Spring naar bijdragen

Zondag 14 februari 2010


rapilos

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 463
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja ga nog maar ff lekker door met mij lekker te maken met al die vakantie herinneringen. leuk hoor:(
Nou heb ik het geluk dat ik niet durf te vliegen. Scheelt een hoop hoor.

Bambam ja als mensen niet bereid zijn om te proberen te stoppen of gewoon de kracht niet hebben, kunnen we niet veel doen. Iedereen is toch verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten. Jammer maar het is niet anders, hoewel ik het ook heel graag anders zou willen zien. Er liggen zo veel stumpers in de goot.:heart: En soms moeten mensen heel vaak in de goot belanden voor hun ogen open gaan. Soms hebben mensen ook de mogelijkheid niet om de hulp te krijgen die ze moeten hebben. Dan heb ik het over de mensen die nu buiten liggen. Gisteren nog een paar mensen gezien die zo maar bij de bank, op de grond zaten te zuipen. Alles uit gestald. Dat zijn de echte stumpers, die geen hulp krijgen.
Minder moeite heb ik met mensen die hulp gewoon maar af wijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
marjo

Antabus is een trekremmer


Refusal zorgt voor ernstige


lichamelijke problemen bij gebruik




Ja ik kan er van meespreken want ik gebruik Antabus.
Antabus en Refusal hebben dezelfde werking. Je wordt doodziek als je alcohol gebruikt. Kan zelfs gebeuren met in aanraking komen met alcohol. Antabus is zwaarder dan Refusal en wordt niet geheel vergoed door de ziektekostenverzekeraar. Het zijn beiden geen trekremmers maar een stok achter de deur.
Ikzelf voel me harstikke happy met de Antabus. Bij de gedachte aan de gevolgen gaat eventuele trek direct voorbij. Ik ga dit 3x p. week innemen bij het CAD.(gecontroleeerd dus). Sindsdien fleur ik helemaal op.
Een vriendinnetje van mij is het 2x gebeurd dat ze toch gebruikte waardoor ze met hartklachten in het ziekenhuis belande. Ik ben gewaarschuwd. Allehoewel het zelf WILLEN stoppen het belangrijkste is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, ik blijf aan je denken.
Je kunt zo lang buigen voor de fles als je zelf toelaat, maar er zijn ook andere manieren om je behoefte aan vrijheid en autonomie uit te leven.
Ondertussen houdt die fles je er onder en gaat je lichaam er aan onder door.
Waar ben je zo bang voor?
(je hoeft niet te antwoorden)
liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt trouwens geen vrijheid of autonomie als je de slaaf bent van alcohol. Al herken ik het gevoel van opstand natuurlijk wel. De weerzin tegen een 'burgerlijk leven'. Bleek allemaal zelfbedrog te zijn, haha. Ik gedij goed bij reinheid, rust en regelmaat. :) Had ik nooit gedacht, maar het is wel zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Fran, ik zit zelf tegenwoordig ook graag met een boekje 's avonds op de bank.
's avonds rondhangen in een bar tot je er uitgeveegd wordt, moet er niet meer aan denken.
Wel lekker uit eten :P of bij vrienden. Maar weer op tijd naar huis.

Ga zo een spelletje rummicub met manlief doen.
Nieuw ingesleten combinatie erbij: cappucino met nootjes. Lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Francesca

Je hebt trouwens geen vrijheid of autonomie als je de slaaf bent van alcohol. Al herken ik het gevoel van opstand natuurlijk wel. De weerzin tegen een 'burgerlijk leven'. Bleek allemaal zelfbedrog te zijn, haha. Ik gedij goed bij reinheid, rust en regelmaat.
:)
Had ik nooit gedacht, maar het is wel zo.



Dat ken ik volledig, in mijn studententijd wou ik mij volledig afzetten tegen een burgerlijk leven en ik lachte mijn vriend altijd uit met zijn kleinburgerlijkheid. Achteraf gezien besef ik dat ik nooit zo gelukkig was als met mijn 'burgerlijk' bestaan, met veel regelmaat en mijn ventje bij mij. Spijtig dat ik dat pas moest beseffen als het te laat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
jane4

Mimi, er komt ooit een tijd


dat je het hem kunt zeggen


en hij je gelooft


het is nooit telaat


en alles is open


en mogelijk



Het is eigenlijk ook maar pas sinds gisteren dat ik inzie dat ik veel in mijn relatie kapotgemaakt heb (niet dat hij altijd een heilige was ofzo) maar ik kan toch zonder al teveel moeite een heel aantal gelegenheden opnoemen waar ik zwaar in de fout ben gegaan, altijd door alcohol. Ik heb echt wel heel erge dingen gedaan besef ik nu. Ik hoop dat hij ooit weer met mij praat zodat ik mijn fouten kan toegeven want tot gisteren heb ik hem altijd van alles de schuld gegeven. Ik heb echt heel erge dingen gedaan die ik zelfs hier nog niet durf toe te geven. Sorry trouwens dat ik hier zo over mijzelf zit te zeuren maar het is de eerste keer dat ik er ergens over kan praten en dat lucht zo op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...