Spring naar bijdragen

Zaterdag 6 Februari 2010


sjaak

Aanbevolen berichten

Idd Niwi!!
Ik heb nog een paar uur tevoren met haar webcam gesproken! Wat een shokerend vreselijk zicht!!

Gelukkig was er toen een vriend bij haar aan wie ik heb gezegd dat er direct iets moest gebeuren!

Hij zei ik leg ze wel in bed. Maar na een uur heeft ie toch de ambulance en haar vaer gebeld!

Ik de dagen daar voor haar vader al moeten bellen want ik zag en hoorde dat het volledig mis ging!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 293
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

3 Flessen wijfie ongelofelijk hé? Ja hier kun je inderdaad een goeie lering uit trekken en zien dat drank alles kapot maakt wat je lief is. Op de eerste plaats jezelf. Vreslijk voor haar. Ik hoop dat ze niet al te veel schade op heeft gelopen maar haar drankmisbruik is gigantisch.
Ik hoop dat ze een goed lichamelijk onderzoek krijgt en dat ze deze keer zo geschrokken is dat ze inderdaad de kracht krijgt om de alco. te laten staan.
Misschien kunnen de fam. leden eens kijken voor een verplichte opname, maar ja, ze zal zelf op de eerste plaats moetn kunnen. Het is vaak niet zo zeer willen, (daar lag ik gisterenavond nog aan te denken) maar soms heb je gewoon de kracht niet om dit aan te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yayala, ik ken je nog niet zo goed, maar gefeliciteerd met je eerste dag! :present:
Ik las je verhaal bij Wie is wie, en ik kan je vertellen dat ik net zoveel dronk als jij, dagelijks.
Die eerste paar dagen waren ook voor mij een drama om doorheen te komen. Ik vloog zo ongeveer tegen de muren op!
Maar geloof me, het wordt beter. De zuchtmomenten worden minder, en ook minder dringend.

Per minuut, per kwartier, per uur en tenslotte per dag, dat is hoe het werkt!
Vandaag drink ik niet. Wie doet er mee?

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die zelf slecht ziet, kan een blinde ook niet helpen VM
Ik denk dat de fase waar ze nu in zit alleen begeleid kan worden
door proffesionals en haar directe familie en/of vrienden die geen alcoholprobleem hebben.
Volgens mij kun je beter eerst zelf heel sterk worden mbt alcohol voor je haar gaat helpen
Als je je eerst op jezelf richt, kun je daarna wat voor haar betekenen.
Das mijn mening in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bollie,

Toen ik vroeg of ze je mocht bellen voelde ik al dat ik nik meer kon doen! Ze is blijven doorgaan en na een vreselijk delirium in coma beland giteren namiddag.

Verder heb ik nog geen nieuws maar ik ga vanmiddag haar vader toch maar bellen! Ik hoop dat ze uit coma is en dat ze er geen blijvende hersen bechadiging aan overhoudt!

Het probleem is natuurlijk, het is een gewone kliniek met crisis opvang, dus zo snel dat ze der een beetje terug is moet ze buiten! En dan???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VM
jij (en wij ook) kunt er voor haar zijn als ze weer terug thuis is, voor het vervolg,
omdat ze dan iedereen nodig zal hebben om van de drank af te blijven... als ze kan en wil.
Toch wil ik zeggen dat ik veel respect voor je heb voor je manier van handelen.
De confrontatie maakt je sterk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal!

Zo, ik ben na mijn klaag rede naar de markt gegaan en een onwijs vette dance-Classic CD gehaald uit de jaren 80-90. Ik kan nu, wanneer ik neerslachtig word een even heel hard gaan dansen!!

Heel veel dank voor de goede tips. Ik ga inderdaad ook maar weer eens wat breien (das handiger als je ega een film zit te kijken hihi) en ik wil proberen weer te gaan tekenen. Hoewel ik gek ben op films, merk ik dat ik tijdens zo'n film te veel ga malen.

Verder hecht ik veel waarde aan jullie ervaring dat het later wat beter word, en steeds beter zal gaan. Ik ga er echt voor hoor! dat beloof ik jullie en mij.

Vanavond dus lekker op een andere boeg gooien en inderdaad, leren van je gemoedstoestand. Ik wist trouwens niet dat er zoveel soorten thee zijn, en heb er 5 verschillende van gekocht.... :musicnote:

:sun: you all

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb iets ontdekt, misschien hebben jullie dat ook wel ontdekt en is het oud nieuws.
Maar geluk zit echt in jezelf. Heeft niks te maken met of je een zondagskind bent of niet, of dat het geluk met je is. Dat zijn bijkomstigheden.

Zodra jij volledig de keuze maakt en je eigen teugels in handen neemt, wellicht wat risico´s durft te nemen, dan kun je het geluk manipuleren. En dan kan je contact krijgen met geluk.
Geluk is niet enkel geluk, je krijgt er ook best heel veel rotzooi bij. Maar als je dat accepteerd en er niet tegen in verweer gaat, maar actief oplossingen gaat zoeken, luisterd naar je omgeving, je ogen en oren open houdt en soms een misstapt begaat die je jezelf niet alteveel aanrekend. Dan zit het leven nog niet zo mis in elkaar hoor.

Geluk heeft te maken met niet stil blijven zitten in een stoel en erop wachten, geluk is je eigen verantwoordelijkheid voor je eigen nemen. Keuzes maken, onafhankelijk van wat je omgeving vindt.
Geluk is neergesabelt worden en weer opstaan. Diep in de put zitten en er weer uit kruipen en mega trots op jezelf zijn. Geluk is eigenlijk, jezelf willen zien en accepteren, zonder jezelf ooit af te vallen.

Ik loop nog maar enkele weken rond in geluk en moet nog heel wat onder de knie krijgen. Maar voor mij is dit geluk. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn naarstig op zoek naar gastgezinnen, nu voornamelijk voor oude of verwaarloosde honden. Is dat iets voor jou buuf? In de lente komen de katjes pas.

Waar en hoe pb ik even omdat we behoorlijk op de korrel liggen momenteel. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Rapilos. :D Zit je inmiddels al in wat rustiger vaarwater? Ik herinner mij nog dat je voor allerrande onderzoeken naar het ziekenhuis moest en dat dat veel van jou en je man vergde.

Ben je beter verklaard?
En hoe doe jij het?
En je man?

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey daar Spudymevrouwke. Wat leuk om je weer eens op de koffie te hebben zeg. Lang geleden.
Wat doet me dat goed te horen dat je gelukkiger bent. Heeft misschien ook te maken met dat je er weer kunt zijn voor dieren. Heerlijk is dat hé? Dat geeft zo veel voldoening.:present:
Zoeken jullie mensen om honden op te vangen?
Bij ons gaan die meestal gelijk naar het assiel. Ja vind het dan toch erg jammer dat ik dichter bij je woon want ben zelf eigenlijk een hondenmens. Vooral die hele oude bakkies die eigenlijk ingeslapen moeten worden.
Maar goed.
Hier is het nieuwe baasje en bazinnetje geweest van Guppie (Bull Mastiff) die ik in de opvang heb. Wilde de vorige eigenaars laten in slapen omdat de castratie te duur zou zijn. De nieuwe baasjes kunnen hem in eind febr. in het nieuwe huis nemen.
Ze vonden hem erg goed er uit zien. Ja dat zal wel, meneer eet buiten zijn dagenlijkse porsie brokken nog eens een heel brood met leverpastei, op.
Maar het doet me erg goed te horen dat ze tevreden zijn.
Nou nu gaat deze dame ff wat eten.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...