Yvonne Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Morgu Tapas, heerlijk he dat zonnetje? Temperatuur is hier (noorden van 't land) inmiddels boven de nul gekomen. Weinig wind, nog een uurtje wachten en dan ga ik lekker met het hondje er op uit een stukkie door/langs het bos hier. Het wordt tijd dat we de groene knopjes weer aan de bomen enstruiken zien verschijnen, bakken weer kunnnen vullen met plantjes , onkruid tussen de stenen op de paadjes weer weg mogen halen en heeeerlijk buiten kunnen zitten, toet in de zon , hmmmmmmm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Hoi Yaja, en doeg dan maar weer...... fijn dat alles zo goed gaat hoor, blijf genieten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Goedemorgen,wat een stralende zon buiten.De sloot voor mijn huis is nog wel bevrorendus het zal wel koud zijn.Vandaag blijf ik nog binnen, net een paar dagenflinke griep met hoge koorts achter de rug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Goeie morgen Darreltje.Hopelijk ben je tegen de tijd dat je in de vila gaat, weer op geknapt. Ik weet niet wannneer je gaat maar het klinkt erg goed zeg. Maar je hebt het ook verdiend hoor.Hier wil het (on) gedierte ook steeds naar buiten. Pommie wil dat altijd en dat is vervelend. 5 min. naar buiten, dan is het te koud aan haar poepertje en dan wil madam weer naar binnen.Maar het is een teken dat het voorjaar er aan komt. Ze zijn allemaal flink in de rui.Dus 3 x per dag zuigen hier is geen overbodige luxe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Hey wat heerlijk. Ja tegen die tijd zal je je wel weer beter voelen. Ikzelf vind het heerlijk om op die manier op vakantie te gaan. Je kunt dan toch nog veel zelf beslissen, en hoef je niet aan bepaalde regels te houden w.b. ontbijt enz.Ikzelf ga niet op vakantie, Zou niet weten met wie. bovendien vind ik het idee om toch een beetje dicht bij huis te zitten i.v.m. Jos, wel prettig.Maar ik ga dit jaar, als het goed is, mijn huiskamer goed onderhanden nemen, en eens kijken of ik m'n vijver verder af kan maken. Das ook leuk hoor om te doen. Een nieuwe tuin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bakkom Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Goedemorgen allemaal op deze zonovergoten dag!Ik zat alles rustig te lezen en merk aan de manier van schrijven dat iedereen goed gemutst is op zo een heerlijke dag als deze. Zelf heb ik een geweldig nieuwtje die ik graag wil delen.Dit is mijn officiële mindermaand (stopmaand goed doorlopen) en ik heb samen met de hulpverlener dit schema opgesteld: Ma 0, Di 1, Wo 1, Do 0, Vr 2, Za 3, en Zo 2 glazen wijn. :wine:Zit ik gisteravond dus aan mijn derde glas wijn, wordt ik het helemaal zat! Hoe dat kwam? Omdat ik niet meer vóór 9 uur s'avonds drink en onwijse kleine slokjes neem, was het al half 1 toen ik aan mijn derde glas zat. Mijn man ging naar bed want die rolde om van de slaap en ik zat daar............ met mijn wijntje. Zelfs de katten gingen naar bed! hahaha. Niks aan dus. Het derde glas was nog half vol, maar ik heb hem lekker laten staan. Trots ging ik naar bed. Genoeg is genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan123 Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Goedemorgen allemaal!Heerlijk geslapen, nu even ontbijten.Straks een fikse wandeling in het ijzig koude zonnetje en daarna een etentje ter ere van de verjaardag van mijn zwager (die tevens één van mijn beste vrienden is).Fijne zondag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Klinkt hartstikke goed Dar, die villa!Hier opluchting alom. En waarom trap ik er toch elke keer weer in?Ja, nee, elke keer weer dat uitstelgedoe als ik een officiële brief moet schrijven. En ik wéét dat ik me veel beter voel als het gebeurd is. Wat stelt het nou helemaal voor, een paar argumenten op papier, envelop schrijven, postzegel er op en klaar.Het stomme is, dat ik altijd dacht: als ik niet meer drink, gaat dat gedrag vanzelf ook wel over. Niet dus.Maar goed, het is nu eindelijk gedaan en nu mag ik leuke dingen gaan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Ik snap het niet zo goed Bakkom.Gisteren typte je nog op het couperosedraadje onder Tips en adviezen dat je door de alcohol couperose hebt gekregen. En dat je na de derde laserbehandeling met een dik gezicht zit.En dan neem je 3 glazen vergif? Hetzelfde goedje dat het veroorzaakt heeft?Maar goed iedereen zijn eigen keuzes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 'x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Ach ik heb ook vaak zat doorgedronken bij ontstekingen. Maar om dat dan trots te vermelden op een forum als dit met een proosticoontje erbij.Het irriteerde me even.Waar bemoei ik me ook mee. Laat ik voor mijn eigen nuchterheid zorgen.Het is een mooie dag en ik ga straks naar een fijne lezing!Fijne dag allemaal!Bolletje xxx hihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Dar hier is alles oke! Texel is een mooi eiland je zult het er vast naar je zin hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 lieve Dar. Ik had mijn berichtje toch maar gewist. Vroeg me wel af of ik een glaasje wijn zou kunnen drinken. Ik denk het wel hoor, maar waarom zou ik? Ik vind het niet lekker en inderdaad, als ik zou gaan drinken is het voor de rows, niet omdat ik het nu zo lekker vind.Uiteraard weet Bakkom zalf tot hoe ver ze kan gaan, en wat voor de een niet geld, kan voor de ander juist wel gelden.Huisje huren? Phoe dat lijkt me wel harstikke leuk hoor. Als het maar niet te ver van mijn eigen huisje is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Goede morgen, bijna middag, allemaal...Dat je dat kan Bakkom, 1 of 2 glazen wijn drinken, ik durf dat niet, weet ook bijna zeker dat ik niet zou kunnen stoppen.Maar als jij het wel kan en er ook nog van geniet, Count your blessings...Even terug gelezen en wat mij betreft:Ik vind het best wat honden, katten en weet ik wat voor dieren om me heen te hebben maar zonder mensen om me heen zou ik niet kunnen.Ik hou ontzettend van mensen en als je wat dieper kijkt en het wil zien dan blijkt dat vrijwel iedereen, ook die persoon die je eigenlijk niet zo ligt of dingen doet die jij verafschuwt, zijn mooie kanten heeft.Deep down inside is het overgrote deel van de mens gewoon goed...in iedereen zit liefde, het moet wel de kans krijgenAnder mogelijkheid is dat ik naïef en/of weredlvreemd ben, maar nee dat is niet zo, ik weet het zeker...Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Goedemiddag iedereen!Net 5 over 12 in de middag, dus ben ik diegene die als eerste goedemorgen kan zeggen:PGisteren de hele dag gewerkt en daarna vroeg naar bed, ik was afgedraait...Vanmorgen uitgeslapen en zometeen gaan we met z'n allen naar de film: "Het regent gehaktballen!", een kinderfilm dus:) Het is een verrassing voor de kinderen, zij weten nog van niks. Ze denken dat we naar de stad gaan om kleren te kopen;) Verder geniet ik nu lekker van het zonnetje op de bank, heerlijk! Nog steeds geen tijd gehad om het forum bij te lezen, maar ik hoop dat het met iedereen goed gaat!Tot later!Geniet van het zonnetje!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Goeiemorgen allemaal........Heerlijk dit weertje!!!Ik wil ff iets zegggen, maar eigenlijk denk ik ook weer laat maar.maar ik ga t toch doen.Het is echt de norm hoor bij ADB dat je negen glazen per week mag drinken.En ik snap dat jullie uit je eigen perspectief kijken, dat het best veel is als je helemaal niet meer drinktMaar ja het ADB programma is niet voor niets zo opgesteld denk ik dan.En bij dat programma hoort nou eenmaal ook dit forum.Hoe kunnen we er nou is voor zorgen dat iedereen die ADB volgt hier zn eigen ding neer kan zetten???Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat als je het hele programma volgt, dat het echt wel veel minder wordt als die 9 glazen, Gaandeweg ziet volgens mij iedereen wel in, dat je jezelf zit te kwellen met elke dag 1 of 2 glazen.Zeker ook omdat je hier steeds leest, hoe lekker het is om er niet meer bij na te hoeven denken en als je merkt dat s morgens fris en fit zijn, niet opweegt tegen elke dag die strijd voeren.Misschien ook weer nietvoor iedereen , maar zo heeft t bij mij in ieder geval wel gewerkt en werkt hetnog steeds zoMaar ja, t feit blijft dat dit een forum voor twee groepen is.Dus wat ik eigenlijk zou willen vragen is aan iedereen minderraar of helemaal gestopt,blijf vooral zeggen wat je hier kwijt wil.Want volgens mij is dat de manier om jezelf scherp te houden.Kate zegt t zo mooi, laten we vooral voor ons eigen nuchterheid zorgen.Nou ja dit wilde ik toch ff kwijt, want het forum is een belangrijk middel in de behandeling van ADB.En ik ben elke dag nog blij dat ze dit opgericht hebben. En met jullie uiteraard, want anders was ik niet gekomen, waar ik nu ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Witte, dat zijn heel wijze woorden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Ik moet nu weg, maar ik lees vandaag wel bij.Ik vind t altijd een beetje rot om weg te gaan,juist als ik zo een berichtje neergezet heb.Fijne dag voor iedereen Ik ga vandaag op drie verschillende plekken de alcohol bezweren. Fijn he 3 verjaardagen op 1 dag.Het is eigenlijk ook vandaag mn vaders verjaardag, dus daar moet ik altijd weer ff aan denken dan, als ik op die verjaardagen zit.Laterzzzzzzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 ff snel nogGoeie vragen Dar.....eigenlijk hoef ik niks recht te zeten, daar heb je helemaal gelijk inmaar ik voelde dat ik er iets over wilde zeggenen gevoel volgen is iets wat ik steeds meer ga doen.Dat voelt best goed nl;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Als ik Bakkom haar berichtje lees dan lees ik daarin dat ze wel mag drinken maar dat ze zich steeds meer afvraagt wat het toevoegt.Gisteren dus niet eens dat 3e glas leeg heeft gekregen.Heel bewust met drank omgaan kan ook een manier zijn om te te ontdekken dat drank soms weinig toevoegt aan je levenVerder ben ik het met Witte eens dat iedereen zijn of haar eigen weg moet vinden om te leren met alcohol om te gaan9 glazen per week klinkt veel voor een stopper, ik zou het nu niet meer willen en kunnen maar voor de gemiddelde drinker die bv elke avond 1 glas drinkt, of soms 2, die zit er snel aanik denk dat de meesten van ons die 9 glazen zelfs als een dag-portie zagentja wat is de norm?en nu weer de zon in want ik krijg koude handen van het tikken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 In 2007 zat ik hier dus regelmatig op dit forum. Ook toen had je 2 stromingen: diegenen die geen drup meer dronken en de lui die soms nog wel wat dronken. De mensen die soms wel nog wat dronken gingen (natuurlijk) het meeste in de fout. En het advies: 'neem vandaag de eerste niet' was en is de beste.Daarna komt een wereld van verschil. Het simpele feit of het je lukt om niet te drinken. Wat zijn je huiselijke omstandigheden. Heb je een partner die drinkt (waar je misschien bij wilt blijven) en hoe lukt het je om dat te hanteren. Of ben je alleen en kan je de eventuele eenzaamheid aan. Nou ja, ik kan nog zoveel dingen opnoemen waarom iets wel of niet lukt.Ik zou het prettig vinden om weer contact te hebben hier, om in openheid er over te kunnen en mogen spreken. Ik bedoel dus dat als je hier aangeeft dat je nog wel eens wat drinkt je niet gelijk wordt aangevallen door die ene helft die dan zegt: hoe haal je het in je hoofd om over drinken te spreken want dat kunnen we niet aan. Dat gebeurde namelijk ook.Ik ben benieuwd naar jullie reacties Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Lucienne,ik kan me je nog herinneren,welkom terug overigens.Ook herken ik wat je schrijft,alcohol werd afgekort door jwwen icoontjes van een glas waren uit den boze.Nu wordt er hier vlgs mij minder beschroomdover wel of niet drinken geschreven.Soms wordt er wel eens te makkelijk over gedachtmaar dat moet een ieder voor zich weten.Schrijf gewoon wat je wilt en kijk hoe er wordt gereageerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Lucienne,Ik zou het prachtig vinden als jij je ervaringen, ideeën, mening enz. hier met ons zou willen delen.Sinds 6 februari heb ik niets meer gedronken.Het gaat goed, kost me minder moeite dan ik had gedacht, voel me beter dan in jaren en mijn vrouw is er hartstikke blij mee.Ik heb me voorgenomen in elk geval 3 maanden echt alcoholvrij te blijven, maar dan...De optie om mezelf een (1) kans te geven weer gecontroleerd af en toe een wijntje of 's avonds bij mijn expresso een Calvados te genieten hou ik nadrukkelijk open.Heb mezelf wel beloofd dat als ik ooit weer een alcohoilische versnapering neem, als ik dat aandurf, en onderuit ga dat het daarna gelijk de definitieve en absolute stop wordt.Hoop snel weer van je te horen, hoe meer meningen en hoe verschillender, hoe liever...Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Luciene. Niemand maar dan ook niemand die nu niet drinkt, of besluit, nooit meer te drinken, kan een vinger wijzen naar diegene die af en toe wel drinken. Dat is stom, want voor het zelfde geld, gaat die persoon gruwelijk de vernieling in. Dus iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen leven en zijn wel of niet drinken.Als iemand gelukkig is bij een paar glaasjes drinken moet hij of zij dat doen. als iemand stevig drinkt en op het frum komt, wil dat zeggen dat die persoon toch iets uit het frum haalt, of hoopt te halen.Wie zijn wij om die persoon te veroordelen.Pas wanneer het frum er onder gaat lijden, dat die persoon vervelend gaat worden, dan is het taak van Tact. om die persoon te verwijderen.Iedereen is welkom op het frum Wel of niet drinker.Blij dat je er weer bent Luciene. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 7 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 @ pietjeparel: ik moet me nog maar weer eens helemaal gaan inlezen wie welke mening heeft op dit forum die hier weer recent schrijven. Ik vind in ieder geval dat mensen die besloten hebben om niet meer te drinken en daarom hier zijn, moeten kunnen zeggen dat het eventueel fout is gegaan. En ja, natuurlijk kan en mag dat maar hoe gaat men er dan verder mee om. Ik zeg dus niet dat het altijd helemaal fout is hoe dat dan gaat maar ik vind, dit is een alcohol (de baas) forum waar het verwacht kan worden dat mensen -weer- in de fout kunnen gaan.Het helpt, lijkt mij, in ieder geval veel, wanneer mensen zich niet hoeven te verstoppen indien er weer over eigen grenzen gegaan wordt, en dit hier ruiterlijk toe moeten of willen en kunnen geven.In ieder geval hartelijk dank voor je reactie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden