smart Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Voor Bol: Had ik ff zin in!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Ja kennelijk werkt het zo dat je went aan koud hard en zakelijk. Als dat maanden duurt. Ik vind het eigenlijk best heel heftig dit. Ze kunnen in het ziekenhuis toch ook best zacht lief doen ? Er zijn toch verpleegsters? Vooral als iemand in shock is ?Ik heb eigenlijk het gevoel gehad dat ik door bleef vechten in het ziekenhuis, ipv dat ik me veilig voelde, wat zou moeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 quote: Originally posted by: dhendroKlinkt goed Alf, fijn, Een mooi helder moment. Zo begon het bij mij ook een keer, los van alles, was op een ferry van eiland A naar B vorig jaar, ik mocht binnen niet roken en ging buiten sigaretje roken, bij de boeg. En in 1 keer: flits: wat kan ik het mezelf toch moeilijk maken en waarvoor in vredesnaam, kijk die wereld toch eens; aan mijn voeten en ik kan er alles, als ik maar zou durven vrij te zijn. (beetje Titanic gevoel, hoe heet ze op die boeg) Precies Dhen. Ik zat buiten op de fiets, door de weilanden heen op weg naar baan2, waar ik ookeen moeilijk gesprek moest gaan voeren. Dat gesprek viel dus heel erg mee. Ik twijfelde later nog of het geen moment van onverschilligheid was geweest, maar dat was het niet, het was meer dan dat. CAthy Ja, hier en nu, zeker, maar het kwam vanzelf, geen gerichte aandacht, het was er opeensen verdween ook weer. Bol:heart:de kans van slagen van de opera is 60%. De handeling bevindt zich nog in proefkonijnfase... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 quote: Originally posted by: AlfER Ik weet als geen ander wat het is om depressief te zijn nergens zin in hebben, nergens geen plezier aan beleven het gevoel hebben vast te zitten, uitzichtloosheid geen zin in het leven. En dat elke dag. En alle goedbedoelde adviezen en oppeppingen van anderen veranderen daar weinig aan. Het is voor anderen moeilijk voor te stellen hoe dat is dat het je niet kan schelen dat de zon schijnt of de bloemetjes lekker ruiken, het doet je niets. Ook proberen anders te denken werkt op dat moment toch ook niet. Alf, zo voelt het precies!!!!En inderdaad: Elke dag!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Nou ja ik ga maar even zacht en lief zijn voor mezelf en mn diertjesVoeren en naar buiten met de bal. Ik kom hier zo nog even en bakkie doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 En Dhendro, nog steeds vond je het nodig om je af te zetten tegen anderen, die jou imaginair of anderzins wellicht wel eens beledigd hebben. Het is werkelijk een probleem van veel verslaafden, dat niet los kunnen laten en gelijk willen hebben.Ik ken dat wel! Zelf na bijna twee jaar geen alcohol weet ik nog hoe het werkt. Een puber in je eigen volwassen leven, lijkt het soms. Lastig blijft het.Hier alles goed, heb heel slordig en globaal alles van de laatste twee dagen nagelezen, maar erg druk en bezig in huize Vie.Denk aan jullie allen, dat gaat zomaar niet voorbij.En voor Jannigje en Alf: het IS te doorbreken. Echt waar, je hoeft niet te blijven steken in die stroop. Dat je daarna van alles voor je kiezen krijgt is ook waar.Ik zoek zelf uit waar het allemaal vandaan komt, en wat ik er mee kan. Want de kop erbij neerleggen, dat nooit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Heftig, woman, bestond er niet zoiets als slachtofferhulp? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Bij mij kwam het door een begeleider het afgelopen jaar, die zeer zorgvuldig was naar mij toe. Dat deed me heel veel ( verg. Woman) en heeft me nóg meer doen beseffen dat je eigenlijk maar heel weinig hoeft te doen, behalve er zijn en vragen stellen. De hulpverlenersvalkuil is natuurlijk ook dat je je best zo wilt doen, omdat je bij resultaten jezelf als mens beter kunt gaan voelen.....(!) je eigen onvermogen dan niet hoeft te voelen.Terwijl ook onvermogen en machteloosheid recht in de ogen gekeken moet worden...Pff, vanmiddag zal ik een gesprek hebben met iemand, waarbij ik ook niet meer mag doen dan er zijn en luisteren en nu en dan een open vrag stellen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnetje Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 goedemiddag iedereen:rose:hehe, terug van marktbezoek, heerlijk al die geuren van vers fruit, bloemen en kruideneven wat teruglezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Woman, ook in jou herken ik dingen van mezelf.Vie, leuk dat je er weer bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 CaroInteressante infoBiofeedback werkt toch ook zo?Dat je je alfa golven kunt aansturen?Ga dan eens bekijken.Woman:heart:Jannigje:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Nee hoor Caro, ik lees je wel.Idd een interessante training. Ik geloof daar wel in.Alf: er moet toch iets van openheid geweest zijn op het moment dat je die ervaring kreeg?Broodnodige voedzame ervaringen in elk geval.... poehh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 quote: Originally posted by: cathy56Voor Bol: Had ik ff zin in!! Dank je lieverd. Dat doet me goed. Zal het mee nemen naar Piet Peut en zeggen tegen hem "Kijk eens? Wat een lieverds hier zitten?":heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Heb zo'n bijzondere ontmoeting gehad! De vervangster van mijn case manager is totaal anders dan ik (en zij) konden vermoeden. Het duurde heel kort om te merken dat er een bijzondere klik was. Zal haar waarschijnlijk niet meer zien en dat hoeft ook niet. Zo'n ontmoeting is om te koesteren en geeft hoop Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Jawel, en ze was ook erg te gek. zal haar nooit vergeten. quote: Originally posted by: dhendroHeftig, woman, bestond er niet zoiets als slachtofferhulp? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Dat weet ik niet meer CathyIk zat al mijmerend op de fietsdenkend aan het komende gesprekdenk ik en opeens was het erhet gevoel dat het er niet toe doeteen overstijging, een flow momentniet zweverig, geen trancevolledig bewustzijn. na het gesprek ook niet zo kritisch meer als anders(had ik dit maar gezegd, of dit niet gezegd..)nee, het was goedeen mildheid idd, niet onverschillig of berusting, maar acceptatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Ga even lunchenLaters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Jannigje is uitgelogd. Meid: gooi je er tussen hoor! Jij hebt het ook niet gemakkelijk zo te horen.Voor jou een bos ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Ik vind het mooi dat je het niet als onverschilligheid ziet, Alf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Goeiemiddag allen,Hier effe een kort berichtje van mij... voordat ik weer aan het werk ga...Ga goed hier, al kost het me nog steeds moeite om de trekmomenten te negeren en over te laten waaien, vooral met dat mooie weer van afgelopen dagen...Zo en nu even lezen of ik wat gemist heb afgelopen dagen !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Joepie!Wat mooi allemaalJe zou er van gaan huppelen!Dit is onze natuurlijke staatMijn ogen stralen weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Wat grappig Alf.... ik herken soms zóveel bij jou.... (mijn mannelijke kant? huuh)Heb je het over een flow, maar niet eerder dan nadat je hebt geconstateerd dat het geen gezweef was... hahaha.Dat betekent dat we toch erg veel aan het rationaliseren zijn, ja toch?Ik wil het niet belachelijk maken hoor. Maar ik herken de behoefte om dingen te snappen, na het analyseren etc. Vorm van controle... voor mij tenminste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Want dan gaat alles vanzelfAls onze gedachten zich er nietmee hoeven te bemoeien.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Marjo, ik huppel ff met je mee meid!Nog even over jouw eerdere teksten: soms begrijp ik je HELEMAAL, soms niet.Maar dat geeft niet.Maar eerst even douchen......Latersss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Heb jij dan ook een monkeymind Marjo?Ik wel.Het wegdoen van nodeloze gedachten.... dat zou al heel wat zijn!Nu weg... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden