Spring naar bijdragen

Donderdag 13 mei

Moby

Aanbevolen berichten

Dikke pluim Fleur, en denk erom hoor: we kijken mee bij alles wat je in je mandje mikt.
En reken maar dat Yvonne streng kan zijn.......... ik grijp de fles uit je mand , geef je er een welgemikte tik mee op je knorrige hoofdje.... en mep hem dan de winkel door........
:rose::sun::heart::rose::sun::heart::rose::sun::heart::rose::sun::heart::rose::sun::heart::rose::sun::heart::rose::sun::heart::rose::sun::heart::rose::sun::heart::rose::sun::heart::rose::sun::heart::rose::sun::heart::rose:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 568
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jazeker, bolletje....ook gm....
Het eerste wat tegen me gezegd werd toen ik voor de 1e keer bij AA binnenkwam...."je bent welkom"
Dat had ik al geen jaren meer gehoord...zelfs in een café zeiden ze dat niet meer.
Geen bezoek meer, nergens meer op bezoek gaan.... deze ellendeling konden ze wel uitgassen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Niwi. Ik merk vaak door de berichten van hier, dat wij zo ontzettend veel behoefte aan warmte hebben. Vraag me af of dat bij andere mensen ook zo is. Ik zie dat als een draad door de draadjes heen lopen. Wat zou de alcohol en de behoefte aan warmte toch met elkaar te maken hebben? Hebben we dat tijdens onze dranksessies zo ontzettend gemist dan? Hebben wij dan, meer, als de gemiddelde mens, behoefte aan die warmte?

Goeie morgen uitslapertje:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje (ook lieve bolletje hoor)
een alcoholist is van nature een emotioneel mens...
Dit gevoel is (meestal) jarenlang dichtgeschroeid geweest met drank.... ik was nooit geinteresseerd in anderen....
Het is een opmerkelijk gegeven dat een alcoholist een andere nodig heeft in de strijd/aanvaarding om de drank de laten staan.....
Ik kan mijn nuchterheid alleen behouden als ik het weer wegschenk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne, ik ervaar tegenwoordig dat we heel goed samen kunnen bijkletsen na een werkdag met een thee, koffie of glaasje fris. Daar heb je geen alcohol voor nodig. En het hoofd blijft ook nog helder waardoor je allebei goed bij zinnen blijft.
Veel leukere gesprekken eigenlijk. Niet emotioneel worden, op anderen af gaan geven, blijven hangen in geklaag. Veel rustiger en meer humor ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol ik geloof niet dat wij meer behoefte aan warmte hebben dan andere mensen.
Wel zitten we hier bij elkaar met allemaal mensen die eenzelfde probleem hebben (gehad).
We herkennen de gevoelens die daarbij horen zo goed.
' Anderen ' herkennen die gevoelens niet.
Hier krijgen en geven we warmte, ook al heeft het met drank te maken.
in de 'gewone' wereld ;) hangt er niet zoveel warmte om het drankgebruik heen, daar is meer kilte en ook wel verwijten.

ik denk dat je op ieder forum waar mensen met eenzelfde probleem elkaar opzoeken die warme verbondenheid zult vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe bedoel je dat Niwi? Dat je een andere alcoholist nodig hebt....
Bedoel je dat je bij die andere alcoholist begrip vindt?

Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik dronk. Het is er gewoon ingeslopen. Eerst dacht ik dat het van me verwacht werd (iedereen zoop), toen was het gemakkelijk om sociale situaties mee aan te gaan, en daarna was het een (nare) gewoonte.
Ik denk wel dat het mij nu helpt dat ik eigenlijk geen drinkers meer in mijn omgeving heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, ben het helemaal met je eens.
Op de alc.vrije dagen zit ik inderdaad met een grote pot thee bij te kletsen.
Eten we meer op tijd.
Keuken wordt picobello opgeruimd na de maaltijd .
Voordelen te over en het wordt er over het algemeen gewoon gezelliger op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook een kwestie van wennen Yvonne.
Op een gegeven moment wil je niet anders meer.
Zolang je jezelf maar niet opnieuw gaat wijsmaken dat het met alcohol gezelliger is.
Dat geloofde je ooit, maar als je eerlijk kijkt weet je inmiddels wel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol
alcohol is omgezette loze suikers
suikers krijgen we in de vorm van moedermelk naar binnen
als troost, warmte en aandacht
niet gek dus
en een boorel verwarmt in eerste instantie ook ff
ik kreeg er zelfs extra opvliegers van
nu heb ik dus vaak behoefte aan zoetigheid gehad om het gebrek aan alco te compenseren.
En sinds mijn vakantie in Spanje ben ik die trek ook te lijf aan het gaan
mocht ook wel eens na 9 maanden
Maar je conclusie is een hele logische dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
wat ik bedoel is dat een andere alcoholist precies begrijpt was ik voel en bedoel...dezelfde golflengte...
Ik heb ook 3 jaar prof. hulpverlening achter de rug.... me volproppen met seresta, verplichtingen opleggen waar ik niks mee kon.
Zgn. goede raad van familie waar ik tegen in opstand kwam....ze bedoelden het allemaal goed maar ik had er niks aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Kate, ik weet inderdaad beter inmiddels.
Maar ben nog niet helemaal zo ver om er een complete en definitieve streep onder te zetten. moet nog even rijpen.
Net zoiets als met roken denk ik: wist alllllllang dat ik moest stoppen.
1,5 pakje per dag.
maar heeft heel wat stoppogingen gekost tot definitief de knop omging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhhhhm, dat van dat roken wist ik ook al jaaaaaaaaaaaaaaren.
maar toch duurde het jaaaaaaaaaaaren voor ik definitief mun laatste pakje onder de kraan kon houden en het kon volhouden.
Hierbij duurt het ook even voor ik daadwerkelijk de stap kan zetten om definitief die knop om te draaien.
Het knopje zit nog te hoog, moet nog even een keukenkrukje vinden om op te staan.
Maar het gaat wel komen Niwi:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor het antwoord Niwi. Nu snap ik het. Maar jij bent toch al een heeeeeel lange tijd gestopt, is het niet?
Het is toch een punt waarop je zelf moet inzien dat je het anders wil. Goede raad, ruzies, verloren relaties, dreigementen, het helpt niet totdat je zelf zegt: nu is het genoeg.

Maar, Yvonne en anderen, ik kan me nog steeds heel goed de aantrekkingskracht er van voorstellen en indenken. Het is troost. Tenminste, het doet zich voor als troost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het antwoord van Woman vandaag op Vie wel klasse.
Soms kun je elkaar maar beter even met rust laten.
Moet ik me daarmee bemoeien? Nee dat hoeft niet.
En ja Vie, je had gelijk, het was ook een sneer van mij naar jou.

Maar als je iemand openlijk op een forum zo afbrandt kun je daar gevolgen van verwachten.
Je weet ook precies de juiste te pakken.
En met excuses de volgende dag is het dan niet altijd meteen over. Dat kun je niet afdwingen.
Het is ook mijn forum hier en als ik zoiets lees word ik plaatsvervangend kwaad. En denk ik er ook een dag over na.

Ik dacht hetzelfde als Hannah 1. Het is toch ook wat je in jezelf afkeurt wat je niet van een ander kunt hebben. Wat je jezelf niet toestaat. Je wilt graag sterk zijn, maar misschien moet je ook eens je zwakte toelaten. Het is niet verkeerd om je pijn te erkennen.
Nou ja daar ga je nu dus ook mee bezig in therapie.

Vandaag een vrije dag.
geniet er van allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Vie, zo voelt het als je het niet drinkt. Het voelt ook een beetje als opvullen van een leegte.
Maar je merkt vanzelf dat er geen leegte wordt opgevuld.
Eigenlijk worden we gewoon door onszelf voor de gek gehouden.

En zo was het exact hetzelfde met roken: ??? ???? ??? ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
Wat is heel lang??? het gaat hier ook om de kwaliteit en niet om de kwantiteit van het nuchter zijn....
In het begin wilde ik niet van de drank af, maar wilde alleen van de ellende af....
Lotgenoten lieten me vlug inzien dat, indien ik van de ellende afwilde, eerst van de drank af moest.....

Ik zie het bij sommigen staan, stopdatum...

Gestopt 17 februari 1988

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne ik heb ook heel wat pogingen gedaan hoor.
We willen graag een ander over de streep trekken maar dat kun je uiteindelijk alleen zelf.
Kijk ondertussen goed wat drank met je doet en het inzicht komt wel.
Ik heb dat ook met van alles , het gedrag volgt altijd later dan het inzicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

na jaaaaa, toetsenbord deed opeens heel raar.
maar bedoelde dat ik een peuk MOEST hebben om me rustiger te gaan voelen, om de drang om te eten tegen te gaan, om me gelukkig te voelen.
Bleek gewoon niet waar te zijn.
Tsja, heeft even geduurd, maar ik ben er achter gekomen en heb op zeker moment de kracht gehad om die knop 100 % om te draaien.
Datzelfde moet met drank, dat moment komt wel, zal ook niet lang meer duren, maar moet wel ff tot die 100% komen nog.
Ben al een heel stuk beter er mee om aan het gaan, maar weet dat ik nog net een stukkie mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Luitjes,
Ik ga nog even hier aan de slag.
Ligt toch nog wel wat werk te wachten.
Dank voor de gezelligheid EN voor alle mooie en goede en lieve dingen die ik weer heb gehoord.
Kom vast in de loop van de dag nog wel ff binnenwippen voor een bakkie (koffie dan he :D)
Laterrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...