Spring naar bijdragen

vrijdag 15 januari

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nee, niet de leraar was depri, maar zijn vrouw
en wat hem heeft bewogen tot zijn daad weet ik niet.

Zoon kan er goed mee omgaan, is vrij nuchter, net als
M. zijn moeder.
Zit meer in over zijn tentamens nu...ja, is 16 he
is even stilstaan en dan weer doorgaan met het gewone leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder trap ik elke dag weer in een valkuil.

Iemand in deze groep heeft het over HALT, de vier valkuilen!!!KLopt.
Als ik om 6.15 uur opsta raak ik altijd meteen zo in de stress dat ik niet kan eten.
Dan werk ik b.v. vandaag tot 14.30 uur zonder pauze (toen had ik met een leerling een "slecht weer gesprek, en gaf aan twee andere lln een soort bijles). Honger!!!!!!!!!!!!!!!
Vervolgens ga ik pas in de auto terug naar huis eten en water drinken. Te laat, mijn trek in A werd de hele dag steeds groter, ook onder invloed van heel veel koffie.

Helemaal fout. Maar hierdoor kan ik pas 10uur werken en ben voor de rest ziek in de ziektewet.

Maar jullie zien; dit is helemaal geen probleem als ik dat afweeg tegen jullie. Daarom hou ik meestal
maar mijn vingers stil en ga jullie berichten lezen. Dat doe ik zo'n drie keer per dag. Ik blijf dus wel bij.

Liefs :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Negruj, als jij zo in de stress raakt (van het onderwijs?) wordt het dan niet eens tijd om naar iets anders om te kijken?
Er wordt ook wel gezegd, niets is het waard om van te gaan drinken, en daar ben ik het grondig mee eens, maar ik kan wel begrip op brengen voor het feit dat je zo in de stress zit dat je denkt, niets anders meer te kunnen dan jezelf verdoven.
Helpen doet dat niet. Stappen ondernemen om je leven zo te maken dat je niet zoveel stress meer hebt, wèl.
Zeg nou zelf, jouw zelfvertrouwen wordt er vast niet beter op als je de helft van de tijd in de ziektewet zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Isa,
Waarom schieten leraren in stress? Waarom hebben zij zo vaak een burn out en plegen
zelfmoord? ( Bij ons twee jaar geleden twee collega's in twee maanden).

Ik denk dat het een combinatie van faktoren is. Gedeeltelijk altijd ook in de privesfeer.
Maar om dat uit de doeken te doen duurt te lang.
Maar als een keer de rek eruit is, lukt het gewoon niet meer om zo te werken zoals je wilt.

Ik doe nu pas sinds twee weken weer meer dingen, zit niet alleen maar op de bank.
Waarschijnlijk helpt het omdat ik zolang geen alcohol drink of probeer te drinken.

En ik neem natuurlijk eten mee, brood en fruit, water. Maar ja, ik mlust niets, mijn maag zit dicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie,
Ik ben nu 57 en heb me voorgenomen om tot mijn 60 in het onderwijs te werken en dan
een baan te nemen waar ik geen of minder verantwoording draag.

Maar ik vind het werken met kinderen in de puberteit juist leuk. Kleine volwassene met een eigen
mening, maar veel problemen. Tjonge, bij ongeveer 1/3 van de kinderen heb ik het idee dat het
een wonder is dat zij zich nog staande kunnen houden. Alleen kan ik niet tegen onvoldoendes. En
heb ik HAVO en VWO examenklassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, hebben die Rotterdammers toch iets goeds uitgevonden.
In dit artikel hebben ze het niet over mensen die helemaal niet drinken. Dit vind ik wel frappant, omdat er vaak wordt gezegd dat een glas of wat rode wijn per week, juist goed is voor de gezondheid.
Ik waag me daar niet meer aan, maar er was eens een onderzoek naar een nonnenklooster, waar de nonnetjes elke dag 1 glas wijn kregen, en ze bijna zonder uitzondering over de negentig jaar werden.
Nu kan je natuurlijk ook denken, die vrouwen hebben niet de stress van een lastige echtgenoot, ja, zo word je al gauw honderd jaar als vrouw. :)

Negruj, als je het leuk vindt om met die pubers om te gaan, waar komt je stress dan vandaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had me nog niet gemeld vandaag, dus hierbij.
Moet snel weer verder met mn ditjes en datjes
Vanmiddag een boel rustgevers aangeschaft (valdispert enzo) voor het geval ik weer eens onmogelijk slecht nieuws krijg. Je kan het maar in huis hebben.
Vanavond een groen pilletje.
LATER xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen die zichzelf kunnen reguleren staat erin. Maar ik kan dat niet, zeker niet wat alcohol betreft. Dus ik vind het wel een leuk topic. Wat triggert en waarom is het geen leuk bericht, aldus Alf. Nog geen acceptatie dat je zelf niet matig kunt drinken? Ben ik benieuwd naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei. Wat je misschien zou kunnen proberen is, om de hele dag door, iets te eten. Al is het maar een hap. Je bent altijd zo geconditioneerd geweest op alcohol, dat het nu toch wel een grote omschakeling is, om alcohol te gaan vervangen door eten.
Ik eet zelf s'ochtends niets, maar weet dat als ik dat een paar dagen wel doe en het dan een keertje vergeet, mijn lichaam er zelf om vraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je van weinig drinken gelukkiger wordt, dan zal je van niet drinken helemaal gelukkig worden. Zo lijkt mij!!

De niet drinker 7.5 - de weinig drinker 8.0.

Kunnen wij weing drinken? NEEN, dus kappen we!

0.5% minder gelukkig is te overzien. :D

Groet van de bijna gelukkige.

Vie, wat een knappe koppen daar aan de Maas!

De nonnetjes werden zonder wijn misschien 100 :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, zal ik misschien wel nooit accepteren als ik om me heen
allemaal mensen zie die dat wel kunnen
Het is niet goed, weet het, accepteren maakt het allemaal wat eenvoudiger..
Neemt niet weg dat ik voor mezelf wel weet dat
drinken erniet meer inzit
hoewel ik er nu
opeens heel veel zin in krijg..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...