Spring naar bijdragen

Vrijdag 8 Januari 2010


niknok

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 442
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dappere Dodo. Toch een goed gevoel bij deze naam. Ik vind het inderdaad erg dapper dat je de stap genomen hebt om je aan te melden op dit forum. Zeker omdat ik denk dat het niet makkelijk zal zijn om met een Rus. man, en een kleine hummel, te stoppen. Daarom mijn compliment.
Ikzelf heb geen kinderen, maar zou me voor kunnen stellen dat je, als je weer met een kater zit, de gedachten voorbij trekken "Wat als ik gedronken heb en ik mijn kleintje vergeet, of laat vallen. Wat als dat zougebeuren en die kleine zou er wat aan over houden? Wat als ik geen goeie moeder zou zijn vanwege mijn drankmisbruik" en ga zo maar door. Vreselijke gedachten lijkt me zo. En nogmaals, het zal niet makkelijk zijn om te stoppen, als er een fles drank op de tafel staat, maar als het je wel gaat lukken zal het gevoel van overwinning des te groter zijn.
De een stopt in een keer, de andere moet het in meerdere keren proberen, maar als je eenmaal hier bent, heb je de eerste stap op weg naar een alcoholvrij bestaan, al genomen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik schrijf op dit forum.
Ik ken Water van dit Forum, dus waarom niet hier?
Ik ga niet het hele internet over om ergens achter te komen.

PB verkeer, daar heb ik ook niets mee!
Wel als het om een beetje ondersteuning gaat voor zaken in de privésfeer.
Dit kan gewoon op het Tactive forum.




Dit is de plek geweest om alles te delen.

Toch wil ik Water sterkte wensen.
Het is iedere keer weer een ellendig iets.

Water sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Bolletje: Ja, van die gedachtes word je niet bepaalt vrolijk. Maar dat ik nu echt (h)erken dat het een groot probleem is voor mij en er iets mee wil doen geeft me al een beetje rust in mn hoofd.
Ook de refusal helpt daar wel bij, want ik durf gewoon niet meer te drinken dan!

En over het feit dat mn vriend Rus is en dat er dan standaard veel gedronken wordt bij iedere gelegenheid..ik denk dat ik dat wil doorbreken..
Dat er dan iig niet meer bij ons in huis wordt gedronken. Ik denk niet dat hij het daar mee eens gaat zijn!
Als er bij iemand anders van zijn familie in huis wordt gedronken dan moeten ze dat zelf weten, daar kan ik niks over zeggen, maar liever niet meer in ons huis..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo roddel ik Hannah, jij zwengelt het aan door iemand anoniem aan te halen die het moeilijk heeft vandaag
daardoor ontstaat onduidelijkheid, komen er vragen, worden er veronderstellingen gedaan, 'om wie gaat het, wat moeten we doen, onrust' en ga zo maar door
daar heeft niemand wat aan.
Als Water er voor kiest om dat op dit moment niet hier op te schrijven maar wel degelijk steun te vragen en dit te krijgen dan is dat zijn keuze.
Laten we daar niet over oordelen, daar heeft niemand wat aan. Jij noemt dat roddelen, ik noem dat duidelijkheid scheppen voordat iets een eigen leven gaat leiden
en men er een mening over gaat ventileren wat hij wel of niet hoort of moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allen,

Welkom Dodo! Goed dat je iets eraan wil doen!!

Over die hond heb een aantal dagen eerder al geschreven dat zoiets heel erg is, dat je dat altijd toch maar wil uitstellen, maar dat het uiteindelijk op een bepaald moment beter is voor het beest!!

LiefsN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik ben het met je eens, dat Water het hier niet HOEFT te melden.
Niets hoeft. Hij zal er z'n reden voor hebben.
Maar ik ga dan ook niet zitten gissen om wie het gaat.

En een anonymus, kan ik helaas weinig mee!

Maar nogmaals, ik heb het altijd als een drama ervaren.
Zeker mijn Scottish Terrier, dus de hond voor deze.

Ja, ik huilde. Het is erg rot.

Groet Soothe.

Water :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dodo ik ken het gevoel van drinken door de Ref. heen maar al te goed. En idd. het geeft een stuk rust in jouw bolletje als je weet dat je juist door refu te slikken niet meer kunt drinken.
Nou komen de wezelijke problemen aan de orde. Hoe ga ik het aan pakken om geen drank in huis te willen. Ik denk dat dit niet makkelijk zal zijn, zeker omdat je vriend gewend is om van jongs af aan met drank geconfronteerd te worden. Maar belangrijk is nu dat jij niet meer gaat drinken, de rest komt later.
Maar wat ben je nog jong. En wat kun je nog veel leren. Maak daar dankbaar gebruik van en je komt er zeker. Dadelijk lekker genieten van je kindje. Lopen in het zonnetje met die kleine. Dat zijn dingen waar je je aan vast moet klampen. O zo belangrijk voor je meis.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, het is inderdaad vreselijk om een dier in te moeten slapen
Ik heb 3 katten moeten laten gaan, dat was vreselijk, maar dat zijn dan nog katten.
en ja iedere keer brulde ik de ogen uit mijn kop

mijn hond is inmiddels 8 en kan wel 16 worden.
Als ik er alleen maar aan denk dat hij er op een dag niet meer zal zijn dan word ik misselijk.
Een hond is veel meer een maatje en bijna een soort aanhangsel van jezelf
jij zorgt voor de hond en de hond zorgt in wezen ook voor jou
Mijn hond is voor mij de eerste 'stabiele' langdurige relatie die ik in mijn leven ben aangegaan
maar helaas zullen we onze dieren altijd overleven.
het is dus gewoon k#t met p%ren als het einde daar is!!!!

Bolletje, een dier kwijt zijn is net zo erg, vooral die onzekerheid!
is ie dood, of zit hij gewoon bij iemand anders binnen op de bank?
dat blijft ook maar knagen!

Ik ben mijn kat ooit 10 dagen kwijt geweest en op dag 11 stond ze opeens gewoon weer op mijn stoep.
Ik weet nog steeds niet waar ze geweest is en wat er gebeurd is, maar weet wel dat het 10 ellendige dagen zijn geweest!
Sterkte en blijf hopen dat Kwiebus weer terug komt.

Ik zit hier al te janken als ik er alleen maar aan denk wat iemand door moet maken
als het moment daar is dat je die beslissing moet nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.
Welkom Dodo en sterkte.

Mij is door een schoolvriendin van vroeger gevraagd of ik haar buddy wil worden in haar streven met de drank te stoppen.
Op zich is het wel grappig: ze had via-via het forumboek gekregen, en hoewel mijn verhaal daar onder weer een andere naam staat, het toch herkend.
Maar ik weet het niet hoor, ik ben helemaal niet zo'n buddy-type. Maar moeilijk ook om nee te zeggen, want uiteraard zou ik voor haar graag willen dat het haar lukt. En wil haar door een afwijzing niet kwetsen, zeker niet in de wankele periode waar ze nu in zit. Enfin, nog maar even over nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier al te janken als ik er alleen maar aan denk wat iemand door moet maken

als het moment daar is dat je die beslissing moet nemen.




Lieve Tapas. Dat getuigt van een diep inlevingsvermogen en dat waardeer ik enorm.
Ik weet niet waar Kwiebus uit hangt. Hij is wel vaker weg geweest en kwam dan na een paar dagen gewoon weer terug. Nu is mijn gevoel heel anders. Bij de eerste dag dat hij niet terug is gekomen had ik het gevoel "dit is foute boel"Ook omdat het zo koud is. De laaste dagen was me wel op gevallen dat hij alleen binnen kwam eten en een dikke knuf kwam geven en dan weer naar buiten wilde. Hij is 4 jaar.
Het is een joekel van een kater dus als iemand hem vindt wordt hij zeker, terug gebracht. Hij is gechipt.
Maar erg lief van je om mee te leven hoor. Mijn dank hier voor.
We blijven gewoon maar af wachten. Het is zo als het is, en als hij niet meer leeft is dat de kracht van de natuur en kunnen wij mensen er niets aan doen.
;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, Jimmy is nu negen jaar. Wat gaat alles hard.
Deze Cairn Terrier, beetje verre familie van mijn vorige terrier,
kunnen (kunnen) 14- 15 jaar worden.

Mijn vorige Terrier werd 8 jaar (Maligne lymphoom)
In een maand dood.

En ja, ik huilde. Een prik recht in het hard, dat is beter bij een laagbenige hond.
Ik zei tegen de arts, vind u het gek dat ik huil. Het antwoord was, zeker niet,
je bent toch een maatje kwijt.
Wat heeft ze geleden. Mijn hart breekt nu nog.

Tapas, alles komt en gaat. Niet vreemd dat Soothe het leven niet snapt.

Wil en kan het niet begrijpen.

Groet van Mike!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, ik reageerde ook te snel op het bericht van Hannah waarvoor excuses.
had moeite met de reacties die daarna kwamen, dat iemand 'zo'n beetje verplicht word om zulke dingen hier te melden omdat het anders niet goed is'
en kan er slecht tegen als een ander bv mij gaat 'vertellen wat goed of fout is' en wat ik zou moeten horen te doen, dus dan gaat bij mij even de knop om.
maar ik kan niet voor een ander spreken en hoef diegene ook niet te beschermen.

ja, ik ga ook maar eens douchen ik kom vandaag niet zo op gang, de afgelopen week was toch ietsje te druk
dus de onrust giert door het lijf! en hardlopen is op dit moment ook niet echt een optie ;)
er ligt hier een enorm pak sneeuw en er schijnt nog meer aan te komen van het weekend
voordat dat ontdooit is zijn we weken verder!!! grmpfffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ari ja ik dank je de donder. Wat is er nu nog lekkerder dan naast het baasje te liggen. Zijn of haar maatje te voelen en warmte te krijgen. En ook het gevoel dat maatje te beschermen, want die is ziek.
Hopelijk gaat het gauw een stukje beter met je meis. Wie doet er nu boodschappen voor je? Heb je iemand die je een beetje helpt?

Bol zelf zit tegen het boodschappen aan te hikken. (Bulk)
Toch maar ff gaan doen. Tot zo mensen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal.

Isa en Erik, Heel veel succes met de sollicitaties!
Ik zal voor jullie duimen.

Hannah, ik vond het heel duidelijk hoor, je wilde je forum-vriend bijstaan.
En ik vind het lief dat je dat doet, omdat je weet dat hij daar zelf geen aandacht voor vraagt.

Ik heb zelf ook veel dieren.
1 hond is nu 10 jaar. Een Rottweiler. Dat schijnt mega-oud te zijn.
Ze heeft een kankergezwel aan haar achterpoot.
Die is al 2 keer weggehaald maar komt steeds terug.

Ik weet dat ze echt niet lang meer bij ons zal zijn.
Maar probeer daar maar niet aan te denken.

Ze is nu nog lekker bij ons en lief. En wij houden van haar.

Isa, ik heb ook een paar keer een kat op de weg terug gevonden.
Of mijn man ging hem voor me halen. Vreselijk. Echt afschuwelijk, je lieve vriendje zo beschadigd...

Maar ik ben altijd "blij "dat ik het dan ten minste weet. En dat ik ze kan begraven.
Ik las dat iemand op dit moment zijn kat kwijt is. Dat vond ik veel erger, als ze ineens niet meer thuis kwamen.

Dus voor diegene (naam kwijt) Ik hoop dat je katje snel thuis komt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...