Spring naar bijdragen

Woensdag 13 januari


sjaak

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou... of ik die droombaan verdien, ik weet het niet... Ik zit er nu heel dubbel in: ik vind het fijn om tijd voor mezelf te hebben momenteel, het geeft me de kans om eens goed na te denken, aan de andere kant merk ik heel sterk dat ik regelmaat nodig heb, mijn thuiszitten heeft er weer voor gezord dat ik begonnen was met drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen,

Gaat het hier ook al over afvallen? Dat heb ik ook weer opgepakt, na vele pogingen die in het water (lees alcohol) gevallen waren. Wat ik merk is dat ik motivatie om niet te drinken uit verschillende bronnen moet halen. Gewoon niet drinken werkt niet meer bij mij na een tijdje zo bleek vorige keren. Door niet te drinken heb ik meer motivatie om te sporten meer tijd ook want wat ging er toch veel tijd op aan dat gedrink vroeger merk ik nu. Door het sporten zie ik er beter uit en heb ik zin om een tandje extra bij te zetten en ook met eten meer op te letten sowieso is met krachttraining een goede voeding heel belangrijk. En al die moeite die ik steek in krachttraining en hardlopen als het iets beter weer is zou zo weer teniet gedaan worden als ik het op een zuipen zet zoals vroeger. En door niet te drinken verloopt de studie beter en gaat het ook wat dat betreft een goede richting uit. Minder vet, meer spieren, meer energie, meer tijd, een opgeruimd hoofd zonder chaos in het denken......op zoveel vlakken had alcohol een invloed en uit dat hele scala van uiteenlopende voordelen haal ik nu mijn motivatie voor niet drinken vandaan. Terugkijkend op mijn eerdere pogingen van niet drinken was ik toen alleen maar bezig met het niet drinken en daardoor de hele dag aan drank denkend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Erik. Ik weet niet zoveel over afvallen, ik zit al minstens 20 jaar op hetzelfde gewicht, of ik nu veel of weinig eet of snoep. Wat ik wel merk is dat de pafferigheid al heel snel uit je gezicht weg is als je stopt met drinken. Ik haal mijn motivatie uit het feit dat ik niet meer zo emotioneel ben en weer rationeel kan denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waaaaauuww.... wat een rust hier.
Toch is het fijner dan die drukte rond de feestdagen. Nu is alles wat hier geschreven wordt nog enigzins te volgen.

Ik las ook de posts van gisteren laat nog door en vond ze beslist interessant.
Leuk om te zien dat Kikki zich weer es laat zien, en goeie plannen heeft.
Het zijn dezelfde doelstellingen als ik heb, dwz voorlopig. Ik zie het er wel van komen dat ik ook echt een heel lange periode droog moet, gewoon om het lijf echt te laten herstellen. Ik ben al wel geschrokken van de 1e lijfelijke reacties (ook die van de brains), omdat jeukplekken op mijn huid en de algemene dufheid die ontstond geen aanmoedigend effect op me hadden. Kan wel zien dat het een langdurig proces word met steeds nieuwere inzichten - zelf beproefd - die me verder zullen moeten helpen.

Het is lastig, maar ook goed, om te horen wat alles met Alf doet. Er zijn behoorlijke hobbels te nemen. Maar de antwoorden van anderen, zoals Dhendro zijn erg zinnig/bruikbaar.

Dus bedankt allemaal.
Als ik hier niet zoveel schrijf: dan lees ik in elk geval veel en steek daar een boel van op.

Ik zou het erg fijn vinden wanneer er gereageerd wordt op mijn onderwerp "partners" bij Thema's.

Tot laters misschien!!!

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Dit is echt een heel klein draadje
3 pagina's maar
:(
Vannacht gedroomd
Dat ik helemaal total loss ging
Bier, coke (? waar dat nou weer vandaan komt, dat spul lust ik helemaal niet, ow snap het al, bier lust ik ook niet-meer)
Verschrikkelijk !!!!
Straks naar mn begeleider
En mn tattoo lijkt steeds meer op een bloedzuiger :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteravond al een groen pilletje genomen (halfje)
Was zo met as zaterdag-en-het-niet-drinken bezig, ik wil gewoon van de voorpret en de avond genieten!
Vrijdag dan nog een halfje en dan zit ik gebakken.
Nu opschieten
Jammer dat er zo weinig mensen zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, ook ik had een droomflits vannacht over alcohol. Ik zag mijn vriend de koelkast openen waar een fles jenever (nog in slijterspapier) uit kwam. Ging gepaard met een soort van knipoog, zo van..."er is nog...!"
Ik riep "AAHH" van schrik.

Vriend werd wakker en vroeg waarom ik hardop riep.... tja, ik schrok me rot.
Betekent volgens mij dat ik toch niet echt meer wil...!!

Kennelijk houdt het ons bezig. Jou ook woman. Maar jij bent gelukkig al veel verder dan ik.
Ken je nagaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo
Val effe binnen, heel kort

Cathy
Het thema 'partners' is al vaker aan de orde geweest
Heb daarzelf ook al meerdere vragen over gesteld
Maar ik zie nu dat er een apart thema van is gemaakt
Ga daar zeker op reageren, want ben daar ook erg mee
bezig momenteel en ben nog steeds benieuwd naar andere
ervaringen

Heb zojuist gebeld met de vraag waarom ik was afgewezen op die vacature
Voldeed nl aan alle eisen.
Bleek mijn CV wat onduidelijk te zijn geweest!
heel vreemd, maar goed, je zou het zo kunnen zien.
Heb verzocht om heroverweging en....
dat kon! Moest daarvoor opnieuw de boel
digitaal insturen en heb dat zojuist gedaan!
En nu maar afwachten wat ze nu weer verzinnen!
Maar ik geef niet op...

En nu weer andere werkzaamheden
Laters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch Cathy, ben je maar 1 stap verwijderd van stoppen.
Wat bij mij heel goed werkte is het drinken uitstellen, dus vandaag niet drinken, en morgen zie ik wel weer
en dan is het morgen, sta je op zonder kater, best prettig wel.. ach, weet je wat, als ik nou het drinken weer een dag uitstel, hoe zou ik dan morgen wakker worden/
en voor je het weet heb je 2 dagen niet gedronken en sta je nog frisser op.
Nooit zeggen en denken dat je nooit meer mag drinken, dat werkt niet zo goed
zeg tegen jezelf dat je morgen mag drinken en zeg dat iedere dag opnieuw tegen jezelf, dat werkt wel!
In ieder geval drink ik vandaag niet!

Zo, wel lekker gewerkt en daarna samen met een collega boodschappen gedaan bij de Appie, daar is veel: 2 voor de prijs van 1
dus hebben we een lijstje gemaakt en al die aanbiedingen meegenomen, 2 volle tassen de man en we waren maar 20 euro de man kwijt
Kijk, dat is toch leuk winkelen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tapas, zo zie ik het ook. Ik vind stoppen echt eng, zo 'voor altijd' en niet dat daar iets mee mis is, maar nu belemmert de gedachte me nog teveel. Het klopt, zover van stoppen voel ik me vaak helemaal niet!
Wat mij ook niet helpt is afspraken met anderen te maken. Ik moet het ECHT voor mezelf doen, dus per dag een afspraak maken. Zo snel als mijn vriend zegt: o, drink je vanavond niet? Dan kom ik al in een twijfelzone.
(hoe komt zoiets nu eigenlijk? Ben ik sterk autonoom gericht in dit soort dingen??)

Oh Alf, wat fijn dat je in de herkansing zit!!
Jee ja, een cv is enorm belangrijk: de lay out, taalgebruik, logische volgorde etc.
Mens, ik hoop dat het je wat oplevert. Knap dat je hebt doorgezet en even met hen belde!!!!!
:present:

ik heb net door de tuin gerend achter een ree aan... die zich maar moeilijk liet fotograferen.
Bijzonder hoor! Nog nooit gezien hier. Als ie gelukt is, probeer ik m vanavond hier nog in een link te zetten.
Nu gauw naar de kapper.
Doeiiii. .... o nee, besluit dat ik later in de week maar ga. Nu lekker door met gordijnen zomen en uitzending gemist kijken- luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen ik ben er weer, goh wat is het stil zeg. Betekend dat dat iedereen druk bezig is?:)
Alf kampioen, je hebt het toch voor elkaar gekregen. Proficiat. Nu nog hopen dat de tweede sollicitatie wel goed verloopt. 'k Zal voor je duimen.

Hey die Nien. Hoe is ie?

Woman gelukkig dat het maar een droom is. Lijkt me rot om dan wakker te worden met een gevoel van is het nu wel of niet gebeurd.

Kijk Tapas das nog eens leuk winkelen hé;)

Middag Soothe.

Hoi Cathy, Isa, en Jane;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ola Bollie, Isa en de rest en natuurlijk Alf maar die is al weg denk ik,

Woensdag middag, kids, sneeuwwandeling, verkouden!

Isa ik wacht altijd tot het einde der solden (zoals we dat hier noemen), kan je vaak nog leuke dingen kopen, nog goedkoper!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen,

Al zijn jullie maar met weinig, ik wil toch even zeggen dat hier een dodelijk vermoeide Rapilos zit.
Woon mementeel in bij iemand, heb daar een eigen kamertje.

Van het weekeinde gezegd tegen man dat ik wil scheiden.
Wat een drama.
Jullie hebben vast wel enig idee hoe dan de zucht naar alcohol is tijdens zo'n gesprek.
Dus afgelopen dagen ook bijna niet geslapen, enfin ik doe het zelf he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ola Nieneke.;)

Isje. Mens schei uit, heb mijn benen weer onder m'n kont uit gelopen. 3x boodschappen gedaan, 2 wassen, gepoetst, Bedden veranderd dus ben kaduk.:)

Hé Ari.;)

Rapilos dat is verdrietig zeg. En veel stress zeker. Ja je moet afscheid nemen en dat doet altijd pijn. Dan ben je toch heel gauw geneigd om die pijnlijke gevoelens te verdoven. Knap dat je toch sterk gebleven bent. Het is niet niks en vreet energie.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...