jacc Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 sorry voor de uitroeptekens, niets met drank te maken maar ik ben heel erg kwaad en heb inderdaad zin om een borel te nemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Dhendro,Erg mooi verwoord...... jij noemt het geen gat, geen leegte maar.....ruimte hetgeen positiever overkomt.Ruimte kun je vullen, in een gat kun je vallen.Toch denk ik dat beide woorden in deze discussie voor hetzelfde staan.Een ding: Er is geen gemis zeg jij, er is een zijn.Ik ervaar wel degelijk een gemis, een gemis wat mijn leven tekende en tekent. Ik ben in een eenzame situatie opgegroeid en vanuit die situatie heb ik me als volwassene niet voldoende kunnen ontplooien.Ik kom er nu steeds meer achter dat ik een bindingsprobleem heb waar ik niet meer vanaf kom, ik zal daar mee moeten dealen.Leuk of niet, het is zo en dat leverde en levert voor mij een gemis op (en pijn, verrekte veel pijn).Maar de gedachte aan....ruimte....is spannend, een gelukgevend spannend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 met 2'en wel te verstaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Mona,het niet zonder moeitegelukkig maar, anders was het zo vanzelfsprekenddat je probleemloos zou kunnen gaan jojo-ennu waardeer je het beter als je je steeds beter gaat voelen en slapenen dat komt echt waar, maar kan langer duren dan jij zou willen.Iets wat jarenlang geweld is aangedaan en ontregeldheeft ook tijd nodig om te helenGeef je lijf die tijden geef je lijf het niet drinkenen leef per dag: vandaag geen alochol!Jacc, vertel ? als je wilt natuurlijk.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 pff ja graag want dit zit me erg hoog! buurvrouw komt op bezoek dus ik ben straks terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Susje, Desi,Reputatie!!!!! Ken der alles van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Geertje wil je iets meer over dat bindingsprobleem schrijven. Iets uitgebreider. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 26 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Witte, dank voor de slinger gisteren; en Dhendro voor je feli's.Ik heb ze net pas gezien (gisteren alleen 's ochtends gezien en de laatste blz vanonchtend op advies van Geertjegeer; lang geslapen na nachtdienst).Overigens lukte het me alweer niet vanaf mijn werk mee te doen met de discussie (kon eerst wel; nu geeft-ie dan error). Misschien een nieuwe firewall?Straks de berichten van vandaag lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mona Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Alaine, ik wilde je aldoor nog bedanken voor je heldere antwoord in mijn "wie is wie". Fijn om die herkenning te vinden, maar ook het voorbeeld wat je aanhaalde is regelmatig door mijn hoofd gegaan. Jane, jij ook bedankt, ik had het even nodig. Het gaat weer..... Trek en drang overwonnen! Het is fijn om hier te zijn en te lezen dat het niet bij iedereen over rozen gaat. Jacc... van je afschrijven helpt enorm, he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 DhenIk kan vaak veel met je tekstenmaar nu niet....Zinnen met Er is geen.. daar kan ik niet veel meeTe stelligVoor mij is er wél leegte, het is subjectiefEn natuurlijk zijn daar ook de emotiesEr is ruimte, maar ruimte is altijd begrensd er is altijd sprake van beperkte bewegingsvrijheiden die marge verschilt per persoon,dat kloptZo ervaar ik het..Er is wel degelijk gemis en dat weet ik,als ik het soms ervaar, dan weet ik weer wat ik altijd gemist heb.Ik kan niet alles voelen en doen en ben niet compleet en zal het ook niet meer worden.Dat is niet zielig, het is een feitIk kan er hooguit mee leren omgaanhet herkennen, het een plek geven.Ik probeer er met mijn beperkingen wel alles uit te halen, althans daar streef ik naar.De paralympics van het leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Ik word gek van allemaal die lui die denken dat je je reputatie hoog moet houden van bv mijn werk. Werkte in de omliggende banken en iedereen kende me daarvan. Ze vergeten zo gauw dat je ook een mens bent. Ik hoor nu na een jaar zo vaak nog. Hoe heb je DAT op kunnen geven. Ik kon niet meer met alle regeltjes en mijzelf. Heb bewust afscheid genomen om beter voor mezelf te zorgen. Niemand die dat snapt. Wat status toch belangrijk is voor mensen. Maar voor mij niet meer! Ik heb een schat van een man en 2 kids. Dat is samen met mijn gezondheid mijn eerste prioriteit. Dan maar geen extra inkomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 @Jane en Isa, buurvrouw is weer weg.. Ik had gesolliciteerd, niet dat mijn hart in die functie lag maar ik moet het 4 per maand doen volgens het UWV. Dit was 10 januari, Ik hoorde maar niets, was behoorlijk pissig daar over (2 vriendinnen hebben hier ook op gesolliciteerd en ook nooit antwoord gehad!) en heb ze een mailtje gestuurd met de opmerking dat ik het erg onprofessioneel vond dat ze geen antwoord gaven. Hun reply: Hier zijn wij niet zo dol op. SuccesNou wat moet ik hier nu mee, op reageren of niet, ik ben momenteel zo kwaad ook al wil ik deze baan niet, ik heb gewoon nu het gevoel dat ze me als oud vuil behandelen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Jongens ik ben nu echt depri. Kan er niets aan doen. Sorry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 desi: join the club maar daarom juist gaan we niet aan de zuip!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 @Jacc: Je hebt gelijk. Maar ik ben zo depri nu. Ik vind het schandalig dat ze niet reageren. Maar dat doen ze waarschijnlijk op niemand. Beschouw je niet als oud vuil! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 JaccJe hebt de betreffende personen voor onprofessioneel uitgemaaktEn daar had je natuurlijk gelijk in, maar daarkunnen veel mensen niet tegen om dat te horenhet is forse kritiek en een aantasting van integriteit.Want jevindt deze aktie onprof, maar ze zijn misschien helemaal niet onprof.Ik denk dat het in zo'n geval beter is om het bij jezelf te houden,dat je het jammer vond dat je geen antwoord kreeg en dat je graag had willen weten waar je aan toe was.Hoogstens had je nog naar het waarom kunnen vragen, maar 'waarom' vragen zijn ook niet de beste vragen..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Ik heb goed praten. Zelf kan ik me niet verzetten tegen praat en onwerkelijkheden. Kan echt niet tegen onrecht of bedissel van mensen. Een Allergie misschien?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 quote: Originally posted by: DesiIk heb goed praten. Zelf kan ik me niet verzetten tegen praat en onwerkelijkheden. Kan echt niet tegen onrecht of bedissel van mensen. Een Allergie misschien?????? Ik kan absoluut niet tegen ongelijke behandelingIs ook weer iets uit het verleden..Kan het plaatsenmaar de bijbehorende emotie isom bang van te worden...Veel onderdukte agressie.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mona Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Desi, anderen weten het altijd zo goed......... Om moe van te worden! Geld en status zijn niet altijd het symbool om gelukkig van te zijn of te worden. Jacc, ik vind het eigenlijk wel heel goed van je dat je zo een reactie gegeven hebt. Zij mogen iets flikken, jij blijkbaar niet. Bah! Kan me voorstellen dat je pisnijdig bent!Zo, weer een uur voorbij. Lekker! Ik blijf even lekker online hier, het helpt me echt door de moeilijke momenten heen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 isa, ja dat heb ik gedaan met mijn mail, het blijkt me nu dat als je in een dorpje woont iedereen iedereen kent, als je niet hetzelfde geloof hebt of geen geloof, mensen je tolereren maar meer ook niet.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 26 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Suus, is mirtazapine niets voor jou? Is op recept van bv. je huisarts.Dat is een antidepressivum waardoor je slaap ook verbetert ('s avonds starten); bovendien niet verslavend.Mona, graag gedaan. Voor mij ook prettig om zo bij jou herkenning te vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Hoi Alf, ja ik bracht het stellig, daar heb je gelijk in, maar het is mijn beleving. Zet voor elke zin; ik ervaar geen, ipv er is geen. Ik geloof echter in een compleet zijn van mezelf met mijn bagage. Mijn mogelijkheden is mijn bewegingsruimte, Alf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 @isa: Verstandelijk weet ik dat ook allemaal. Maar mijn gevoel maakt me kapot. Ik wil altijd rekening houden met anderen. Wil geen ruzie of onenigheid. Wordt ik bang van. Komt uit mijn vorig huwelijk denk ik.Vaak denk ik inderdaad dat is jullie probleem maar innerlijk wroet het en speelt me op. met alle gevolgen vandien.Moet leren omgaan met dat probleem anders nekt het me. Ik weet het.BV het ontkennen naar Paul toe terwijl ik weet dat hij met mij erover wil praten kan ik moeilijk loslaten. Het leidt tot problemen want ik doe hem tekort en mezelf. Als ik het vertel is er weinig aan de hand. Als ik ontken dan gaat het mis. En net hij kan ik niet missen.Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Hoi Geertje, ik noem het ruimte omdat ik dat zo ervaar. Ik heb ook gemis, pijn, verdriet en leegte, gebrek aan liefde uit mijn jeugd, mishandeling, ziekte en typ de waslijst maar vol. Maar daar achter zit ik, het ongeschonden kind, vrij, compleet, lief. In mijn pijn ben ik begrensd, het gemis roept beperkingen op, met die beperkingen kan ik niet omgaan en ik wil vluchten. Tot op de dag dat ik mij omdraai en stop met wegrennen. Ik kijk, ik denk, ik voel en ik zie waar ik voor wegloop; is die pijn zo zwaar dat ik alleen maar kan vluchten? En wat dan? Vluchten tot in de dood, de vergetelheid? Weet je hoe bang ik was, bang voor mezelf, bang voor de pijn in mij, bang dat daar een mensje zit die niemand lief vind maar die ik vooral zelf niet de moeite waard vind.Maar er is niet zoveel pijn meer, er is niet zo veel gemis meer want daar waar ik dacht leegte te vinden is mijn (bewegings) ruimte, ik kan leven met dat gemis, ik kan leven met die pijn, ik kan er wat moois mee doen. Er is ook nooit alleen maar pijn, verdriet; ergens zit vreugde. Ipv in de pijn ten onder te gaan kan ik er opbouwende dingen mee doen. Juist omdat ik het ken. Lief zijn voor het beschadigde kind, tolerant zijn, accepteren, het juist als kracht gebruiken, samen met mijn niet-pijn gevoelens, en op een gegeven moment hoort het geheel bij me zonder verdediging en dat is mijn zijn.De lucht is het mooist gekleurd als de zon net opkomt of als die ondergaat. Een altijd blauwe lucht is uiteindelijk maar saai (wie staat er ongeschonden in het leven). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Jacc zo'n reactie van het bedrijf meteen doorsturen aan je contactpersoon bij het UWV!En volgens mij vertelde Suus vanmorgen over het niet open kunnen krijgen van haar portier van de auto. Insmeren met of vaseline of talkpoeder. Vocht krijgt zo geen kans om te bevriezen en voor sloten bestaat er zoiets als slotontdooier. Moet je het natuurlijk niet in de auto bewaren zoals ik de laatste keer deed;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden