Spring naar bijdragen

Vrijdag 29 Januari 2010


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

Suusje je zou toch naar een winkel gaan om wat spulletjes te gaan kopen om iets creatiefs te gaan doen? Ben je dat nog steeds van plan? Als je met die instelling boodschappen gaat doen, ben je voor jezelf bezig en het is bovendien erg leuk. Zet iets in de plaats voor alcohol. Das belangrijk. Als het bevalt sta je s'ochtends op met de gedachten, ff werken en dan kan ik weer lekker gaan ???? Tenminste zo werkt het bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Bol, ja dat wil ik ook gaan doen alleen ik heb me voorgenomen om mijn pijama jasje[voor de rest aangekleed] aan te houden zodat ik mezelf niet in de verleiding ga brengen. Ik snap eigenlijk niet waardoor nu die trek komt?
Is dat normaal na 8 dagen? Ik zit er niet op te wachten maar die trek is zo overheersend maar heb net een dikke knuf van mn 8 jarige gehad en die zei heel wijs, mam ik zie dat je je niet prettig voelt, kom maar bij mij hoor als je je naar voelt.
Dus daarom hou ik me pijama nog even aan, zelfbescherming want ik wil echt niks gaan halen vandaag. Pff had dit niet verwacht hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Suus wat mag jij blij zijn met zo'n fijn kereltje, dat moet je sterken. Het geeft ook aan dat de kinderen duidelijk mee gemaakt hebben hoe jij was tijdens jou alcoholgebruik. Houd je daar aan vast meis.
Natuurlijk ik het normaal dat je na dagen stoppen, zucht krijgt. Daar is nu (ruimte) voor. Als je die ruimte gaat invullen met leuke dingen voor jezelf of voor de kids, wordt je afgeleid.
Koop een leuke puzzel of ga met de kids tekenen. Dan doen jullie samen iets en zien ze een hele andere moeder. En zeg nu zelf, wat is er leuker dan met je bloedeigen hummels, samen iets te gaan doen. Wat vinden jouw kids leuk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nien wat bedoel je met terug proberen? O goeie morgen trouwens. Ja als je het zo druk hebt als jij en iedereen doet zoveel beroep op je, is het logisch dat je zo weinig tijd krijgt om daadwerkelijk aan je eigen gevoelens toe te komen, misschien dat het daarom zo vaak op en af gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Nieneke. Soms kunnen mensen ineens stoppen, en vaak moeten mensen vele malen proberen om te stoppen, maar zolang je blijft proberen zal het je eens lukken, dat weet ik zeker. Maar heel knap dat je het schrijft. Dat alleen al is een teken dat je sterk bent. Het gaat je een keer lukken lieverd houd je daar maar aan vast.
Maar je zit nu eenmaal in een moeilijke situatie, vergeet dat ook niet. Maar blijven proberen, de aanhouder wint.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Bolletje, de moeilijke situatie, die Vlaams meisje niet moet vergeten,
verdwijnt pas als de drank uit de weg is.
De remedie is stoppen.
Ik ben uit een diep dal geklommen, problemen in overvloed.
Schuldsarnering, een afnemende gezondheid, verstoorde relaties.
Dit alles is opgelost, een restje geestelijk onwelbevinden, daar werk ik aan.

Moeilijke situaties zijn slechts nuchter het hoofd te bieden.
Het leven wordt gekenmerkt door toestanden, soms moeilijk, soms makkelijker oplosbaar,
maar eerst de drank uit de weg.
Nuchter aan oplossingen werken, dat is de juiste volgorde!

@ Vlaams meisje, waarom geen Refusal proberen.
Je moet er wel wat voor over hebben, Stoppen vraagt investering.
Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen.

Bedankt, ik lees en heb er heel veel aan, maar ik verbaas me erover dat al die dagen voorbij gingen en vandaag de 'zucht' blijft. Wat is dat ver..lemme dat het vandaag niet weggaat, ik heb net de HA gebeld of ik toch maar wat rustgevends kan krijgen maar ze zijn aan het lunchen nu grr. Ik denk dat ik het toch nodig heb nu iets wat de scherpe kantjes eraf haalt. Goed ik heb mezelf al verboden en overtuigd dat als ik nu naar de winkel ga ik foute dingen ga kopen en al ga ik hier kapot dat zal ik vermijden maar het is een heftig gevecht vandaag, waar ik niet echt op voorberekend was. Ik hoop dat de HA zo wel besluit dat ik iets rustgevends krijg want weet ff niet hoe ik anders de dag en het weekend doorkom.
Maar ik zei net al tegen mezelf kom op tr..t je moet het zelf doen hoor.

Sorry voor het negatieve maar zo voelt het even nu!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallooo allemaal!

Soothe, je hebt gelijk; er is meer nodig dan je best doen. Het kost ECHT moeite. Ik ondervind dat ook. Ben deze week een keer helemaal de bocht uitgevlogen. Ook een gevalletje van alles of niks: als ik me erg goed voel is dat een valkuil, bij slecht voelen idem. Als ik me ergens tussen in voel dan is er de grootste kans van slagen. In dat geval lig ik vroeg in bed, ben tevreden, ervaar geen stress en heb ook geen halleluja gevoelens.
Het blijft een vreemd fenomeen. Na deze proefweken minderen wil ik hoe dan ook een maand stoppen. Gewoon ervaren en blik op 0 zetten.

Ik was even op de sportschool en heb een fysio geconsulteerd. Ik ben soepel genoeg, dus minder kans op blessures. Verder wel een wat stijve nek. Wat heb ik op mijn nek zitten.... of ben ik halsstarrig??
Zal daar eens over na gaan denken.

Hier 5 cm sneeuw en dooi, een lekker zooitje dus overal.
Ik hoop niet dat de boel weer op gaat vriezen.... moet na het werk rond 23 uur nog 3 kwartier terugrijden. Bahh! Het sneeuwt zelfs nog door!

Kan dat éven ophouden...JA?

En voor ALF: je went er heel snel aan: zet een sporttas klaar, misschien zelfs in de auto. Het is gewoon een kwestie van doen; de drempel over. Zwemmen idem. Ik heb heel lang voor mijn rug MOETEN zwemmen en haatte het in het begin, dat natte gedoe in de kleedkamer... brr, sokken over vochtige voeten enzo, brr. Maar na verloop van tijd ben je daar helemaal overheen. Niks van aantrekken dus.

Ik wou dat het zwembad hier zo dichtbij was! Dan ging ik elke dag.

Het helpt mij heel erg goed tussen de oren als mijn lijf zich zo prettig voelt als nu: na het sporten.
Misschien vandaag op het werk nog mee zwemmen met de kids waar ik mee werk? Ik hoop het.

Ik moet naar de stapel strijkwerk toe en dan werken....
mensen succes allemaal, vooral Suus en Desi. Maar ook VM en alle anderen die het vandaag juist extra nodig hebben.
tjuus

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus Refu. Dat is het enigste middel dat goed helpt. Met rustgevende tabl. heb je kans dat je daar verslaafd aan raakt. De wetenschap dat je gewoon niet kan drinken geeft een hoop rust.
Ik was gisteren en vanochtend van plan om geen Refu te nemen om het weer eens lekker:o op een zuipen te zetten. Gisterenavond werd ik ongeduldig, gespannen en heel onrustig. Toen ik vanochtend n.a.v. Bambam haar vraag toch een Refu in genomen had, verdween de spanning.
Nu is het geen wondermiddel en jouw spanning en onrust heeft misschien ook te maken met het feit dat lichaam en geest smeken om alkohol maar dit verdwijnt. 't is ff doorbijten meid., maar je zal zien dat je sterker wordt.
Morgenvroeg geen kater, dat is al heel wat waard.
En schrijf maar veel, ook al is het negatief, jij blijft er dan toch niet alleen mee zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kom hier ff langs.. ben nu vanaf 3-12 gestopt met drinken en heb nu hulp via een instelling. Helaas ben ik de boot ingegaan met eten: veel wijn in een saus, niet doorverhit, dus ik had een positieve blaastest! laat in de avond gegeten en het restje als ontbijt vlak voor vertrek.ik voel me er rot onder en heb dat ook wel uitgesproken maar t is vandaag lastig om mn gedachten op wat anders te richten. ik was juist blij dat ik niet het gevoel had dat ik uit die fles wou drinken, nu schijnt je onderbewuste toch heel veel invloed te hebben! En daar baal ik van, heel erg. Heb nu niet het gevoel dat ik wil drinken en heb een flesje wijn wat open stond voor het koken leeggegooid gisteren zodat die valkuil weg is. Herkennen jullie dat onmachtige gevoel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
suusje777

Bestaat er ook zo iets als de anti trigger?



voor mij is de anti-trigger een langzame en pijnlijke dood, gekenmerkt door een leven vol schuldgevoel, schaamte, onmacht en zelfvernietiging (samengevat in het woordje drank). Daar haalde ik geen hoop en vreugde meer uit. Nu ik niet meer drink en aan mezelf werk (middels de 12 stappen) zijn vroegere triggers nu leermomenten om mezelf werkelijk te kunnen zien en zijn. Nuchter en met behulp van ervaringen van andere verslaafden kan ik m'n inteligentie nu gebruiken vóór het leven i.p.v. tegen het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...