Spring naar bijdragen

Maandag 12 april 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sinds vrijdag niet meer gedronken. Ik schaam me er een beetje voor dat ik met die drie dagen al blij ben terwijl iedereen hier zo te horen al veel langer gestopt is. Ik heb trouwens op dit moment een behoorlijk vervelende griep, dus ik zou niet eens kunnen drinken al kijken de fles wijn en halve liters sterke bier me aan vanuit de keuken.

Is het toeval dat ik hier bijna alleen maar over mensen lees die al gestopt zijn of zijn de personen die terugvallen in oude gewoontes gewoon wat stiller?

Hoewel ik door die griep tot bijna niks in staat ben, doet het me goed dat het een extra stok achter de deur is tegen het drinken. Vraag me af of ik het aankan als ik weer beter ben en alleen thuis ben....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben even (met een chauffeur) naar de winkels geweest, de rest doe ik vanmiddag op de fiets.

Ik vind de discussie van vandaag over "status" versus "gevoel" ook heel belangrijk.
Het een hoeft nl. het ander niet uit te sluiten, want ik ken ook gelukkige mensen in kasten van huizen met
limousines voor de deur.

Maar het vaker andersom. Hoewel: ook dit zijn allemaal cliché's (clichees?) Groene Boekje? Witte boekje?
Laat maar.

Waar het om gaat VOOR MIJ heb ik geleerd, en waar ik dat leer dondert niet, dat ik bij mijn eigen gevoel kan blijven en blij mag zijn met wat ik heb.
Ik heb me helemaal te pletter gepiekerd, jarenlang, na de scheiding, hoe ik in godsnaam met een wao zonder alimentatie na hun 18e mijn kinderen goed weg kan zetten in de toekomst met studie e.d.
Tot ik goed ben gaan nadenken (ik schrijf dat soort dingen ALTIJD op), heb dat al jarenlang veel en vaak hier ook gedaan, en vind dat erg helpend, dat het dáár niet om gaat.
Tot nu toe heb ik nog nooit een lege maag van de honger gehad toen ik ging slapen, zeg maar.
En verder zie ik het wel, dag voor dag probeer ik te leven.

En nou kun je wel zeggen (dat proef ik hier en daar) Jee Houtje ik zeg maar niets meer als jij al zolang pijn hebt, dan kan ik zeggen Jee Desi wat vreselijk je zus ik zeg maar niets meer over mijn pijn.
Als we allemaal zo doorgaan zeg ik weer tegen Tina: Jee Tina, wat vreselijk, geen kinderen (ze is trouwens dol op mijn kinderen en mijn kids op haar), en dan wordt het hier
LEEG.

Dat heb dus geen nut. Mijn ex-schoonmoeder zei altijd: Houtje, niet praten over je depressie, je mag niet klagen, stel je voor dat je in een rolstoel zat.
En dan voelde ik me miskend, en niet GEHOORD OF GEZIEN.

En iedereen, wat voor rotgevoel, kwaal, mini of maxi ellende of rotgevoel heeft evenveel recht op aandacht, een liefdevol woord, een arm om je schouders, een steuntje en soms een schopje onder de bips.

Het is geen DOMINO: jij hebt 6 punten, ik maar 4, dus ik mag bij jou niet "aanleggen".

Voor iedereen zijn zijn/haar eigen problemen, makkes, maatjes, vreugdevolle en verdrietige momenten even echt.

Ooit een depressieve suicidale patiënt gezien die juichend de straat over ging HOERA HOERA IK ZIT NIET IN EEN ROLSTOEL? Nee, zo werkt het niet.

Wat wel werkt is respect, een luisterend oor, en een liefdevol berichtje aan wie het op dat moment nodig heeft.

Amen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Billy welkom hier op de dagdraad

Het zijn echt niet allemaal stoppers hier hoor

er komen wel steeds nieuwe mensen bij,
maar er zijn er ook die weleens terugvallen

Daarom zou ik als ik jou was die fles wijn en dat bier
maar gauw door de gootsteen spoelen
voor je weer beter bent en toch in de verleiding komt:D

En waarom schamen :ik vind het top dat je drie dagen niet hebt gedronken
da`s in ieder geval een goed begin,
Best knap hoor


Wens je in ieder geval beterschap en sterkte ermee

Knuffel van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi pipeloi
Ik heb weer wilde plannen voor mn huis
Als ik nou beneden in de voorkamer ga slapen
Overdag kan ik mn bed afhalen en mooi opmaken als loungematras met veel kussens
Dan heb ik de hele bovenverdieping om te werken en voor mn showroom
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hela W.

Gaat het al wat beter???

Wie zei dat nu weer steeds "hoi pipeloi", ben eigenlijk druk bezig maar nu ik daar weer niet kan opkomen log ik weer terug in.


Ik hoop echt dat je naar het strandfeest komt en daar ook een dans doet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik kom zeker weten en ik ga hoe dan ook buikdansen. Er is vast wel een gelegenheid die er even een cedeetje van mij af wil spelen.
Of ik mn hondje meeneem weet ik nog niet. Als ze niet op het strand mogen is het ook niet leuk.....

Ja ik ben vandaag wel erg happy. Lekker fit natuurlijk want niet gedronken.

Mot wel zeggen dat ik weer wat heb. Je ziet steeds een reclame op tevee over een kinderziekenhuis, en daar zie je dus een jong knulleke met zo'n haloframe, mn maag draait zich ervan om :(
The Horror The Horror

Hoi pipeloi is van Jeroentje van Jan Jans en de Kinderen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Billy, we zijn allemaal met 1 dag begonnen en zo door naar 2 dagen, 3 dagen...
Als je gewoon mee blijft schrijven kom je vanzelf op dat punt dat je langer gestopt bent dan anderen die hier net gaan schrijven.
Mensen die terugvallen moeten meestal weer wat schroom overwinnen om hier terug te komen, maar ook dat gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep!! Jan Jans en de kids!!!!!!!!Hèhè!! Nu weet ik het weer!!

Tja die kids ziekenhuis toestanden op tv. Da hOROR indeed!

Marlon kan het niet beter zeggen!

Ik weet ook nog niet of ik kids meebreng, hoewel het een leuk weekend Scheveningen kan worden ook! Dan moet papa tijdens de meeting maar wat met ze gaan vliegeren ofzo.

Gelukkig zijn kids nog toegeleten op het strand!! ;)

Nu Thais stoofpotje met lemongras, verse koriander, shrimps, gember....

Hoop echt je te zien dansen!! Zal wel ergens een music machien zijn?? Anders nemen we een van die tenten daar met force in gebruik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marlon indeed, leuk dat je dat weet. Ik kan die film wel dromen :)
En als ze geen cedeetje van mij op willen zetten zijn er wel wat nummers die ik kan aanvragen. Shakira of Nancy Ajram. Tegenwoordig hebben ze van die zoekmachines

Moet wel zeggen dat ik het ook prettiger vind zonder aanhang. Beetje meer privé ofzo. Wat intiemer is het dan. Wij kennen elkaar en de aanhang niet.
Zoiets ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The hollow men!

Ook ik kan em dromen!!

Ooit the making of gezien?? Met Dennis die volledig doordraaid??

Ik was toen, net iets later, daar waar het werd opgenomen, Fillipijnse eilanden, ze hadden nog schrik van hem!!

Ah ja die muziek zoek dingen, das van voor mijn tijd! Maar idd. dat hebben ze nu vast overal!!

En het is waar dat ik ook liever rustig met jullie wil praten zonder mouwtrekkende kids!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo hier ben ik weer.

Hannah bedankt dat je dat bericht hier geplaatst hebt voor Billie. Ik denk dat iedereen er wat aan heeft.;)

Billie nogmaals welkom joh. Knap dat je de stap gemaakt hebt en zeker weten dat er nog veel droge dagen komen.
Ben maar erg trost op jezelf dat je het al 3 dagen vol hebt gehouden, want er zijn veel mensen die dat heel graag zouden willen maar de kracht niet hebben om het te kunnen, dus een grote pluim voor jou.
wees maar heel trots op je zelf hoor.
Het heeft geen nut om te kijken naar de mensen die al langer droog staan, daarmee haal je je eigen gevoel naar beneden, en dat is zonde.:light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hier ben ik ook weer.
Net terug van CAD (Antabus) en mijn zusje. Ben total-loss van het bezoek vandaag. Wat gaat ze hard achteruit. Har geheugen laat haar in de steek. Ze zag mij ff als haar jongste dochter aan. Ging weer over maar toch.Wat een rot ziekte. Ik kan het wel uitschreeuwen van kwaadheid. Grrrrrrrrrrr:devil::devil::devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Dees, wat lijkt me dat verschrikkelijk om te moeten zien dat je zus jou voor haar dochter aan ziet. Ik kan me voorstellen dat je erg kwaad bent, ook omdat je je zo machteloos voelt en in feite niets kunt doen als alleen maar bij haar zijn. En dat is ook genoeg meis, je kunt niet meer doen.
Ik zou nu zo graag willen dat ik ff bij je zou kunnen zijn om een arm om je heen te leggen en dat we samen kunnen huilen over jouw pijn, machteloosheid en verdriet. Weet dat we er voor je zijn lieverd.:musicnote::sun::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...