Spring naar bijdragen

zaterdag 17 aril

Houtje

Aanbevolen berichten

Vie ik wil vandaag eigenlijk ook gaan teuten, hopsen shuffelen en klooien, maar moet eerst ff uit vinden wat het betekent.:)
O goeie morgen trouwens.:present:
Von ja met Jos gaat het nog steeds naar omstandigheden goed. Alleen mogen we dat niet zeggen, want dan is het niet meer erg met hem, dus zeggen we maar niets, maar we zien het wel. En dat doet erg goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal..

Een vervelende dag voor velen gisteren zag ik bij het teruglezen, sterkte allemaal en ik hoop dat het vandaag beter gaat!

Ik zat zelf de laatste dagen ook behoorlijk in de dip, heb daarom maar ook niet ingelogd maar heb mezelf even hard aangepakt... Ik slaap weer redelijk en ga zo lekker ontbijten.

Aangezien ik een conditie van niets heb ga ik zo proberen mijn buurvrouw te verleiden om iedere dag met me te gaan lopen, alleen lopen vind ik niet gezellig. Ze is 74, ziet eruit als 60 en loopt iedere week nog met een vriendin nog uren met nordic walking stokken, ik schaam me dus diep dat ik op mijn leeftijd dit allemaal niet doe / kan. Daar gaat dus vanaf vandaag verandering in komen. Ook ga ik weer beginnen met baantjes trekken, dat heb ik al eerder gedaan en is met toen goed bevallen, vanaf maandag dus weer een poging. Nou, plannen genoeg, nu de uitvoering nog!

Hier prachtig weer, ik ga genieten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goeiemorgen jacc.
Heel goed voornemen om te gaan lopen hoor.
Je zult zien hoe snel je conditie omhoog gaat, echt waar.

Bol, moet wel een beetje grinniken om het feit dat jullie niet mogen zeggen dat het beter met hem gaat.... Maar inderdaad , niks zeggen en lekker genieten van de goede momenten hoor.
En lekker in de tuin alles afreageren.

Vie gewoon lekker rommelen, heeeerlijk dat soort dagen.

Ik ga me nu toch even douchen en aanverwante handelingen uitvoeren, kom zo nog even terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Bol, ik weet ook niet wat het betekent. Gewoon de dingen doen die zich aan je voordoen.

Gisteren zowat de hele dag maar wat op bed liggen dommelen en vannacht ook flink geslapen en vanmorgen werd ik wakker met trek in koffie. Dus de neveneffecten van de medicatie zijn blijkbaar even hevig, maar gelukkig kort geweest.

Jacc, wat een goed voornemen heb je gemaakt.

P.S. Yvonne, ik antwoord even voor Tas. Ze heeft op de draad van gisteren op blz. 1 een verslagje gezet van haar week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een hele goedemorgen
lekker op bed met koffie en laptop
want de krant hoor ik net pas door de
brievenbus en heb nog geen zin weer koude voeten
te krijgen.

Bol, denk je niet dat het bergopwaarts gaat met Jos
omdat - en jij hem dwingt zelfstandiger te worden
- en bömdat hij noodgedwongen minder drinkt?
En dat laatste is natuurlijk cruciaal, zijn lijf herstel en dus wordt zijn geest ook beter.
Gewoon doorgaan op de goede weg dus! En maak je niet druk, dat hij jou als pispaal
gebruikt hoort er nog bij, stel je voor dat een psycg aan zelfreflektie gaat doen, moet ie de verantwooding helemaal gaan nemen, dus dat stelt ie nog ff uit, maar dat gaat vast ook nog komen hoor!
Jij mag m steeds wat meer los gaan laten en wel op de achtergrond aanwezig blijven, net als een moeder haar kind. nEn dat was ie ook een beetje van je toch? Ondanks de leeftijden andersom.

Houtje, sterkte met het bijlezen, een hele kluif, maar als je toch bed=-arrest hebt, al deze biografien zijn
samen een mooi verzameld werk;) En heerlijk dat je zo snel bergopwaarts gaat meis! Duh huh:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals goedemorgen,

ik dacht nog even een beetje te kunnen slapen,
niet dus.
Het is hier nog steeds heerlijk rustig, geen vliegtuigen.
Normaal heb ik er geen erg in dat ze continu overvliegen,
nu dat niet zo is vind ik het zo fijn die rust.
Natuurlijk sneu voor alle vertraagde passagiers,
maar ja die komen wel weer thuis.
Alleen weet niemand hoelang dat kan gaan duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha daar ben ik weer!

yvonne,

over de therapie kan ik eigenlijk nog weinig vertellen

het was een week van elkaar leren kennen, rustig bekijken hoe alles werkt.
maar goed, het is een groep van 15 man (eigenlijk 12 vrouw en 3 man) varierend in leeftijd van 18 t/m 56.
we doen eigenlijk de helft samen, de rest doe je alleen.
maar voorlopig ligt voornamelijk de aandacht op regelmaat.
08.30 uur lekker beginnen, even kletsen en dan wordt er verwacht dat je een planning maakt, de ouderwetse time-management.
de therapie opzich duurt tot 13.00 uur maar daarna is er tijd om persoonlijke dingen af te handelen.
Zo neemt iedereen zijn administratie mee en handelt dat daar af.
ik krijg dus geen ruimte om uitstelgedrag te vertonen.
en op woensdag............mag ik lekker zwemmen :D

en verder heb ik cognitieve therapie, een uurtje re-integratie, vers training en persoonlijke gesprekken, die ik vervolgens weer mag afreageren in de groep.

maar ik heb gewoon een week achter de rug van heel veel indrukken
mensen leren kennen die ik eigenlijk nooit heb willen kennen
geleerd om op mijn wekker te reageren
en tja, ik heb eindelijk toegegeven dat regelmaat toch lekker is en niet oubollig.

tot zover mijn indrukken van de week

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: Yvonne
Bol, moet wel een beetje grinniken om het feit dat jullie niet mogen zeggen dat het beter met hem gaat.... Maar inderdaad , niks zeggen en lekker genieten van de goede momenten hoor.

Ja Fon. raar maar waar. Ik dacht altijd dat Jos niet gelukkig mocht zijn, dat hij zichzelf daarmee straft, maar had gistereen zijn broer aan de tel. en die zei dat, als Jos toe zou geven dat het wat beter gaat met hem, hij geen slachtoffer meer zou zijn. Zolang hij z.g. niets meer kan, moeten anderen alles voor hem doen. Een hele wijze uitspraak van mijn lieve zwager. Verder is er bij Jos z'n zus nu eindelijk autisme geconstateerd. Daar zijn ze lekker vroeg mee. Het mens is geloof ik al 72. En bij Jos z'n jongste broer ook al:angry:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goeiemorgen Jane en Tina,
befdankt voor de tip vie, heb even teruggelezen.
Klinkt allemaal heel goed, heerlijk voor tas.
Tina, hier is het heeeerlijk op het moment.
Lekker naar buiten nu je toch wakker bent.
Jane..... er uit.... veel te mooie dag om te blijven liggen, hihi.

Meiden, ik ga er vandoor , boodschappen doen nu de supermarkt nog niet is belegerd door van die kleine drammerige krijsertjes die niet door hun vaders en moeders in de gaten worden gehouden:angry:.

laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morrie Tina!!

wat een genot he? geen vliegtuigen!
nu heb ik wel weer last van een helicopter
wat geeft dat ding een lawaai, dat merk je ook pas al de rest rustig is
maar voor de rest...........
heerlijk die vliegtuigen aan de grond
vindt het wel weer rot voor mijn spv-er, die zou gisteravond naar china vertrekken
helaas zit die nu thuis vakantie te vieren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen Yaja.
Beetje geslapen?
Las dat je zoon behoorlijk aan het puberen is??
Kan behoorlijk rot zijn hoor.
En het is een schrale troost, maar het gaat echt over.
En het wil helemaal niet zeggen alle vier je kinders zwaar aan het puberen slaan hoor.
Kan me best indenken dat je baalt als ik weet niet wat en ook twijfelt, maar blijf bij jezelf.
Blijf ook in gesprek met hem hoor.
Tuurlijk mag je boos, witheet zijn en weet ik veel wat.
Als je hem ook maar blijft vertellen dat hij ondanks wat hij doet of zou kunnen doen altijd bij jou terecht kan.
Zo, das een heel verhaal....
vanuit mijn onmetelijke wijsheid geschreven....hahahaha. onmetelijk wel, maar wijs??? hm.
Kweet in ieder geval wel wat het is om pubers te hebben.
En daarom kan ik zeggen dat het overgaat hoor Yaja.
Komt goed.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het zooo moeilijk,hij verziekt het echt voor het hele gezin op dit moment.
Wil hem gewoon nu even echt niet om me heen hebben!
Beter voor ons allebei denk ik!

Thanks voor je lieve berichtje!

Toch nog hoop ! hahahaha!:D

Ach,met mij is het ook goedgekomen en ik was een helllll van een puber zeggen m,n ouders altijd! haha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet doen Yaja ... het gaat echt over.
Maar ze kunnen je wel zo'n rot gevoel geven.
Maar Yaja, echt kwou dat je ff de toekomst kon zien .... wedden dat je over 20 jaar dik en dik tevreden over je kinders bent... en allanggggg vergeten bent hoe vreselijk ze konden zijn als puber???? :present::present::present::present: :present::present::present::present::present::present::present::present: :present::present::present::present:
De ellende is wel dat je je leven lang moeke blijft, je zult altijd gevoel blijven hebben dat je alle kwaad bij ze weg moet houden en halen pffffffffffff, dat heeft niemand ooit verteld toen ik kinders kreeg....
Wen daar alvast maar aan, houdt niet op als ze 18 zijn, hiihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihihi,

yajala,
ik zou nog heel wat rollen behang kopen!! lekker dik aansmeren!!

maar bedenk inderdaad maar dat het allemaal de hormonen zijn
de kinderen raken zelf ook in de war
en dan daarbij, je bent moeder!
en moeders zijn heel veilig om ruzie mee te maken, die blijven toch van je houden
en voor de rest???
gewoon uitzingen tot de 18e, dan mag je legaal slaan

is eigenlijk een cursus "omgaan met pubers" niets voor je?
ik ben gediplomeerd moeder en nog pubert ze :huh:
maar ik snap het wel beter :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opa komt hem zo even ophalen gelukkig,
gaan ze samen klussen!

Kan hij nog wat centjes mee verdienen ook.
En ik had net bedacht dat ik mezelf gewoon eens lekker ga verwennen,
ga lekker even ALLEEN naar de markt voor een mooie bos bloemen!

Manlief nu al in de stress dat ik hem met al het grut en pup achterlaat! haha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mooi Yala,
Zit nu al te lachen om manlief.
Weet nog dat ik indertijd een keer twee dagen weg moest, moest hij de kinders verzorgen....... twee meiden met hartstikke lang haar.
Eentje wilde altijd vlechten..........na een kwartier drame tussen een haarbos en een kam is hij maar naar de buurvrouw gestapt met het tweetal, de held....;)
Maar nu ga ik echt boodschappen doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit te geinen over die cursus....

maar ik heb het echt leerzaam en leuk gevonden
het is maar een paar bijeenkomsten, dus heftig ook niet
maar je steekt er iets van op en het belangrijskte....
je komt andere ouders tegen, je kan er lekker over kletsen, je krijgt tips
en meestal...........
blijkt dat je een engel van een puber hebt
het kan namelijk altijd erger.

het wordt gewoon in elke stad gegeven via maatschappelijk werk of de pyschotheek
en zelfs scholen doen er aan mee

Zo, dit was weer de tip van flip!

ach, moeders, hoogst onbetrouwbaar...............
ze zou om 09.00 uur voor de deur staan :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, ik kijk heel even hier voor ik ga sporten.
Nou ja, sporten :angry: dat moet nog blijken. Weer zo rot geslapen, wallen van hier tot Tokio :$
En ik had nog wel zo'n mooi concert gisteren!!!!! .:moon:.:moon:.:moon:.:moon:.:moon:Maar daar heb ik gisteravond maar niet meer over geschreven.
Doe ik straks
Doei:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...