Spring naar bijdragen

ZONzondag 22 augustus


igor

Aanbevolen berichten

Lieve Igor,

wij gaan ervoor
leren opstaan en verder gaan

ik pak een douche maar moet eerst gaan voeren, mijn hondjes dus

Ik ben er zo weer

is het zo dat als je bezigt gaat dat beroerde gevoel eerder weg gaat? ik zou gevoelsmatig het liefs mijn bed ingaan namelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De 'waarom' vraag word vaak gesteld. Ik heb daar voor mezelf geen goed antwoord op
gekregen. Ik dronk als ik blij was, verdrietig, uitgelaten, gefrustreerd, boos, opstandig, omdat
ik iets te vieren had, omdat een plannetje niet doorging, omdat het wel doorging, omdat de
hond dood ging, we een nieuwe hond kregen, omdat ik verliefd werd en ik een nieuwe relatie
had, omdat we ruzie hadden, omdat mn collega iets stoms had gezegd, omdat ik coplimenten
had gekregen enzovoort, enzovoort.

Welke gelegenheid zich ook voordeed, als ik begon hield ik niet meer op.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je jezelf niet af kunt vragen hoe en waarom maar mij heeft
het niets opgeleverd.

Toen ik eenmaal gestopt was had het wel resultaat om mezelf af te vragen hoe ik me voelde,
waarom ik handelde zoals ik deed en wat gevaarlijke momenten voor me waren. HALT is nog
steeds een goeie.
Hungry, angry, lonely and tired. Ik ga er niet meteen van aan de drank maar als ik me HALT
voel raak ik erg vaak of geirriteerd, opstandig, in de put soms. Dus is het belangrijk daar iets
mee te doen.

De verslaving is niet in een week, maand of jaar opgebouwd. Herstel ook niet, dat kost
tijd en inspanning. Bijna niets gaat vanzelf. Het wordt echter gaandeweg wel steeds beter,
fijner en soms iets gemakkelijker omdat ik het eerder herken.

Maar Dune, ik ben al bijna vier jaar onderweg en ik ben ook zo begonnen als jij. Het
was geen feestje of iets wat ik zomaar voor mekaar had. Bloed, zweet en tranen, veel
tranen. Maar het is het allemaal zo ontzettend de moeite waard. En ik ben er nog niet.
Ook dat is ok, ik heb de rest van mn leven om eraan te werken. En ik vind het elke dag
een feest om zonder kater wakker te worden. Ik word niet elke dag blij wakker maar blijf
ontzettend dankbaar voor mn nuchterheid.

Ik doe eerst vandaag, dat kan ik overzien. Dus, vandaag drink ik niet, lijkt me een goed idee.

En nogmaals, het vergt moed je voornemen te vertellen en dan te zeggen dat het niet is
gelukt. Dank je wel daarvoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even heel snel in en uitlggen.

Gisteren goed verlopen, we waren pas buiten bij de "griek" om 23u, en zijn dan in't stad getrokken, waar we in "de vuile was" zijn blijven steken. De "virgin" cocktails kwamen mijn oren uit. Ik vertel later nog wel in iets meer detail hoe het was, maar wou heel even fleurtje extra bedanken voor het heel lieve smsje.

Nu vlug rennen want ik ga weer naar het ontwaken van de duiker en de reuzin ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddockje, alles wel hiero. Zal zo es een zeker iemand uit haar bedje schoppen, nou ja, met een kopje koffie dan maar. Las dat je nog wel even te gaan hebt. Lange nacht voor je. Werkse, hou je oogjes goed open, ook op weg naar huis.

Benzo's, soort rustgevend iets? Niet te verwarren met bonzo'sB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Haddock

ik ben ongeveer een half jaar geleden voor het eerst naar de AA geweest, maar ik vond het daar niet prettig, omdat ik voor mezelf nooit meer drinken toen niet wilde stellen.

ik heb tot gisteren in die veronderstelling geleefd, dat ik kan minderen.

Maarrr, ik moet aan mezelf bekennen, dat is niet haalbaar

eerder las ik op dit forum dat het ook rust geeft om te stoppen. want nu ben ik voortdurend aan het onderhandelen met de drank

zal ik vandaag? hoeveel? of zal ik niet, morgen misschien..
resultaat, altijd grenzeloos... wat ik mijzelf ook stelde

met die wetenschap moet ik nu aan de gang

dat is de winst van vandaag!

(ja er zit nog wel positiviteit in Dune)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Will.
Maar Fleurie zit hier toch niet meer? Of is dit al vast een berichtje voor als ze terug komt.:)

Dune hier hebben ze het ook wel eens over een rouwproces. Je moet afscheid nemen van je grootste (vriend.) En een rouwproces wil je niet omdat het altijd pijn doet. Je wilt geen afstand nemen van iets, waar je je jaren aan hebt vastgeklampt. Rouwen kan soms ook jaren duren maar op een gegeven moment gaat het leven door en moet je iedere keer weer ff uit een dal komen. Maar dat wordt iedere dag minder. Op een gegeven moment heb je die gedachten aan je grote (vriend) niet meer nodig en kun je verder. Maar geef jezelf de tijd, je bent er mee bezig.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Susana,

Goed bezig meid, iedereen vind uit wat voor hem of haar werkt. En inderdaad met vallen en opstaan.

Mag ik jou vragen hoe jij het doet, wat je stelt, en of dat vaak lukt?
alleen als je het niet vervelend vind hoor.

Ben benieuwd naar jou proces, zeg maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Dne, ik drink nooit door de week, dat staat vast...ik denk niet eens aan..ik drink vrijdag of zaterdag, meestal zaterdag want dan komen vrienden bij me, en ik koop niet meer dat ik wil drinken: op=op. Ik dronk vroeger 2-3 liter op een avond, nu 6-8 glazen, ik drink geen sterke drank of bier, ik maak zelf sangria dus meer sap dan wijn, ik kan makkelijk social drinken want ik wil niet dat iemand buiten huis me dronk ziet, na een glas zeg ik: nee ik hoef niet meer, ik vind alcohol niet eens lekker ik doe het voor de kick...en nu dat ik aan minderen ben, voel ik dat ik elke keer minder nodig heb. We kunnen samen het doen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...