Spring naar bijdragen

Dinsdag 8 juni 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 581
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik weet niet of het moedig is,
ik liep vast en wilde niet meer zo verder.
Maanden niet drinken en dan opeens weer de
behoefte totaal van de wereld te verdwijnen.
Het is en was voor mij belangrijk nuchter te blijven,
het was mij immers meer dan 10 jaar wel gelukt?
Nu weet ik wat ik heb laten liggen en daar werk ik aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman het verhaal over jouw lief poesje. Dat vind ik moeilijk het eerste wat in mijn op komt is, nertsenolie, maar dat heb ik al vaker gezegd. Verder kunnen ze het diertje testen op allergiën. Wat ik ook dacht maar dat heb ik nog niet eerder gehoord is, misschien is ze wel allergisch voor dat vlooienspul dat je gebruikt. Maar heeft ze over haar hele lichaampje kale plekken of is het maar op een plek. sommige dieren kunnen ook op een vlo al allergisch reageren hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ik weet eigenlijk niet of er psychopaten bestaan. Tenminste, het schijnt wel zo te zijn maar ik heb het nooit geloofd. Het is misschien een hoop van me, of ik weet niet wat, maar ik geloof steeds dat er in elk mens iets goeds zit, en zelfs dat de negatiefste uitingen niet zo naar bedoeld zijn.
Het gaat er alleen maar over, denk ik, wat je er zelf mee kan of wil. Of wat denk jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees als je dat idee hebt nooit meer te mogen drinken, komen dan bij jou niet de herinneringen naar boven wat die drank allemaal heeft veroorzaakt? Of wegen die dan niet zo zwaar meer?
Heb je ooit op het draadje geschreven over de negatieve ervaringen met alcohol? Dan kun je dat altijd terug lezen als je weer in zo'n verrekte moeilijke periode zit.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees, je gebruikt toch Antabus? Of niet meer?
En toch die twijffel in je hoofd?
Je voelt je buitengesloten maar je wordt juist binnengesloten. Van je partner mag je ook niet drinken, ook niet voor de gezelligheid. Nou meid, die tijd van gezelligheid ben je al ver voorbij, dat is er niet meer.
En je partner wil je juist houden en je vrienden ook.
Voel je dus niet alleen op een eilandje maar juist in het midden van iedereen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie ik heb dat gevoel ook maar dat schijnt niet zo te werken. Deze mensen hebben geen besef van goed of kwaad. Dat is vaak aangeboren. Dus als deze mensen b.v. kwaad worden en dat worden ze vaak extreem, voelen ze zich niet schuldig over de gevolgen. Als ik jou pijn doe, doe ik mijzelf pijn. Dat gedeelte missen die mensen.
Ik denk dat het me daarom zo boeit. Misschien hoop ik altijd nog een keertje te zien dat deze mensen zich toch ook schuldig kunnen voelen. Ik merk heel vaak op dat ik, als ik die uitzendingen zie, ik vaak kijk naar lichaamstaal of de ogen van die personen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees, ik denk dat jij dat zo voelt omdat je nooit meer drinken, nog steeds als straf zien i.p.v. beloning. Niet mogen drinken betekend voor jou nog steeds een grote straf. Misschien als je dit in de toekomst zou kunnen leren om te draaien dat het dan makkelijker wordt. En als je af en toe nog steeds drinkt, moet je het rouwproces weer op nieuw beleven. Dat is vaak zo moeilijk.
Maar je heb nu tenminste niet gedronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar Dees, als je denkt waarom ik niet dan ben je jaloers op de mensen die het wel kunnen.
En het is voor die mensen ook mooi maar wat is er nou zo mooi aan dan?
Denk eens goed na bij jezelf, heb je meer lol met drank? Ja in het begin wel.
Maar daarna niet meer, je moet steeds meer hebben, de flessen moeten leeg, je gaat lallen, je wordt emotioneel enz enz enz.
Dan kun je beter een crodino met ijs nemen of wat voor lekkere drankje dan ook.
Moet jij eens kijken wie er meer lol heeft, jij of die vervelende lallende mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jouw partner is bezeerd Dees en reageerd zijn onmacht op jou af.
Gelijk heeft hij niet en dat weet je zelf ook wel.
Want jij bent jij en je bent lief en zorgzaam en mooi en alles om van jezelf te houden.
Laat hem maar, hij moet zijn frustraties kwijt want hij wil je niet kwijt en jij doet er alles aan om je te vernietigen. Dat maakt hem machteloos en reageert hij primair.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Dees. Je hebt nu toch niet gedronken hé?
Verder voel ik een beetje bij jou (misschien ga ik nu erg hard zijn) erg veel zelfmedelijden. Met dat gevoel is niets mis hoor en iedereen kent dat, maar als je er in verzuipt, jezelf zover laat zakken, is dat niet goed. Ook voel ik dat je een beetje bevestiging zoekt hoe slecht mens jij wel niet bent.
Ik kan het helemaal verkeerd hebben lieverd en ik hoop niet dat ik je hier mee pijn doe maar verzuipen in zelfmedelijden brengt helemaal niets. Maar ik heb makkelijk kletsen dat weet ik maar mijn bedoelingen zijn ook om jou te helpen, je niet af te kraken.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees
Als ik denk dat ik nooit meer kan of mag drinken
krijg ik het erg benauwd.
Ik denk niet meer in termen als
ik kan 'nooit', mag 'nooit' meer....
Dat is zo absoluut, daar kan ik ook niet mee leven
Ik denk dus liever: ik drink nu niet en morgen ook niet
en verder zie ik het wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...