Spring naar bijdragen

Dinsdag 8 juni 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 581
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja kennelijk werkt het zo dat je went aan koud hard en zakelijk. Als dat maanden duurt. Ik vind het eigenlijk best heel heftig dit. Ze kunnen in het ziekenhuis toch ook best zacht lief doen ? Er zijn toch verpleegsters? Vooral als iemand in shock is ?
Ik heb eigenlijk het gevoel gehad dat ik door bleef vechten in het ziekenhuis, ipv dat ik me veilig voelde, wat zou moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
dhendro

Klinkt goed Alf, fijn, Een mooi helder moment. Zo begon het bij mij ook een keer, los van alles,

was op een ferry van eiland A naar B vorig jaar, ik mocht binnen niet roken en ging buiten

sigaretje roken, bij de boeg. En in 1 keer: flits: wat kan ik het mezelf toch moeilijk maken

en waarvoor in vredesnaam, kijk die wereld toch eens; aan mijn voeten en ik kan er alles,

als ik maar zou durven vrij te zijn. (beetje Titanic gevoel, hoe heet ze op die boeg)
;)




Precies Dhen. Ik zat buiten op de fiets, door de weilanden heen op weg naar baan2, waar ik ook
een moeilijk gesprek moest gaan voeren. Dat gesprek viel dus heel erg mee. Ik twijfelde later
nog of het geen moment van onverschilligheid was geweest, maar dat was het niet, het
was meer dan dat.

CAthy
Ja, hier en nu, zeker, maar het kwam vanzelf, geen gerichte aandacht, het was er opeens
en verdween ook weer.

Bol:heart:
de kans van slagen van de opera is 60%. De handeling bevindt
zich nog in proefkonijnfase...:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Alf

ER


Ik weet als geen ander wat het is om depressief te zijn


nergens zin in hebben, nergens geen plezier aan beleven


het gevoel hebben vast te zitten, uitzichtloosheid


geen zin in het leven. En dat elke dag.


En alle goedbedoelde adviezen


en oppeppingen van anderen veranderen daar weinig aan.


Het is voor anderen moeilijk voor te stellen hoe dat is


dat het je niet kan schelen dat de zon schijnt of


de bloemetjes lekker ruiken, het doet je niets.


Ook proberen anders te denken werkt op dat moment


toch ook niet.





Alf, zo voelt het precies!!!!
En inderdaad: Elke dag!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Dhendro, nog steeds vond je het nodig om je af te zetten tegen anderen, die jou imaginair of anderzins wellicht wel eens beledigd hebben.
Het is werkelijk een probleem van veel verslaafden, dat niet los kunnen laten en gelijk willen hebben.
Ik ken dat wel! Zelf na bijna twee jaar geen alcohol weet ik nog hoe het werkt. Een puber in je eigen volwassen leven, lijkt het soms. Lastig blijft het.
Hier alles goed, heb heel slordig en globaal alles van de laatste twee dagen nagelezen, maar erg druk en bezig in huize Vie.
Denk aan jullie allen, dat gaat zomaar niet voorbij.

En voor Jannigje en Alf: het IS te doorbreken. Echt waar, je hoeft niet te blijven steken in die stroop. Dat je daarna van alles voor je kiezen krijgt is ook waar.
Ik zoek zelf uit waar het allemaal vandaan komt, en wat ik er mee kan. Want de kop erbij neerleggen, dat nooit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij kwam het door een begeleider het afgelopen jaar, die zeer zorgvuldig was naar mij toe. Dat deed me heel veel ( verg. Woman) en heeft me nóg meer doen beseffen dat je eigenlijk maar heel weinig hoeft te doen, behalve er zijn en vragen stellen. De hulpverlenersvalkuil is natuurlijk ook dat je je best zo wilt doen, omdat je bij resultaten jezelf als mens beter kunt gaan voelen.....(!) je eigen onvermogen dan niet hoeft te voelen.
Terwijl ook onvermogen en machteloosheid recht in de ogen gekeken moet worden...

Pff, vanmiddag zal ik een gesprek hebben met iemand, waarbij ik ook niet meer mag doen dan er zijn en luisteren en nu en dan een open vrag stellen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Caro, ik lees je wel.
Idd een interessante training. Ik geloof daar wel in.

Alf: er moet toch iets van openheid geweest zijn op het moment dat je die ervaring kreeg?
Broodnodige voedzame ervaringen in elk geval.... poehh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zo'n bijzondere ontmoeting gehad! De vervangster van mijn case manager is totaal anders dan ik (en zij) konden vermoeden. Het duurde heel kort om te merken dat er een bijzondere klik was. Zal haar waarschijnlijk niet meer zien en dat hoeft ook niet. Zo'n ontmoeting is om te koesteren en geeft hoop :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weet ik niet meer Cathy
Ik zat al mijmerend op de fiets
denkend aan het komende gesprek
denk ik en opeens was het er
het gevoel dat het er niet toe doet
een overstijging, een flow moment
niet zweverig, geen trance
volledig bewustzijn.
na het gesprek ook niet zo kritisch
meer als anders(had ik dit maar gezegd,
of dit niet gezegd..)nee, het was goed
een mildheid idd, niet onverschillig
of berusting, maar acceptatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag allen,

Hier effe een kort berichtje van mij... voordat ik weer aan het werk ga...
Ga goed hier, al kost het me nog steeds moeite om de trekmomenten te negeren en over te laten waaien, vooral met dat mooie weer van afgelopen dagen...

Zo en nu even lezen of ik wat gemist heb afgelopen dagen !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat grappig Alf.... ik herken soms zóveel bij jou.... (mijn mannelijke kant? huuh)

Heb je het over een flow, maar niet eerder dan nadat je hebt geconstateerd dat het geen gezweef was... hahaha.
Dat betekent dat we toch erg veel aan het rationaliseren zijn, ja toch?

Ik wil het niet belachelijk maken hoor. Maar ik herken de behoefte om dingen te snappen, na het analyseren etc. Vorm van controle... voor mij tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...