Spring naar bijdragen

Dinsdag 9 februari 2010


smart

Aanbevolen berichten

Goeimorgen allemaal,
ik ben nog niet bijgelezen, maar zag dat isa weer gemist wordt.
Ik kreeg een lieve en hartelijke Isafelicitatie toen ik 1/2 jaar droog stond.
Ik mocht op de draad zetten dat het erg goed gaat met haar, ze is goed bezig
en blijft even bij het forum weg, en komt misschien ook wel weer terug af en toe.
Maar het doet haar goed even afstand te nemen.
En ze leest af en toe bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jane, ja! Drank boeit me niet meer zo, heb al vanaf 20 december niet meer gedronken..
Ik begin het werkeloos wel een beetje zat te worden maar vermaak me nog steeds, ik zit er een beetje dubbel in, aan de ene kant merk ik dat ik regelmaat nodig heb, aan de andere kant vind ik het ook wel fijn om even niet te werken, ik ben ook erg selectief met sollicitaties.. Ik zal in ieder geval blij zijn als de lente begint..

Ben jij weer in een beetje rustiger vaarwater??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mooi Jane:heart: daar ga ik over nadenken!

Wil je Isa het liefste wensen en haar veel plezier wensen met haar bezigheden en dat ik oop dat ze ooit terug komt!

Ja Bolleke de eerste keer ooit dus sch..t peulen op zijn hollands.

Verder erg gestressed nu en bang om het hart open te zetten, ik ben zo bang wat er gebeuren gaat als de beerput opengaat straks, weet niet hoe ik eruit kom na een uur. Manlief wacht buiten in de wachtkamer gelukkig, wat is het een schat he!

Reageren doe ik straks, ik ga me even zo voorbereiden,heb er koude handen van zeg en barstende koppijn! Weet ook niet hoe te beginnen daar, hoe te openen of zal dat vanzelf gaan?

nog een kwartiertje en dan moet ik weg. Nog 1 vraagje, kan een psychologe wel een advies plaatsen voor ad???

Want ik voel gewoon nu ik nuchter ben al een tijd dat alles wel heel scherp wordt, emoties,verleden e.d

Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, van harte gefeliciteerd met je niet jarig zijn!
Wat heerlijk dat je niet hoeft op te zitten en pootjes te geven
geen nutteloze rommeltjes hoeft uit te pakken
niet met alco hoeft te prossten
die fles weg kunt geven/kiepen
geen slingers hoeft op te ruimen vanavond
geen gastvrouw hoeft te spelen
en nog meer voor anderen moet zorgen vandaag
lekker de dag voor jezelf kunt hebben
en genieten van jezelf ipv taart enz enz
kortom wat fijn dat er 364 niet verjaardagen zijn per jaar
en dit is daar eentje van
feestje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jacc, nee geen rustig vaarwater hier helaas,
zal ook nog lang duren
maar net als jij geen werk
en sectief met solliciteren
voel me een beetje lui
maar ook meer relaxed
doe aan mindfulness
en dat helpt me erg goed
om in het hier en nu
de dingen aan te gaan
met vallen en opstaan
maar zonder al te veel angst en paniek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Suusje je zult zien dat het mee valt hoor lieverd. Het eerste gesprek is altijd een kenninsmakingsgesprek. Dus een beetje af tasten. Als het een goeie psych. is leidt hij je daar waar het probleem is. Dit gaat heel geleidelijk en hij zal je niets naar boven laten halen als je er nog niet aan toe bent. Als het goed is, dan kun je, als je het er moeilijk mee krijgt, bellen. ze hebben norrmaal gesproken een tel. spreekuur. Je zult echt zien dat het mee valt. Ja natuurlijk komen er dingen uit het verleden naar boven maar nogmaals hij of zij leidt het dus als er iets naar boven komt, wordt dat op zo'n manier behandelt dat je gerust naar huis kan gaan. En je kunt natuurlijk altijd P.B en als je het eng vind en je het nog niet op het forum durft te schrijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jane, ik word ook steeds luier, met alles denk ik: ach dat kan morgen ook wel, ik ga ook veel te laat slapen, heb een gaaf boek dat ik uit wil hebben en lag gisteren tot 3 uur te lezen in bed, ook niet bevorderlijk voor mijn natuurlijke ritme..
Ik had de MF linkjes van jou of iemand anders, weet niet meer, op mijn PC gezet maar dit is helaas niets voor mij, ben te ongedurig voor zoiets, denk dan steeds wat ik anders kan gaan doen...
Stiekum hoop dit dat ik in de lente nog geen baan heb, dan lekker naar Kijkduin of zo, in ieder geval lekker de buitenlucht in, ik word wel een beetje een kluizenaar, als ik er niet uithoef voor de boodschappen dan kan ik ook rustig 2 dagen binnenblijven..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, alles gaat goed.

Ik woon inmiddels bijna 2 maanden niet meer thuis. R. probeert (op mijn verzoek) mijn naam van de gezamenlijke hypotheek af te krijgen en ik ben op zoek naar een woning voor mij en dochter.

Dochter woont in deze periode bij oma. In de weekenden komt ze naar me toe :)

Wel zien we elkaar als ik doordeweeks met een makelaar afspreek om een huis te bekijken. Ik wil dat we de woning samen goedkeuren.

De eerste woning, waarin we wel zouden willen wonen, hebben we al gevonden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weinig oudgedienden hier, maar soit!
Goed dat er weer veel nieuwen de weg hier naartoe gevonden hebben.

Ikzelf ben hier ook niet vaak meer. Het meeste lees ik nog mee op m'n werk, thuis komt het er vaak niet van.
Toch wil ik het volgende nog wel ff kwijt:
als je ziet waar ik zo'n kleine 3 jaar geleden stond, en dat vergelijkt met waar ik nu sta, wil je niet weten hoeveel dat verschilt. Of eigenlijk juist wel, natuurlijk!

Ga ervoor, kransgenoten. Ook al lijkt het nu zo uitzichtloos, ben je 't spoor goed bijster, nuchter zie je het pad 'n stuk beter dan met 'n slokop

Zelfmedelijden en gelamenteer de deur uit, en vooruit met de geit!

Groets, de drukke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Haddock. Ja het hele zakie van alle oudgedienden is weg maar heel fijn dat jij af en toe nog iets van je laat horen. Altijd toch een heel fijn gevoel als er een oudgediende op de achtergrond mee leest. Dan heb ik toch het gevoel dat, als ik iets verkeerd doe of niet goed zie, jij in grijpt. Dus welkom en ik hoop dat we je af en toe nog mogen blijven zien.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jacc, ja voorjaar
en ja Kijkduin
of Wassenaarse slag/Meijendel:rose:
dus deze dondere weken maar vast benutten
en de boel binnen een beetje op orde krijgen
hebben we straks een reden om buiten te oogsten, toch?
dus voor nu
achter dat scherm vandaan!!!
dag allemaal,
deze luilak
gaat wat doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste artikel doorgespit; ik mag van mezelf even bijlezen op het forum.
Wel te laat met reageren op Suus en Haddock (beide uitgelogd zo te zien).

Suus, als je straks terugkomt: psycholoog kan antidepressiva adviseren; deze kan een inschatting maken of psychologische behandeling alleen voldoende is of dat er meer nodig is, bv. in de vorm van medicatie. Hij/zij mag het echter niet voorschrijven.
Je huisarts of psychiater wel. Aangezien die zelf verantwoordelijk zijn voor hun recepten zullen ze - naast het advies van de psycholoog - ook zelf de indicatie moeten stellen voor medicijnen.

Haddock, als je nog terugkomt: bemoedigend af en toe van jou te lezen. Fijn dat er hier ook nog mensen blijven reageren die al jaren droog staan en hun leven nieuw hebben ingericht zonder drank. Dat geeft hoop voor de toekomst!
Overigens ben ik jaloers op je werkplek: sinds kort kan ik op m'n werk alleen nog maar lezen en niet meer reageren ('error'; pb lukt nog wel). Was juist zo lekker rustig aan het eind van de dag; hier thuis komen vaak mensen binnenlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...