Spring naar bijdragen

01 april 2010


Frans

Aanbevolen berichten

Goeie morgen Isje en Jane.:heart:

Rapi. slecht geslapen. Oei oei, en dan gaan werken meis. Nou heel veel sterkte hoor.

Em. Jij slikt toch ook groentjes hé? Hoeveel per week? En zouden we het niet samen kunnen doen.
We helpen elkaar herinneren.
Ik slik ze s'maandags en donderdags. Of doe je dat liever niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 383
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Sarahvie,
daar ben ik ook langzaam achter gekomen dat alles in jezelf zit.
Ik lees ook alles wat los en vast zit over dit onderwerp.
Ik ben opgevoed met God als boeman, als een soort enge Sinterklaas en dat ik dat nu niet meer geloof is al heel wat.
Wat kunnen ouders hun kinderen een leed aandoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane,
Je hebt me gisterenmiddag gemist denk ik.
De bezichtiging was gisteren om 16.30.
Ik ben het weer niet geworden, en was echt heel erg teleurgesteld.
Het was niet groot, maar het uitzicht fantastisch.
Nr.1 was aanwezig en heeft het meteen genomen.
Nr. 2 was ook gekomen, en wilde het ook wel.
Tja, waar blijf ik dan als nr 4 he, ook al was de rest er niet.
Dacht ik nog wel dat ik zo hoog geeindigt was.
Vrijdag (morgen) nog een bezichtiging, maar heb niet zoveel hoop meer.
En eerlijk gezegd, maken die bejaardenoorden me ook niet echt vrolijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Em. Ouders wisten ook niet beter toen. Ikzelf ben juist opgevoed dat God liefde is.
Maar de kerk had beter moeten weten. Als je niet R.K. was kwam je niet in de hemel. Wat een onzin zeg.
Dat zou betekenen dat God alle andere mensen niet accepteerd. Wij zijn toch allemaal zijn kinderen?
Ouders zetten hun kinderen toch ook niet op straat als ze niet gehoorzamen. Dus dat is iets wat de kerk er in heeft gebracht.
Net zo goed als dat ik niet geloof in een duivel. Wij weten het verschil tussen goed en kwaad, en daarin kunnen we kiezen. Er is niet zo iets dat ons naar die richting doet sturen. Dat zou betekenen dat wij niet verantwoordelijk zijn voor ons doen en laten. Dat doet de duivel. Nah daar geloof ik niet in hoor.Als we goed leven, ontvangen we goed. Leven we niet goed, moeten we het over doen. Net als in een klas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ik ben na vorige week nog niet weer begonnen met de Refu, ik heb even een goede stimilans nodig om weer te beginnen.
Weet je wat het is?
Ik slikte anti depressiva en bloeddrukverlagers en de hele reutemeteut maar op elke bijsluiter stond dat je er moe van wordt.
Na mijn drinkgelag van vorige week dacht ik, bekijk het maar ik laat alle pillen staan op één bloeddrukverlager na. Dat moet wel ivm mijn hersenbloeding.
Omdat ik tijdens mijn reintegreren zoooooooooo moe was en dat volgens mij ook met die pillen van doen had ben ik gestopt.
Ook was ik de echte ER niet meer, nooit geweest ook maar de afgelopen 3 maanden was ik wel heel erg afgevlakt. Ik voelde echt NIETS meer, had alleen nog ratio, nou zo ben ik helemaal niet.
What to do????? En Bol, ik zou heel heel graag samen met jou willen "slikken"maar ik weet niet of ik wil.
Wat vinden jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat kan ik me voorstellen,
maar eigenlijk sta je best kort op de lijsten, als je bedenkt dat mensen er jaren op staan.
Dan is 4 of 5 ook best hoog en als je voorgangers (!) een keer niet op komen dagen is ie voor jou.
Ik kan me wel indenken dat je een eigen stek wilt hoor, en van daaruit kom je misschien wel je
ideale plek tegen, maar dan heb je rust en privacy.
Ik heb gisteren voor het eerst sinds 4 aug. de draad niet helemaal gelezen, zul je net zien! Maar voor mij wel erg goed hoor. Zo hap snap scrollen kon ik niet laten, maar dat is niet echt lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, neem het zoals het komt ;) Sneeuw, hagel, zon, elke dag weer een verrassing.

ER, dat is vreselijk, als jij uit je jeugd het idee hebt meegekregen van God als boeman.
Heb je in een van de boeken die je er over hebt gelezen, ergens iets goeds opgedaan, ik bedoel, een idee waarmee je verder kan?
Ik verneem graag titels....
Dat jij overal een "waarom" bij zet, vind ik alleen maar te prijzen. Dat betekent toch dat je niet ingeslapen bent, dat je blijft zoeken? Misschien zou je die zoektocht wat prettiger voor jezelf kunnen maken. Ik weet niet of jij je de dingen erg persoonlijk aantrekt of bijvoorbeeld last hebt van schuldgevoelens. Als je die nou eens wegdenkt. Maar ik gis zomaar wat hoor.

Bol, ik vind biechten juist een uitstekende service van de katholieke kerk. Makkelijk toch, je vertelt je zonden, bidt een paar rozenkransjes en je bent weer schoon en puur.
Was het maar zo simpel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Em, ik denk dat het goed is eens te gaan praten met iemand die jou goed kent en die jij vertrouwt.
misschien komt daar uit dat je bijv. van de AD afvlakt maar dat de Refu nodig is. Ik weet het niet he, ben absoluut niet medisch onderlegd. Maar helemaal niks slikken is mooi als daad om voor jezelf weer
te kiezen na zo'n terugval, maar of het zo blijft is een ander verhaal. Uiteindelijk ben je beter af met een keus voor de lange termijn snap je? Ik wens je er veelk wijsheid bij:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een weer!:( Hier net overvallen door een vette hagelbui en kon me dus thuis weer meteen omkleden...En nu? Natte sneeuw! April doet wat hij wil...jawel;)

Ferry:
ken je dan wel niet maar: :moon:GEFELICITEERD:moon:

Moeilijk hè die geloofsdilemma's...Ik ben heel erg op zoek geweest naar "iets" hogers in het verleden. Dat was in de periode dat mijn moeder ziek was en stierf. Niks gevonden overigens...Ik zoek het in mezelf. Ben te nuchter(;)) om in iets hogers te geloven zonder dat ik daarvan bewijzen zie.
Kom dus nooit in een kerk. Heb wel interesse in allerlei religies en vooral de rituelen er omheen, maar dat is het dan ook. Mijn moeder geloofde niet in iets na de dood. Ik hoop dat het er wel is, bv. reincarnatie. Of dat je je dierbaren weer ziet. Dat laatste hield ik ook mijn moeder voor toen ze zo ziek was. Uiteindelijk zei ze: als ik dood ben en er is iets dan stuur ik je een sms-je.
Tja, mijn moeder sms-t zich waarschijnlijk suf, maar ik heb hem nog niet ontvangen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goeiemorgen allemaal .
Rapilos, wat jammer dat je het niet gekregen hebt. Maar geef de moed niet op hoor, zoals Jane al zei: je staat gewoon hartstikke hoog...... moet toch lukken binnenkort.

Ik zat net ff te denken (doe ik heel af en toe wel eens).
Ik vind het zo jammer dat je niet op de naam van iemand die een berichtje heeft geplaatst kunt klikken en dat je dan een door die persoon zelf gemaakte info in beeld kunt krijgen.
Dus als het ware een soort 'wie is wie'.
Zeker in het begin zocht ik nogal eens in wie is wie een persoon om wat meer achtergrond info te krijgen.
Niet iedereen is daarin terug te vinden, gaat niet zo heeeeel ver terug.
Op andere fora is de mogelijkheid daartoe wel: je klikt op de avatar van betreffend persoon en daar krijg je in beeld wat die persoon zelf over zichzelf kwijt wil.
Affijn, zal wel een technisch onmogelijk iets zijn.....

Verder is het hier behoorlijk manisch depressief weer: ene moment felle zon, volgend moment hoost het en daarna opeens weer natte sneeuw om vijf minuten daarna weer een vriendelijk zonnetje te zien.
Overigens wil ik MD'ers hier niet belachelijk mee maken hoor. De uitdrukking is bedacht door mijn partner Kees die zelf MD'er is. ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Em. Ikzelf denk dat het goed is als je Refu. blijft slikken. Die vermoeidheid komt misschien ergens anders van. Maar wat is nu belangrijker, Refu. slikken, moe zijn of weer een keertje drinken, met alle gevolgen van dien? Misschien is die moeheid, als die veroorzaakt wordt door Refu. maar tijdelijk.
Kom op meis, doen we het samen? Je helpt er mij ook mee. Please;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma, ik heb geen ervaring met die pilletjes, maar ik denk (net als bol dus) dat het gewoon heel goed zou zijn als je die refu zou gaan slikken.
En hoe moe denk je dat je wordt als je dat glaasje weer induikt?
Pak je kans hoor en doe het samen met Bolletje.... probeer het gewoon, geef het een kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Em. Ouders wisten ook niet beter toen. Ikzelf ben juist opgevoed dat God liefde is.


Maar de kerk had beter moeten weten. Als je niet R.K. was kwam je niet in de hemel. Wat een onzin zeg.


Dat zou betekenen dat God alle andere mensen niet accepteerd. Wij zijn toch allemaal zijn kinderen?


Ouders zetten hun kinderen toch ook niet op straat als ze niet gehoorzamen. Dus dat is iets wat de kerk er in heeft gebracht.


Net zo goed als dat ik niet geloof in een duivel. Wij weten het verschil tussen goed en kwaad, en daarin kunnen we kiezen. Er is niet zo iets dat ons naar die richting doet sturen. Dat zou betekenen dat wij niet verantwoordelijk zijn voor ons doen en laten. Dat doet de duivel. Nah daar geloof ik niet in hoor.Als we goed leven, ontvangen we goed. Leven we niet goed, moeten we het over doen. Net als in een klas.





Ik ben het helemaal met Bol eens. Dat goed en kwaad... ja, karma geloof ik ook in; dat je je bijschaaft in je leven, jezelf verbeterd....
Ik heb diverse boeken gelezen over het 'hierna' (over het leven van zielen). Het verklaart een heleboel en zelfs waarom er hier zoveel ellende is op de wereld. We zitten allemaal met onze ziel in een andere klas zeg maar....

Hee Emma roos, we kunnen naar elkaar zwaaien!!


Moet weer verder, veel onrust van het stopgebeuren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ja ik stik van de schuldgevoelens maar meer omdat ik besta en fouten maak.
Ik denk nu niet meer zo erg slecht hoor dus schrik er niet van.
Natuurlijk heb ik veel geleerd en binnen de verslavingszorg heel veel positieve dingen over mezelf geleerd.
Mijn jeugd was ingewikkeld, ik ben totaal ontkend door mijn pleegmoeder. Zij vertelde me dagelijks dat ik dom, stom en lelijk was en dat ik het kind van een hoer was. Mijn afkomst was voor haar dus de reden om mij te vertellen dat ik niets voorstelde en dat het ook nooit wat met me zou kunnen worden.
Als ik thuiskwam uit school zei ze: ga weg jij want ik zit hier thee te drinken met iemand die wél goed is( dat was dan een nichtje van mij)
Ik de straat maar weer op. Ik kan alles natuurlijk opschrijven maar dan zitten we straks al op bladzijde 27, hahaha.
Mijn biologische moeder was geen hoer natuurlijk maar een meisje van 14 die verkracht was door haar stiefvader en daar zwanger van raakte.
Zij schaamde zich daarvoor en ontkende me met alle gevolgen van dien.
Dus in de ogen van mijn pleegmoeder waren wij slechte mensen en God zou ons wel straffen. Daarom ben ik bang gebleven voor God en daarom mijn Waarommen...
En mijn schuldgevoel als ik toch fouten maak in het leven, zie je wel, ik kan inderdaad niks of ik stel inderdaad niets voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee EmmaR.
Daar zou je ook wel een laag zelfbeeld van krijgen door zo'n opvoeding.
Wat een triest verhaal zeg.
Maar zoals je vast wel weet, iedereen is uniek en waardevol, en zeker jij!!
Onbegrijpelijk, dat er "moeders"zijn, die dit hun kinderen aandoen.
Geloof in je zelf meis !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...