed.

Zo, gedouched en schoon!
ben nog aan het overwegen of ik het aan durf om met de hond naar het bos te gaan
ben daar na de enorme sneeuwval van eergisteren nog niet geweest.
zie er alleen wel tegenop om daar heen te fietsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje.

Jij bent ook al zo'n soort dierenopvang...

Ik heb 2 afdank-honden.
Rottweiler, gewoon verkeerde plek. Die wil veel aandacht en binnen zijn.
En moest bij de manege buiten. Dag en nacht.
Dus ging ze spulletjes verstoppen om te spelen.
En mensen in de billen "bijten" (ze hapt alleen) om geaait te worden.

Bij mij heeft ze de hele dag een baasje.
Maar ze kan ook prima alleen zijn. Maakt niks stuk.
Een erg lieve hond.
En dat spullen verstoppen en billen bijten was heel snel over.

De andere is wel moeilijker. dat is een mishandeld mechels herdertje.
Dat kostte veel tijd om haar rustig(er) te krijgen.
En ik vertrouw haar ook niet als er vreemden komen.
Die heeft echt mensen gebeten.

maar ik woon buiten en heb een borst-hoog hek. Dus dat lijkt me wel duidelijk dat je niet zomaar het erf op moet gaan.

Verder heb ik 9 katten. 4 "gered"en de rest hier geboren en gehouden.
Allemaal binnenkatten, allemaal geholpen.

Katers kunnen ook vaak weglopen als ze "de tijd hebben" of hoe je dat noemt.
Maar het is nu niet bepaald "de tijd" he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben der hier ook zo'n drie rondlopen! Vooral voor de muizen! Alleen Madonna met de witte voetjes is aaibaar, dank zij K. Dikke Puma en Minouch zijn zo goed als wild! Ze zijn, zeker nu in de winter, allemaal heel dik en glanzend. Ze eten restjes, melk en muizen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben der hier ook zo'n drie rondlopen! Vooral voor de muizen! Alleen Madonna met de witte voetjes is aaibaar, dank zij K. Dikke Puma en Minouch zijn zo goed als wild! Ze zijn, zeker nu in de winter, allemaal heel dik en glanzend. Ze eten restjes, melk en muizen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, om 11.41 plaatste ik een berichtje, misschien had ik het explicieter als vraag moeten formuleren. En ik wil helemaal geen afbreuk doen aan de verhalen over dieren, want ik weet maar al te goed hoe belangrijk die in je leven kunnen zijn.
Voor wie geen zin heeft om terug te lezen: een vriendin van vroeger heeft me gevraagd om haar buddy te worden in haar poging om te stoppen met drinken. Ik weet niet of ik daar toe in staat ben. Ten eerste ben ik erg ongeduldig, dus wie weet heeft ze niets aan me. Ik wil me ook niet geforceerd in bochten wringen om te proberen toch meevoelend te zijn. Ten tweede komt het me erg dichtbij, want ze drinkt nog wel heel veel. (Dat lijkt dus iets teveel op mezelf voordat ik stopte.)
Maar ik wil haar niet afwijzen ook, omdat zoiets, als je net probeert te stoppen, erg hard kan overkomen.
Zou een van jullie met me mee kunnen denken, hoe dit aan te pakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katje ben je dan de hele dag thuis? Is het niet leuk voor je om dat meer diertjes te gaan op vangen. De dierenambulance kan je goed gebruiken. Vie is het nu ook aan het doen.
Ja w.b. de Mech. herder. Dat gaat er denk ik niet meer uit of je moet op een cursus gaan. Hoe oud is ze?
Maar belangrijk is, dat ze vertrouwen heeft in jou en jou ziet als een deel van de roedel. Heerlijk toch om zo te praten over dieren. Is misschien niet alc. gerelateert maar moet kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dierenverhalen roepen altijd veel op. Ik heb zelf geen huisdieren meer, maar wel een uge achtertuin met veel vogels en het is heerlijk om daar naar te kijken, maar er is ook het natuurgeweld van katten uit de buurt die er achteraan jagen, dus dan sneuvelt er wel eens zo'n beestje.

Ooit met een van mijn katten voor een operatie aan het dijbeen zat ik in een wachtkamer waar iemand zei dat ie zijn peos had laten inslapen vanwege een verbrijzeld achterpootje. De keus was: pootje amputeren of euthanasie. Die persoon vond in laten slapen goedkoper!!
Tjonge jonge jonge....dat deed me pijn toen zeg. Pff ik mag niet oordelen, zeker niet over iemands portomonnee, maar jammer voor die poes .....

De zon schijnt hier. Deuren van de auto willen ondanks slotspray nog niet open. Moet de zon dan maar doen.

Even nog voor Niknok: heeee, de energie spat er af man!!! Dat werkt aanstekelijk..... lekker helder
en aanwezig!

Nou, ik ga even wat doen. Alweer gordijnen strijken.
Rokers zouden eigenlijk beter bruine gordijnen in huis kunnen hebben. Die van mij horen cremekleurig te zijn en werden lichtbruin. Onhandig hè?!

Straks nog maar es even verder lezen hier!

doeiii
xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie als jij er zelf niet 100% achter staat moet je het niet doen, het vergt namelijk nogal wat van je. Kan ze niet een begeleider via de verslavingszorg bij jullie in de buurt krijgen? Heb ik ook gehad en dat heeft me waar ik het nodig had net even dat steuntje in de rug gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik heb gisteren ongeveer hetzelfde meegemaakt. Na een heel gedoe is ze op het forum geraakt. Maar ik ken haar al 30 jaar en heb niks voor haar te verbergen. Je moet zelf zien hoe vertrouwd je bent met die persoon.
Ik hoop dat Lady T. terug komt en aan zich zelf gaat werken! En als tel.forum delen.... kan helpen waarom niet? Je moet vooral zien hoe jij je daar gaat bij voelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie Sorrie meis. Ja das een moeilijke vraag en ik denk toch dat jij zelf de gene bent die het beste voelt wat je moet doen. Ik denk dat, als ik zelf dit mee zou maken, en de drank me te dicht bij komt, ik toch zou proberen om haar op een of andere manier te helpen. Nu blijf je toch zitten met een onbehagelijk gevoel van niet geholpen te hebben. Misschien zou ik proberen om toch veel afstand te houden, om zo niet al te veel betrokken te raken bij haar ellende.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

ik zou het haar eerlijk uitleggen dat je daar niet sterk genoeg vor voelt (op dit moment)
Je noemt allemaal moeilijkheden:
- het komt te dichtbij, omdat het lijkt op jezelf voordat je stopte
- ben je misschien bang dat je zelf in de verleidign weer komt?
- je denkt dat je te ongeduldig en te wienig meevoelend bent. Dat kan je nu misschien helemaal niet opbrengen. Je hebt jezelf al om voor te zorgen.

Is er niet een andere plek waar ze een buddy kan vinden?

Een oproep doen op dit forum?
heb je ook iemand die neutraler is dan je eigen vriendin. Komt het minder dichtbij.

Of bij de AA?

Ik denk, als je haar eerlijk uitlegd hoe moeilijk buddy-zijn voor jou zou zijn, dat ze dat wel bergijpt.

Je moet in eerste instantie voor jezelf zorgen lieve vie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik denk dat het een erg lastige vraag is. Zo zou ik het althans wel zien. Ik zou geloof ik ja zeggen, maar wel met een voorbehoud. Je moet namelijk wel goed je grenzen kunnen hanteren. Het onderwerp komt dichtbij. Jij hebt meer ervaring... maar dat kan ook irritaties geven als het haar niet goed lukt. En juist omdat het om een oude vriendschap gaat.... poehh.
Ik zou dan zeker tijdsafspraken maken. Lengte van telefoongesprekken bv een kwartier per keer. Of juist liever in mailvorm.

Ach, als ik erbij nadenk... zou ik toch Nee zeggen. In de AdB behandeling hier is men superneutraal en dat is erg belangrijk. Ik zou dat nooit op kunnen brengen bij een oude vriendin, wel bij een 'vreemde'....

Ben benieuwd hoe het afloopt! wat je gaat doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...