Spring naar bijdragen

Weer en droge dag !!! Al doet het weer buiten anders vermoeden !!! Blijf positief... ;_)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 236
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo Babble
Waarom zou jouw bijdrage niet meetellen?
Je zet een duidelijk verhaal neer met nogal wat verregaande gevolgen van uitglijders, dus zeker de moeite waard om dit te delen.
Zo heeft iedereen zijn eigen verhaal en gevoel daarbij.

"Delen doet helen" zou Rudy zeggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Co is jouw grootma
misschien de mem van BB?:D, oeps.

Bam ik zie vaak de behoefte van behoeden bij jou (herken ik niet voor niks he)
en vanuit angst gezien dat uitglijden een terugval wordt is lastig.
maar als ik zie bij Co en Kate dat uitglijders misschien noodzakelijk waren om vanuit vertrouwen
de keus om definitief te stoppen te kunnen maken, dan ziet die zelfde uitglijden er ineens heel anders uit.
Natuurlijk weten we dit pas weer achteraf dus om midden in deze processen los te laten en te accepteren en te vertrouwen, pffff moeilijk he.
En Babble wow mooi gezged, telt mee hoor, dubbel!!!

Kate: :heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote::heart::present::heart::rose::heart::musicnote: gefeliciteerd met je maand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is ek sa Mem, oeps Jane...:D

Mijn Beppes zijn al dood maar mss via reincarnatie ofzo? Je ken het niet weten he.

Toch vraag ik me af of het behoeden is. Ik zal er es over nadenken, mss is het zo. Het is ook delen van ervaring en de dingen die ik hier zie, die ik bij de AA zie.

Maar mooi gezegd om vanuit vertrouwen weer een stap te kunnen zetten, dat is mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK dan ga ik nu in het vertrouwen naar de markt
dat het bij één bos bloemen blijft
(tenzij erg goedkoop, ha ha, mijn zwakke plek, ja ook)
in elk geval ff in de aktie
Marjo, mag ik de stofzuiger na jou??
Hard nodig hier
2 katten in de rui ,brrrrrr
wat heb ik toch een hekel aan het huishouden
in een volgend leven:.................... nee durf het niet neer te schrijven
want weer nieuwe discussie
doei doei
have fun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige wat ik heb geleerd van "uitglijders" , "terugvallen" , "fouten" is dat ik niet op de goede weg zat.
Blijf ik hetzelfde herhalen krijg ik hetzelfde resultaat.
Drinken is maar een symptoom van het werkelijke probleem en dat is omgaan met mijzelf en de realiteit van het alledaagse. Hoe ik verantwoordelijkheid neem.

De waanzin zat zo diep en was zo met mij vergroeid dat ik echt geen onderscheid meer kon maken tussen wat waar was en onzin was. Ik moest daar onlangs nog aan denken toen ik voorlichting gaf ergens op een kliniek en een van de patienten daar mij trots vertelde dat hij z'n leven op de rails had.
Ja natuurlijk beste jongen daarom zit je ook in de kliniek omdat je je leven op de rails hebt hahahaha !!!
En dat was zo herkenbaar want ik riep hetzelfde toen ik zelf in de kliniek zat...

Die waanzin is onbeschrijfelijk , de manier van denken en doen.
Ik was echt niet bij mijn volle verstand toen ik nog dronk en gebruikte.
Tegenwoordig begint het verstand weer een stuk gezondere vormen aan te nemen.
Het ontbrekende stukje heb ik gevonden bij de 12 stappen.
En met de waanzin bedoel ik niet de dingen die ik deed onder invloed maar wat ik deed in de tussenliggende tijd.

Oke ik ga voetballen.
Iedereen nog een fijne dag !

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Pfff als je er een paar dagen niet bent dan ben je echt pas de draad kwijt. Spring er maar weer gewoon in en klets er tussendoor in de hoop niemand te kwetsen die ik over het hoofd gezien heb. Als dat zo is dat wil ik dat wel horen want zou nooit iemand pijn willen doen.

Hier alles kee hoor. De scoot en de auto zijn niet meer optimaal gezien mijn gezondheid en daar wordt maandag naar gekeken. Niks kijken maar doe er wat aan dan. Huh? Ja kan je opnemen zoals je zelf wil.

Banjootje is en blijft een loedertje maar erg lief als ze er zin in heeft. De kat is nog zo gek als een deur en zit nu met haar demente koppie te gillen naar de vogelkooi. Dat is zo'n koperen ding die ik op het Waterloplein heb gekocht, hangt aan het plafond en er zit een nepvogel in. Zie het alweer gebeuren met die kat want mijn paastak vloog ze ook al aan als een prooi met plastic kuikentjes.

Deze week komt Caro en daar verheug ik me enorm op. Gezellig dinnetje weer zien, eindeloos kletsen (alsof we dat via de mail niet doen) maar vooral haar weer zien schilderen. Ja daar kan ik erg van genieten want het moet dan stil zijn en dan is het heerlijk rustig maar zie wat er onder haar vingers vandaan komt met een leesboek in mijn handen al glurende naar zo een kunstenaar. Dan komt het weekend een vriend ook logeren en tevens het schilderij van zijn kat halen en mijn belastingen regelen.

Veel pech weer gehad afgelopen week maar dit zijn toch weer heel warme dingen om naar uit te kijken.
In mijn drankmisbruik keek ik teveel achterom en nu leer ik vooruit te kijken. Natuurlijk mis ik mijn man, moeder en rest van overleden familie en vrienden maar kan er niks aan doen meer helaas. Jawel want je hebt altijd 2 keuze en dat is doorvechten of er zelf kapot aan gaan.

Zo drupje is er ook weer hahaha en de scrolknop ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lieve nieuwe Niwi!

Drup! Hou ze sterk! Banjo in tomen lijkt me even erg als twee binnenspelende jongens met allerlei batterij gevulde vreselijke geluidjes makende speeltjes!

Bollie ben je al in je tuin bezeig? Wij zijn begonnen!

16h. sauna! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolleke als het serpentine was dan probeerde ik die te volgen hahaha. Naja beter als het spoor bijster zijn toch?

Patatteke ik houd het sterk en trek jou mee. Tja Banjo is soms een loeder maar het is wel een hondje die hond mag zijn vind ik. De kat is knetter maar 17 jaar een lief dietje geweest dus zal nu accepteren dat ze dement is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je ladidaat maar de hele dag door hoor isa,
net zolang tot je weer wat anders bedenkt!
Net in de bieb, waar ik altijd e libelle en margriet ff lees, ston een stuk
van je Frankieboy in, begin een beetje te denken om er misschien ooit,
als ik denk een poos brood, aard. en fruit te kunnen missen, me er
eens aan te wagen. Maar het lijkt me omschakelen en kan me niet voorstellen dat
ik een verzadigd gevoel krijg zonder die dingen.
Ik heb juist zelf ooit het andere uiterste gedaan, met hetzelfde resultaat dus, ook ruim een kg per week en ook een % vet eraf per week. daar moest ik juis wel 8 a 10 boterhammen per dag eten en vreselijk veel vlees, groenten en aard. nooit honger ook. Toch bleef het niet een nieuwe manier van eten toen ik op gewicht was, en daar ben ik hier ook bang voor. Maar ja niks doen, betekent bij mij steeds weer
wat erbij, dus linksom of rechtsom, er moet iets gebeuren..........binnenkort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt kee Patatteke, vertrouw op jezelf en drupje.

Heerlijk weer schaatsen kijken, vind ik altijd zo gezellig. Lekker warm binnen en de diertjes op de bank maffen op een fijn dekentje. Dwijlpauze is fijn om loedertje uit te laten en bij de volgende doe ik de kattenbak hahaha. Lekker bak warme soep erbij (vroeger was dat Beerenburger) en dat is genieten hoor. Ja er zijn altjd positieve dingen in het leven maar ze zien is wat anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...