Spring naar bijdragen

Woensdag 6 januari 2010


alaine

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 378
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

VM, da's ook een kwestie van hoe je ermee omgaat.
Stel dat je je been breekt, dan zullen ze toch ook zelfstandiger moeten zijn? Als jij ze beloont met toch maar weer aan komen strompelen zullen zij hun gedrag steeds maar blijven herhalen.

Overigens wil zacht praten ook nog wel eens helpen om ze dichterbij te halen.
Je moet wel consequent zijn in je benadering, anders lukt het niet.

Als mijn kids wat van me willen moeten ze eerst bij mij komen. Vaak moeten ze eerst nog iets voor me opruimen of iets anders doen, voordat ik wat voor ze doe. Zo leren ze het principe van wederkerigheid, en krijg ik het iets rustiger.
Heeft ook wel een investering gekost voordat het zo werkte, en gaat ook niet altijd goed. Maar zeer de moeite waard (en bovendien wil ik ze niet tot hun 40e hier in huis omdat hun moeder ze steeds bedient; gewoon met 18 studeren en op kamers svp). :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hier ook echt een enorme mega sneeuw bui
Zo hard heeft het in jaren niet meer gesneeuwd...
Echt een dik pak !

quote:


Originally posted by:
Soothe

Hoi Woman, ook jou lees ik.
;)
Woman, je zit niet ver bij me vandaan. Hier een reuze sneeuwbui.

Lees ik alles? Zo ongeveer.

Het moet wel te begrijpen zijn, anders scroll ik verder.

Ik zit niet de hele dag achter het scherm, maar zo af en toe gluur ik even.

Ik lees snel en ben snel bijgelezen.

Dus weet ik van de nare buurvrouw. Zeg dat ze de boom in kan.
:D
Groet.

Sint Jan wordt gehaald. Moet de sneeuw wel stoppen. KIRA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik het volledig mee eens!! Soms voel ik me hun slaaf ofzo!! Maar ik probeer dat wel nu ,meer en meer te zeggen, mama kan ook niet alles tegelijk en jullie moeten me helpen, en als jullie helpen worden jullie beloond! Maar niet makkelijk!! Ze zijn 8 en 3)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar, als ik daar antwoord mag op geven, voor mij mogen ze hier blijven tot ze 50 zijn! Maar ze moeten stillaan gaan leren dat mama niet een of ander uber wezen is dat alles zomaar voor ze moet doen!

Verder, als ze meewerken mogen ze blijven zo lang ze willen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Dar, ik bereid ze er nu al op voor dat ze na hun middelbare school op zichzelf gaan wonen, aangezien ze dan hopelijk gaan studeren in de grote stad. We kondigen al aan dat we tegen die tijd zelf ook weer terug willen naar de big city. Aangezien dat met 18 is lukt die overgang naar eigen kamer dan ook goed. Hopelijk komen ze wel regelmatig eten en logeren; als het minder vaak is maar van harte is het ook goed. Als de relatie maar goed blijft.

Ik zie het om me heen: tegenwoordig willen de kids allemaal een mobieltje en internet, en dat kunnen ze uitwonend niet betalen (hebben door het chatten geen tijd meer voor bijbaantje naast de studie?). Blijven ze daarom zolang thuiswonen? En direct nog meer eisen: willen direct een huis voor zichzelf; wat is er mis met een kamer in een studentenhuis als je studeert? Bij ons in 't durp zijn er zodoende eind twintigers tot begin 40-ers die het huis nog niet uit zijn; is geen gezonde situatie. Je moet als kind op eigen benen kunnen staan en je eigen relaties aan kunnen gaan; dat lukt niet goed als je te lang thuis blijft wonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren mezelf aangemeld voor anonieme internet behandeling. Vandaag een berichtje dat ik binnen drie dagen contact krijg met mijn persoonlijk behandelaar. Ook zat er een verzoek bij om me bij mijn huisarts te melden en een bijbehorende brief. Nu is het zo dat ik dit alles wil en moet doen zonder huisarts. Echt anoniem. Alleen mijn gezin en moeder weten dat ik me iedere vrijdag, zaterdag en zondag (Verder drink ik niet) klem zuip. Ik woon en leef in een hele kleine dorpsgemeenschap waar ook de huisarts deel van uitmaakt. Daar komt bij dat ik een bekende dorpspersoon ben. Dit door mijn werk en activiteiten in het verenigingsleven. Ik wil dit dan ook echt anoniem doen, zonder de huisarts. Ik hoop dat ik ondanks dit ik toch gebruik kan blijven maken van internethulp en ook van desteun hier op het forum.

Groetjes, Sjaak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VM, het voelt natuurlijk het meest belonend voor je niet-drinken als alles fantaaastisch gaat.
Maar zo zit het leven niet in elkaar (het is zelfs niet eens eerlijk).

Je moet maar zo denken: als je nog veel zou drinken zou de genezing veel trager gaan en zou de zwelling nog veel erger zijn (je bloedt vaak langer als je teveel drinkt). Bovendien: misschien had je dan je enkel nog ernstiger verzwikt tijdens het alc.-gebruik, had je al helemaal schuldig over kunnen voelen.
Nu is het gewoon iets dat bij het gewone leven hoort (en leid je bovendien weer af van je trek hoop ik). :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sjaak! Sterkte! Aan dit forum heb je echt iets gelof me, ook als kunnen ze je soms met je neus op bepaalde feiten drukken maar ze zijn allemaal cool!!

BB, kom jij een sneeuwpop met hun maken? Dan ik mijn been naar boven leggen en mijn enkel laten rusten, voorlopig!!
LiefsN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjaak, het kan zeker zonder brief.
Ik volg momenteel ook de anonieme internetbehandeling (gratis, zonder verwijsbrief van de HA); en mij werd niet gevraagd om een brief van/voor de HA). Raar dat dat bij jou wel zo is. Zou er niet aan meewerken; je hebt inderdaad kans dat het je positie ondermijnt.
Gewoon je eigen koers hierin varen hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijdag ga ik weer werken. Komend weekend wordt het eerste weekend in 28 jaar dat er helemaal niets wordt gedronken. Ik weet zeker dat me dit gaat lukken want ik drink gewoon geen alcohol. Hoop alleen dat ik niet teveel ga eten. Ik heb wel de nodige sapjes in huis gehaald. Icethee en groentesapjes.
Ik ben even eten, kom straks terug.

Groetjes, Sjaak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjaak, ik heb indertijd ook geen brief van de huisarts hoeven hebben. Deze regeling is voorzover ik weet veranderd in verband met de verzekering. Het kan dus wel zonder brief, maar dan moet je de kosten zelf betalen.
Zoals al gezegd, huisarts heeft beroepsgeheim.
Ik moet binnenkort ook weer naar de huisarts om een brief te halen voor de verzekering voor mijn a.s. behandeling bij PsyQ. Geen leuke klus, maar ik denk dan maar aan het nut er van.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...