Spring naar bijdragen

Donderdag 28 januari 2010


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Woman, in die zin een beetje. Het is natuurlijk niet strikt een Pavlov reflex.
Het is de pil, die de angst geeft, en heb je een keer een klapper gehad,
dan zal je het niet snel weer doen.

Bij Pavlov voert een specifieke prikkel, specifiek gedrag uit.
Het gedrag verandert niet, men is wel beschermd, dus doen!!!

Het hinken op twee benen, zal ik wel, zal ik niet, is weg.
Het kan niet meer.

Woman. Lekker dansen vanavond. Jij weet wanneer wel en wannner niet.
(het groene pilletje)
Verstandig.:present:


* Suusje, Ik ga goed, dank. En jij ook, zie ik.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus, schrijf zoveel je wilt...;) Trek mezelf juist op aan je berichtjes, net als dat ik veel steun heb aan alle anderen hier op het forum :)
Kan mezelf helaas nog niet als echte steun zien voor jullie, maar dat komt vast nog wel...

En die tackel van je kwam al aan bij mn voordeur, AH verdient zn centen vandaag niet aan mij !!!

En nu aan de klus !!! Heb mijn tijd al lang genoeg uitgezeten op de bank...
Die inmiddels 3 wasmanden aan strijk lossen helaas niet vanzelf op...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman je bent een tijger, voor jou ook een grote knuffel. :heart:

Suusje ongeveer eens in de 2 weken heb ik een kostdag. Die hele dag kan ik dan nog geen slok water in mijn lijf houden. Drink ik niets dan hoef ik niet te spugen maar die helse dorst zo'n dag overheerst telkens weer dus spugen dan maar. Hierdoor merk je hoe snel te tijd vliegt want voor ik het weet zijn de 2 weken om hahaha.

Ja Bolleke raar he dat je wel tuk mag zeggen en niet andersom. We weten toch wel wat er bedoeld wordt dus waarom niet in duidelijke taal?

Blondie goed gedaan al hoefde het niet voor mij want je voelde je nu eenmaal zo. Maja de moderatoren denken daar anders over. Ben hier al eens in discussie over gegaan maar kreeg te horen dat het een openbaar forum is en dat deze woorden nieuwe mensen wel eens af kunnen stoten. Uitge..... was ik hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlaams meisje, er is geen zaagverbod.
Mr Google, maakt het leven makkelijk en is erg leerzaam.

De heftige Googelaar.



* Klopt Suusje. Ik was het struikelen moe en nog ben ik er niet geheel.
Bergen zijn er te verzetten. maar nuchter lukt dat beter.
Behoed je voor de algehele teloorgang, dat kan namelijk.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaag jij maar lekker hoor VM, maar zit er achter al dat gezaag ook een berg hout??? Wil je misschien steun of support van iemand om met de refu te beginnen? Is maar een vraagje hoor.Bijv als ik een broodje warm vlees met satesaus wil [hmmmm] dan loop ik eerst 5 keer naar de koelkast en zeg hee bah er is niks lekkers, mijn ma kent me dan en zegt vertel waar heb je zin in hahaha in die vorm bedoelde ik het
VM ik was ook erg bang net als jou maar als je eenmaal bewust die stap gezet hebt dan ga je een afkeer ontwikkelen soms van de drank, je wilt het wel maar je wil niet meer zo zijn omdat je ziet dat er nuchter veel meer is! Je weet me te vinden meis, :sun:

Soothe, ik loop wel ff voor je uit haha dan struikel je niet.

Zo even de kindjes naar school terug brengen voor de laatste middag en dan zijn ze 5 dagen vrij pffff:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlaams meisje, dat mag.
Het maakt weinig uit.
Feit is dat wanneer je hem inneemt, je beter niet kan drinken.

Ook ik heb het ooit gebruikt en nam geen slok.
Maar ik liet ze staan. Achterdeurtjespolitiek.

Ik ben vóór Antabus, begrijp me goed.
Maar het echt niet meer willen drinken, daar gaat het om.
Niwi gaf dat ook aan, dan heb je het niet meer nodig.

Niet drinken zónder hulpmiddelen, is een openbaring.
Maar Woman een beetje kennende, komt haar tijd ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal, poeh weer veel om te lezen dit forum, je moet bijblijven. Omdat het zoveel is, vind ik dit forum soms moeilijk. Maar in elk geval las ik dat VM zich onzeker voelt, dit heb ik nu ook. Ik heb het 5 maanden goed volgehouden, drankloos zijn. Maar met oud en nieuw heb ik wtee glazen wijn gedronken (herval) en me weer kunnen herpakken. Maar afgelopen zondag een echt herval gehad, vreselijk.
Ik heb me weer herpakt en dus tot nu ( en de rest van mijn leven) alcoholvrij.
Maar ik ben n u eerder angsitig en bangn, dat ik het niet kan en weer dat waardeloos rotgevoel, hebben jullie dat ook, vraag ik me af? jullie klinken allemaal vrolijk, sterk, .... Knap hoor.
Gisteren en vandaag was ik weer minder bang maar toch.

Fijne dag nog, ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrouwtje aurelie, long time not seen.
Ik ben zeker niet altijd vrolijk en sterk evenmin.

Wie wel eigenlijk.
Het leven is geen lachwekkend geheel.
Ook de van nature, niet drinkers, zijn niet altijd vrolijk en sterk.
Het leven is een leerschool, ook voor mij.

Niet drinken bevordert het leerproces!

Pak jezelf bij kop en staart. Doen!!

Jou kon ik niet laten passeren, nu echt weg.

Geloven jullie me nog? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Aurelie. Jammer dat je na twee keer de moed hebt laten zakken meid. Jammer dat je niet terug kunt kijken op de lange tijd waarin het je wel gelukt is om droog te blijven. Natuurlijk kan ik me jouw angst voorstellen. Je denkt na een paar keer, nu is het hek van de dam en ga ik weer aan de zuip. Maar vergeet niet dat je een tijd nuchter door gebracht hebt. Dat neem je toch ook mee in je herinneringen?
Je kunt iedere dag opnieuw starten. Probeer de moed niet te laten zakken. Dat is een levensgrote trigger.
Niet iedereen is hier vrolijk hoor, en er zijn hier mensen die in een diepe dip zitten.
Sluit je weer aan bij ons en proef de sfeer van het samen de alcohol aan pakken. Samen zijn we sterkt toch?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aurelie het is juist moedig van je om jezelf weer bij elkaar te maken. Na een terugval voel je je vaak een zwakkeling, schaamte en de stap weer opnieuw te stoppen lijkt steeds verder af. Pas op dat je niet gaat denken wat maakt het uit want ik kan het toch niet want dan trap je in die valkuil en vieren de gremlins feest. Dapper hoor om de draad weer op te nemen want het is nooit te laat en je hebt bewezen dat je het kan. Wens je heel veel KMW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieneke te veel hooi op je vork nemen kan ook een vluchtgedrag zijn;)
Ja dat met je ouders blijft een moeilijk probleem. Toch zal je moeten proberen ze los te laten. Alleen het hoognodige doen. Heb toen eens geschreven dat het misschien niet verkeerd zou zijn om eens met het maatsch. werk te gaan praten. Die kunnen je vast en zeker dingen aan reiken die jou helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suusje wat een mooi antwoord.
Ja soms moet je gewoon maar iets slikken en accepteren, ook al heb ik dan het gevoel dat ik het er
hé-lé-máál niet mee eens ben.
Is niet erg. Ik kom vaak genoeg voor mezelf op dus het hoeft geen probleem te zijn.
Ik had gister mn begeleider aan de telefoon en die had ook een verrassend antwoord waar ik zo blij mee was. Ik gaf aan dat het dansen zo van essentieel belang is nu, dat ik er echt wel afhankelijk van ben. Ik had eigenlijk gedacht dat hij zou zeggen dat ik er dan iets meer afstand van zou moeten nemen, omdat ik het me zo persoonlijk aantrek. Maar nee, hij zei juist dat ik er helemaal voor moest gaan, en desnoods andere dingen voor laten wijken die in de weg staan. Een heerlijk gevoel kreeg ik daarvan. Net alsof het licht op groen springt en ik het gas helemaal mag intrappen :)

quote:


Originally posted by:
suusje777


Betreffende het dansen vandaag, gisteren zei je het zelf al nl. bescheiden wachten wat er gebeurd, en gebeurd er toch iets wat je spanning geeft koppel daar dan op terug! Beter dan van te voren te gaan blazen'' want dan geeft het dansen je stress terwijl je er zo erg van genieten kan. Koppie omhoog meis, je bent een voorbeeld voor velen hier en dat mag je niet bezwaren maar dat kan je soms wel een opsteker geven die je verdient!



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...