Spring naar bijdragen

01 april 2010


Frans

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 383
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat een trieste verhalen allemaal. Zware kost!
Echt waar.. Ik leef zo met jullie mee!

Tevens ondervind ik zoveel steun door het lezen van dit forum.
Als iemand ooit behoefte heeft aan een gesprek, ik ben er voor jullie!

Dit wilde ik gewoon graag even uitspreken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa,
Ik heb het er niet echt goed over gehad.
Eigenlijk moet ik dat wel doen he.
Pas zei ze nog (na een huisje wat ik weer niet kreeg); Nou ja, je zit hier in elk geval hoog en droog.
Maar ze heeft ook nog een volwassen dochter thuiswonen, misschien vind zei het ook wel niks dat ik hier tijdelijk wwon, maar durf er met haar helemaal niet goed over te praten.
Het lijkt dan net of ik mezelf dan zo naar beneden haal, omdat ze zo,n stuk jonger is dan ik.
Enfin, misschien ook een stomme gedachten.

Wel heel goed dat jij een gesprek met je ouders hebt gehad, en jij je daarna beter voelde.
Maar zoals je zelf aan aan haalde;, die band is toch anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Em. Dat is niet mis wat jij daar schrijft zeg. Ja als dat als kind er zo ingedramd is, kom je niet makkelijk los van de verwijten. Ikzelf zeg altijd, je kunt jezelf alleen schuldig voelen als je bewust een keuze maakt om een ander pijn te doen. Maar dat is voor jou niet voldoende en zo heel makkelijk gezegd van mij. Goh, wat ontzettend vervelend als een kind zo op die manier opgevoed wordt. Het enigste wat ik me nu af zou vragen, zou zijn, is het terecht dat jouw stiefmoeder zit zei? Nee natuurlijk niet, ze wist niet beter.
Ben je daarvoor wel eens in therapie geweest of eens een goed gesprek gehad met een psycholoog of zo?
Iemand die je kan helpen met het verwerken van je verleden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je eenheid in jezelf hebt gevonden dan geloof je wel in het bestaan van een Jezus,
Siddarhta etc, die liefde voor leven is namelijk hetzelfde, ben ik van mening. Niet die
van veel geloofsbewegingen of volgelingen; die missen een wezenlijk punt.
Ik heb me ergens in m'n twenties laten uitschrijven bij de Gereformeerde kerk
en lid geworden van Humanistisch verbond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ja ik ben jaren in therapie geweest bij de GGZ maar dan werd ik even tot op de oppervlakte gebracht en kon ik er weer een tijdje tegen.
Pillen en praten was daar toen het motto. Eens in de zoveel tijd moest ik even mijn ballast kwijt maar de diepte ingaan durfden ze niet met mij, terwijl ik er wel om vroeg.
10 jaar geleden stond mijn wereld zo op de kop dat ik bij de verslavingszorg terecht kwam en daar zijn ze wel de diepte met me ingegaan en ik ben ze eeuwig dankbaar. Mijn verleden kreeg een plek die af en toe nog wel naar boven komt drijven maar ik ben nu voornamelijk bezig om mezelf te leren kennen.

Vic, je bent een hele dikke schat:heart:

Oh ja ik wil nog even iets zeggen. Als ik een vraag van jullie krijg dan duurt het even voordat het antwoord komt hoor, dat komt door mijn hersenbloeding, tenminste een lang antwoord he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos, ik weet niet waar jij woont.

Ik woon in Amsterdam en heb woonduur opgebouwd.
In Amsterdam, gaat bij een doorstromer (zoals ik) de woonduur boven de inschrijving
bij Woningnet.
Bij een starter, dus iemand uit een andere regio, of op kamers geldt de inschrijfdatum bij Woningnet A'dam.

Zou je dus een starter zijn, dan kan je in Amsterdam zo 5 jaar in de wacht.
Optimistisch gebracht.

Ik weet niet of je lang ingeschreven staat en, waar je woont,
maar geduld heb je zeker nodig.

Of de vrije sector of kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Emma roosje... zeer nabij "stad".....!

Wat moest ik ineens huilen om je verhaal, je afkomst en de afschuwelijke dingen die er tegen je gezegd zijn!
Het triggert ineens héél erg mijn eigen gevoel van: het nooit goed te doen, en niet gezien te worden.
"Sorry dat ik besta....."

Ik moet die laag nog vaker in. Of in elk geval meer huilen en stilstaan bij het feit dat het okay is zoals ik ben. Tot dusver loop ik aldoor de benen uit mijn lijf om het maar goed te doen.....
Tenminste... ja dat is een valkuil voor me.

Mijn ratio houdt me bij de les, maar..... pfffffff
Ook helpt het me om te weten dat ik een kind van God ben.
Zelf die goddelijke flonkering bij me te hebben.
Als ik dat weer voel.... bv bij het mediteren, dan zijn al die ouwe rotgevoelens wég!! Pleitos!

Wens je er sterkte mee EM! Focus op je positieve kanten, talenten, en 'zijn'!!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
Bij ons krijg je ook extra punten als je doorstromer bent.
Je bent doorstromer als je een koop of huurhuis leeg achterlaat bij vertrek.
Maar dat doe ik niet, want mijn (ex)man blijft in ons huis wonen.
Dus ben ik starter, en eindig idd. steeds als nr 150 of 200 ofzo.
Ik reageer niet eens meer op starterswoningen, omdat dat toch geen zin heeft.
Daarbij komt dat ik pas 2.5 maand ingeschreven ben, dus ook geen extra punten.
Mijn grote voordeel is dat ik net 55 jaar ben geworden en daardoor voorrang heb op de seniorenwoningen.
Dus daar reageer ik wel op, en kom zelfs soms op nr. 4 of 5 te staan.
Nadeel is, dat als ik zo'n woning toegewezen zou krijgen, ik dus echt tussen de bejaarden kom te zitten.
Nou ja, afwachten maar.
Ben niet zo'n geduldig mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Vic

Nou dat verdiend een bloemetje én een leidje: GEEN ALCOHOL ÉN GEEN ROOK:present::moon::present::moon::present::moon::present::moon:
Wat ongelofelijk knap van je.

Ik vond stoppen met roken een hele klus en vind dat nu met stoppen met alcohol ook. Nee, dat zeg ik verkeerd, het is niet zozeer het stoppen, het is het volhouden!!!!

Ik hoor jou helemaal niet over slecht slapen (ja, begin ik er weer over)? Heb jij daar geen last van?
Ik ben nu (gelukkig zou ik bijna zeggen) in de ziektewet en werk deels op arbeidstherapeutische basis. Daarom kan ik later beginnen en dat is maar goed ook, want ik slaap pas na een uur of 3-4 in. En dan nog hele korte slaapjes. .:angry:
Ach volgens "de volhouders"onder jullie gaat dat over, dus daar vertrouw ik maar op.

En ook nog vooe alle andere: goedemorgen!! (al is het voor sommigen van jullie al bijna goedemiddag)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EM
Gefeliciteerd
met het feit dat je 34 jaar samen bent
met je man, dat mag gevierd
Ben dit jaar in juli 30 jaar samen
Zeker iets om te vieren want het gaat niet vanzelf
hard werken soms
En stel je gerust veel waarom vragen
totdat je de ultieme waaromvraag tegenkomt:
waarom stel ik zoveel waarom vragen?''
Als je dan het antwoord weet
ben je klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een lange woonduur en heb volgende week een andere woning!
Let wel in de Regio Amterdam.
Dit valt onder Amsterdam.

Het merendeel van de huurwoningen in Amsterdam is in het bezit van woningcorporaties. Samen met corporaties uit de regio Amsterdam bieden zij vrijgekomen woningen aan via WoningNet.nl. De regio Amsterdam bestaat uit de gemeenten Aalsmeer, Amstelveen, Amsterdam, Beemster, Diemen, Edam/Volendam, Haarlemmermeer, Landsmeer, Oostzaan, Ouder-Amstel, Purmerend, Uithoorn, Waterland, Wormerland, Zaanstad en Zeevang.

Nu wil ik dichter bij Anna wonen,en dat gaat niet.
De Regio Utrecht valt niet onder mijn woonduur, dan word ik een starter.


Als Anna de woning huurt gaat het wel, zij heeft een lange inschrijfdatum,
de norm in Utrecht. (daar geldt de inschrijfdatum!!)
Of samen in de vrije sector huren. ( geen sociale woningbouw)

We zullen zien.

Hier zijn ook seniorenwoningen55+
Ik heb het wel gehad in Amsterdam.
Zaandam zou kunnen, nog verder bij Anna weg. SNIK SNIK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Dar

Goed van je dat je het besluit hebt genomen om je uit te laten schrijven, zeker als je ongevraagd lid bent.
Je hebt me niet wakker geschud, meer me eraan herinnerd dat ik daar ook nog iets in heb te doen. Ik ben lid va de NH kerk, dedoopt, actief geweest, maar dat is al jaren geleden.
Ook voor mij "hoort" geloven niet bij een instituut.
Ik vergeet vaak dat ik ingeschrven sta, tot ik weer een oproep voor een collecte oid krijg.
Dus ik ga er maar eens serieus over nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was ff koffie leuten met buuf.

Fijn Vie dat je een leuke dag hebt gehad en nee er is niets veranderd als dat je nu moet weten waar de mosterd vandaan komt hahaha.

Lief van je Vicster om dit te zeggen.

Idd optimistisch gezegd van je Soothe want de wachttijden zijn langer voor andere wijken. De Bijlmer en Noord duren ongeveer vijf jaar maar de rest veel langer. Ben ook een doorstromer van 17 jaar dus zou snel aan de beurt kunnen zijn maar eerst deze toko nog kwijt dus zegt ook allemaal weinig over iemands situatie.

Rapilos zit me net af te vragen of een urgentieverklaring je niet wat sneller kan helpen of bestaat dat niet meer? Ja triest is het wel als je weg wil en het lukt niet. Zit in hetzelfde schuitje om een andere reden maar weg willen is toch hetzelfde. Als je mijn huis eens koopt dan zijn er 2 mensen geholpen. Hahaha was het maar zo makkelijk allemaal he? Hoop echt voor je dat het snel zal lukken maar vrees ook dat je geduld moet hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jannig

Slapen gaat doorgaans prima.
Alleen het in slaap geraken is lastig.
Kan goed zijn dat ik een uur wakker lig voor ik in slaap val, soms wel langer...

Luister altijd met het oog op morgen op de radio als ik de lamp uitdoe. Het nieuws volgen en geleidelijk in slaap vallen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...