Spring naar bijdragen

Vrijdag 23 April...


Aanbevolen berichten

Ha lieve allemaal,
was even druk met m,n kleine mannetje.
Wilde even wat aandacht dus er moest geknuffeld worden.
Blij dat ik weer thuis ben!

Alles gaat goed hier hoor maar de ontsteking bleek er dus toch nog te zitten en vanwege m,n hoge koorts moest ik weer blijven!

GGGRRRRRRRRRR!

Hier erg veel gebeurd zie ik!
Rapi gefeliciteerd zeg!
een eigen huisje! top!

Em thanks voor je mail!

Je bent een schatje!
Heb hem gelezen en voor alle anderen!

Glad to be back!

Lig alleen maar te hyven nu,lekker niks doen,straks op m,n ligbedje in de zon!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 413
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blondie: sterkte meis!!! Je kunt het!!! Knap dat je toch niet hebt gedronken gisteren :present:

Hanneke: ik heb het eerder voorbij zien komen: "niet strijden tegen de drank, want dat verlies je" :(
Ik begreep het niet echt, maar nu begrijp ik wat jij/jullie bedoelen! Dank :heart:

Dar: dank voor je mooie, hartverwarmende en bemoedigende verhaal. prachtig :present: Dat geeft de burger = mij dus nu, weer moed.

Tas, wat ben je toch een heerlijk mens. Wat een inspiratie op de ochtend.:heart::moon::heart:

Emma, fijn voor je dat je boze stemming weer is verdwenen. :)

Zo lieve mensen, ik ga zo op weg naar mijn haptotherapeut, hoop dat er geen lange files zijn :o
Tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hiep hiep hoera Jan.:moon::heart::moon: En dat er nog maar veel mogen volgen meid.

Moghu Em:present: En al diegene die er nog bij gekomen zijn.

Geen idee Lin. Misschien dat alco. toch een hoop bacteriën doodt. Of je hebt het gewoon niet zo in de gate. Ik weet wel dat ik altijd dronk. Ook als ik me niet zo goed voelde. Dat verdoofd ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedesmorgens, al een paar uur wakker maar nog even lekker liggen lezen in bed
Nu in mijn sportkleren om zo een rondje met de hond te gaan rennen.

Blondie, maak de strijd niet te groot, bekijk het per dag, dat is wat mij geholpen heet.
Alleen vandaag drink ik niet, en morgen beslis ik opnieuw!
Ik kijk niet verder dan 1 dag en ben dan uiteindelijk trots dat ik savonds weer nuchter in mijn bed ligt
en sochtends nog trotser omdat ik geen kater heb en weer nuchter de dag aan kan gaan.

Toen ik net stopte keek ik veel te ver vooruit, het 'nooit' en' altijd' maakte me boos en opstandig waardoor ik toch weer de fout in ging
daardoor nog bozer op mezelf omdat ik dus te zwak was om....
...Die strijd wil ik niet meer aan gaan, daarmee doe ik mezelf teveel pijn.

Niet drinken en anders leren leven is een weg die je gaat, geen idee wat het einddoel is
Het 'grote' doel is wel om mezelf de moeite waard te vinden en dat gaat zonder drank beter dan met drank
Blondie, heb je je aangemeld voor de online begeleiding van Tactive? het heeft mij wel geholpen om anders te leren denken

Zo, blauwe lucht! hardoopkleren aan, nuchter hoofd! ik ben weg!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,in gedachten ren ik een rondje met je mee hoor!:D

Nog even en dan kan ik ook lekker met pup aan de wandel!
De riem is een grote strijd voor haar op dit moment en de hoek van de straat is echt haar max !haha!
Arm ding!
Dan gaat ze zitten en piepen en verzet geen poot meer! hihi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moegestreden als titel vind ik eigenlijk best passend. Iedereen lijkt er een mening over te hebben, waardoor ieder vanzelf zijn eigen verhaal vertelt.

Ikzelf ben gelukkig niet moegestreden. Na half december het huis te hebben verlaten heb ik een plek gehad om te kunnen rusten en te kunnen denken. Veelal heb ik bijna in een staat van paniek geleefd. Paniek is niet iets dat ik normaal bij me draag. Maar die berg was zoooo hoooog!

Toch heb ik van jullie geleerd om alles in kleine stukjes te hakken. De brokjes zo klein te maken tot ik het behappen kon. Dat heb ik gedaan. Me steeds op één ding tegelijk gericht. En dat dan met volle aandacht, zodat ik wist dat dat stukje goed zou lukken.

Onderwijl ben ik gewoon naar werk blijven gaan, heb ik de nieuwe woning gezocht en nu is de financiering rond. Het wachten is tot aanstaande donderdag de woning kan passeren bij de notaris. Weer even tijd om uit te rusten.

Binnenkort komt het laatste stukje er aan. Mijn eigen spullen verhuizen.

Ex-vriend wil persé dat zijn vader aanwezig is bij het inpakken van de dozen a.s. woensdag. Maar schoonvader en ik hebben elkaar nooit gelegen. Die man is er nu ook niet op uit om er iets gezelligs van te maken, als hij kan kleineren dan gaat hij dat niet laten. Gelukkig ben ik een gewaarschuwd mens. Mijn moeder gaat die dag ook mee, ook omdat zij weet hoe schoonvader is. Kunnen we elkaar rustig houden.

Toch vind ik mijn eigen emoties dubbel. Ik weet dat ex-vriend die vader er bij wil hebben omdat dit zijn enige manier is om de aandacht van die man te trekken. Zodra dit voorbij is dan komen zijn ouders opnieuw niet meer langs en weet ik dat hij zich erg eenzaam voelt. Daar heb ik best mee te doen. Maar nu hij het me zo moeilijk maakt om zelfs maar mijn eigen spullen te pakken (het merendeel van mijn kleding hangt notabene nog bij hem in de kast!) wil ik straks alleen nog maar de sleutel inleveren en er nooit meer een voet over de drempel zetten. Ik word niet vertrouwd.

Wel een leuk bericht van onderweg: de buurvrouw waar ik eerder over schreef - die op dezelfde dag als ik jarig is - heeft telefonisch contact met me gezocht. Ze was erg bezorgd omdat ze dacht dat ik weg was maar soms wel mijn fiets voor de deur zag staan. We hebben afgesproken dat ik haar zal opzoeken zodra ik in de nieuwe woning zit. Ik kijk daar erg naar uit.

Nou, het is een heel stuk geworden. Fijn dat ik even mijn hart kon luchten. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum,
wat fijn zeg eindelijk je eigen rustige plekje voor jou en je dochter!
Nu kan je alle narigheid achter je laten en opnieuw beginnen.

Verwerken gaat nog wel even duren natuurlijk maar het kan alleen maar beter worden he!

Genieten in je eigen stulpje en je dochter weer om je heen!

Wens je alle geluk en liefde toe in je nieuwe huisje!

Fijn dat je ook nog zulke fijne mensen om je heen hebt die je steunen en waar je op kan rekenen!

Dikke kus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Yalaja, gelukkig heb ik voldoende mensen om me heen die me door dik en dun steunen. Zelfs mijn baas kan ik daartoe rekenen :)

Overigens heb ik één dochter. Puberleeftijd, maar erg lief en handelbaar. Zij kijkt ook erg uit naar de nieuwe woning.

Bedankt voor je warme reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net het hele draadje gelezen en herken die paniek en depressieve gevoelens ook. Ik heb ergens op internet gelezen dat zodra je stopt met drinken alles 10x zo hard binnenkomt. Je lichaam heeft tijd nodig dit te herstellen.

Ik hou mij dit iedere keer de laatste weken voor als ik in paniek raak of depri ben, dat het een lichamelijk proces is wat moet normaliseren doordat ik jarenlang mijn lichaam en hersenen heb ontregeld en dat het iets is wat ik zal moeten doorleven. Dus niet als strijd maar gewoon iedere keer weer de dag doorkomen, zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Tatum.
Wat heerlijk dat je dadelijk je eigen huisje hebt en je je lekker gaat voelen in je nieuwe omgeving. Het is je zo van harte gegund na een zware tijd.
De zomer komt er aan en alles is veel lichter, nu ook in je hart. Dus is het nu tijd om echt te gaan genieten van je leven. Ik wens het je van harte:heart::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok jongens....even heeel iets anders maar dit moet ik even kwijt! hihi!
Lig ik hier in m,n bedje te niksen,schrik ik me net ineens rot,staat m,n lieve mannetje ineens voor m,n slaapkamer raam de ramen te lappen!

Hahahaha,vraag even of hij z,n hemd nog even uittrekt! hahahaha!

De schat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coco, ik kan me zo voorstellen dat je geen zin hebt in die dingen wat je nog allemaal doen moet.
Ruim 4 weken geleden ging het echt heel slecht met mij en toen ik besloot toch door te gaan heb ik alles wat ik moest en wilde doen op een lijstje geschreven.
Dat lijstje was zo lang dat ik alleen daarvan al een rolberoerte kreeg. Toen heb ik de lijstjes verkleint.
Een lijstje voor vandaag, voor morgen, voor het weekend......
Een lijstje voor mooi weer en een lijstje voor slecht weer.
Toen werd het overzichtelijk en inmiddels heb ik al heel veel weg kunnen strepen en oh wat geeft dat een goed gevoel, een energieboost krijg je daar gewoon van.
Nu moet ik alleen nog wat verven binnen, kozijnen en deuren maar het wordt maar geen slecht weer dus kan ik daarmee wachten.
En op het mooi weer lijstje staat alleen nog: Bistrosetjes verven, de rest, tuin e.d. is allemaal klaar.
Maandag is Theo vrij en huren we een busje om grof vuil weg te brengen en dat schept ook weer ruimte, heerlijk gewoon.
Ben supertrots op mezelf dat ik het toch allemaal maar gedaan heb.

Tatum, wat lijkt me dat moeilijk voor jou. Je spullen ophalen uit dat huis en dan een grimmige schoonvader erbij die niet zal nalaten om je steken onder water te geven.
Tanden op elkaar meid en later uithuilen, dat hoeft die man niet te zien. Ik wens je er erg veel sterkte mee. En dan lekker een nieuw leven opbouwen in je nieuwe huis wat helemaal van jou is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
blondie6173

Pffff...............


Niet echt positief om de dag zo te beginnen, maar hier compleet moegestreden !!!


Maar ik geef niet op !!!


Weer een dag om erbij op te tellen... right 3 dagen !!!


Tweestrijd, maar ik ben de overwinnaar !!! En dat geeft me toch enigszins een goed gevoel dat ik niet toegegeven heb aan mijn drang naar.......................................................................


Sorry, depri begin van een dagdraad, maar Ik vind dat dat ook moet kunnen....


GoedeMorgen voor de vroege vogels....


Ik meld me morgenochtend vroeg weer trouw...




:sun:

Blondie



Jij bent een winnaar Blondie !
Ik vind het harstikke mooi hoe je eerlijk je state of mind beschrijft en het met ons deelt.
Er is helemaal niks depri's aan je verhaal integendeel zelfs ; het geeft hoop !
Stoppen met drinken en/of drugs gebruiken was niet gemakkelijk voor mij.
Wat mij veel hielp in de moeilijke begintijd was veel telefonisch contact met mensen die mij waren voorgegaan in het stoppen en gestopt blijven. In zulke gesprekken kwam de gekte van alcoholisme steeds duidelijker naar voren. Al de excuses die ik verzon , al de leugens die ik mijzelf had verteld en er heilig in geloofde , kortom mijn verstoorde denken als het aankwam op alcohol en drugs daar werd ik mij meer en meer bewust van. Alleen had ik dat nooit gekund.

Way to go !!

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma, je hebt het goed begrepen. :)

Ik zeg nu ook al tegen mezelf: "achteraf mag ik gaan gillen" :D

En daarna wil ik weer gauw doorgaan met het genieten van mijn dochter, mijn huis en mijn spulletjes ;)



En ja, lijstjes verkleinen werkt ook heel goed. Dat is ook de enorme berg tot stukken brengen die hanteerbaar zijn. Zo kun je de hele wereld aan :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag zeker trots op jezelf zijn Em!
Soms moet je gewoon niet teveel willen,dat maakt alleen maar dat je het overzicht kwijtraakt en er meestal niks uit je handen komt!
Ik heb een muur in de gang geschilderd met schoolbordverf erop en elke keer zetten we daar dingen to do op.

Elke keer pakken we er iets tussenuit en kunnen we weer iets wegstrepen!

Werkt perfect en geeft rust in m,n hoofd!

Vind je een schat Em!

Je bent goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...