Spring naar bijdragen

Donderdag 28 januari 2010

AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ik heb mijn eerste afspraak bij het CAD erop zitten. Met arts gesproken want die wil voor ik aan de Antabus eerst mijn gezondheid controleren ivm mijn hartprobleem. Antabus is niet het probleem maar wel als ik op de een of andere manier ermee in aanraking kom. (Ook in eten, reuken enz.) Zou funest kunnen zijn voor mij. Hij gaat vandaag contact opnemen met mijn cardioloog (heeft mijn huisarts ook al gedaan maar hij wil zekerheid) Mijn motivatie was wel heel goed vond hij. Straks heb ik weer een afspraak met mijn contactpersoon en dan hoopt hij meer te weten.
Wat anders: Ik gebruik pipamperon waar ik heel goed op slaap. Iemand (weet niet meer wie) hier op het forum waarschuwde me hiervoor. Heb het nagevraagd en nu blijkt dat pipamperon geen slaapmiddel is(Schrijft CAD ook niet voor) maar een rustgever. De dosis (1x40mg) gaf alleen rust waardoor ik wel goed slaap. en het voordeel is dat dit niet verslavend is. Grote dosises kon wel bijwerkingen hebben. Nam eerder oxazepam als ik niet kon slapen maar dat wilde hij absoluut niet meer omdat dat na langdurig gebruik steeds minder werkzaam is waardoor men meer gaat nemen. Als je dit 2 weken gebruikt hebt ben je verslaafd. Heb je weer een verslaving erbij. Oxazepam doet het zelfde als alcohol. Steeds meer nodig om er wat aan te hebben.
Zo nu nog 2 afspraken vandaag en vanavond hoop ik meer te weten waardoor de spanning ook natuurlijk verminderd.

Desi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Zo heb even verstandig gedaan. Ik had dus het bankpasje weer, voelde toch niet lekker dus 10 euro gepind bij de bank en daarna met een blij gevoel naar mans werk gegaan en het pasje aan hem gegeven. Het voelde als vooruitgang, nu had ik toch wat geld maar niet de verleiding van een heleboel geld voel ik me toch een beetje onafhankelijk zonder verleiding. Klinkt misschien menigeen zwak in de oren maar mij geeft het vertrouwen. Van de tien euro, 5 euro aan een mooi nachtlampje van Cars uitgegeven voor de kinderkamer,zoontje weer blij, lekker vis gehaald en twee saucijzebroodjes en de 2 euro die over was lekker weggelegd thuis, Whaaaaaa ik heb de verleiding weerstaan. Voelde me toch wel een ieniminie beetje trots toen ik net weer thuis kwam.:$
Nu kan ik tenminste met een goed gevoel de dag weer voortzetten. Zonder stress of onrust en die trek momenten, ik begin te leren dat die overgaan als ik gewoon afwacht en tel.

Isa:heart: meis wat is dat nou? Kan je misschien nog toelichten waarom je stopt hier, je zal er heus je redenen voor hebben maar ik maak me wel zorgen over het waarom.
Je bent juist zo'n zonnetje hier op het forum en ik vindt het altijd fijn om jou te lezen en je meningen te weten. Ik hoop dat je wel leest hier en misschien een uitleg hebt als je daar zin in hebt natuurlijk.
iig een:present: voor jou meis.

Zo ik reageer zo even verder hoor maar moet even met de buuf mee rijden naar het gezondheidscentrum, kijk dat kan ik nu ik nuchter ben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus geweldig, en nee hoor je bent helemaal geen slappeling. Het is goed om in het begin wat veiligheid in te bouwen en iedereen doet dat op zijn eigen manier. Langzaam wennen aan een beetje geld en daarna als je je wat zekerder voelt, op gaan bouwen.
Je bent een kanjer en sterk gemotiveerd. Dat voelt goed aan hé?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een ***dag vandaag !!!
Krijg net een telefoontje naar aanleiding van mijn sollicitatie -> niet aangenomen !!!
Was te zelfverzekerd en dat past niet binnen het team...:huh: Het is ook nooit goed...
Ben in staat om nu te rennen naar de AH, maar doe het niet !!!
Ga eerst effe een potje janken en dan weer verder met solliciteren !!!
Geef niet op maar de moed zakt me wel in de schoenen...:(

Sorry voor alle negativiteit die ik hier neerplant, maar krijg mezelf even niet uit die spiraal getrokken !!!

Blondie6173:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morning everybody,
hoop, (en denk voor mezelf) een betere dag dan gisteren
Echt enkele verdomde moeilijke dagen achter de rug!!!
Op weg naar beterschap.
Nog altijd graag info i.v.m. die Baclofen??
Sorry dat ik er zo over zeur,
maar weet echt niet goed wat er mee aan te vangen????
wie er nog iets over te vertellen heeft : GRAAG!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Ladytinne,
ik heb dat artikel gelezen over Baclofen in een vlaams tijdschrift.
Het is een onderzoek geweest van een cardioloog, zelf verslaafd aan de drank, en kwam tot ontdekking
dat Baclofen (medicijn voor MS, geloof ik) invloed had op de hersenen, m.n. dopamine.
Het zou het verlangen naar alcohol "kunnen" beïnvloeden en het drinken enigszins onder controle houden.
Er is dan dagelijks wel een redelijk grote en aangepaste dosis voor nodig om die controle te bereiken en te behouden.
Wereldwijd zouden hier wel 200 mensen mee geholpen zijn, dus relatief erg weinig.
Het onderzoek is vorig jaar nog maar gedaan, dus weinig overzicht op de lange termijn.

Persoonlijk ben ik niet voor al die medicijnen: alcoholisme is voor mij iets psychisch...wil ik drinken of niet drinken ??
en als ik niet wil drinken, ben ik dan bereid om iedere inspanning te leveren die daarvoor nodig is om dat te bereiken ??
Als ik jouw berichtjes zo lees, krijg ik het idee dat je nog steeds een achterdeurtje wil openhouden, misschien heb ik het mis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, dat komt vanzelf,zodra je er 100% achterstaat gaat de rest hoe jij het wilt, jij hebt de touwtjes in handen en bepaalt hoe en wat gebeurd! Ik vindt het al heel knap dat je je hier aangemeld hebt en dat je er voor gaan wilt, elke eind is een nieuw begin. Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest, ik ben al meerdere malen gestopt maar heb er nooit achter gestaan, het was altijd, oke jij wil dat ik stop oke ik probeer het maar ondertussen hunkerde ik naar de drank! Nu wil IK stoppen, voor mij, mijn kinderen, mijn man en ook omdat ik me realiseer dat het leven doorgaat, elk jaar wordt ik ouder en er is zoveel te ontdekken op de wereld dat ik het nu zonde vindt van mijn tijd om te drinken. Tuurlijk heb ik trek en wil ik in een lekker roesje rondzweven maar als ik optel wat ik er voor inlever weegt dat toch veel zwaarder. Eerst leven daarna zien we wel weer. Jij kan het en als het een keer mislukt dan opstaan, je kan drie keer vallen, zolang je vier keer opstaat is er niks aan de hand. Niet aangenomen, maakt niet uit, ja nu wel voor jou natuurlijk maar morgen zie je het anders. ''laat blondie even struikelen voor de AH, hup naar huis jij''. Mislukken in je voorbereiding is voorbereiding van je mislukking.

Akelei, lag toch wel even in een deuk om het blikje om, luiaard das makkelijk om een blikje heen nu nog een blokje hahaha, je gaat goed he? Goed om je te lezen meid!

Vm baclofen heb ik nog nooit van gehoord maar zal me er later op de dag eens in verdiepen,
ja hier is de school 2 minuten rijden,lopen echter is 20 minuutjes maar doen we ook soms,lekker een frisse neus.

Jane waarom somber kom ik geef je een :rose:! hele fijne dag nog meis:present:

Freddy, succes iig maandag, wees jezelf dan komt het goed en anders weten ze niet wat ze missen hoor.

Isa, op zeven banen reageren binnen een organisatie heb ik ook weleens gedaan hoor, oke geen zeven maar wel 3 en een ervan heb ik toen gekregen, als dat is wat jij wil dat werk ga er gewoon lekker voor. Ja heb je nee kan je krijgen maar laat niks je weerhouden op je pad om je dromen waar te maken. X

Deesje, het is i.m.o wel goed dat ze eerst je gezondheid controleren, laat je niet teleurstellen doordat want ze hebben het heus goed met je voor meen ik. De pimperon als het jou nu in slaap brengt dan is het goed, misschien heb je dat kalmerende nodig om te kunnen slapen, misschien om de dag gaan gebruiken zodat je lichaan het ook leert zelf te doen? Je gaat in ieder geval goed meis, vindt je erg gemotiveerd en het zal je ergens brengen op een dag. Before things get better, things get worse! Dikke up voor jou meis.

Lady Tinne waarom bel je niet naar CAD of Tactus oid of even googlen, daar vindt je misschien veel info over dat middel. Gewoon even googlen en kijken naar instanties betreffende verslavingen of ander een ''vreemde'' huisarts oid, even bellen en je krijgt misschien heel snel antwoorden op je vragen, Verder voor nu, de eerste laten staan vandaag en morgen zie je wel weer verder meis!!! En anders bij VM een kebabje bestellen helpt ook soms ter ondersteuning.:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Blondie. Ja inderdaad erg kluten voor je. Maar knap dat je er toch voor blijft gaan. Ze zijn niet de moeite waard om daardoor te gaan drinken meid. Blijf sterk, en het geeft helemaal niets dat je hier je gal spuuwt. Altijd beter dan het op een zuipen te gaan zetten.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Lady T. Ik hoop ook dat het vandaag beter zal gaan meis, maar je bent bezig om de drank uit je leven te bannen. Dan is het logisch dat je het daar moeilijk mee krijgt. Het is als een rouwproces. Je moet een goede (vriend) als vijand gaan zien en die omschakeling duurt gewoon een tijd, zeker met de hoeveelheden die je gedronken hebt. Maar kop op meis en blijf schrijven. das belangrijk. Dadelijk gaat voor jou ook het zonnetje schijnen hoor:rose: Houd je daar maar aan vast.
Ja en van Bakloven heb ik voordat ik op het forum kwam, nog nooit gehoord maar ik zag dat je al wat adviesen hebt gekregen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er geen moeite mee hoor Suuske. Wat je schrijft is heel duidelijk en je helpt daarmee anderen het op een goeie manier te zien. Blijf maar lekker zo schrijven zoals jij je daar het prettigst bij voelt.
Als mensen er geen interresse in hebben kunnen ze altijd nog scrollen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdraaid, wat gaat er vandaag fout.....

Isa, Ik heb je antwoord naar Dar gelezen en eens teruggekeken wat Dar schreef maar ik kan niet anders lezen als dat Dar de beste intenties had.
Als dit de reden is om afstand te nemen, dat zou toch al te jammer zijn.
Ik hoop echt dat je het even laat bezinken en weer gauw terugkomt.

Blondie wordt niet aangenomen, kan me voorstellen dat dat een zware domper zet en trek veroorzaakt. Goed dat je er niet aan toegeeft.

Lady die het moeilijk heeft en vraagt om info over Bacoflen waar ik nooit eerder over hoorde dus ook niets over weet. Jammer dat de weg naar herstel zo'n pijnlijke momenten oplevert.......helaas, het kan niet anders. veel sterkte voor jou Lady.

Zelf ben ik dan wel niet down maar wel moe, beetje verdrietig moe, zelfvertrouwen komt en gaat, ben vandaag blij met t.v. en een lekkere bank om te soezen.

Veel liefs en sterkte voor eenieder die het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook nog eens gegoogled over Baclofen.

Toch voorzichtig mee zijn!! Is een neefje van GHB, GABA B receptoren enz;!

Dus zeker niet bij drinken!!
In Rusland was er ook een periode dat ze alc. probeerde te detoxen met de GABA receproren te vullen met Gamma boter aminozuren (GHB) met doden tot gevolg!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Geert. Die moeheid is normaal hoor. Maar verdriet? Wil je daar over praten of is het niet duidelijk?
Gun je zelf maar lekker bankhangen hoor, je bent een kanjer:heart:
Ja die stemmingswisselingen kennen we denk ik allemaal wel. Je leven zonder drank wordt ineens zo anders. Maar naarmate je langer zonder alcohol bent, zal je zelfvertrouwen zeker terug komen. We hebben ons altijd vast kunnen houden aan de alcohol en een schijnzekerheid gevoeld, maar nu die alcohol er niet meer is, kun je beginnen aan de opbouw van een echte zekerheid. De sterke Geert. En die gaat komen hoor.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geertje, meid ga lekker dan een dagje bankhangen, doe ik ook af en toe, lekker boek of tv erbij en laat de moeheid gewoon toe, het komt zoals het komt, dat zal jij met al je levenservaring ook weten. Neem je rust en morgen ziet alles er misschien alweer wat anders uit en heb je weer energie, en verdriet kan ook soms goed zijn, het kan iets verwerken wat diep van binnen zit. Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zeg ik slaap nog steeds zoveel
Vannaf 20.30 doe ik niets meer
22.30 ga ik naar bed
00.30 val ik in slaap
Vanmorgen om 10.00 uur pas wakker en nog tot 11.30 liggen sluimeren tot fit genoeg om op te staan.
Mamamia....
Maar ja eigenlijk klopt het ook wel weer, want ik ben niet voor niets ziek thuis ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...