Spring naar bijdragen

Woensdag 14 april


Yvonne

Aanbevolen berichten

Hoop dat je er inderdaad iets aan hebt Borretje, succes in ieder geval! :) Je bent zo te horen op de goede weg om je zoontje weer thuis te gaan krijgen. Fijn om terug te lezen dat het in ieder geval goed met hem gaat! Dat is toch het belangrijkste. Hoe rot ook dat hij nu niet bij je is, het is indertijd alleen gedaan om je kindje te beschermen. En nu knokken voor zijn terugkomst en laat zien wat je waard bent als moeder! Voor onze kinderen knokken we vaak harder dan voor onszelf...

Emma: een fijne dag vandaag en geniet van het zonnetje! Fijn dat het gisteren goed ging en een keertje vroeg naar bed overleeft Theo toch ook wel;) Er zijn ergere dingen..

Bolletje: lees ze;)

Ik ben er weer van tussen..Misschien tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mogge allemaal,

Drupje ook weer present. Banjo is nog wat hai die hai en de kat weer helemaal knetter. Maja denk zelf nog normaal te zijn dus houd wel overzicht hahaha.

Kaarsje voor Desi brandt weer en wenste vanmorgen iedereen veel KMW toe.

Braaf een broodje gegeten, diertjes verzorgd, gedouched en zit nu aan de koffie. Kan nooit goed gaan met me want ben veel te lief hahaha.

Naja dan ga ik nu maar eens mijn nieuwe verzekeringsplaatje op mijn scootmobiel monteren en dat gaat beslist gepaart met een hoop gescheld en gevloek. Moet met een kruiskopschroevendraaier en weet niet eens waar dat kreng ligt dus daar begin ik al. Enfin word ik toch nog mezelf weer vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje, trek iets aan dat zacht voor je is. Iets wat heel lekker voelt.
Heb ik laatst de tip voor gekregen op dit forum

:heart:

Drup morgen ga ik met katje Brasser naar de dierendokter om zijn laatste kiezen te laten verwijderen (ja echt waar, dan heeft hij alleen nog maar een Draculagebitje) en ik hoop dat hij beter uit zijn narcose komt dan jouw Banjo.

Niet schelden of vloeken, daar ga je je toch ook niet beter van voelen? Be a lady!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

Vie: ik ben nog maar pas gestopt, dus kan je vraag nog moeilijk beantwoorden, maar ik merk wel al een aantal dingen. Ik kan me aansluiten bij wat Ekstertje schrijft (behalve een betere moeder zijn (ik ben helaas geen moeder) en een beter mens zijn (dat weet ik nog niet).
Ik ben nog in een fase dat ik verwonderd ben over wat er gebeurt, trots ook op mijzelf. Maar wat ik vooral voel is een intense vermoeidheid, een sterke behoefte om alleen te zijn en intens verdriet.
De behoefte om alleen te zijn betekent: bezig zijn met , mijmeren over deze fase. Geen behoefte nu om met allerlei andere dingen bezig te zijn, dat moet natuurlijk wel in het dagelijks leven, maar thuis ben ik bezig met het ADB gebeuren, Niet steeds bewust, maar toch. Ik wil ook steeds lezen wat jullie allemaal ervaren, heb veel behoefte aan lotgenoten.
Het intense verdriet komt voort uit het besef van wat ik allemaal heb gemist in al die jaren dat ik op de één of andere manier bezig was met "iets" verlavends: eerst de boulimia, het roken en daarna de alcohol. Verdriet om het feit dat ik het leven zo moeilijk vond/vind dat ik het blijkbaar zonder die "zogenaamde hulpmiddelen" niet aan kon.
Nu ga ik dus proberen om dat wel te doen en dat vind ik eng, maar het geeft ook op een vreemde manier rust. Dat laatste kan ik helemaal niet uitleggen, weet ook niet of ik dat goed voel/verwoord.

Ekstertje: het afbouwen van de AD betekent voor mij vooral veel last van duizeligheid en heftiger zeer wisselende emoties. En ja, ook last van misselijkheid.
Het lastige is dat ik ben begonnen met afbouwen toen ik nog dronk, inmiddels weet ik dat alcohol de werking van AD tegengaat. Maar toch had ik wel degelijk last van ontwenningsverschijnselen.
Eerlijk gezged weet ik niet goed of ik verder ga/wil afbouwen. Ik ben nu 23 dagen gestopt :) en wil eerst een nieuw evenwicht vinden voor ik daarover een besluit neem. ik wilde er namelijk van af omdat ik het gevoel had dat ze niet (meer) werkten. Maar ja, werken ze niet of verzoop ik het effect, dat is nu de vraag.

Lieve mensen de zon begint hiet te schijnen, ik ga naar buiten.
Ik wens ons allemaal een goede dag, en degene die het nodig hebben vandaag moed en kracht:heart:
Daag, tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje, dankjewel voor je antwoord. Ik ben er een beetje ontroerd van.
Had jij wel graag kinderen wilen hebben?
Ik heb ze zelf ook niet, maar wel inmiddels twee jaar getrouwd met een man die twee kinderen plus drie kleinkinderen heeft.
Maar dat maakt niet uit, had jij het gewild en zou dat uit hebben gemaakt voor je leven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of een kunstgebitje:P Ja zeker kunnen katten gemakkelijk zonder kiezen. Zeker als je ze zacht voer geeft.
Ach Vie zal dat allemaal zelf wel weten.:heart:

Ik zit me toch te pluten met de kraan:angry: zeg. Wat is dat tegenwoordig toch anders gemaakt dan vroeger bah. Maar goed ik heb hem er op zitten en kan vanacht weer lekker normaal douchen.:)
Zo nu gaat de Bol weer naar buiten. Het zonnetje schijnt en het wordt voor mij gelukkig niet te warm.
Merk dat ik vanacht heel goed en lang geslapen heb. Dat geeft de burger weer moed. Ik kan weer tegen een stootje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Drup, een kaarsje voor Brasser erbij kan best helpen. :heart:
Ik ben er een beetje nerveus over, maar vooral omdat hij het zo ellendig vindt om in een reishokje mee naar buiten te gaan.

Bol hij eet nu met zijn zere laatste kiesjes ook nog brokjes. En als dat niet meer kan is er altijd nog zacht-voer. en eehhh, hihi, sinds de laatste keer dat ik met hem bij de dierenarts was, is hij drie ons aangekomen... de snoeperd!

Ik ben ondertussen ook in de tuin bezig. Fijn, lentegevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezellig he die lente!
Lotus vind tuinieren ook erg leuk!
GGGGGrrrrrrrrrrrrrrrrr

alles wat ik erin zet haalt mevrouw er weer uit! haha!

Draakie!

zoooooo leuk,ze dartelt maar door die tuin!
rent achter alles aan wat ze ziet,
net een dartelend lammetje!hihi

Jullie zullen wel gek worden van m,n gezeur over Lotus! haha
Maar sorry...........ben gewoon zwaar in love!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

onze dierenvriend Bollie he;)

nou dan zullen jullie me nog veel horen hoor! hihi!
Morgen moet m,n prinsesje weer naar het ziekenhuis,het arme kind.
Heeft al zoveel te verduren gehad.

Maak me er toch best druk om merk ik vandaag,wordt onrustig!
Niks ernstigs maar zo vervelend voor haar weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal, heerlijk weer; dat vraagt om "naar buiten gaan".

Ik heb nagedacht over Vie haar vraag.
Voor mij geldt dat ik me heel erg bewust ben geworden van wat alcohol doet en welke betekenis het heeft gehad in mijn leven. Ik durf zomaar te zeggen dat het ook goeds bracht, want in mijn jongere jaren heeft het me door heel veel heen gesleept. Ondertussen is het leven verandert en ben ik ouder geworden: mijn drinken heeft zijn sporen nagelaten; ik moet mezelf vergeven... en op een of andere manier vraagt dat in het NU een gezonde aanpak. Ik kan daar nuchter naar kijken; ik heb geen zin in labels, schuldgevoel etc. In het hier en nu moet ik daar verder mee.
Het heeft me laten zien dat drank niet eens lekker is, dat het maar een zeer kort effect heeft, dat het mijn algemene en bijzondere woede over situaties heftiger laat oplaaien.... kortom: ik begrijp alle stoppers heel goed. Waarom zou je jezelf telkens in moeilijkheden manouvreren? Ik probeer alles een plek te geven. Mild te zijn (niet te verwarren met zwak!). En ik blijf onderzoeken waar ik zit en wat mijn eigen verantwoordelijkheid is in het leven. Mijn dochter zegt: mam, je bent 57 bijna. Geniet van je leven!
Dat is wat ik wil en daar zijn keuzes voor nodig.

Na een keer doorzakken op zaterdag ben ik 3 dagen bezig met bijkomen. Hoofdpijn en ineens weer slecht slapen: is dat wat ik wil? Nou nee dus. Zo neem ik telkens mijn stap. Hierna niet meer gedronken en dat ging zonder moeite.
Ik ben benieuwd of ik de volgende trigger overwin?

Zo werkt het hier nog....
Vind het fijn dit even te kunnen delen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je ook voor jouw eerlijke antwoord Cathy. Daar vroeg ik het voor, om dat soort dingen te kunnen delen. Daar leer ik zelf ook weer wat van en dat vind ik fijn.

Yaja, geen wonder dat je onrustig wordt dat je dochter weer naar het zieknhuis moet. Sterkte hoor!

Borretje ik doe het vandaag in fleece. Zit erg lekker en zacht ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Isje een snotterbel? Nou hopelijk is dat weer over als je moet gaan werken meid. Het zou niet prettig zijn als je je nu al ziek moet melden. Zal wel ff duimen voor je:heart:

Ya meis heel veel sterkte met draakje. Ik kan me voorstellen dat een moederhart breekt bij de gedachte dat er weer iets gedaan moet worden bij haar kindje. Sterkte meid.:sun:

Goeie morgen Borrie.:)

Zo de Bol heeft de kruiwagen bij haar vriend gehaald. Was geen gezicht, een Bol met een kruiwagen op straat maar ik heb gewoon net gedaan of ik niets zag.:P
Nou de band op pompen en dat gaan met die banaan.:rose: Dompidompidom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...