Spring naar bijdragen

Dinsdag 13 april


Yvonne

Aanbevolen berichten

Emmie, nog ff terug komen op de Refu. Ben je alsnog van plan om er eentje in te nemen? Kom op meis wees sterk en doe het. Je bent zo'n kanjer en nogmaals, denk aan de ziekenhuisopname van pas geleden. Denk aan wat je je man weer aan zorgen brengt, maar vooral aan wat je jezelf aan doet. Je wilt toch niet weer die dagenlange kater? Kom, doe het frum een plezier, maar zeker jezelf geen geweld aan.:light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 231
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Desi

Em neem je Refusal maar in met een lekker drankje ZONDER alcohol. Doe net alsof dat je beloning is. Het rot gevoel gaat wel over. Denk aan de nadelen!
:sun:



Dees goeie morgen trouwens. Ja maar die beloning zit hem niet in het drankje maar juist in de alcohol. Als dat uit de drank zou zijn zouden we ons ook kunnen belonen met een kop thee. Dat is nou juist de pest.
Het gaat om die verrekte alcohol.:( Raar toch dat we ons moeten belonen met alcohol. Ik denk omdat we diep in ons hart weten dat het verkeerd is, maar als we nu maar hard genoeg werken, wordt dat (verkeerd) een beetje minder zwaar, en kunnen we het omdraaien en zien als beloning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allen,

Hier weer eens bijgelezen na een heerlijk weekendje relaxen...
Vandaag weer aan het werk en kan eigenlijk niet wachten om te starten...

Yajala : Wat een scheetje is het toch !!! En de kids ook helemaal blij ?
Hier was en is het voor mijn kids nog wel effe wennen, maar wat wil je met een superenthousiaste pup die 's ochtends vroeg zo blij is je weer te zien en lekker tegen je op dreunt... Gelukkig gaat het steeds beter inmiddels...

Emma:present:
Kop op he !!! Je kunt die verleiding weerstaan hoe moeilijk het ook is... Je bent er sterk genoeg voor !!!

Lin :
Welkom... Net als in het echte leven zijn er ook hier wel eens conflicten, maar daarnaast ook veel steun naar elkaar toe... Haal eruit waar jij behoefte aan hebt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo werkte het bij mij ook altijd.
Dan had ik trek maar dacht, het kan toch niet en dan ging de trek op een gegeven moment ook weer over.
Maar nu is het erg sterk aanwezig, die trek.
Ik heb echt gedacht, wat doe ik, ga ik naar de slijter of neem ik de groene en het laatste heb ik gedaan, had ook geen zin in ellende, ruzie, bezorgdheid, verloren vertrouwen en last but not least: een vreselijk rotgevoel en kater van mezelf.
Maar goed, nu voel ik me ook rot maar niet van de drank gelukkig.
Dit gevoel gaat wel weer over, de tuin maar weer in zometeen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Em. voel je je nu rot omdat je toch het gevoel hebt iets (fijns) van jezelf afgenomen te hebben. Soms heb ik dat n.l. wel. Dan heb ik een groene in genomen en kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan. Meestal heb ik dat gevoel vlak nadat ik er een in genomen heb. Ik moet dan weer helemaal omschakelen van de behoefte aan drank naar een blij gevoel. Maar na verloop van tijd lukt dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zit ik over na te denken nu Bol.
Aan de ene kant is dat waar want ik had juist zo'n zin maar aan de andere kant voel ik me rot omdat ik maar steeds die behoefte heb. Wekenlang gaat het goed en dan ineens......
En die beloning....waarom met drank?
Zijn dingen om over na te denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Emmaroos

Daar zit ik over na te denken nu Bol.


Aan de ene kant is dat waar want ik had juist zo'n zin maar aan de andere kant voel ik me rot omdat ik maar steeds die behoefte heb. Wekenlang gaat het goed en dan ineens......


En die beloning....waarom met drank?


Zijn dingen om over na te denken



Em. ik denk omdat juist die drankbehoefte, waarvan we allemaal weten wat dat teweeg brengt, de grote boosdoener is. We weten zo goed dat het slecht is maar ook de verslaving blijft. Dat is de tweestrijd in ons zelf. We hebben onszelf aangeleerd dat, als we nu maar hard genoeg werken, we onzelf kunnen belonen, met iets wat slecht voor ons is. Dus we zetten iets tegenover de drank nl. hard werken. Je moet n.l. altijd iets heel goeds doen of heel maar dan ook heel hard werken zodat als we gaan drinken, het slechte van de drank, wat minder slecht wordt. Kromme gedachten maar ik weet het niet zo goed, anders uit te leggen. Een beetje te vergelijken denk ik met, als iemand een moord op z'n geweten heeft, heel erg goed voor anderen gaat worden. Hij hoopt dan dat de moord wat minder zwaar gaat wegen of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Emma, goed dat je voor jezelf hebt gekozen en jezelf geen geweld gaat aandoen met drank.
Waarom je drank als beloning ziet? Omdat je jezelf dat al die jaren hebt aangeleerd.
Veranderen kost tijd en wat moeite maar uiteindelijk word je weer meer hoe je echt van jezelf bent.

Cathy, volgens mij kun je wel tekst van jezelf verwijderen maar nooit een heel bericht of draadje.
Dat kan alleen de moderator. het is geloof ik wel vaker gebeurd dat berichten van partners of familie van drinkenden die zich hier meldden verdwenen.
Het is denk ik beleid dat het forum is voor degenen die zelf een drankprobleem hebben.
Voor familie bestaan aparte sites en fora. Ik ga ervanuit dat de moderator dat dan meldt aan de betreffende persoon.

Desi sterkte :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Eindelijk weer eens redelijk geslapen vannachr, wat was ik daar aan toe!!!!

Wat is er al weer veel gebeurd vandaag!!
EM, ik ben trots op je!:heart: Het blijft balen, die eeuwige strijd, maar deze heb jij weer gewonnen. Ik hoop dat je ook trots bent op jezelf!! Ik worstel ook erg met "een andere manier van belonen":musicnote:

Lin: welkom!! Fijn dat je terug bent

Igor: sterkte met deze nieuwe dag en nieuwe kans! :heart:

Yvonne, Jacc, Yaya: probeer maar te delen! Ik ben hier nog niet zo lang, maar heb een paar keer gemeld hoe ik me voel en dan ziin de reacties zo warm en steunend! Mij helpt het en ik ben er dankbaar voor.
En HIER kan het

Rapilos: go for it! ik hoop dat het lukt! Een uitzicht over de weilanden, wauw! Ik duim vooe je:D

Vie: ik durf het bijna niet te zeggen, maar...... ik doe bijna alles op de fiets, dus ik heb een nogal tuttige fietstas die ik overal mee naar toe sleep:$

Ha Bol: wat een droom!:huh:

Drup: geen wonder dat je zo gesloopt bent, gelukkig ishet goed afgelopen.

Desi: ik brand ook weer een kaarsje voor je en voor je zus. Sterkte:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zegt het duidelijk hoor Bol, ik begrijp het.
Ik weet het Kate, veranderen kost heel hel veel tijd. Drie weken geleden had ik een enorme terugval, ik had gedronken maar ik bedoel ook een geestelijke terugval, heel heel depressief en eigenlijk ook een behoorlijke doodswens. Dit kwam door de drank in combinatie met mijn persoonlike omstandigheden.
Ik heb toen 5 dagen op de bank gebivakeerd. Geen eten, geen drinken, geen verwarming aan en dood willen.
Ik liet ook alle medicijnen staan die ik had waaronder ook AD en Refu, nou dan ga je cold turkey hoor.
Ik ben ook niet meer begonnen met die medicijnen want ik dacht, ben der nu mooi vanaf.
Wel ben ik weer gestart met Refu dus.
Ik wil gewoon mezelf eindelijk eens worden, veranderen dus en ik moet zeggen dat dat goed voelt.
De eerste week heel erg veel gejankt maar ik voel eindelijk weer wat.
veranderen kost dus echt veel tijd Kate maar ik ben bezig om mezelf te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje ik heb ook van die tuttige fietstassen.... :)

Ik denk dat je ook in liefde afscheid kan nemen van een gewoonte die je op een bepaalde manier lief is geweest maar die je op een gegeven moment niet meer paste. Soms moet je gewoon het ene achterlaten om het volgende te gaan doen.




Maar ik weet niet of deze link werkt. :present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje EmmaRoos, wat heftig!

quote:


Ik wil gewoon mezelf eindelijk eens worden, veranderen dus en ik moet zeggen dat dat goed voelt.



Dapper hoor dat je het aandurft. Zonder medicatie? Heb je nog steeds last van ontwenningsverschijnselen? ik merk zelf dat ik al last heb als ik de dosering van de AD afbouw. Ben ik nu mee bezig, want ik wil ook eindelijk eens ontdekken wie IK nu eigenlijk ben.
Niet altijd maar bezig zijn met mij aanpassen aan alles en iedereen (dat is wat ik geleerd heb). Daardoor weet ik helemaal niet wie ik echt ben, wat mijn verlangens zijn, wat ik wel en niet wil, wat ik écht belangrijk vind in het leven.
Dat is ook één van de redenen, nee, eigenlijk mijn belangrijkste reden om te stoppen met drinken.

Ik kan pas echt naar mijzelf kijken en mijzelf onderzoeken als "de hulpmiddelen" de deur uit zijn. In ieder geval de alcohol, die vertroebelt alles.
Wat de AD betreft, dat moet blijken of ik die echt af kan bouwen.

Het is toch wat, ik ben 55 en weet niet wie ik ben :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...