Spring naar bijdragen

Donderdag 8 april

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 213
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Linda, je kunt het altijd even laten checken bij je huisarts als je je teveel zorgen maakt
Ik ken het niet als afkickverschijnsel maar ik dronk ook niet dagelijks voordat ik stopte
ik heb meer geestelijk moeten afkicken dan lichamelijk.

Rare nacht, ik was om 5 uur klaarwakker en ben er toen maar uit gegaan
om 6 uur weer terug en geslapen tot 9 uur, dat is beter!
om 11 uur werken dus gelukkig kon ik nog even gaan liggen

goedemorgen allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er wel mee naar de huisarts geweest omdat ik er eng van wordt, krijg een soort opvlieger, duizelig. Heb nu een beta-blokker gehad, maar die helpt nog niet veel en durf ik ook weer niet zo goed in te nemen omdat het je hartslag verlaagd en dat vind ik dan weer een eng idee.

Voorlopig ben ik nog niet trots op mezelf, vind het alleen maar heel erg stom dat ik mezelf zo in de shit heb gewerkt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel, dat is niet helemaal waar, dat ik alleen geestelijk heb moeten afkicken
Ik dronk altijd aan het einde van mijn werkweek en bouwde alle stress en spanning op tot die laatste (donder)dag
En dan zoop ik me een slag in de rondte

toen ik niet meer dronk op donderdag kreeg ik langzaamaan alle stressklachten tegelijk die ik normaal om de beurt kreeg
maagklachten, rugpijn, nekpijn, hoofdpijn,
Uiteindelijk heeft de fysiotherapeut toen wonderen verricht door alles weer los te maken en heb ik mezelf moeten aanleren om anders met de stress om te gaan
niet opsparen dus!! en eerder mijn grenzen aangeven zodat het niet meer oploopt, beter voor mezelf leren zorgen!
Ik heb nog steeds wel stressklachten maar zie ze nu als signaal dat ik iets moet 'doen'.

Nu moet ik ook iets doen, hond uitlaten en me klaarmaken voor mijn werk ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Linda

Welkom hier
nachtzweten, hartkloppingenen, slecht slapen, kramp in handen voeten en kuiten
dit zijn verschijnselen waar ik last van had de eerste paar weken
het is al even terug dat ik van de ene op de andere dag ben gestopt
ik weet daarom niet meer of die verschijnselen 1, 2 of 3 weken duurden
in ieder geval niet langer
daarna breken echt betere tijden aan
met een goed gevoel en met name een helder hoofd
maar ik herken jouw klacht wel
waarschijnlijk uit zich het ontwennen en ontgiften zich op deze wijze bij jou
vertrouw je het toch niet, dan a.u.b. wel even contact opnemen met een huisarts of andere deskundige

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 dagen Linda!! dan mag je echt wel heel trots op jezelf zijn!!!!!!
en dat je je in de shit hebt gewerkt kan je niet meer veranderen, dat is gebeurd en het heeft geen zin om daar met boosheid naar terug te kijken
probeer wat milder voor jezelf te zijn en wat milder naar jezelf te kijken.
Je hebt toch maar mooi de moed om het te veranderen!! om de toekomst er anders te laten uitzien!!
en daar mag je echt vre-se-lijk trots op zijn!!!!!
Het verleden is geweest, de toekomst gaat nog komen en die kan jij nu zelf bepalen!

van mij krijg je een flinke pluim!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey goeie morgen Linda,
Fijn dat je gekomen bent bij "ditjes en datjes."Ja betablokker zijn er ook voor om je hartslag regelmatiger te laten lopen. Ik slik ze ook en heb soms een hartslag van 64. Dat voelt erg goed voor mij. Vooral die regelmatige hartslag. Maar je schrijft dat je daar ook bang voor bent?
Ben je bang dat je hart er mee stopt of zo?
En hoe voel je je nu? Ben je erg gespannen? Want ook dat kan hartkloppingen veroorzaken.

Mensen ik moet werken.Tot vanavond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om te lezen dat meer mensen hier ook last van hadden. Ik denk dat ik ook een hoop spanning heb weggedronken dat misschien nu eruit komt. Denk dat de drank een hoop stress heeft gedempt. Ga nu ff douchen, kom later weer terug. Bedankt voor alle reacties iig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen kransgenoten.

Foto van ons Donneke is gemaakt, niet zo goed. Veel witte plekken in de longen, vocht en "groeisels", tumoren o.i.d.. Soort dieren prednison houdt ze nu.
Ze is wel zo moedig en vrolijk als 'n pup ondanks haar 7 jaren en kortademigheid, dus zolang het gaat houden we de moed erin.
We zitten nu wel samen binnen, niet echt weer om verder te gaan met de pergola en het aanleggen van de nieuwe border. Ze wordt ietwat verwend, nu. Ze weet niet wat ze meemaakt.

De verwenner

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Linda,
Als de ontwenningsverschijnselen heftig zijn en/of je ze heel eng vindt, kun je bij je huisarts of bij verslavigszorg in jouw regio, om kalmeringsmiddelen vragen om de eerste tijd door te komen.
Dat betekent wel dat je even met de billen bloot moet. (o, maar ik lees nu dat je al 11 dagen niet meer drinkt. Dan zouden de ontwenningsverschijnselen inderdaad over moeten zijn.)

Even wat anders, ik moet het kwijt. Wat ik zo pijnlijk vind is, als je een geestelijke aandoening hebt zoals depressie of angsten, dat je dan zo vaak op onbegrip stuit. Je mag het allemaal wel hebben maar voor de rest moet je normaal doen.
Ik merkte het gisteren weer met mijn zus, kreeg van haar wat snerende opmerkingen. Alsof ik voor mijn lol in therapie ga. Allemaal aanstelleritis. Dat doet zeer, want zij is mijn liefste zus en voor de rest kunnen we het uitstekend vinden. Zolang ik maar niets laat merken van mijn moeilijkheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Vie,

Mijn zus heeft geestelijke problemen maar in haar geval komt bij ons het onbegrip omdat ze eigenlijk altijd dingen verzint,
waardoor ze anderen vaak pijn doet.

Juist omdat ze niet eerlijk is begrijpen we haar niet.

Ondanks dat ben ik erg gek op haar en waarschijnlijk begrijpt ze dingen van mij ook vast niet.

Natuurlijk is dat niet bij iedereen zo,
vaak begrijpen mensen het gewoon niet of vinden ze het misschien eng?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Linda, allereerst gefeliciteerd met je 11 dagen, echt wel een reden om supertrots op jezelf te zijn hoor.
Je bent cold turkey afgekickt van de drank en dan zijn de ontwenningsverschijnselen heftig.
De Betablockers moeten hun tijd even hebben om te werken, kan soms wel 14 dagen duren en maak je geen zorgen over een te lage hartslag meid dat is niet gevaarlijk.
Voor je eigen gemoedsrust kun je altijd nog even terug naar de huisarts gaan.
Vie, rot is dat he, ik snap je gevoel.
Heb na die hersenbloeding ook echt veel meer kaartjes, begrip, bezoek enz. van mensen gehad als toen ik depressief was. Daar kunnen mensen niks mee, ze weten niet wat ze moeten zeggen, zeggen vaak in onze ogen domme dingen zoals, ga lekker fietsen, wandelen, de zon schijnt toch? geniet daar van, je hebt toch een lieve man en kinderen en kleinkinderen, zeur dus niet enz enz.
Alsof je genieten kunt van bv de zon als je depressief bent....die zon kan dan een staart krijgen, mag gaan emigreren ofzo.
En nu ga ik zelf een enorme dooddoener neerzetten want Vie, wij zijn er hier wel voor je hoor.
Maar jij wilt je zus gewoon bij je en begrip van haar maar wilde het toc even tegen je zeggen.
Ya, wat een dotje, mag ik hem even knuffelen? Hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog meer herkenning
maar snap het wel hoor
ik konfronteer mijn zussen met hun onmacht.
Zer willen mij iets beters gunnen
maar kunnen dat niet geven
en goede raad helpt ook niet tegen een depressie
dus dan maar snel over op praktische dingen.
Gips is duidelijk en gaat er na bepaalde tijd weer vanaf.
maar psychische klachten, duren vaak langer en zijn onduidelijker
maar zelden zomaar aandacht vragen of aanstellerij.

Haddock en Linda
jullie hebben ook zoiets kontfronterends voor de kiezen
niet psychisch maar maakt wel onmachtig
er alleen maar zijn
lekker verwennen, liefdevolle aandacht
veel kracht voor jullie!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even dit.
Dinsdag heb ik twee goudvisjes gekocht. Ik had nog een hele mooie kom en ach wat stond dat gezellig.
De kamer is na het opruimen van alle paasspullen weer gezellig daardoor.
Gisteravond zegt mijn man ineens, o ja even dit ertussendoor, ik ga mijn man hier een naam geven want ik vind mijn man zo truttig klinken, hij heet hiet Theo.
Theo zegt, het gaat niet goed met de visjes, ze zwemmen op hun zij, ze gaan dood.
Eerst het plantje er maar uitgehaald, misschien nam die wel teveel zuurstof, toen vers water en laat op de avond waren ze weer helemaal actief.
Kom ik net beneden, is de kom leeg en zitten er allemaal kattenpootjes op mijn dressoir!!!!!!!!!!
Youp, onze kat heeft ze opgegeten dus...........ooooooooh, wat erg!!!!!!
Hebben Theo en ik ze gereanimeerd gisteren en krijg je dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik ben op het werk. Vie ja de maatschappij begrijpt het niet als je zegt "Ik ben depressief" dat is toch erg eng. Als je zegt "ik heb de griep of hoofdpijn"zal iedereen zeggen "o wat rot voor je"Dat is toch minder beangstigend voor mensen, dan dat je psychisch iets mankeert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...