bolletje Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Alf maakt het je onzeker nu je weet dat die leraar zwaar depressief is?Kan je zoon het toch een beetje een plaats geven? Ik kan me zo goed voorstellen dat hij er vreselijk van geschrokken is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Nee, niet de leraar was depri, maar zijn vrouwen wat hem heeft bewogen tot zijn daad weet ik niet.Zoon kan er goed mee omgaan, is vrij nuchter, net alsM. zijn moeder.Zit meer in over zijn tentamens nu...ja, is 16 heis even stilstaan en dan weer doorgaan met het gewone leven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Negruj Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Verder trap ik elke dag weer in een valkuil.Iemand in deze groep heeft het over HALT, de vier valkuilen!!!KLopt. Als ik om 6.15 uur opsta raak ik altijd meteen zo in de stress dat ik niet kan eten. Dan werk ik b.v. vandaag tot 14.30 uur zonder pauze (toen had ik met een leerling een "slecht weer gesprek, en gaf aan twee andere lln een soort bijles). Honger!!!!!!!!!!!!!!! Vervolgens ga ik pas in de auto terug naar huis eten en water drinken. Te laat, mijn trek in A werd de hele dag steeds groter, ook onder invloed van heel veel koffie. Helemaal fout. Maar hierdoor kan ik pas 10uur werken en ben voor de rest ziek in de ziektewet.Maar jullie zien; dit is helemaal geen probleem als ik dat afweeg tegen jullie. Daarom hou ik meestalmaar mijn vingers stil en ga jullie berichten lezen. Dat doe ik zo'n drie keer per dag. Ik blijf dus wel bij.Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 He AriNiet leuker?Laat me daar nou maar in gelovenDat helpt al voor de helft..En ja, idd misschien was het wel helemaal niet genietendat pens. Man genoot van zijn werk...en was misschien blij uit huis te kunnen zijn.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Negruj, als jij zo in de stress raakt (van het onderwijs?) wordt het dan niet eens tijd om naar iets anders om te kijken? Er wordt ook wel gezegd, niets is het waard om van te gaan drinken, en daar ben ik het grondig mee eens, maar ik kan wel begrip op brengen voor het feit dat je zo in de stress zit dat je denkt, niets anders meer te kunnen dan jezelf verdoven.Helpen doet dat niet. Stappen ondernemen om je leven zo te maken dat je niet zoveel stress meer hebt, wèl. Zeg nou zelf, jouw zelfvertrouwen wordt er vast niet beter op als je de helft van de tijd in de ziektewet zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Negruj Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Ja Isa, Waarom schieten leraren in stress? Waarom hebben zij zo vaak een burn out en plegenzelfmoord? ( Bij ons twee jaar geleden twee collega's in twee maanden).Ik denk dat het een combinatie van faktoren is. Gedeeltelijk altijd ook in de privesfeer.Maar om dat uit de doeken te doen duurt te lang.Maar als een keer de rek eruit is, lukt het gewoon niet meer om zo te werken zoals je wilt.Ik doe nu pas sinds twee weken weer meer dingen, zit niet alleen maar op de bank.Waarschijnlijk helpt het omdat ik zolang geen alcohol drink of probeer te drinken.En ik neem natuurlijk eten mee, brood en fruit, water. Maar ja, ik mlust niets, mijn maag zit dicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Negruj Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Ja Vie, Ik ben nu 57 en heb me voorgenomen om tot mijn 60 in het onderwijs te werken en daneen baan te nemen waar ik geen of minder verantwoording draag.Maar ik vind het werken met kinderen in de puberteit juist leuk. Kleine volwassene met een eigenmening, maar veel problemen. Tjonge, bij ongeveer 1/3 van de kinderen heb ik het idee dat heteen wonder is dat zij zich nog staande kunnen houden. Alleen kan ik niet tegen onvoldoendes. En heb ik HAVO en VWO examenklassen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Het Geluk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Soothe, hebben die Rotterdammers toch iets goeds uitgevonden. In dit artikel hebben ze het niet over mensen die helemaal niet drinken. Dit vind ik wel frappant, omdat er vaak wordt gezegd dat een glas of wat rode wijn per week, juist goed is voor de gezondheid.Ik waag me daar niet meer aan, maar er was eens een onderzoek naar een nonnenklooster, waar de nonnetjes elke dag 1 glas wijn kregen, en ze bijna zonder uitzondering over de negentig jaar werden.Nu kan je natuurlijk ook denken, die vrouwen hebben niet de stress van een lastige echtgenoot, ja, zo word je al gauw honderd jaar als vrouw. Negruj, als je het leuk vindt om met die pubers om te gaan, waar komt je stress dan vandaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Geen leuk bericht Soothe... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Ik had me nog niet gemeld vandaag, dus hierbij. Moet snel weer verder met mn ditjes en datjesVanmiddag een boel rustgevers aangeschaft (valdispert enzo) voor het geval ik weer eens onmogelijk slecht nieuws krijg. Je kan het maar in huis hebben. Vanavond een groen pilletje. LATER xx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Waarom is het geen mooi bericht Alf?Ik kan niet matig drinken, verlang daar ook niet naar dus het maakt mij niet zoveel uit. Zal ik andere dingen moeten/dienen/willen doen om ook gelukkig te worden. En soms ben ik dat al dus... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Leuk Soothe.Adam, wat triggert je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Negruj Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Ik had het ook net gelezen.Zo'n onderzoek is wel een open deur intrappen. Zeker als je de verklaring van Wiers leest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Marjo is te plak. Maw; Marjo is onderdak. Ze zag er enorm tegenop maar is gegaan. Topper. Ik wens voor haar dat dit weer een eerste stap op weg is naar herstel. Als er weer es nieuws is horen jullie dat vast wel via éen of ander kanaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Omdat ik altijd graag gecontroleerd heb willen drinken,want houd/hield erg van goede wijnen was ook gelukkiger dan nu... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjaak Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Hallo allemaal! Daar ben ik ook weer. De hele dag gewerkt en nu staat het weekend voor de deur.Ik verdom het om vandaag te drinken (Ik zou het wel graag willen). Ik heb verder nog niets gelezen, dat ga ik nu op mijn gemakkie doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Nochthans denk ik er nu terug aan om, na vertalen, promotie, competition.......Terug les te gaan geven J. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Mensen die zichzelf kunnen reguleren staat erin. Maar ik kan dat niet, zeker niet wat alcohol betreft. Dus ik vind het wel een leuk topic. Wat triggert en waarom is het geen leuk bericht, aldus Alf. Nog geen acceptatie dat je zelf niet matig kunt drinken? Ben ik benieuwd naar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Akelei. Wat je misschien zou kunnen proberen is, om de hele dag door, iets te eten. Al is het maar een hap. Je bent altijd zo geconditioneerd geweest op alcohol, dat het nu toch wel een grote omschakeling is, om alcohol te gaan vervangen door eten.Ik eet zelf s'ochtends niets, maar weet dat als ik dat een paar dagen wel doe en het dan een keertje vergeet, mijn lichaam er zelf om vraagt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Negruj Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Ik ga er nu uit.Moet nog boodschappen doen en koken.Tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Zet hem op Sjaak! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Als je van weinig drinken gelukkiger wordt, dan zal je van niet drinken helemaal gelukkig worden. Zo lijkt mij!!De niet drinker 7.5 - de weinig drinker 8.0.Kunnen wij weing drinken? NEEN, dus kappen we!0.5% minder gelukkig is te overzien. Groet van de bijna gelukkige.Vie, wat een knappe koppen daar aan de Maas!De nonnetjes werden zonder wijn misschien 100 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Nee, zal ik misschien wel nooit accepteren als ik om me heen allemaal mensen zie die dat wel kunnenHet is niet goed, weet het, accepteren maakt het allemaal wat eenvoudiger..Neemt niet weg dat ik voor mezelf wel weet dat drinken erniet meer inzithoewel ik er nu opeens heel veel zin in krijg.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden