Spring naar bijdragen

maandag 20 september


witte

Aanbevolen berichten

Dees ik maak me wel zorgen om je meis. Dat komt omdat ik je graag mag. Maar waarom zit je nu zo vast? Maak je je zorgen om de katten die vechten? Je vroeg of iemand dat ook wel eens mee gemaakt had.
Ja hierzo. De bol. Mijn katten beginnen ineens vanuit het niets, te vechten. De poes daagt de kater uit en die vind het dan opeens genoeg worden, en dan vliegen de haren in het rond.:huh:
Maar geen zorgen hoor, ze maken elkaar niet af. En laat ze maar vechten, dat is de rangorde. Af en toe moet de baas ff laten zien dat ie de baas is;):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 249
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hihi Desi, mijn 8 katten zijn ook mijn alles, want helaas heb ik geen kinderen. Heb veel ervaring met katten, heb ze al 33 jaar en dan geen twee hé.
Vertel eens wat ze doen, vallen ze elkaar aan, blazen, grommen, de hele ratteplan? Soms blijft het een strijd, soms wordt het een gedoogbeleid. Bij nieuwelingen heb ik nogal eens gebruik gemaakt van een bench, maar eigenlijk vind ik dat ook zielig en is dat alleen maar handig in het begin. Je kunt eens proberen met het eten geven hun bakjes naast elkaar te zetten. Moeten ze wel honger hebben. Of de en kat met een (droge) handdoek inwrijven en daarna dat bij de ander doen: geur afgeven. Tsja, ik roep maar wat.
En lotgenoten, wilde nog ff zeggen dat ik het gister droog heb weten te houden. Wat een ware klus gister. Dank voor jullie opbeurende woorden. Als jullie er niet waren geweest, was ik subiet voor de bijl gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig Dymph, een groot aplaus voor jou.:present: Ja dan kunnen wij er wel zijn maar jij moet het toch doen.:)
8 Katten? Ben jij van de dierenambulace of zo. Jemig dat zijn er veel. Ik werk bij de dierenambulance en soms krijg ik flessenkittens mee naar huis om die te voeren. Das mooi werk joh. Die kleintjes zien groeien en ze zijn allemaal zoooooo ontzettend lief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Bol, lieve meid, dank je wel! Heb er ook wel eens aan gedacht om moederloze kittens op te vangen tijdelijk, maar daarvoor zijn er hier teveel in huis. Daarbij, ik denk niet dat ik ze dan nog kwijt zou kunnen, dus das vragen om problemen. Heb echt een diepe zwak voor alle aanlopers en gedumpten, ik kan er niets aan doen. Allemaal zieligerds dus hier. Of hele oudjes uit het asiel die niemand wil hebben. Ik heb altijd gedacht dat ik geen passies had, maar ik denk inmiddels dat katten er toch wel eentje is, haha. Ik heb er echt iets mee, voel ze goed aan op t'een of t'andere manier. In vorig leven mss een kat geweest?
Prachtig werk dierenambulance. Dat je dat kunt. Ik zou er niet tegen kunnen. Maar prachtig om dieren te kunnen redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Laura,
Wat ontzettend vervelend weer voor je meid. Hoe wil je het nu gaan aanpakken? Zou het niet verstandig zijn als je de h.a. vraagt wat je het beste kan doen? Het blijft erg gevaarlijk om Antabus met drank te combineren. Wil je ons a.u.b. op de hoogte houden hoe het verder is gegaan met je moeder?
Houd je haaks meid.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dymph maar je kunt wel kittens opvangen voor de Dierenambulance hoor. Wij en iedere d.a. in ned. zoeken mensen die die kleintjes wil flessen. Maar zij blijven verantwoordelijk voor de kittens en zijn verplicht om een goed tehuis te zoeken.
Ik weet niet of je werkt maar dit is anders een hele fijne invulling voor mensen die thuis zijn. Je verveeld je nooit zeker als die kleintjes zo'n week of 6 zijn. Ze gaan dan spelen en je kunt er echt van gaan genieten.
Ik heb wat uurtjes voor de bench gezeten, want ze kunnen nog niet los. Ook erg gemakkelijk voor je eigen katten.
Als je er iets meer over wilt weten, p.b. me dan maar. Misschien kan ik je toch over halen om iets te gaan doen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit soort momenten heb ik weer helder voor ogen wat ik mijn eigen dochter aandeed :(

Gelukkig kunnen we samen weer van het leven genieten nu alles goed gaat. Dat geeft me de kracht om het vol te houden.

Nu nog gauw even aan het werk. Nog een uurtje, dan mag ik naar huis :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Bol, het water loopt me al in mijn mond, al die kittentjes. Neej, ik werk niet en heb zelf ook een paar keer een nestje gehad. Gewoonweg feest, iedere dag, heel erg ontroerend. Ik ben echter en beetje berucht hier bij het dierenasiel: een beetje een kattenactiviste zeg maar, breng nog wel eens loslopende, verwaarloosde en hongerige katten naar hen toe. Ik vind ze daar zeker niet aardig, eerder erg onvriendelijk. Niet zo'n goed asiel naar mijn smaak, ken er betere. Zou dan mss naar andere plaats moeten, is beter idee.
Enne, met katten kun je me altijd overhalen. Ik heb alle tijd van de wereld en heb ook echt veel ervaring, dussss. Zal erover nadenken, was zelf van plan het te gaan doen als mijn kolonie een beetje uitgedund was. Geeft nl toch weer stress voor mijn eigen diertjes en dan wil ik ook niet. De meesten zijn al oud en sommigen zelfs erg ziek helaas, en tsja, dan wil ik toch mijn aandacht en liefde bij hen houden. Denk dat het wijsheid is als ik minder katten heb. Zal er niet meer zoveel nemen, hoe geweldig ook, mede omdat de dierenartskosten de pan uitrijzen. Maarrr.... ik geniet nog elke dag van ieder katje afzonderlijk. Maarrrr... wel verleidelijk hoor. Zet mij maar tussen katten en koeien, en ik ben gelukkig. Je ziet, een kinderhand is gauw gevuld, haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het dagelijks dierenpraatje van de Bol. (doorscrollen voor ongeinteresseerden;))
Lieve Dymph,
Ik heb nu nog maar twee katten hier maar in het verleden heb ik een hangbuikzwijn gehad genaamd Roosje. Ze was het laatste uit het nest en was zo goed als dood. Ik heb haar met warm en koud water en veel massage weer tot leven gebracht. Maar ja, als je als 13e (ongeluksgetal) geboren wordt, lacht het leven je niet toe. Zeker niet als het kleinste ukkie van het nest. Een varken heeft 12 tepels en ieder jong dat geboren wordt heeft z'n eigen tepel dus dan maar de fles. Roos werd binnen gehaald en lag met mij op de bank t.v. te kijken, in bed te snurken en haast ook in bad.
Roos groeide en groeide tot ze 120 kg. woog. Ik gaf haar iedere dag veel slagroom want ze was zoooo zielig. Ze is 14 jaar geworden.
Toen ging ik op zoek naar een pony. Het moest een heel kleintje zijn. Ja hoor ik had er eentje gevonden en ze droeg de naam Prulleke omdat het ook zo'n klein hummeltje was.
Prulleke kwam ook gewoon binnen en zou het liefst samen met mij gezellig knuffelen op de bank. Dat ging niet want ook Prulleke groeide en groeide tot ze een schouderhoogte had van 1.50m of zoiets.
Maar het was mijn (kleine) meidB)
Ze is ook dood gegaan omdat ik ze veel te veel gevoerd heb en zij koliek kreeg. Maar die kwam ook gewoon binnen en de planten bleven heel.
Zo heb ik hier geitjes, schapen lammetjes van de D.A., ganzen eenden een bok Jodokus genaamd gehad. En allemaal met liefde groot gehad.
O ja en een egeltje Guppie genaamd. die heb ik naderhand nadat hij me arm gevreten had, meelwormen kosten duur., weer los gezet.
Zo een heel verhaal maar het is nu rustig.:)
O Dymph, misschien kan Dees je dat morgen of zo zelf vertellen, als ze er weer is.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Bol, wat een roerend verhaal. Dus jij gaat ook voor de zwakkelingen. Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben als ik grond rondom had gehad. Maar ja, zit midden in de stad helaas. Je hebt dus een hele boerderie rond je huis. Geweldig, ik benijd je. Dieren zijn zo puur vind je niet? En zo kwetsbaar ook. En als ze dan nog slecht behandeld worden, dan word ik een furie. Er wordt zo gemakkelijk over gedacht.
Wat een gek met een zwijntje op de bank. Wie doet je dat na? Ook lekker in bed. Heerlijk mens ben je!!! Heerlijk.
En sorry van Desi, wil me nergens mee bemoeien hoor of opdringen. Laat het wel aan haar over, maar heb ook zo het idee dat ik haar niet moet lastigvallen nu. En dat zal ik dan ook niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Dymph ik ga voor die hele oude bakkies die overal tegenaan knallen omdat ze blind zijn. Heb ooit Moppie gehad. Ik ging met een kennis kijken voor een hondje voor zijn dochter. We kwamen in het assiel en ik zag een soort pincher kwispelend naar de muur blaffen. Ik vroeg of ik ff naar binnen mocht. en daar stond ze. Moppie, een heel oud hondje met hele grote oren, zo groot als die van Niwi en Willbillie, de woestijnvossen.
Ze zat onder de kankerbulten en ik heb haar gekocht. "Mevrouw die hond is al oud en heeft niet lang meer te leven". Nou ik heb er nog twee jaar veel plezier aan beleefd. In het begin wilde ze constant terug naar bed, maar dat heb ik na verloop van tijd toch maar niet meer gedaan.
Dat was nog eens een lief diertje. Als ik verdriet had kwam ze bij me. Dieren heerlijke wezens, echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag!
Vandaag ben ik 7 maanden alcoholbevrijd. Het is niet te geloven.
En toch ook al weer zo gewoon. Ik dacht er pas aan toen ik naar huis reed.

We zijn allemaal op weg op ons eigen pad.
We weten van tevoren niet precies hoe lang het is en wat we allemaal tegenkomen.
Dat maakt ook niet uit. We zijn allemaal precies even goed.

Desi, als je slaapt houdt een engel je hand vast. En als je weer wakker wordt dan mag je weer aan een nieuwe dag beginnen. Met alle steun die je maar aan wilt nemen.
Het zal wel zoetsappig klinken maar zo voel ik dat echt.

liefs Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...