Spring naar bijdragen

ZONzondag 22 augustus


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Bolletje en Lieve Susana,

Nee niet om te gaan drinken, maar gewoon heel erg verdrietig,...
omdat het zo moeilijk is
omdat ik weer de fout inging
omdat het zo lastig is om in mezelf te geloven, als ik steeds de beloftes aan mezelf niet kan waarmaken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dune, kan de Will iets betekenen voor je ?

Bolletje, het dus niet omdat ons fleurtje een ban heeft, dat ze niet meer mee kan lezen hé ;)

Overigens moesten ik gisterennacht toch wel een beetje lachen met een poster die er hing.

Er stond boven "Will you be the One" :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dune, ik begrijp je perfect, had dit zelf ook VOOR ik begon met de antabuse.
Nu heb ik dat niet meer, elke dag opnieuw is een ware overwinning voor mij, maar ik mag hem niet vergeten of ik ben kwetsbaar. Op langere termijn gaat dit ook verdwijnen, maar heb al aan de lijve ondervonden dat het vlees nu nog te zwak is.
Kop op meisje en begin een beetje te geloven in jezelf. Waar een Will is, is een weg ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Will,

iets betekenen voor Dune? , dat heb je zojuist gedaan!

Je lieve relativerende woorden....

Jemig mensen, wat vind ik het fijn om hier te mogen zijn!
Het doet me echt goed!

en inderdaad de weg is lang, maar we bewandelen hem, samen wel te verstaan!
Alleen zou het echt niet te doen zijn, dat is voor mij op zeker!

Dikke knuffels voor jullie allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Dune ook dat gevoel kennen we allemaal denk ik. We leggen de lat misschien te hoog voor ons zelf.
Zo hoog dat het haast onmogelijk is voor ons om nog te MOGEN falen we mogen GEEN fouten meer maken. We vergeten dan dat we mensen zijn en hebben zoiets van "Nu gaan we er tegenaan nu MAG er niets meer mis gaan maar zo werkt het niet lieverd, we zijn mensen. En we mogen fouten maken.
Het is tijd om jezelf te vergeven en dat is niet makkelijk omdat je nu eenmaal zo graag wilt. Geef jezelf de tijd en huil maar, het mag hoor. Je hebt verdriet nu en deelt het met ons. We weten allemaal hoe je je nu voelt meis. Kom maar ff heel dicht tegen me aan hangen en ik leg een virtuele arm om je heen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het spijt me wel maar ik begin me hier toch wel vreselijk te ergeren, dat geaai over de bolletje, lieverd dit en toppertje dat! en dat steeds maar tussen een klein aantal dames die hier dominant zijn. STOP of ga door jezelf de vernieling in te helpen, het mag allebei! Snap best dat het moeilijk is, maar om tot in de eindeloosheid door te gaan met zeuren heeft geen enkele zin. Ik wens jullie allemaal veel succes maar ik haak af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Wimmelt,

U wilt de harde aanpak?

buigen en ik schop!
misschien wil je vantevoren even vertellen hoeveel, hoe hard, welke hoek, met hak of zonder hak

je krijgt altijd meer waar je om vraagt, houdt daar even rekening mee

mmm,
je verandert wel snel van status hier zeg!
zo ben je diegene die ondersneeuwt en voor je het weet ben je diegene die overheerst

grappig
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is met recht een hele geruststelling mocht ik ooit weer een borrel ter hand nemen.
HET MAG!


ok, ik ga maar weer
sarcasme wordt niet altijd op prijs gesteld
hoewel het een ondergeschoven kindje is
sarcasme houdt je uiteindelijk toch wel weer op de been

doei doei
laters weer
en doe vooral geen dingen die ik ook niet zou doen
dat is een makkie want ik ben voor veel dingen in
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt, heeft de harde aanpak bij jou geholpen? Daar ben ik benieuwd naar.

Volgens mij weten de meesten hier wel dat ze niet kunnen drinken. Maar om tot dat besef te komen is tijd nodig. Ik heb er zo ongeveer 24 jaar over gedaan.
Ik kan me herinneren dat jij onlangs schreef dat als je een maandje of drie droog staat je begint te ' vergeten' hoe erg het was. En ik geloof je. Voor mij is dat één van de redenen om naar de AA te blijven gaan. Dat werkt voor mij.

Ik kan wel retehard uithalen naar Dune maar zou het wat oplossen? Iemand is er pas aan toe als iemand er aan toe is. En de harde waarheid is dat sommigen van ons er nooit aan toe zullen komen, die blijven drinken en gaan uiteindelijk dood. Wij allemaal maar dat is niet wat ik bedoel.

Fibo, wat werkt voor jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Fibo, maar er is misschien een forum waar men meer confronterend te werk gaat, dit is niet het enigste forum.
Ik persoonlijk ben niet zo van de harde aanpak. We hebben in ons leven al zat op ons mieter gehad, we zijn uitgekotst, al lang gehoord dat we slecht waren omdat we verslaafd zijn. Als dat hier weer hetzelfde gebeurd als in het verleden, was ik hier al lang weg geweest.
Een kind voed je ook niet op door hem konstant op z'n duvel te geven maar te complimenteren met goed gedrag.
Bovendien had men er, als Wimmeltje het een beetje anders gebracht zou hebben, ook anders op gereageerd, niet zo. Het klonk mij als een verwijd en daar werd ik geirriteerd door.:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam, hoe zou jij iets zeggen dan? Ik denk soms ook wel es dat mensen de gevolgen van een terugval onderschatten maar wat helpt dan wel?

Ik kan alleen delen vanuit eigen ervaring en that's it. Als iemand er iets aan heeft is dat mooi, zo niet dan vind ik dat jammer. Wat ik ook jammer vind is dat mensen hun mening op het frum knallen en dan weg gaan. Ze vertellen niets over hun eigen ervaringen. Een mening is mooi hoor maar wat heeft iemand eraan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat treffen van je groep ben ik met je eens Fibo, de 'AA' bestaat idd niet. dat was in het begin wel een beetje een rare gewaarwording voor mij maar goed.
Dat het visuele hier niet kan is idd lastig. En soms is dat een gemis. Toch zijn er velen hier die leren, groeien, elkaar steunen en ook de waarheid zeggen. Dat gebeurd ook wel.
Helaas ga ik afsluiten, mn bezoek staat zo voor de deur. Tot een volgende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam maar wat ik niet begrijp is dat we jou af en toe hier zien met een opsomming van de dagdraad, en niet te vergeten het onzinhoekje waar je regelmatig schrijft. Dan denk ik waarom kom je niet meer hier en geef aan hoe jij het graag wilt zien zodat we daar dan ook naar kunnen kijken.
Pasgeleden is hier de bom gebarsten, waardoor???? Doordat iedereen z'n irritaties naar elkaar uitsprak. Gevolg mensen vonden het hier niet meer prettig. Er was iedere keer weer opnieuw ruzie. Hoe zou jij het dan willen zien, kom dan meer hier en laat je vaker zien.
Zo heb ik er niets aan. Af en toe een berichtje van Adam wat niets zeggend is. En dat vind ik jammer.
Maar alleen irritaties uiten en vervolgens weer een maand of zo niet te komen dan kan toch haast niet serieus genomen worden? Dit is geen verwijt maar een constatering.
En alles onder het tapijt schuiven? Dat gevoel heb ik niet. Ik probeer altijd in te gaan op mensen die moeilijk zitten. En laat het dan op mijn manier doen, als mensen het niet goed vinden dan krijg ik het wel te horen en zal me zeker proberen aan te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...