Spring naar bijdragen

Dinsdag 19 Januari 2010


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 238
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kirky, er is niks mis mee met jouw mening maar je bijt je er zo in vast
een echte pittbull!!
Het is goed om je mening te hebben en die heb je geuit
maar het is ook de realiteit dat dit kan gebeuren
Ik vind het alleen niet juist om jouw mening als de 'algemene mening' te zien en anderen te verwijten dat ze er niet voor uit durven komen.
Dat weet je namelijk niet want je kan niet voor een ander praten.

Ik schrijf hier nu bijna 4 jaar mee
en er zijn altijd perioden geweest dat er storingen zijn, met de overgang naar een nieuwe website of naar een ander systeem.
Als kleinschalig webmaster en doe het zelf-ITer weet ik dat er soms dingen mis kunnen gaan waar je je suf naar zoekt.
Tactive besteedt de IT uit aan derden want dat vraagt nogal om technische kennis van zaken
en zij zijn in die zin ook afhankelijk daarvan.

Misschien klinkt het als een goedmakertje maar de mensen van Tactive ken ik als zeer betrokken bij dit forum en ze zijn ook altijd op de forumbijeenkomsten
Ze hebben ons enorm gesteund bij het maken van het forumboek en bij contacten naar de pers komen ze bij je thuis om je daarbij te ondersteunen.
Ik weet dat zij net zo ongelukkig zijn met forumstoringen als wij omdat ze absoluut het belang van dit forum inzien en weten dat dit een belangrijke functie heeft in de behandeling van AdB

Dus dat jij en ik en anderen er van balen als er iets misgaat is geheel begrijpelijk
en het is ook heel vervelend als het forum niet naar behoren werkt
maar op een gegeven moment mag het ook rusten
het is mensenwerk en waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Maar gelukkig zijn we weer in de lucht en kan iedereen weer zijn of haar ei hier kwijt en daar gaat het om!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gisteren ook al gezegd
dat je bij het wegvallen van het forum
kunt afvragen wat het met je doet
Kirky, jij irriteert je eraan en maakt
er bijna een persoonlijke kruistocht van
Van een aantal weet ik dat ze meteen naar het
andere forum zijn verhuisd
ook vreemd want ik ken daar mensen
van die daar normaliter niet of weinig komen
vanwege het karakter van dat forum.
Ik heb dat zelf niet gedaan, want ik kom er normaal ook niet
maar me afgevraagd wat dat voor me betekent als ik
niet op het AdBforum kan.
Ik kwam tot de volgende reeks gevoelens/waarnemingen:
licht paniek(wachtw. niet oke of zo?), irritatie,
rusteloosheid, buitengesloten voelen, machteloosheid en toen
berusting: ok, het kan niet en nu?
Toch weer ervaren dat het een soort vlucht is
en een roepen om hulp wat ook misschien wel
op een andere manier kan worden opgelost.
In real life bv

Over dat andere forum en die kunstmatige
scheiding in speeltuin en vergaderkamer
valt overigens ook nog wel wat
te zeggen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Ik snap Kirky wel en Tapas ook.

Dat is geen gemakkelijkheid van mijn kant, maar ik wéét ook (van de webmaster himself notabene die ik ooit gesproken heb jajaja) dat het forum in populariteit, grootte, drukte en beslag op alle servers min of meer als baby is neergezet en binnen no-time tot een bijna onhandelbare reus is uitgegroeid.

Dat is mooi en prachtig, en soms gaat het mis.

Volgens mij zit ik met het Houtje-account (daarvóór had ik een ander account) nu ruim 4 jaar hier, ik dacht eerst dat ik de 19e jan. 2006 was begonnen, maar het was de 13e (whatever).

Er is in die tijd wel wat misgegaan ja, maar ja, soms ligt ook mijn internet een dag eruit, en kan ik mijn provider moeilijk de schuld geven dat ik weer aan de zuip zou zijn gegaan, omdat ik niet bij het forum kan.

Bij wijze van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal.

Kirk, het is prima dat jij je mening geeft. Feit blijft dat computers en het hele gebeuren erom heen mensenwerk blijft. Er gaan dingen mis, er gaan dingen stuk. Vervelend is dat maar dat is ook leven. Wij, mensen in het algemeen lijken wel steeds minder goed tegen 'storingen' te kunnen. Valt er sneeuw, rijdt er een trein niet en iedereen spreekt er schande van! Omgaan met tegenslagen is een deel van het leven.
Toch zou ik willen dat je voor jezelf spreekt. A; weet jij niet of anderen niet voor hun mening uit durven komne. B; ik hoor daar zeker niet bij.
Tuurlijk is het succes vh forum Tactus boven het hoofd gegeroeid. Maar ik ben er van overtuigd dat er intern heus wel gekeken wordt naar hoe hier mee om te gaan. Maar het is niet van vandaag op morgen te regelen. En ja, wie weet hebben ze het ook wel niet zo goed geregeld, kan zijn, ik heb daar geen inzicht in.

In mijn ervaring willen alcoholisten snel, het moet NU geregeld zijn.
Als er mensen zijn geweest die het moeilijk hebben gehad vind ik dat jammer. 'T is ook realiteit. Daarnaast is er een chat, de AA heeft een 24 uurs hulplijn en diverse andere hulpverleningsorganisaties ook. Dan zijn er nog mensen die onderling mailen, bellen en msn-en dus die kunnen steun vinden, indien nodig.

Onderzoek voor jezelf es wat er met je gebeurd. Dat is leuk, vind ik dan meestal, en daar leer ik ook het meest van.

Gisteravond papieren zitten sorteren. Kwam nog wat leuke spreuken tegen.

'Angst komt voort uit verlangen, maar lost
vanzelf op als je je vastberaden verzet en
het onpartijdig verdraagt.

Boeddha


Niemand vind het prettig om bang of boos
te zijn, maar woede en angst zijn niet je
vijanden. Het zijn pijnlijke emoties die om
onderzoek, begrip en zachtheid vragen.

Christina Feldman
(Compassie. Luisteren naar de noden vd wereld, 2006)

Alle dingen hebben hun eigen tijd.
Probeer de rivier niet sneller te laten lopen
of te blokkeren; ze stroomt waarheen
ze moet gaan".

(Tao van vrouwen, 1997)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, ik schrok eerst ook toen ik niet kon inloggen. Meteen gecheckt of anderen ook niet konden inloggen. Dat bleek zo te zijn dus niets aan de hand, storing. Wel vervelend, voor mij niet meer dan dat.

Heb een fijne dag allemaal. Vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo collega geheelonthouders,
Ondanks dat het me heel goed lukt blijf toch steeds met de volgende vraag zitten:
Een leven dat veertigtaljaar min of meer in het teken van alcohol gestaan heeft en je stopt ad-hoc met alcohol kan dat eigenlijk wel? Blijft er dan niet een leegte over die je niet of nauwelijks meer kan overbruggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...