Spring naar bijdragen

zondag 28 maart 2010


lady jane

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 383
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Trouwens dat uur zit er al bij, kleime troost misschien,
dat was toen jullie zeiden huh 3 uur alweer
ging de compu van 1.59 naar 3uur, leuk om te zien dat jullie dat niet door hebben.
maar nu kun je dus nog ff gauw meis.
leuk dat je het zo goed hebt gehad/gemaakt vannacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen,

Wat een actie hier 's nachts. Leuk want ik ben meestal heel vroeg op. Op een ander Forum slaapt iedereen dan netjes. Maar is wel saai.:)

Ik wens iedereen een heel goede zondag. Ik heb het vaste plan de komende 24 uur geen alcohol te gebruiken. En morgen zie ik wel weer.

Nuchtere groet van Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Hallo Hanneke, jou ken ik nog niet. Welkom dan maar bij ons frummers. En wat een vroege vogel ben jij op zondag.

Ik ga dadelijk met P. Naar de opnames van L1 (radio omroep Limburg) Hij moet vandaag spelen in het programma de Stemming. Uitzending is live. Altijd gezellig.

Vandaag blift het hier droog.B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

Ik lees weer het woord "frummer", blijkbaar ben ik er nu ook één, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat het betekent ???? :huh:

Gisteren mijn eerste zaterdagavond sinds................ doorgekomen zonder alcohol, dat maakt nu 6 dagen.
Ben ik wel trots op, maar de nachten duren eeeeerg lang als je niet kunt slapen.
Iemand heeft iets geschreven over melatoninepilletjes oid die kunnen helpen, klopt dat? ik kan het niet meer terug vinden.

afijn, de zon schijnt en ik ga na een stenenbeurs. :rose:

Goede zondag en tot later

Daag
Jannifje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allen.
Summertime and the living is easy...Ik wou dat ik het momenteel zo kon ervaren. Ik ben al weken zoooo moe en heb veel last van mn hoofdpijn. Soms bekruipt me een ietwat sombere gedachte dat ik nooit meer zal kunnen wat ik kon. Dat is ook niet zo gek. Ik heb jaaaaren mn grenzen met 120 kilometer per uur overschreden. Uiteindelijk wreekt zoiets zich een keer.
Soms overspoelen golven van zelfmedelijden me. Dan vraag ik me af wat het oplevert om niet meer te drinken, niet meer te roken, rustig te leven enzovoort. De vraag stellen is de vraag beantwoorden natuurlijk maar ja, ik ben maar een mens. Ik wil altijd overal antwoorden op en dat gaat niet.
Het is zoals het is. Accepteren wat ik niet kan veranderen.

Hoe erg zou het zijn dat ik niet meer kan wat ik kon. Ik werkte, 32 uur pw, hielp met verbouwen van ons huis, kochten een tuinhuisje erbij, honden, cursus, 2 of 3x per week sporten, sociale contacten, een grote familie en zuipen, veeeeel zuipen. In alcohol zit veel suiker, alcohol laat me me grenzen vergeten en zelfs niet voelen dus in jakkerstand geleefd.

Nu ik al geruime tijd niet meer drink leer ik mn grenzen kennen. Dat vind ik een moeilijk proces. Ik zei nooit nee, wil iedereen wel helpen maar waar blijf ik? En wat doet het met me als ik nee zeg. Verandert dan mijn gevoel van eigenwaarde. ben ik minder waard als ik niet iedereen kan helpen, in mijn ogen dan. Soms zou ik zo graag even helemaal nix willen. Niemand die iets van me vraagt, geen sollicitatiedingen, niet nadenken over invulling werk, nergens over nadenken. Dan doe ik dat toch, zou je zeggen? En waarom ook niet.

Ik heb zoveel om dankbar voor te zijn, ben gelukkig in de liefde, heb een fijne familie, fijn huis, lieve honden, vriendinnen, mn AA waar ik veel waardevolle contacten heb opgedaan en vrienden voor het leven heb gevonden en toch voel ik me vaak niet ok. Vind ik ook moeilijk. Ik wil graag zeggen dat alles goed gaat maar dat is niet zo. Nou ja, er gaat heel veel goed , ik voel me vaak niet zo goed. Ben ik dan somber. Nee, niet noodzakelijkerwijs. Ik heb hoofdpijn en voel me erg moe en dat is zwaar FLONKIE. Chronisch pijn hebben is vervelend en kost veel energie.

Nou ja, zo wat hersenspinsels op de vroege ochtend.

ff voor de duidelijkheid; ik heb geen enge ziekte ofzo, geen tumor in mn hoofd, die hoofdpijn is spierspanningshoofdpijn die ik al jaren heb. Remedie is rustig leven, niet teveel hooi op mn vork, mediteren en zo nog wat van die dingen waar ik niet zo heel erg goed in ben:huh:

Ik zit NIET te wachten op 1000 en 1 adviezen. Been there, done that enzovoort. Ik voel me ook vaak een mislukte sukkel bij al die adviezen. Wat nix helpt.

Ik ben een sterke vrouw en een vrouw die zoekende is naar hoe ik hier mee om kan gaan. Intergreren, maar hoe. Ik zou dit weekend naar een AA vrouwenweekend, ik heb afgezegd en dat voelde ok. Ook verdrietig maar ja...can't have it all.

Heb een fijne dag.
En geloof me, ook al is het mss moeilijk, ik ben nog steeds dankbaar en blij, ook na 3,5 jaar, dat ik niet meer drink. Elke dag dankbaar, echt waar. Het duurt niet heel de dag dat gevoel maar ik ben het wel!

Niets, maar dan ook niets is het waard te gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannige, een gewaardeerd frummer is een deelnemer aan dit forum. Welkom.
Dat slechte slapen gaat voorbij, heb geduld. Wat mij geholpen heeft is 's avonds geen koffie meer, niet teveel zoeitigheid, op tijd laptop uit en rustig ff zitten. Ook geen tv maar echt opslomen. Niet teveel prikkels voor de nacht. En je lijf moet wennen dus dat duurt ff. Een stukje lopen wil ook wel es helpen. Verder heb ik een ontspanningscd die ik vaak luister als ik net in bed lig. Dat helpt mij.

Dag zes, goed van je!:present: Heb een fijne stenenbeursdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee vrouwtje lef!

Het is zó simpel
Ik geloof er niets meer van

Maar weet wel van beter enzo
Dus tackle ik de gedachte dat ik
morgen in een gat val..

Wat voor gat?
Kuilen graven
kuilen graven...

Aan het strand!

Samen met Fok-je... :D
(dan maar samen op pad)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...