Spring naar bijdragen

Maandag, 1 maart


BamBam

Aanbevolen berichten

Wat in mijn ogen nu het belangrijkst is voor Tas, is nuchter blijven. Nuchter kun je oplossingen zoeken.

En ja, deze crisis kan een kans zijn.
Een kans voor het meisje om hulp te krijgen als ze een drugsprobleem heeft.
Het is voor moeder en dochter een kans om weer dichter bij elkaar te komen.

Ik zeg maar iets. Maar voor nu is het heel erg voor Tas, dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 428
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een crisis draagt een kans in zich, dat is juist.

Ook voor alcohol geldt dat iemand vaak heel diep moet vallen
aleer men het licht ziet.
Een diepe crisis kan vaak het omslagpunt betekenen.

Een nacht politie buro is goed. Dan kunnen de schellen van de ogen vallen,
dan kan iemand soms tot het besef komen, dat dit niet de juiste weg is.

Vaak zijn er meerdere crisis nodig, voor dat men het licht ziet. Soms is dat nodig.
Een crisis kan vaak tot denken aanzetten, waar in godsnaam ben ik mee bezig en een ommekeer betekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd. caro! Eerst daar es kijken hoe het legaal zit, zelf kalm blijven, morgen proberen met haar te praten. Of het een echt probleem is of niet. En idd. Bam. soms kan een nachtje cel geen kwaad!

Ze is nog jong! Dus dat komt komt wel goed!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
BamBam

Ja een crisis een kans. Wil ik nog wel over schrijven maar is mss voor nu niet zo geschikt.


Alhoewel. Soms gebeurd er iets in je leven wat je als heel vervelend kunt ervaren. Of verdrietig of waar ik boos over word of wat dan ook. Later kan soms blijken dat deze gebeurtenis andere dingen in werking heeft gezet waar je uiteindelijk beter af mee bent.




Stel, dochterlief zit op het verkeerde spoor. Ze wordt gepakt en kan door deze gebeurtenis een positieve draai geven aan haar leven. Ze is nog jong, zit er hopelijk niet te diep in en kan er weer uit. Dit schudt haar wakker. Dan is de arrestatie iets 'goeds' wat haar is overkomen. Zo zie je dat nu niet maar mss later wel.


Dit is het sprookje met de goede uitkomst. Snap je wat ik bedoel.




Of je wordt gepakt op met drank terwijl je auto rijdt. Verhaal van Koh. Uiteindelijk was het deze gebeurtenis die hem z'n ogen opende en waardoor hij begonnen is met het aanpakken van z'n verslaving. Of Haddock, die schreef er vandaag nog over.




Ik stopte met drinken, dacht dat alles beter zou worden. Raakte in relatiedip, dat werd een scheiding, depressie, geen werk en toch is de keten van gebeurtenissen iets goeds wat me is overkomen. Daardoor ben ik nu waar ik ben en dat is een goed ding voor mij geweest.



BB Waar ik me zorgen over maak was Tas haar schrijven over de slijterij.

Trouwens, ik denk dat we allemaal iets ergs moeten meemaken/ hebben meegemaakt om te weten dat die K drank ons niet helpt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat geeft toch nix Marja. En ik hoef geen gelijk, daar gaat het niet om. Ik bekijk het alleen mss een beetje anders dan jij en dat is ok. Voor nu is het erg maar dit gaat voorbij. Dat klinkt mss alsof ik geen bezorgdheid voel of meeleef met Tas maar dat is niet zo.

Ik spring zelf vaak niet zo snel meer mee in crisis. Komt wellicht ook door mn werk, weet ik niet. Maar er is NU ook weinig dat Tas kan doen. Behalve rustig blijven, niet gaan zuipen en geen paniekbeslissingen nemen. En dat neemt niet weg dat er ook ruimte moet zijn voor boosheid, verdriet, zorg en machteloosheid.
Maar goed, het is niet mn bedoeling dat het overkomt alsof het me niet kan schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap ik Jacc. Maar weet je, als Tas er voor kiest dit nu aan te gaan met drank dan doet Tass dat. Wat jij en ik ook zeggen. Ik zou het jammer vinden, onnodig maar ik heb er niets over te zeggen.
Ik vind er natuurlijk iets van maar ja. We moeten allemaal onze eigen weg daarin vinden. Helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jacc, als Tas naar de slijterij loopt, wat dan.
Wilde je dat stoppen? Iemand die wil drinken gaat drinken.
Een drinker die wil drinken is niet af te remmen.

We kunnen adviseren het niet te doen, daar houdt het op.

Verder wekt ze niet de indruk te gaan drinken.
Naar de slijter willen lopen is nog niet het daadwerkelijk doen.

Mocht ze bij thuiskomst gedronken hebben, ook dan kunnen we slechts het advies geven het weg te kieperen.
Meer is niet mogelijk, vrees ik.

Alles heel beroert, maar zo werkt het, in de meeste gevallen.



Aanp:Taalvoutje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Jacc, als Tas naar de slijterij loopt, wat dan.


Wilde je dat stoppen? Iemand die wil drinken gaat drinken.


Een drinker die wil drinken is niet af te remmen.




We kunnen adviseren het niet te doen, daar houdt het op.




Verder wekt ze niet de indruk te gaan drinken.


Naar de slijter willen lopen is nog niet het daadwerkelijk doen.




Mocht ze bij thuiskomst gedronken hebben, ook dan kunnen we slechts het advies geven het weg te kieperen.


Meer is niet mogelijk, vrees ik.




Alles heel beroerd, maar zo werkt het, in de meeste gevallen.



Soothe: klopt, hou me ten goede: ik zeg NIET dat ze drinkt!!!! Ik wil alleen maar aangeven dat dit momenteel niets oplevert. Ik lees in haar bericht ook helemaal niet dat ze dit van plan is. Hoop dat Tas dit zelf ook ziet en nalezend in alle posting is ze daar sterk genoeg voor. Het lijkt alsof ik haar aanval mischien, juist niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jacc, ik geloof in de goede bedoelingen. Zie het ook niet als een aanval.
Er komen zoveel tips en adviezen, dat er een soort overkill plaatsvindt.
Ik bedoel niet jou bijdrage, maar alles bij elkaar.

Tasseke is een volwassen vrouw. Ze kent de effecten van drank.
Dus ga ik van een goede reactie uit.

Ik ben het er mee eens, dat ik denk dat ze het redt.
Ik kan me vergissen. Dat zou zonde zijn voor Tasseke!

Natuurlijk is het verre van leuk, je dochter aan de drugs te zien.
Ik dicht haar een zekere wijsheid toe.

Hopenlijk heb ik gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Redelijk late reactie Bolletje, was even een boodschappen doen tussendoor (moest er ook gewoon even tussenuit), maar dank je voor het compliment .
Ik heb geen enkele ervaring met in aanraking komen met de politie van mijn kinderen gelukkig, maar ik ben wel moeder.
En ik weet dat je van binnen een beetje gek kunt worden als het niet goed gaat met je kind, en staat zo machteloos dan.
Ik ga er van uit dat Tas inmiddels naar haar moeder is.
Ik hoop echt dat , en daar moet ik BB gelijk in geven, dat ze samen professionele hulp kunnen krijgen, zowel in verband met het tekeer gaan tegen de conducteur en opgepakt worden met speed als in verband met de toch wel verstoorde relatie tussen hen beiden.
Ik ga nu koken, mensen wat een vreemde 1e maart.
Ik dacht zeeen van tijd over te houden als ik dat drinken zou weten te beperken...... maar ik heb er een volgende verslaving bij als ik niet uitkijk: het forum hier :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Bol,

ja de draak ik Back!

Heerlijk hoor haha!
Haar littekens genezen ook best mooi,hoop dat ze er niet teveel van overhoudt en dat je er straks niks meer van ziet.
Hebben wel speciale zalf van plastisch chrirurg gekregen vanmoregn om littekens zoveel mogelijk tegen te gaan maar is heeerlijk haar weer thuis te hebben hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...